اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110276925614784
در دسترس نیست

اشکال مختلف ساچمه بلبرینگ

اشکال و مشخصات فنی انواع ساچمه در اتصال یاتاقان بلبرینگ

کد: 140110276925614784

، تهران , (اخبار رسمی): ساچمه Roller در واقع بخش مهمی از بدنه انواع یاتاقان ها شامل انواع بلبرینگ، رولبرینگ و بال اسکرو را به خود اختصاص می دهد. ساچمه ها در ساختمان بلبرینگ تبدیل حرکت خطی به حرکت دورانی را ممکن ساخته و از سایش شافت دوار بر روی مفاصل صنعتی جلوگیری می کنند. اشکال مختلف ساچمه شامل کروی، استوانه ای، مخروطی است

اشکال و مشخصات فنی انواع ساچمه در اتصال یاتاقان بلبرینگ
اشکال مختلف ساچمه برینگ

ساچمه در شکل کروی در ساختار بلبرینگ با درجه آزادی بالاتر و تمرکز تنش بیشتر و ساچمه های استوانه ای در ساختمان رولبرینگ ها دارای بالاترین قابلیت تعلیق بار هستند. ساچمه های مخروطی قابلیت تعلیق بار ترکیبی

ساچمه یا Roller در واقع مانند قلب یک یاتاقان عمل می کند. ساچمه ها در شکل ها، متریال و سایز های مختلفی تولید شده و در ساختمان انواع بلبرینگ، رولبرینگ، بال اسکرو و یاتاقان برینگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. ساچمه در ساختمان یاتاقان و بلبرینگ نقش مبدل را ایفا کرده و با تبدیل حرکت خطی به غلتشی از سایش شافت بر روی جوینت یا مفصل جلوگیری به عمل می آورد.

متریال بکار رفته در تولید ساچمه تابع متریال بخش های دیگر یاتاقان برینگ هانند رینگ و کونس بلبرینگ و رولبرینگ می باشد. هر چند اغلب ساچمه ها از گرید های بالای فولادی تولید می شوند اما برخی انواع ساچمه بلبرینگ و رولبرینگ از ترکیبات استنلس استیل و حتی سرامیکی نیز تولید می گردند. با توجه به قابلیت تغییر مشخصات مکانیکی فولاد با تغییر درصد کربن در ترکیبات آلیاژی و همچنین خاصیت سختی پذیری حرارتی فولاد، ساچمه های فولادی پر کاربرد ترین نوع ساچمه ها در اتصال یاتاقان بلبرینگ ها محسوب می شوند. ساچمه های فولادی اغلب دارای تنسایل بالای 1300 نیوتن بر میلیمتر مربع هستند که برای تعلیق بار مناسب هستند. ساچمه های تولیدی برخی از برند های معتبر مانند برند NTN ژاپن و SKF سوئد دارای تنسایل بالاتر از 1600 نیوتن بر میلیمتر مربع هستند.

ساچمه ها در اشکال مختلف بر حسب نوع و میزان بار وارده تولید می شوند. پر مصرف ترین شکل هندسی ساچمه کروی شکل است که در ساختمان بلبرینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. رولبرینگ ها از اشکال متنوع تری هر یک با قابلیت های مکانیکی ویژه استفاده می کنند. ساچمه های استوانه ای، سوزنی، بشکه ای و مخروطی از دیگر انواع ساچمه در ساختمان یاتاقان برینگ ها هستند. در زیر به بررسی قابلیت های هر یک از ساچمه ها می پردازیم.

ساچمه های کروی بلبرینگ

 این دسته از ساچمه ها حداکثر درجه آزادی را برای بلبرینگ فراهم آورده و از این رو در کل گردش و حرکت بخش های مختلف بلبرینگ ساده تر از رولبرینگ صورت می گیرد. ساچمه های کروی با تمرکز تنش بالایی روبرو بوده و اغلب سریع تر از دیگر انواع ساچمه خورده می شوند.

ساچمه های استوانه ای رولبرینگ

 این دسته از ساچمه ها بالاترین قابلیت تعلیق بار را دارند و از این رو در کاربری های سنگین مانند اتصالات چرخ ماشین های راهسازی مورد استفاده قرار می گیرند. ساچمه های سوزنی در واقع نوعی از ساچمه های استوانه ای هستند که در نیدل برینگ ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ساچمه مخروطی رولبرینگ

 ساچمه های مخروطی در ساختار رولبرینگ مخروطی مورد استفاده قرار می گیرند که برای اولین بار توسط برند TIMKEN آمریکا به ثبت رسید. ساچمه های مخروطی امکان تعلیق بار های ترکیبی بصورت شعاعی و محوری را برای رولبرینگ فراهم می کنند.

ساچمه بشکه ای

 نوع جدیدی از ساچمه های صنعتی تحت نام ساچمه های بشکه ای در ساختمان رولبرینگ بشکه ای مورد استفاده قرار می گیرند. ساچمه های بشکه ای حد وسطی از قابلیت های ساچمه های استوانه ای و ساچمه های کروی را دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید