اطلاعات تماس
  • 090306*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112157194622403
در دسترس نیست

جهانی سازی پنیر لیقوان با حفظ اصالت و کیفیت با تولید سنتی و روش های بهداشتی

آشنایی با پنیر لیقوان: تاریخچه، خواص و روش خرید بهترین پنیر لیقوان

کد: 140112157194622403

، تبریز , (اخبار رسمی): پنیر لیقوان، مشهور ترین پنیر ایران که در روستای لیقوان شهر تبریز تولید می‌شود. این پنیر به دلیل طعم و مزه خاصی که دارد، برای مصرف کنندگان بسیار محبوب است. با تبدیل تولید سنتی به نیمه صنعتی پنیر لیقوان این امکان فراهم شده است تا بتواند در بازار های جهانی رقابت کند. اما راز این پنیر خوشمزه چیست؟

آشنایی با پنیر لیقوان: تاریخچه، خواص و روش خرید بهترین پنیر لیقوان
آشنایی با پنیر لیقوان: تاریخچه، خواص و روش خرید بهترین پنیر لیقوان
آشنایی با پنیر لیقوان: تاریخچه، خواص و روش خرید بهترین پنیر لیقوان
آشنایی با پنیر لیقوان: تاریخچه، خواص و روش خرید بهترین پنیر لیقوان
آشنایی با پنیر لیقوان: تاریخچه، خواص و روش خرید بهترین پنیر لیقوان
آشنایی با پنیر لیقوان: تاریخچه، خواص و روش خرید بهترین پنیر لیقوان

می‌گویند دلیل شهرت شهر چدار در سامرست انگلستان تولید پنیری سنتی در آنجاست. پنیری که حالا به همت مدیران این شهر و کشور جهانی شده است و با همین نام در کشورهایی مانند ایرلند کانادا آمریکا زلاندنو استرالیا و ... تهیه می‌شود که البته کیفیت این پنیر بسته به محل تولیدشان فرق می‌کند.

پنیر لیقوان و ظرفیت‌های بیشتری برای جهانی شدن

خواندن داستان پنیرهای مختلف در شهرها و روستاهای کوچک جهان که منشاء این پنیرها هستند و حالا دیگر شهرت جهانی پیدا کرده اند (و علاوه بر تولید پنیر از راه گردشگری نیز درآمدهای زیادی دارند) برای ما شنیدنی است. در حالی که در کشور ما در همین نزدیکی‌ها؛ یعنی در روستای پلکانی لیقوان از دهستان‌های اطراف تبریز پنیری تولید می‌شود که سابقه ای دیرینه دارد و اگرچه برای ما ایرانی‌ها طعم پنیر لیقوان یک نوستالژی تاریخی است و نسل در نسل ایرانی‌ها با خرید پنیر لیقوان و تجربه طعم این پنیر زندگی کرده اند، با این حال هنوز به شکلی که شایسته این نام تاریخی است، برای شناساندن این برند ملی و بومی تلاش نشده است.

تولید نیمه صنعتی برندهای غذایی کمکی برای نام جهانی لیقوان

با این که اصل بر این است که پنیر در هر کجای جهان به شکل دستی و در کارگاه‌های سنتی و خانوادگی تولید و عرضه شود تا پنیر سنتی نامیده شود، اما این روزها به کمک تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن تولید، بسته بندی و فراوری، پنیرهای محلی در سراسر جهان، و با مدل سازی سنتی – صنعتی،  آن‌ها را در مقیاس انبوه و با ارزش افزوده بیشتر و با رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی روانه بازار می‌شود.

واقعیت این است که تولید نیمه صنعتی پنیر لیقوان نه تنها برای این برند ملی بد نیست؛ بلکه می‌تواند در شناسایی جهانی آن موثر باشد. چرا که خریداران اروپایی و حتی داخلی، این روزها نسبت به رعایت استانداردهای بهداشتی بیش از پیش حساس هستند. از آنجا که فعالیت شرکت‌های تولید مواد غذایی به شدت از سوی نهادهای بهداشتی کشور تحت کنترل هستند به این خاطر در مقایسه با کارگاه‌های محلی و سنتی محصولات تولید شده در این کارخانه‌ها در مقوله استانداردهای بهداشتی کاملا برای مصرف کننده امن و قابل اعتماد هستند.

پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی)

در میان انواع نام‌ها و برندهایی که مشغول تولید پنیر لیقوان و عرضه آن در سراسر کشور هستند، پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) یکی از نام‌های شناخته شده ای است که در طول دهه‌ها فعالیت خود توانسته است با ترکیب استانداردهای جهانی و روش سنتی در کارگاهی در همان محل، اعتبار شایسته‌ای را برای این پنیر شناخته شده ایرانی فراهم کند. نامی که می‌تواند در صورت وجود یک مکانیز تبلیغ و شناسایی موثر برای مصرف کننده‌ها و بخصوص سرآشپزهای شناخته شده در عرصه جهانی، بسیار جذاب باشد.

در ادامه به طور خلاصه به برخی از ویژگی‌های این برند اشاره می‌کنیم:‌

  • همه فعالیت‌های این برند و کارگاه زیر نظر سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.
  • این کارگاه شناسه نظارت کارگاهی و شناسه سیب سلامت را اخذ کرده است.
  • محصولات نهایی به طور مستمر در آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو کنترل می‌شود.
  • گروه تولیدی پنیر زاغک دو دهه تجربه فعالیت موثر دارد.
  • بهره مندی از دستگاه‌های به روز برای تولید و بسته بندی به صورت مجزا.
  • رعایت موازین و استانداردهای کامل بهداشتی در عین حفظ کیفیت و اصالت محصول.
  • جهانی سازی محصول با ترکیب کیفی دستاوردهای صنعت با اصالت سنت.
  • ارائه بهترین قیمت ممکن با حذف واسطه‌ها با فروش ترکیبی عمده و خرد.
  • توانایی تامین پنیر موردنیاز فروشگاه های زنجیره ای کشور با تیم قوی فروش و پشتیبانی.
  • تلاش برای معرفی محصول به بازار‌های جهانی و موفقیت در این زمینه .

تولید با مواد اولیه با کیفیت و شیر گوسفندی

پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) باتکیه بر همان اصول تثبیت شده بومی و رعایت الگوهای ثابت تولید این پنیر با استفاده از کیفی ترین متریال‌های تولید پنیر لیقوان، علاوه بر ارائه طعمی منحصر به فرد، استانداردهای دیگری را هم در زمینه بهینه سازی فرایند تولید و بسته بندی‌ رعایت می کند.

تولید در کارگاهی مستقر در روستای لیقوان

برای در اختیار داشتن بهترین شیر گوسفندی اطراف تبریز و زنده نگه داشتن فرایند سنتی و کارگاهی تولید پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) در کارگاهی واقع در روستای لیقوان تولید و سپس برای عرضه به بازارهای سراسر کشور آماده می‌شود.

برای دستیابی به بهترین نوع پنیر لیقوان در کارگاه پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) هر روز شیر تازه گوسفندانی که در دره لیقوان واقع در دامنه‌های سردسیر سهند چریده‌اند، استحصال شده و در به طور مستقیم وارد کارگاه تولیدی پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) می‌شود و پس طی کردن چرخ سنتی تولید در بسته بندی‌های متنوع صنعتی و بهداشتی آماده عرضه می‌شود.

یکی از مهم ترین دلایل حضور کارگاه پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) در روستای لیقوان این است که برای تهیه بهترین نوع پنیر لیقوان لازم است شیر گوسفندان در همان ساعت اولیه شیردوشی فورا به کارگاه منتقل شده و فرایند تولید پنیر آغاز شود.

بسته بندی به صورت نیمه صنعتی

پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) پس از تولید در بسته بندی‌های متنوعی در وزن‌های 400 گرمی، 800 گرمی و حلبی به صورت نیمه صنعتی برای ارسال به بازارهای شناخته شده و فروشگاه‌های بزرگ سراسر کشور مهیا می‌شود.

نکته قابل ذکر این است که بسته بندی نیمه صنعتی پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) به صورتی است که باعث افزایش طول عمر حلب و در نتیجه ماندگاری بیشتر و جلوگیری از خرابی محصول می‌شود. این در حالی است که در روشهای باز و قدیمی عرضه پنیر سنتی لیقوان علاوه بر این که عمر محصول کمتر بود، نگهداری آن در دراز مدت برای مصرف کنندگان عمده و حتی مصرف کنندگان خانگی دشوارتر بود. ضمن این که احتمال بروز مشکلات بهداشتی برای نگهداری پنیر به روش سنتی وجود دارد. این مساله از آنجا اهمیت بالایی دارد که محصولات پایه لبنی، پتانسیل‌های زیادی برای آلودگی و فساد دارند و حساسیت‌های بهداشتی در آن‌ها بسیار بالاست.

بیست سال سابقه تولید برای نامی معتبر

پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) در طول فعالیت خود توانسته است ضمن شناساندن هر چه بیشتر این نام برای ایرانیان و حتی جهانیان در چرخه تولید و عرضه محصولات لبنی سنتی نیز نوآوری‌های زیادی را به انجام برساند. این فعالیت‌های اصولی باعث شده است مشهورترین پنیر سنتی آذربایجان امروز در همه جا به راحتی در اختیار مصرف کننده باشد. همه این دلایل باعث شده است در میان صدها تولید کننده پنیر سنتی لیقوان نام پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) اعتبار متفاوتی داشته باشد.

محصولی بی همتا از سرچشمه ای بی همتا

پنیر کارگاه محلی و نیمه صنعتی پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) در واقع حاصل حضور 65 هزار گوسفند محلی از نژاد قیزیل قویون در هوای پاک این منطقه و مراتع سرسبز آن است که از گونه‌های گیاهی بی نظیر این دشت تغذیه می‌کنند و شیر آنها با روش بهداشتی شیردوشی جمع آوری شده و در کارگاه پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) به این پنیر ترد و خوش طعم تبدیل می‌شود.

عوامل موثر در تولید بهترین پنیر لیقوان

برای تهیه بهترین نوع پنیر لیقوان و داشتن بهترین شرایط عرضه لازم است که زیرساخت‌های تهیه و تولید آن کاملا رعایت شود. در غیر این صورت شاهد افت کیفیت محصول نهایی خواهیم بود. در ادامه به برخی از این شرایط که در کارگاه تولید پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) کاملا رعایت می‌شود اشاره می‌کنیم:‌

  • به خاطر اثرات آب و هوا بر تولید پنیر لیقوان، بهترین شرایط تاسیس کارگاه، همان منطقه لیقوان است. به این خاطر کارگاه تولیدی پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) در همان جا قرار دارد.
  • نزدیکی محل فرآوری به مراتع گوسفندان مهم است. چرا که شیر باید در کمترین زمان ممکن به کارگاه برسد.
  • تجهیزات و ابزارهای نصب شده در کارگاه و مهارت نیروی انسانی بومی و باتجربه نیز یکی از عوامل موثر در تهیه یک پنیر لیقوان اصل است.
  • وجود گیاهان منحصر به فرد و معطر در اطراف روستای لیقوان باعث شده است در جای دیگری نتوان پنیر لیقوان تولید کرد. بنابراین منشاء شیر تهیه شده بسیار مهم است.
  • در فرایند عرضه نیز انتخاب بهترین بسته بندی با روش نیمه صنعتی راه مناسبی برای رعایت همه استانداردهای عرضه بهداشتی است.

از کجا پنیر پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) تهیه کنیم؟

برای تهیه این پنیر مرغوب، به صورت خرید آنلاین می‌توانید به صورت وبسایت رسیمی پنیر زاغک لیقوان مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

آشنایی با پنیر لیقوان: تاریخچه، خواص و روش خرید بهترین پنیر لیقوان

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پنیر زاغک لیقوان

گروه تولیدی پنیر لیقوان زاغک، تولید کننده پنیر لیقوان گوسفندی، مستقر در روستای لیقوان تبریز، با تجربه بیش از بیست سال در تولید پنیر لیقوان

اطلاعات تماس
  • 090306*****
[نمایش اطلاعات]