اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110166908514784
در دسترس نیست

انواع گیربکس در اتصال وینچ های برقی

انواع گیربکس وینچ

کد: 140110166908514784

، تهران , (اخبار رسمی): وینچ برقی ابزاری سیم بکسلی برای لیفتینگ بار می باشد که اغلب بعنوان بالابر در جابجایی مصالح مورد استفاده قرار می گیرد. وینچ برقی اغلب با بکارگیری گیربکس های خورشیدی برای داشتن قابلیت تبدیل سرعت بالاتر و گشتاور بیشتر استفاده می کند. وینچ برقی اغلب بصورت سیم بکسلی تولید می شود.

انواع گیربکس وینچ
وینچ برقی

برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی جنبشی در اتصالات وینچ های برقی از الکتروموتور استفاده می شود. الکتروموتور با سرعت بالا حرکت کرده و از یک گیربکس خورشیدی برای کاهش سرعت و افزایش گشتاور استفاده می شود

گیربکس ها کاهنده های سرعت محسوب می شوند که از ترکیب دو یا چند چرخدنده تشکیل شده و یکی از اجزای اصلی وینچ های برقی محسوب می شوند. در واقع شافت خروجی از الکتروموتور وینچ با سرعت بسیار زیاد و گشتاور حرکتی بسیار پایین عمل می کند که امکان اتصال مستقیم آن به درام وینچ برقی وجود ندارد. از این رو شافت خروجی از الکتروموتور وارد یک الکتروگیربکس شده که به کاهش سرعت دورانی شافت و افزایش گشتاور برای گرداندن درام وینچ برقی می پردازد. انواع مختلفی از گیربکس و هر یک با اشکال مختلفی دنده در اتصال وینچ های برقی مورد استفاده قرار می گیرند که به قرار زیر هستند.

  • وینچ برقی با گیربکس خورشیدی: : پر مصرف ترین نوع گیربکس در اتصال وینچ های سیم بکسلی تک فاز و سه فاز گیربکس خورشیدی  می باشد. این نوع گیربکس دارای راستای شافت ورودی و خروجی یکسانی بوده  و از یک چرخدنده مرکزی خورشیدی و سه یا چند چرخدنده اقماری به دور آن استفاده می کند. تمامی این چرخدنده ها در داخل یک چرخدنده بزرگتر که بصورت دنده داخلی تولید شده اند قرار می گیرد. گیربکس خورشیدی در اتصال وینچ برقی گشتاور خروجی بسیار بالا و دقیقی تولید کرده و دارای راندمان تقریبی 65% می باشد.
  • وینچ با گیربکس کرمی: : این دسته از گیربکس ها دارای راستای شافت ورودی و خروجی عمود بر هم هستند و با کاربری محدودتری در اتصالات وینچ برقی یا جرثقیل سقفی مورد استفاده قرار می گیرند. گیربکس های کرمی در اتصال وینچ از یک شافت مرکزی اسپیرال تشکیل شده که بصورت درگیر با یک چرخدنده با محور عمود بر راستای شافت الکتروموتور اتصال پیدا کرده است. گشتاور خروجی و دقت گیربکس های کرمی کمتر از نمونه های خورشیدی می باشد.

گیربکس های اتصالی بر روی وینچ برقی دارای دنده های هلیکال هستند. منظور از گیربکس هلیکال  نوع خاصی از گیربکس نبوده و به نوع و شکل دنده های درگیر اشاره دارد. بر خلاف دنده های شکل spur یا ساده که دنده ها بصورت صاف و عمود بر راستای شافت مرکزی دنده هستند، دنده های هلیکال بصورت مورب قرار می گیرند و این شکل هندسی سطح تماس بالاتری بین دو دنده با ارتفاع یکسان را پدید می آورد و سطح تماس بیشتر به مفهوم انتقال میزان بالاتری گشتاور حرکتی در گیربکس های دنده هلیکال وینچ برقی می باشد.

نوع الکتروموتور اتصالی بر روی وینچ های برقی

از آنجایی که وینچ های برقی هم برای بالا بردن و هم برای پایین آوردن بار مورد استفاده قرار می گیرند اغلب از الکتروموتور های دالاندر در اتصال آنها استفاده می شود. وینچ ها اغلب با برق تک فاز کار می کنند بر خلاف جرثقیل های برقی که بصورت سه فاز تولید می شوند. از این رو نیاز به موتور های الکتریکی قدرتمندی هستند. الکتروموتور اتصالی بر روی وینچ های برقی اغلب با سیم پیچ های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد تا جبران ولتاژ محدود را داشته باشد. علاوه بر این در اغلب موارد تناژ و ظرفیت وزنی لیفتینگ بار توسط وینچ ها با دو عدد مانند 200 به 400 مشخص می شود که در صورت استفاده از سیم بکسل بصورت دوبل قابلیت لیفتینگ آن تا دو برابر بالا می رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید