اطلاعات تماس
  • 091981*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112017170722326
در دسترس نیست

در ۲ ماه اخیر هیچ ارزی برای واردات نهاده‌های دامی تخصیص نداده‌اند

کد: 140112017170722326

، تهران , (اخبار رسمی): اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: 25 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی متعلق به بخش خصوصی در انتظار تخصیص ارز است.

در ۲ ماه اخیر هیچ ارزی برای واردات نهاده‌های دامی تخصیص نداده‌اند
در ۲ ماه اخیر هیچ ارزی برای واردات نهاده‌های دامی تخصیص نداده‌اند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون واردات ایران، در متن نامه این اتحادیه به رئیس کل بانک مرکزی آمده است:

جناب آقای دکتر فرزین

ریاست محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

     با عنایت به فرمایشات اخیر جنابعالی مبنی بر تخصیص بیش از ۶.۵  میلیارد دلار ارز نیمایی طی ۴۰ روز گذشته مراتب ذیل جهت  استحضار و دستور بررسی ایفاد می گردد:

1- با وجود تاکید مقامات عالی کشور بر اولویت تامین و تثبیت قیمت کالاهای اساسی سفره مردم به استحضار می رساند، علیرغم مکاتبات و پیگیری های متعدد طی نزدیک به دو ماه اخیر (تا تاریخ تنظیم این مکاتبه) هیچگونه ارز نیمایی قابل انتقال جهت واردات نهاده های دامی توسط بخش خصوصی تخصیص نیافته است.

2- علاوه بر توقف حدود 25 فروند کشتی کالاهای اساسی متعلق به بخش خصوصی در انتظار تخصیص ارز (حدود 600 میلیون یورو)، به پیوست لیست بیش از ۱.۵  میلیارد دلار نهاده های دامی که در گمرکات کشور کوتاژ شده و بیش از دو ماه است که منتظر تخصیص ارز نیمایی بوده، به تفکیک شماره کوتاژ و ثبت سفارش جهت اطلاع تقدیم می گردد.

3- با توجه به اینکه کالاهای اساسی به صورت عام و نهاده های دامی به صورت خاص مشمول قیمت گذاری دولتی بوده و تا حلقه آخر زنجیره تولید نیز تحت نظارت و کنترل می باشند، آیا ۶.۵ میلیارد دلار ارز نیمایی (28.500 تومان) که تامین گردیده از حیث نوع کالا و قیمت گذاری از اولویت لازم در مقایسه با کالاهای اساسی مورد نیاز کشور برخوردار بوده یا خیر؟

4- با توجه به تاکید ویژه بر مقابله با رانت و فساد در دولت محترم و شفاف سازی فضای اقتصادی کشور و همچنین تفاوت فاحش نرخ آن با نرخ ارز آزاد، استدعا دارد دستور فرمایید نسبت به انتشار مستمر لیست دریافت کنندگان ارز نیمایی در سامانه بانک مرکزی اقدام گردد.

5- با توجه به تاکیدات مکرر بر وجود گشایش های ارزی، مزید امتنان خواهد بود حداقل نسبت به تخصیص و تامین فوری مطالبات ارزی تامین کنندگان کالاهای اساسی بخش خصوصی اقدام عاجل مبذول فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون واردات ایران

فدراسیون واردات ایران مجموعه ای از تشکل‌های حوزه واردات است که به منظور ارتقاء جایگاه و نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی کشور، تقویت فرهنگ کارآفرینی و روحیه کارجمعی، ساماندهی امور مرتبط و استفاده از تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و تبادل نظر و ارتباط با تشکل‌ های عضو و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه و دفاع از حقوق و منافع مشروع و قانونی اعضا و بهره گیری و استفاده از خردجمعی و تقویت و ارتقاء نقش و جایگاه مدیریت، با توجه به ضرورت تبادل نظر و موثر نمودن تشکل‌ ها در اقتصاد کشور، به استناد بند ک ماده 5 قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مصوب ۱۳۶۹/۱۲/۱۵ و به استناد ماده ۱ و ۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مصوب ۱۳۹۰/۱۱/۱۶ تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
  • 091981*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار