اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112017170822341
در دسترس نیست

نحوه تحصیل رایگان در دانشگاه های کشور آلمان 2023

کد: 140112017170822341

، (اخبار رسمی): تحصیل در کشورهای خارجی از مواردی است که ایرانیان از طریق آن می‌توانند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند و اقامت آن کشور را دریافت کنند؛ اما هزینه‌های تحصیل در برخی از این کشورها بالاست که بسیاری از افراد را از تحصیل منصرف می‌کند. آلمان کشوری است که امکان تحصیل رایگان در آن وجود دارد؛

نحوه تحصیل رایگان در دانشگاه های کشور آلمان 2023
نحوه تحصیل رایگان در دانشگاه های کشور آلمان 2023
نحوه تحصیل رایگان در دانشگاه های کشور آلمان 2023
نحوه تحصیل رایگان در دانشگاه های کشور آلمان 2023

از این رو افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. هزینه تحصیل در برخی از رشته‌های دانشگاهی نظیر پزشکی و دندانپزشکی زیاد است؛ اما امکان تحصیل رایگان در این رشته‌ها در کشور آلمان برای متقاضیان وجود دارد. نحوه تحصیل و بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل در ادامه این نوشتار آورده شده است. برای آشنایی با شرایط تحصیل در آلمان به صورت رایگان ادامه این نوشتار را مطالعه کنید.

تحصیل در آلمان

آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که سطح علمی دانشگاه‌های آن بسیار بالا است و فارغ‌التحصیلان زیادی از دانشگاه‌های این کشور موفق به اخذ جایزه نوبل شده‌اند. دانشجویان طبق شرایط و مدارک تحصیلی که دارند می‌توانند در هر کدام از دانشگاه‌های آلمان ادامه تحصیل بدهند. امکان تحصیل رایگان در آلمان برای متقاضیان وجود دارد که برای هر کدام از رشته‌های تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال برای برخورداری از تحصیل رایگان در آلمان در رشته پزشکی متقاضی باید معدل 20 داشته باشد.

بهترین دانشگاه های آلمان

دانشگاه‌های آلمان در دو بخش خصوصی و دولتی فعالیت می‌کنند که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است و دانشجویانی که در دانشگاه‌های خصوصی تحصیل می‌کنند ملزم به پرداخت شهریه هستند. دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل رایگان در آلمان برای دانشجویان فراهم کرده‌اند، عبارت است از:

بهترین دانشگاه‌های رایگان آلمان

نام فارسی دانشگاه

نام لاتین دانشگاه

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

Ludwig Maximilian University of Munich

دانشگاه هایدلبرگ

Heidelberg University

دانشگاه هومبولت برلین

Humboldt University of Berlin

دانشگاه هامبورگ

university of Hamburg

دانشگاه اشتوتگارت

University of Stuttgart

شرایط تحصیل رایگان در آلمان

کشور آلمان بر این باور است که تحصیل باید بر همگان رایگان باشد و نباید به عنوان یک بخش سودآور به آن توجه شود. از این رو تحصیل رایگان در آلمان امکان پذیر است؛ اما متقاضیان برای برخورداری از چنین مزیتی باید شرایط آن را داشته باشند. متقاضیان مهاجرت به آلمان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی از تمامی این شرایط مطلع هستند؛ چرا که مشاوران ما آن‌ها را از این شرایط آگاه می‌سازند. دوره تحصیلی پیش از دانشگاه آلمان 13 ساله است و دانشجویان ایرانی باید یک دوره یکساله را در کالج‌های آلمان سپری کنند تا مجاز به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور شوند. از دیگر شرایط مهم و اصلی تحصیل رایگان در آلمان تسلط کامل به زبان آلمانی است. معدل و سن نیز از دیگر شرایط مهم برخورداری از تحصیل رایگان در کشور آلمان است. برای دوره کارشناسی معدل بالای 15 قابل قبول است. دانشجویان کشور آلمان در صورتی که وضعیت تحصیلی خیلی خوبی دارند، می‎توانند از طریق بورسیه‌های تحصیلی آلمان هزینه زندگی در آلمان را کاهش دهند.

هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان به نسبت سایر کشورهای اروپایی کمی برای دانشجویان بالا است. متقاضیان تحصیل در کشور آلمان بهتر است در کنار تحصیل به کار در کنار تحصیل نیز مشغول شوند. دانشگاه‌های آلمان هفته‌ای 20 ساعت به دانشجو برای کار کردن اختصاص داده است. دانشجویان از این طریق می‌توانند تقریباً ماهی 750 یورو به دست آورند که هزینه زندگی در یکی از شهرهای بزرگ آلمان نزدیک به 850 یورو است. این مقدار درآمد ماهیانه برای دانشجو می‌تواند اکثر هزینه‌ها را در بر بگیرد و به راحتی وضعیت و مخارج زندگی‌اش را اداره کند. هزینه‌های زندگی در آلمان عبارت است از:

هزینه زندگی در آلمان

اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه

300 تا 400 یورو در ماه(اجاره تخت یا آپارتمان کوچک)

هزینه بیمه

70 تا 80 یورو در ماه

هزینه موارد غذایی ضروری

50 تا 60 یورو در ماه

هزینه پوشاک

100 تا 200 یورو در ماه(ضروری نیست برای هر ماه)

در حال حاضر گران‌قیمت‌ترین شهر آلمان، هامبورگ است که هزینه زندگی در این شهر آلمان نزدیک به 1000 یورو در ماه است. شهر آخن برای دانشجویان به‌صرفه‌تر از سایر شهرهای آلمان برای تحصیل است.

مدارک لازم برای تحصیل رایگان در آلمان

متقاضیان مهاجرت به آلمان موسسه اصطهباناتی پس از اینکه مشاوران موسسه با آن‌ها تماس برقرار کردند از همه شرایط و مدارک لازم برای تحصیل رایگان در کشور آلمان آشنا خواهند شد. دانشجویان باید در مرحله اول مدارکی همچون مدرک تحصیلی قبلی، انگیزه‌نامه، مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی، هزینه بررسی درخواست و همچنین نامه Uni- Assist را تحویل دانشگاه دهند تا پذیرش خود را بگیرند. پس از دریافت پذیرش از دانشگاه باید مدارک زیر را به سفارت کشور آلمان ارائه دهند:

پاسپورت معتبر

نامه پذیرش دانشگاه

مدرک تحصیلی به همراه ترجمه آن

ریز نمرات به همراه ترجمه آن

فرم درخواست ویزا

گواهی تمکن مالی

جمع بندی

کشور آلمان از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است که سالانه افراد زیادی برای تحصیل در آن به این کشور مهاجرت می‌کنند. این کشور از نظر سطح علمی در جایگاه بالایی دارد و بسیاری از فارغ‌التحصیلان آن موفق به اخذ جایزه نوبل شده‌اند. از طرفی تحصیل در کشور آلمان کاملاً رایگان است؛ از این رو افراد زیادی برای تحصیل در رشته‌های پر هزینه‌ای همچون پزشکی به این کشور روی می‌آورند. کسانی که واجد شرایط تحصیل در آلمان هستند می‌توانند از مزیت تحصیل رایگان برخوردار شوند. تحصیل به زبان آلمانی رایگان است و تحصیل رایگان به زبان انگلیسی فقط برای برخی از رشته‌های تحصیلی وجود دارد. ما در این نوشتار سعی بر این داشتیم شما را با نحوه تحصیل رایگان در دانشگاه‌های آلمان آشنا کنیم تا این کشور را به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی‌تان در نظر بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی