اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111027130522033
در دسترس نیست

چک لیست سئو، 45 راه برای افزایش ترافیک جستجوی گوگل

کد: 140111027130522033

، (اخبار رسمی): اگر می‌خواهید ترافیک جستجوی خود را افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا اتنهای این نوشتار از آژانس مارکتینگ آداس با ما همراه باشید. در این چک لیست سئو، 45 روش مختلف که می‌توانید برای افزایش ترافیک جستجوی سایت خود استفاده کنید را بیان کرده‌ایم.

چک لیست سئو، 45 راه برای افزایش ترافیک جستجوی گوگل
چک لیست سئو، 45 راه برای افزایش ترافیک جستجوی گوگل

بسیاری از مردم سئو را پیچیده می‌بینند، اما اگر بخواهیم به طور ساده‌تر به آن نگاه کنیم، سئو تنها در 3 لایه خلاصه می‌شود:

  • فنی (Technical)
  • محتوا (Content)
  • پیوندها (Links)

نحوه استفاده از چک لیست سئو

3 لایه سئو را مانند ساختن یک خانه در نظر بگیرید. برای ساختن خانه باید ابتدا یک زیربنای خوب ایجاد کنید، سپس به لایه‌های بالاتر رفته تا در نهایت یک خانه محکم بسازید. چک لیست سئو زیر نیز به همین ترتیب طراحی شده است. ابتدا با ساختن صحیح لایه فنی خود، به لایه محتوا و در نهایت لینک سازی خواهید رفت. توصیه می‌کنیم چک لیست سئو ارائه شده در نوشتار را از بالا به پایین دنبال کنید تا بتوانید به راحتی ترافیک جستجوی سایت خود را افزایش دهید.

چک لیست اصلی سئو (SEO Basics Checklist)

اولین چیزی که باید به آن بپردازید اصول سئو است. در این بخش برخی از ابزارها و افزونه‌های مهم مورد نیاز شما را معرفی کرده‌ایم. به هیچ عنوان هیچ بخشی را از دست ندهید، زیرا به برخی از خطاهای اساسی که اغلب مشتریان با آن‌ها مواجه می‌شوند نیز اشاره کرده‌ایم:

1- کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید.

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار SEO بسیار قدرتمند و 100٪ رایگان است (همه ما عاشق ابزارهای رایگان سئو هستیم درسته؟). کنسول جستجوی گوگل عملکرد وب سایت شما را در نتایج جستجو ردیابی کرده و شما را از نحوه نگاه گوگل به وب سایت‌تان اگاه می‌کند.

می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل برای موارد زیر استفاده کنید:

  • هر گونه خطا در وب سایت خود را شناسایی کنید.
  • عملکرد خود را در SERP‌ها دنبال کنید.
  • ببینید چه کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • امتیاز خود در صفحه Google را ببینید و اصلاح کنید.
  • نقشه سایت خود را ارسال کنید.

و بسیاری از موارد دیگر. کنسول جستجوی گوگل ابزاری ضروری برای همه دارندگان وب سایت است.

2- ابزار وب مستر بینگ را نصب کنید.

ابزار وب مستر بینگ بسیار شبیه به کنسول جستجوی گوگل است اما به طور خاص برای موتور جستجوی بینگ طراحی شده است. برای افزایش Bing SEO، باید آن را تنظیم کنید.

آیا بینگ به اندازه گوگل محبوب است؟

خیر، حتی به آن نزدیک هم نیست. اما بینگ ماهانه حدود 1 میلیارد بازدید کننده دارد و سهم بازار موتورهای جستجو 7.89٪ است. بنابراین ارزش آن را دارد که وب سایت خود را به درستی روی ابزار وب مستر بینگ راه اندازی و بهینه کنید. فراموش نکنید که رتبه بندی Bing را با ابزارهای ردیاب رتبه Bing بررسی یا نظارت کنید.

3- Google Analytics را راه اندازی کنید.

اگر عملکرد خود را ردیابی نکنید، چگونه متوجه خواهید شد که آیا در حال بهبود هستید یا خیر؟ Google Analytics همه چیز را در مورد یکی از مهمترین بخش‌های وب سایت‌تان یعنی مخاطبانتان به شما ارائه می‌دهد:

شما می‌توانید از نحوه تعامل مخاطبان با وب سایت‌تان جهت بهبود سئوی وب سایت، چیزهای زیادی بیاموزید. Google Analytics به شما امکان می‌دهد موارد زیر را بررسی و اندازه گیری کنید:

  • سرنخ‌ها و تبدیل‌ها
  • ترافیک وب سایت
  • تعداد بازدیدکنندگان
  • داده‌های مربوط به بازاریابی
  • محتوای برتر
  • تعامل وب سایت

راه اندازی Google Analytics بیش از 10 دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد؛ این ابزار یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل برای هر کسی است که می‌خواهد سئوی وب سایت خود را بهینه کند.

4- افزونه SEO را نصب کنید.

آیا برای راه اندازی وب سایت‌تان از وردپرس استفاده می‌کند؟ پس حتما Rank Math یا Yoast SEO را نصب کنید. هر دو ابزار دارای ویژگی‌های مناسبی هستند اما Rank Math از نظر آنچه ارائه می‌دهد از Yoast پیشی گرفته است.

مقایسه yoast seo و rank math seo

Rank Math دارای ویژگی‌های زیر است:

امکانات بهتری دارد.

استفاده از آن راحت‌تر است.

سرعت وب سایت شما را کند نمی‌کند.

این ویژگی‌ها آن را به بهترین افزونه SEO برای وردپرس تبدیل کرده است. Rank Math همچنین به شما کمک می‌کند تا از بسیاری از موارد فنی سئو و سئو داخلی که انجام آن‌ها دشوار است، استفاده کنید.

5- ایجاد و ارسال نقشه سایت

گوگل خوب است، اما کامل نیستند. شما باید مطمئن شوید که گوگل تک تک صفحات شما را پیدا کرده و فهرست بندی می‌کند:

بهینه سازی موتور جستجوی خود را به حداکثر برسانید.

دید آنلاین شما را افزایش می‌دهد.

بهترین راه برای انجام این کار این است که نقشه سایت XML خود را به گوگل ارسال کنید. نقشه سایت XML فایلی است که حاوی لیست کاملی از URL‌های وب سایت شماست. ارسال نقشه سایت به گوگل مانند این است که نقشه کاملی از کل وب سایت خود را به آنها تحویل می‌دهید. همه این کارها از طریق کنسول جستجوی گوگل انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که ارسال نقشه سایت به گوگل کاملاً رایگان است، بنابراین گول سازندگان وب سایت یا نرم افزارهای ارسال نقشه سایت را نخورید.

6- یک فایل Robots.txt ایجاد کنید.

فایل‌های Robots.txt به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام URL را نمی‌خواهید ایندکس کنید.

برخی از صفحات وب سایت‌تان هستند که نمی‌خواهید در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شوند، از جمله:

صفحات ورود به وب سایت

صفحات پرداخت

صفحات تایید/تشکر

برخی از اسناد PDF

فایل robots.txt به جلوگیری از ورود ربات‌های موتور جستجو به صفحات اشتباه کمک می‌کند و همچنین اطمینان می‌دهد که افراد فقط صفحاتی را که می‌خواهید در زمان‌های مناسب ببینند، پیدا می‌کنند. ساده‌ترین راه برای تولید فایل robots.txt نصب Rank Math است.

Rank Math این فرآیند را به صورت رایگان برای شما انجام داده و می‌توانید هر طور که می‌خواهید آن را سفارشی کرده و چک لیست سئو خود را تکمیل کنید.

چک لیست سئو تکنیکال(Technical SEO Checklist)

اکثر افراد اهمیت سئوی فنی برای موفقیت وب سایت‌شان را دست کم می‌گیرند و زمان و بودجه زیادی را بر روی لینک بیلدینگ صرف می‌کنند. اما در گوگل همه چیز برای ارائه یک تجربه کاربری عالی است و مواردی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم. بنابراین در چک لیست سئو جهت افزایش ترافیک جستجو لازم است به سئوی فنی نیز توجه کافی داشته تا بهینه سازی فنی مناسب سئو نیز به درستی انجام شود.

7- سیگنال‌های EAT

بدون سیگنال‌های قوی EAT، رتبه بندی وب سایت می‌تواند دشوار باشد. EAT مخفف کلمات زیر است:

تجربه و تخصص (Expertise)

قدرت (Authority)

قابل اعتماد بودن (Trustworthy)

به زبان ساده، سیگنال‌های EAT به Google ثابت می‌کنند که شما یک کسب‌وکار واقعی و قابل اعتماد هستید که می‌توانند با اطمینان ترافیک را به آن ارسال کنند. بنابراین، وب سایت شما در مورد هر چیزی که هست، باید سطوح بالایی از EAT در صفحات خود داشته باشید وگرنه رتبه بندی نمی‌شوید. این موضوع حتی برای صاحبان وب سایت با محتوای YMYL مهم‌تر است.

8- مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است.

وب سایت‌های مناسب موبایل در سئو غیرقابل مذاکره هستند. گوگل در سال 2019 به‌روزرسانی رتبه‌بندی نسخه موبایلی وب سایت را برای همه سایت‌ها منتشر کرد. به این ترتیب اگر وب‌سایت شما نسخه موبایلی بهینه‌سازی شده نداشته باشد، رتبه‌بندی نمی‌شود.

اگر می‌خواهید تست کنید که آیا وب سایت شما با موبایل سازگار است، از ابزار تست رایگان Google Mobile Friendly استفاده کنید:

این ابزار به سرعت به شما می‌گوید که آیا وب سایت شما برای موبایل بهینه شده است یا خیر.

9- مطمئن شوید که سرعت سایت بالاست.

آیا وب سایت شما سریع بارگذاری می‌شود؟ سرعت بارگذاری وب سایت یک عامل رتبه بندی شناخته شده است و وب سایت‌های کند تجربه کاربری ضعیفی دارند. در سال 2021، به روز رسانی صفحات گوگل اهمیت بیشتری به سرعت سایت داد.

بسیاری از افراد میزان تأثیر سرعت وب سایت بر سئوی شما را دست کم می‌گیرند. سرعت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید، زیرا تقریبا همیشه ترافیک واقعی سایت را افزایش می‌دهد. برای بررسی این موضوع، باید به کنسول جستجوی گوگل رفته و گزارش Page Experience را بررسی کنید.

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید که URLهای نزدیک به 100% خوب را در گزارش‌های موبایل و دسکتاپ درج کنید.

10- خطاهای خزیدن یا Crawling Errors را پیدا و رفع کنید.

اگر خطاهایCrawling  داشته باشید، گوگل نمی‌تواند وب سایت شما را به درستی ایندکس کند. به همین دلیل است که باید آنها را در اسرع وقت شناسایی و رفع کنید. بهترین راه برای یافتن و رفع خطاهایCrawling ، استفاده از ابزار قدرتمند سئو است از جمله:

Semrush

Ahrefs

این ابزارها ممیزی‌های عمیقی انجام می‌دهند و هر گونه خطایCrawling  فعلی شما را شناسایی می‌کنند.

آنها حتی به شما پیشنهاداتی در مورد نحوه رفع خطاهایCrawling  می‌دهند که کنترل آن‌ها را تا حد امکان آسان می‌کند. برای رفع هر گونه خطایی که پیدا کردید وقت بگذارید و بررسی کنید که چه چیزی باعث این مشکل شده است. بسته به اینکه وب سایت شما چقدر بزرگ است، این فرآیند ممکن است کمی طول بکشد، اما در فرآیند تکمیل چک لیست سئو ارزش تلاش را دارد.

11- یافتن و رفع خطاهای Indexing

فقط به این دلیل که گوگل می‌تواند وب سایت شما را بخزد به این معنی نیست که می‌تواند آن را ایندکس کند. خطاهای Indexing زمانی رخ می‌دهد که گوگل نمی‌تواند بخش‌هایی از وب سایت شما را به پایگاه داده خود اضافه کند. اگر بخش‌های کلیدی وب سایت شما ایندکس نشده باشند، نمی‌توانند در SERP‌ها رتبه بندی شوند.  رایج ترین مشکلات Indexing عبارتند از:

URL ارسال شده با علامت “noindex”

URL ارسال شده توسط txt مسدود شده است.

URL ارسالی یافت نشد (404)

خطای تغییر مسیر (Redirect Error)

کنسول جستجوی گوگل تشخیص هر گونه خطای خزیدن که ربات گوگل هنگام خزیدن وب سایت شما متوجه شده است را بسیار آسان می‌کند. وارد سرچ کنسول گوگل شوید و روی Coverage کلیک کنید:

در اینجا لیستی از هر گونه هشدار یا خطای خزیدن در وب سایت خود را مشاهده می‌کنید یا می‌توانید از SEMRush برای اجرای ممیزی در سایت خود استفاده کنید. زمانی را به کار کردن روی خطاهایی که پیدا شد، اختصاص دهید. Indexing یکی از نادیده گرفته‌ترین و ساده‌ترین دلایلی است که وب سایت شما در رتبه بندی SERP‌ها قرار نمی‌گیرد.

12- برای امنیت بیشتر از HTTPS استفاده کنید.

HTTPS به عنوان یک عامل رتبه بندی برای افزایش ترافیک جستجو شناخته می‌شود.

این فاکتور، از سال 2014 یک عامل رتبه بندی بوده است، بنابراین هیچ بهانه‌ای برای نداشتن یک وب سایت امن وجود نخواهد داشت. Https روی موارد زیر تاثیر می‌گذارد:

سئوی وب سایت شما

امنیت سایت شما

امنیت داده‌های کاربر شما

نکته این است که گوگل HTTPS را به عنوان بخشی مهم از وب سایت شما می‌بیند. بنابراین باید مطمئن شوید که گواهی SSL دارید و وب سایت شما ایمن است. با نگاه کردن به صفحه اصلی خود در مرورگر می‌توانید ببینید که آیا وب سایت شما دارای HTTPS ایمن است یا خیر.

با این حال هر میزبان وب سایت کیفیت یکسانی از امنیت را برای وب سایت شما ارائه نمی‌دهد. عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند بر کیفیت گواهینامه SSL تأثیر بگذارد. پیشنهاد می‌کنیم از SSL Labs test استفاده کنید تا ببینید گواهی SSL شما چه نمره‌ای می‌گیرد.

SSL Labs test برخی از عوامل را برای تعیین میزان محافظت از وب سایت شما تجزیه و تحلیل می‌کند. به این ترتیب، رتبه حرفی از A+ تا F دریافت خواهید کرد.

13- محتوای تکراری را حذف کنید.

محتوای تکراری محتوایی است که در وب سایت‌های مختلف یا چندین صفحه در یک وب سایت ظاهر می‌شود. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که محتوا، صفحات فرود یا صفحات محصول تکراری می‌شوند و معمولاً کل سایت‌های چند مرحله‌ای را می‌بینید که مشکلات محتوای تکراری ایجاد می‌کنند.

مشکل این است که گوگل تنها یکی از صفحاتی را که حاوی محتوای تکراری هستند رتبه بندی می‌کند و پیش بینی آن غیرممکن است. شما باید از هر گونه خطای محتوای تکراری جلوگیری کنید تا صفحه به درستی در گوگل رتبه بندی شود.

برای جلوگیری از سردرگمی موتورهای جستجو در مورد محتوای تکراری، متعارف سازی (Canonicalization) را اجرا کنید. این کار تضمین می‌کند که صفحه صحیح رتبه بندی می‌شود و گوگل سایرین را نادیده می‌گیرد. اگر صفحه‌ای که قصد رتبه‌بندی آن را ندارید در ایجاد مشکلات محتوای تکراری نقش دارد، پیشنهاد می‌کنیم از تگ noindex استفاده کنید.

14- برچسب‌های Canonical را بررسی کنید.

افزودن تگ‌های “rel=canonical” به صفحه وب سایت‌تان یک راه عالی برای جلوگیری از محتوای تکراری است. این تگ‌ها همچنین به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که شما از محتوای تکراری آگاه هستید، که به شما کمک می‌کند از عوارض جانبی منفی محتوای تکراری جلوگیری کنید.

شما ممکن است مشکلات محتوای تکراری را در بسیاری از صفحات وب سایت خود تجربه کنید. رایج‌‌ترین آنها صفحه اصلی شما خواهد بود. به عنوان مثال، URL صفحه اصلی شما می‌تواند این باشد:

http://www.domain.com

https://www.domain.com

https://domain.com

http://domain.com

این 4 آدرس، مشکل احتمالی صفحه اصلی وب سایت شماست. برای رفع این مشکل از افزونه‌ای مانند Yoast یا Rank Math استفاده کنید.

15- تمام لینک‌های آسیب دیده خود را اصلاح کنید.

لینک‌های آسیب دیده یا Broken Links به طور جدی می‌توانند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارند؛ زیرا تجربه کاربری بدی را برای بازدیدکنندگان شما ایجاد می‌کند. تعداد زیادی لینک آسیب دیده همچنین می‌تواند نشان دهد که شما مراقب وب سایت خود نیستید.

16- داده‌های ساختاریافته را اضافه کنید.

داده‌های ساختاریافته نشانه گذاری‌هایی هستند که به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای وب سایت شما را بهتر درک کرده و آن را در موتورهای جستجو نمایش دهند. به عنوان مثال، اگر ستاره‌های Rating را در SERP‌ها می‌بینید، به این دلیل است که آن وب سایت دارای داده‌های ساختار یافته است.

رایج ترین نوع داده‌های ساختار یافته نشانه گذاری Schema است. می‌توانید از آن برای نتایج حاوی اطلاعات مهم مانند موارد زیر استفاده کنید:

اطلاعات سازمان

مقالات

محصولات

بررسی‌ها

دستور پخت

سوالات متداول

از Schema Markup Validation استفاده کنید تا ببینید آیا قبلاً داده‌های ساختار یافته در وب سایت خود دارید یا خیر. پیاده سازی Schema ممکن است مشکل باشد، اما افزونه RankMath به صورت رایگان امکان اضافه کردن طیف وسیعی از Schema مختلف را به سایت شما آسان می‌کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از FAQ schema generator به طور رایگان برای نمایش سؤالات متداول در نتایج جستجو استفاده کنید.

مطمئن شوید که از همه فرصت‌های داده ساختاریافته موجود با استفاده از رایج‌ترین گزینه‌هایی که در بالا ذکر کردیم، استفاده می‌کنید.

17- تصحیح صفحات Orphaned

صفحات Orphaned صفحاتی در وب سایت شما هستند که از هیچ صفحه یا بخش دیگری از وب سایت پیوندی ندارند. این بدان معنی است که کاربران نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند و ممکن است Google آنها را پیدا نکند. تعمیر صفحات Orphaned آسان است، فقط باید آنها را شناسایی کنید. برای انجام ممیزی وب سایت از Ahrefs یا Semrush استفاده کنید.

با این کار هر صفحه Orphaned که پیوندی به سمت آنها نشان داده نشده است، شناسایی می‌شود. هنگامی که صفحاتی را که پیوند ندارند شناسایی کردید، باید از سایر صفحات مرتبط در وب سایت خود به آنها پیوند دهید. به همین راحتی!

چک لیست سئو برای یافتن کلمات کلیدی (Keyword Research Checklist)

یافتن کلمات کلیدی درست، پایه و اساس سئوی شماست. اگر آن را به درستی انجام دهید، فروش شما چند برابر خواهد شد؛ اما اگر اشتباه کنید، برای رتبه بندی در گوگل با مشکل مواجه خواهید شد. از این چک لیست سئو برای ایجاد استراتژی کلمه کلیدی و یافتن کلمات کلیدی با کیفیتی که مشتریان هدف‌تان به دنبال آن هستند، استفاده کنید.

18- یک استراتژی کلمه کلیدی بسازید.

اکثر افراد بدون اینکه به استراتژی فکر کنند، فقط به پیدا کردن کلمات کلیدی می‌پردازند. شما نمی‌خواهید که فقط کلمات کلیدی خوبی را پیدا کنید و شروع به نوشتن محتوا کنید تا آنها را هدف قرار دهید. در واقع باید در مورد کلمات کلیدی که برای کمپین خود انتخاب می‌کنید، هوشمندانه عمل کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از پیدا کردن کلمات کلیدی، برای داشتن یک استراتژی صحیح برنامه ریزی کنید.

19- از «پیشنهادات Google» برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید.

نیازی نیست برای ابزارهای باکیفیت جهت یافتن کلمات کلیدی هزینه کنید. هزاران ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی موجود است، فقط باید بدانید که از کدام یک استفاده کنید و از کدام یک دوری کنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی بیشتر، پیشنهادات گوگل است. پیشنهاد گوگل (که به آن تکمیل خودکار گوگل نیز گفته می‌شود) پیشنهادی است که هنگام تایپ کردن در کادر جستجوی گوگل مشاهده می‌کنید.

اما جستجوی دستی هر کلمه کلیدی در گوگل زمان زیادی می‌برد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از Soovle استفاده کنید.

Soovle یک ابزار رایگان است که کلمات کلیدی Google Suggest را حذف کرده و اطلاعات را بسیار سریعتر در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار، فرآیند را برای شما آسان‌تر می‌کند. برای استفاده از این ابزار کلمه کلیدی مورد نظر خود را در کادر Soovle قرار دهید، در عرض چند دقیقه صدها کلمه کلیدی دیگر برای هدف گیری خواهید داشت!

20- کلمات کلیدی را با Google Keyword Planner پیدا کنید.

Google Keyword Planner ابزار رسمی یافتن کلمات کلیدی گوگل است. این ابزار، از نظر فنی برای تبلیغات گوگل ساخته شده است، اما اگر بدانید چگونه از قابلیت‌های آن به درستی استفاده کنید، یکی از قدرتمندترین ابزارهای یافتن کلمات کلیدی برای سئو است و نکته مهم‌تر این که کاملاً رایگان است.

چه کسی نمی‌خواهد از ابزاری استفاده کند که حاوی داده‌های خود گوگل است؟ این ابزار، دقیق ترین داده‌هایی که می‌توانید در مورد کلمات کلیدی به دست آورید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

21- از AnswerThePublic برای یافتن کلمات کلیدی سوالی استفاده کنید.

یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی، کشف کلمات کلیدی سؤالی است که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند. اما چطور این کار را انجام دهید؟ از AnswerThePublic استفاده کنید.

AnswerThePublic یک اسکرابر کلمه کلیدی است که به شما امکان می‌دهد کلمه کلیدی مورد نظرتان را تایپ کرده و لیست کاملی از سوالاتی که افراد می‌پرسند دریافت کنید. این ابزار، نه تنها کلمات کلیدی هدف بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه می‌دانید برای کمک به مخاطبان خود باید به چه چیزی در محتوای خود پاسخ دهید. این کار برای کسب رتبه بالا در SERP‌ها و تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری ضروری است.

اگر می‌خواهید AnswerThePublic را به سطح بالاتری ببرید، آن را با کلمات کلیدی دیگر ترکیب کنید تا حجم جستجوی دقیق هر سوال را در داخل ابزار ببینید.

این امر انتخاب سوالات کلیدواژه‌ای که ترافیک جستجو را به سایت شما هدایت می‌کند آسان خواهد کرد.

22- انجمن‌های آنلاین را بررسی کنید.

آخرین گام برای یافتن کلمات کلیدی این است که به انجمن‌های آنلاین دسترسی داشته باشید. در این انجمن‌ها می‌توانید به صحبت‌های مخاطبان هدف خود گوش دهید و یک معدن طلا از کلمات کلیدی هدف پیدا کنید. اینها کلمات کلیدی هستند که حتی ابزارهای پیشرفته جستجوی کلمات کلیدی هم به شما نشان نمی‌دهند. دو مورد از محبوب‌ترین انجمن‌هایی که در ابتدا بهتر است آن‌ها بررسی کنید عبارتند از:

Reddit

Quora

کلمه کلیدی مورد نظر خود را در نوار جستجو تایپ کنید و شروع به جستجو در بحث‌ها کنید.

به دنبال کلمات یا عباراتی باشید که مردم اغلب استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید موضوعاتی را که افراد سعی در کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها دارند، شناسایی کنید. Reddit و Quora برای شروع خوب هستند. اما در حالت ایده‌آل شما می‌خواهید انجمن‌هایی را بیابید که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از گوگل است. برای این کار، “کلمه کلیدی هدف” + “تالار گفتمان” مورد نظر خود را سرچ کنید.

این کار، چند تالار گفتگو را برای شما پیدا می‌کند. حالا فقط به موضوعات موجود در این انجمن‌ها نگاه کرده و کلمات کلیدی که می‌توانید در مورد آنها محتوا تولید کنید را شناسایی نمایید.

چک لیست سئو برای تولید محتوا (Content Checklist)

اگر می‌خواهید در گوگل رتبه بالایی داشته باشید باید محتوای عالی تولید کنید. بنابراین ما در این قسمت فهرستی از مواردی را که باید برای برجسته کردن محتوا و دریافت رتبه بالاتر درنظر داشته باشید، ارائه داده‌ایم.

23- اسنیپت‌های ویژه را سرقت کنید.

آیا صفحه‌ای دارید که می‌خواهید در صفحه 1 یا 2 گوگل رتبه بندی شود؟ اگر جواب شما مثبت است، باید سعی کنید اسنیپت ویژه را از صفحات برجسته بدزدید. دریافت این رتبه چندان سخت نیست، برای این کار کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

به اسنیپت ویژه فعلی برای کلمه کلیدی مورد نظر خود در نتایج جستجوی Google نگاه کنید.

توجه داشته باشید که اسنیپت شما شامل کدام یک از موارد زیر است:

جدول

لیست‌های بولت‌گذاری شده

پاراگراف‌های کوتاه

همچنین، توجه داشته باشید که گوگل از چه وب‌سایتی این اسنیپت ویژه را بیرون می‌کشد و زمانی را صرف تجزیه و تحلیل آن صفحه کنید. به کلماتی که استفاده شده و جایی که در صفحه و اسنیپت ویژه ظاهر می‌شوند، توجه کنید:

از مثال بالا می‌توانید ببینید که در واقع یک جدول در مقاله است که به عنوان بولت‌گذاری شده در اسنیپت ویژه نمایش داده می‌شود. اکنون به محتوای خود برگردید و آنچه را که رقیب شما انجام داده است تکرار کنید. پس از اعمال تغییرات در محتوای خود، URL را به گوگل ارسال کنید.

24- از سوالات برای جذب مخاطبان استفاده کنید.

حقیقت این است که مخاطب شما به سرعت خسته می‌شود. اگر آنها را درگیر نکنید، به خواندن مطالب ادامه نخواهند داد. اما بهترین راه برای حفظ توجه مخاطبان چیست؟ برای نگه داشتن مخاطب، از سوالات خوب برای جذب کردن آنها استفاده کنید. این راز کپی رایتینگ، قطعاً تاثیر به سزایی در بهبود محتوای شما و نگه داشتن مخاطب ایفا می‌کند.

می‌بینید که افراد به سختی می‌توانند پاسخ سوالاتی را که از آنها پرسیده شده است بیابند، بنابراین این چیزی است که سؤالات را بسیار قدرتمند می‌کند. وقتی سوالی می‌پرسید، مخاطبان شما مجبورند بخش بعدی را خوانده تا پاسخ سوال را بیابند.

25- در محتوای خود از تگ‌های H1، H2، H3 یا H4 استفاده کنید.

تگ‌های عنوان به ایجاد ساختار در محتوای شما کمک کرده تا محتوا به راحتی قابل درک باشد. تگ‌ها برای خوانندگان و سئوی شما مهم است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]