اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110286926617387
در دسترس نیست

اره چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 140110286926617387

، (اخبار رسمی): اره برای برش چوب و الوار مورد استفاده قرار می گیرد.اره های بزرگ با تیغه های بزرگتر از 40 سانت برای برش الوار و تنه درختان مورد استفاده قرار میگیرد و اره های کوچکتر از 40 سانت برای هرس سرشاخه ها مفیدتر می باشد.

اره چیست و چه کاربردی دارد؟
اره برقی

اره در چند مدل تولید می شود؟

اره در انواع دستی، اره شارژی، اره برقی و اره موتوری تولید می شود که هر کدام نیز دارای انواع مختلفی می باشد.

اره دستی

اره های دستی بطور معمول دارای یک تیغه و یک دسته می باشند که بعضی مدل های آن دارای غلاف نیز می باشند. اره های دستی برای کارهای سبک قابل استفاده می باشند. بعضی از مدل های وارداتی آن دارای تیغه های دوطرفه سه بعدی می باشند، که هم در حالت رفت و هم مسیر برگشت کار برش را انجام می دهد.

اره شارژی

اره های شارژی دارای یک قسمت محرک برقی می باشند که نیروی خود را از یک باطری لیتیومی که با برق شارژ می شود می گیرد و جلوی دستگاه تیغه ساطوری قرار دارد که زنجیر اره بر روی آن قرار گرفته است. این زنجیر دارای قسمت های برنده بر روی خود می باشد.دینام اره شارژی با حرک دورانی خود باعث چرخش زنجیر می گردد. اره شارژی در اندازه های مختلف از 10 سانت تا 40 سانت تولید می گردد. اره های شارژی عموماً برای کارهای سبک و تنه های نازک کاربرد دارد. از مزایای اره های شارژی می توان به صدای کم، بدون آلایندگی، روشن شدن آسان، قابلیت حمل و نقل آسان  و وزن کم آن اشاره کرد.

از معایب اره های شارژی نیز می توان به عدم توانایی آنها برای برش تنه های ضخیم و تعمیرپذیری کم آنها اشاره کرد.

قیمت اره برقی

اره های برقی دارای باطری نیستند و بطور مستقیم به برق تک فاز متصل می شوند. اره های برقی دارای تیغه و زنجیر از 20 سانت تا 50 سانت  می باشند.اره های برقی همانند اره های شارژی دارای تیغه و زنجیر می باشند با این تفاوت که دینام آنها مستقیماً به برق متصل می شوند.این اره ها نسبت به اره های بنزینی سبکتر و بی صداتر بوده و راحت تر روشن می شوند ولی نسبت به اره های بنزینی قدرت کمتری دارند و فقط در جایی که دسترسی به برق شهری یا موتور برق وجود دارد استفاده می شوند.

قیمت اره برقی مناسب

قیمت اره برقی معمولاً از قیمت اره های بنزینی هم رده خود پایین تر می باشد و برای خرید اره برقی جنس خوب بین 3-9 میلیون تومان باید هزینه کنید.قیمت اره برقی بسته به اندازه تیغه و نوع باطری متغیر است.

برای خرید اره برقی با قیمت مناسب با کارشناسان مجموعه آکاتولز تماس بگیرید.

اره بنزینی

اره بنزینی یا اره موتوری پرمصرف ترین نوع اره می باشد که در اندازه های مختلف از 20 سانت تا 80 سانت تولید می شود و برای تمامی مصارف خانگی، باغبانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.اره بنزینی با نام اره زنجیری نیز شناخته می شود و حتی به اشتباه به آن اره برقی نیز می گویند.

اره های موتوری معمولاً از نوع موتورهای دوزمانه می باشند که سوخت آنها بنزین می باشد و دارای یک تیغه هستند که زنجیر به دور تیغه انداخته می شوند و بوسیله یک موتور چرخیده می شود. اره بنزینی نسبت به اره برقی و اره شارژی قویتر و پرکاربردتر هستند و برای برش تنه و الوار و هرس سرشاخه ها کاربرد دارند و معمولاً در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند ولی در فضای بسته به دلیل صدای زیاد و تولید دود حین کار بهتر است استفاده نشوند.

قسمت های تشکیل دهنده اره بنزینی

اره موتوری یا اره بنزینی از دو قسمت اصلی موتور و تیغه، زنجیر تشکیل شده است. قسمت موتور شامل دسته عقبی، کلید روشن و خاموش، دسته گاز، اهرم ساسات، دسته جلویی، اهرم ترمز، مخزن روغن زنجیر، مخزن روغن و بنزین، کاور اتصال تیغه به موتورو خود موتور می باشد.

نحوه اتصال تیغه به موتور چگونه می باشد؟

ابتدا باید کاور اتصال تیغه به موتور را باز کرد و دو عدد پیچ زیر کاور را از شیار تیغه ساطوری یا همان تیغه راهنما رد کرد و تیغه را در نزدیکترین فاصله به چرخ دنده  قرار داد.حال زنجیر را در جهت درست بگونه ای که تیزی قسمت برش رو به جلو باشد بر روی تیغه ساطوری قرار می دهیم.زنجیر کاملاً باید در شیارهای تیغه ساطوری بیافتد. حال تا جای ممکن تیغه را از چرخ دنده فاصله می دهیم تا زنجیر سفت شود. اکنون کاور را سر جای خود گذاشته و مهره های آن دو پیچ را تا اندازه ای سفت می کنیم. یک پیچ دو سویی در کنار کاور وجود دارد که  آن زنجیر را میتوان شل یا سفت کرد.

نحوه روشن کردن اره موتوری چگونه می باشد؟

پس از مونتاژ کردن اره موتوری طبق دستورالعملی که فروشنده به شما داده و یا بر اساس دفترچه راهنمایی که بعضی از اره ها دارند روغن و بنزین را مخلوط کرده و داخل باک می ریزید.داخل مخزن روغن زنجیر معمولاً روغن پایه 10 ریخته می شود.

ابتدا اهرم روشن و خاموش اره را در حالت روشن قرار می دهید، سپس گاز را نگه داشته و ساسات را در حالت بسته قرار می دهید و نهایتاً سه بار هندل بکشید چنانچه پس از سه بار هندل کشیدن دستگاه روشن نشد ساسات را به حالت باز برگردانید و چند بار هندل بکشید.چنانچه دستگاه روشن شد گاز را چند دقیقه نگه دارید تا موتور گرم شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید