اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112077181118027
در دسترس نیست

برنامه ویزای کار تجاری کانادا International Mobility Program (IMP)

کد: 140112077181118027

، تهران , (اخبار رسمی): از جمله برنامه‌های تجاری کانادا، برنامه ویزای کار تجاری کانادا یا IMP است که یک ویزای کار دوساله و مسیری غیر مستقیم برای مهاجرت به کاناداست. این برنامه : ۱٫ راه‌اندازی پروژه‌ای جدید در کانادا ۲٫ بازگشایی شعبه‌ای از یک تجارت در کانادا (Intra Company Transfer).

برنامه ویزای کار تجاری کانادا International Mobility Program (IMP)
ویزای نو آفرینی کانادا

یکی ازمزایای دریافت ویزای نوافرینی کانادا، نوآوری و یا ابتکار در کانادا این است که فرد می تواند با سرمایه کم، پای در این مسیر بگذارد و بیزینسی راه‌اندازی کند

 برنامه IMP رساندن سود قابل‌توجه به فرهنگ، اقتصاد و جامعه کانادا است که باید در پروژه‌ای که متقاضی قصد راه‌اندازی آن را دارد، گنجانده شود.
به این معنی که تجارت مورد نظر باید:

  • -نیروی کار کانادایی جذب کند.
  • -نوآوری برای کانادا داشته باشد.
  • -در تقابل با تجارت‌های کانادایی نباشد.
  • -آسیبی به کار تجارت‌های رقیب نرساند
  • -توجیه اقتصادی داشته باشد.
  • -متناسب با نیازهای بازار کار کانادا باشد.

شرایط متقاضی

مهم‌ترین شرط برای متقاضی در این برنامه، داشتن پیشینه کاری قوی در زمینه پروژه‌ای است که قصد راه‌اندازی آن را دارد:

  • -مدارک تحصیلی مرتبط (حداقل فوق‌دیپلم)
  • -گواهی‌های دوره‌های کارآموزی
  • -سوابق کاری مرتبط
  • -مدارک و نامه‌های کاری می‌توانند برای اثبات توانایی راه‌اندازی پروژه
  • -داشتن توان مالی کافی برای راه‌اندازی پروژه و اثبات آن هم مهم است

این برنامه شرط سنی ندارد ولی طبیعتاً سن متقاضی باید به گونه‌ای باشد که برای افسر اداره مهاجرت کانادا سوال برانگیز نباشد.( معمولاً محدوده سنیِ ۲۸ تا ۵۵ بهتر است.)

مزایای برنامه IMP

مزیت مهم این برنامه IMP این است که برای راه‌اندازی تجارت از طریق آن نیازی به گرفتن LMIA نیست.
این برنامه الزامی برای داشتن نمره زبان ندارد، هر چند پیشنهاد می‌شود متقاضیان حداقل مدرک آیلتس CLB 4 (Listening 4.5 بقیه مهارت‌ها ۴) ارائه دهند یا دانش زبان انگلیسی در حد CLB 4 را داشته باشند.
همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال متقاضی به‌عنوان وابستگان او، هم‌زمان ویزا دریافت می‌کنند و می‌توانند وارد کانادا شوند.
همسر متقاضی اجازه کار باز (Open work permit) دریافت می‌کند، یعنی اینکه می‌تواند روی پروژه همسرش یا در هر شرکت و یا برای هر کارفرمای دیگری کار کند و محدودیتی از این نظر ندارد.
متقاضی، همسر و فرزندانش از همان ابتدا تحت بیمه‌های دولتی کانادا قرار می‌گیرند.
فرزندان متقاضی اجازه تحصیل رایگان دارند.

مادامی که متقاضی تجارتِ خود راه‌اندازی کرده و در حد قابل قبولی آن را اداره کند، ویزای کاری که از طریق برنامه IMP برایش صادر شده قابل تمدید خواهد بود.
برای این کار متقاضی باید:

  • با مشتریان خود قرارداد داشته باشد.
  • درآمد داشته باشد.
  • مالیات پرداخت کرده باشد.
  • به کارکنانش دستمزد پرداخت کرده باشد.
  • موقعیت مکانی خود را حفظ کرده باشد.

طبق این برنامه، متقاضی اجازه کار بسته (Close work permit) می‌گیرد، به این معنی که فقط اجازه کار روی پروژۀ خود را دارد و نمی‌تواند برای هیچ شرکت یا کارفرمای دیگری کار کند.

طول پروسۀ IMP

از بهترین ویژگی‌های برنامه IMP که جزو مزایای آن نیز به حساب می‌آید، سرعت بالای این برنامه است. به ‌طوری که از زمان عقد قرارداد تا ثبت پرونده بین دو ماه تا شش ماه و از زمان ثبت پرونده تا دریافت ویزا نیز بین دو هفته تا شش ماه طول می‌کشد. به این ترتیب در مجموع، کل پروسه در بدترین حالت فقط یک سال به طول می‌انجامد که به نوبه خود پروسه سریعی است.

مراحل برنامه IMP

پس از ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن و سایر مدارک، اداره مهاجرت آن‌ها را بررسی کرده و در صورت تائید ویزای کار برای متقاضی و ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال او صادر می‌کند.

پس از ورود به کانادا و طی دو سالی که با ویزای کار در این کشور اقامت دارند، متقاضی یا همسر او می‌توانند شرایط اقدام در برنامه تجربه کانادایی یا نیروی متخصص فدرال ‌و یا برنامه‌های مهاجرتی استانی برای اقامت دائم کانادا را احراز کنند.

بازگشایی شعبه‌ای از یک شرکت در کانادا (Intra Company Transfer)

در صورتی که متقاضی قصد بازگشایی شعبه‌ای از تجارت خود در کانادا (ICT) را دارد، باید در خارج از کانادا شرکت ثبت شده‌ای داشته باشد که خود از سهامداران و مدیران ارشد بوده و یا یک نیروی بسیار جدی و کلیدی در آن شرکت باشد. در این شرایط می‌تواند، یک شرکت وابسته یا شرکت خواهر و یا شعبه ای از شرکت خود را در کانادا ایجاد کند. متقاضی در شعبه شرکت خود در کانادا، نیروی انتقالی خواهد بود.
شرکت مادری که شعبه‌ای از آن در کانادا راه‌اندازی می‌شود، باید در خارج از کانادا موفق و سودده بوده و در کانادا نیز مورد تقاضا باشد.

ویزای نو آفرینی کانادا، نوآوری یا ابتکار چیست؟

این نوع مهاجرت مبتنی بر سرمایه گذاری، بر اساس ایده نو، جدید و نوآورانه فرد است. افرادی که بتوانند یک ایده نوآورانه ای را برای ایجاد کسب و کار جدید ارائه نمایند، بهترین افراد برای مهاجرت کانادا از این طریق هستند.

در این نوع ویزا فرد در صورتی که طرح تجاری یا بیزینس پلن نوآورانه خود را ارائه نماید و مورد قبول دولت کانادا واقع گردد می بایست مدارک لازم را برای انجام این پروسه ارائه نماید. به عنوان مثال از جمله شرایط و مدارک مورد نیاز می‌توان به مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۴ الی ۵، سابقه کار در زمینه این بیزینس پلن و . . . را می توان نام برد. در این طرح مهاجرتی فرد به همراه همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود مهاجرت خواهد کرد و از همان روز اول اقامت دائم کانادا خود را دریافت خواهند نمود.

تفاوت ویزای نوآفرینی کانادا با دیگر راه های سرمایه گذاری در کانادا

ویزای نوآفرینی کانادا تفاوت عمده ای با دیگر ویزاهای سرمایه گذاری در کانادا همچون کارآفرینی، ثبت شرکت و. . . دارد. در ذیل قصد داریم برخی از این تفاوت‌ها را به صورت خلاصه خدمت شما بیان کنیم:

در این نوع اقامت نیاز به استخدام کارمند وجود ندارد، در صورتی که در سایر راه های سرمایه گذاری در کانادا نیاز به استخدام کارمند دارید.

در این نوع سرمایه گذاری نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگ وجود ندارد در حالتی که در سایر راه های سرمایه گذاری نیاز به سرمایه گذاری های هنگفت است.

یکی از تفاوتهای عمده آن نیز این است که در راه های دیگر اقامت از طریق سرمایه گذاری، دولت از شما می‌خواهد تا پولی را وارد کسب و کار خود کنید، در صورتی که در اقامت از طریق ابتکار این پول توسط دولت تامین خواهد شد.

در این سرمایه گذاری به دلیل اینکه فرد متقاضی یک ایده نوآورانه و جدید را به دولت ارائه خواهد کرد دولت به فرد کمک خواهد کرد تا این ایده را پیاده سازی نماید. در این روش شما با دریافت نامه حمایت می توانید ویزای اجازه کار کانادا و بعد از مدتی اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]