اطلاعات تماس
  • ۰۹۹۰۹۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112207198021932
در دسترس نیست

انتخاب دستکش مناسب و کاربرد هر کدام

کد: 140112207198021932

، (اخبار رسمی): امروزه دستکش های یکبار مصرف کاربرد گسترده ای در بین مردم پیدا کرده اند. در میان انواع مختلف این دستکش ها، دستکش های لاتکس و وینیل و دستکش فریزری از معروف ترین و محبوب ترین دستکش ها هستند.

انتخاب دستکش مناسب و کاربرد هر کدام
خرید دستکش

امروزه دستکش های یکبار مصرف کاربرد گسترده ای در بین مردم پیدا کرده اند. در میان انواع مختلف این دستکش ها، دستکش های لاتکس و وینیل و دستکش فریزری از معروف ترین و محبوب ترین دستکش ها هستند. اما سوال اینجاست در هنگام خرید دستکش کدام دستکش را انتخاب کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا شما را درهنگام انتخاب دستکش مناسب و کاربرد هر کدام آشنا کنیم.

انواع دستکش های محافظ

دستکش های محافظ با توجه به نوع محافظتی که برای دست ها ارائه می کنند به گروه های مختلفی طبقه بندی می شوند.
1- دستکش: فقط برای محافظت از دست
2- دستکش آستین دار: برای محافظت از دست و مچ
3- دستکش/آستین بلند: برای محافظت از دست، مچ دست و بخشی از ساعد
4- محافظ بازو/ ساعد: برای محافظت از کل یا قسمتی از ساعد

انواع دستکش ایمنی و کاربرد آنها 

دستکش ایمنی بادوام ساخته شده از مش فلزی، چرم یا برزنت

 دستکش چرمی

این نوع دستکش از دست ها در برابر جرقه، حرارت متوسط، ضربه، چین و اجسام خشن محافظت می کند. در فرآیندهای کاری مانند جوشکاری، برشکاری و لحیم کاری استفاده می شود. همچنین هنگام کار با تجهیزات الکتریکی می توان از آن با یک آستر عایق استفاده کرد.

دستکش سربی

از دست ها در برابر اشعه های یونیزان به ویژه اشعه ایکس محافظت می کند.

دستکش آلومینیومی

این نوع دستکش ها تابش را منعکس می کنند و عایق های خوبی در برابر گرما هستند به شرطی که لایه داخلی آن ها از مواد مصنوعی مقاوم در برابر گرما و سرما باشد.
 همچنین برای جوشکاران و افرادی که در نزدیکی کوره کار می کنند، ریخته گری و آتش نشانان مناسب است.

خرید دستکش لاتکس

یکی از پرمصرف ترین انواع دستکش یکبار مصرف در بازار تجهیزات پزشکی می باشد که علاوه بر کاربرد در حوزه پزشکی و بهداشتی در سایر زمینه ها نیز کاربرد دارد. دستکش لاتکس یکی از انواع دستکش های لاستیکی یکبار مصرف است که برای محافظت از دست در پزشکی استفاده می شود. یکی از مشکلاتی که افراد در استفاده از این نوع دستکش ها دارند ایجاد حساسیت است. اما اگر به لاتکس حساسیت ندارید، این نوع دستکش یکبار مصرف راحت و منعطف است.

دستکش نیتریل

یکی از انواع دستکش های پزشکی می باشد. دستکش های نیتریل از دسته دستکش های لاتکس هستند اما مقاومت بالاتری نسبت به دستکش های لاتکس دارد و از حساسیت های پوستی جلوگیری میکند. این نوع دستکش ها در سه دسته عمومی، پزشکی و صنعتی کاربرد دارند. به دلیل ضخامت کمتر در جراحی و معاینات پزشکی استفاده می شود.

دستکش وینیل

دستکش های وینیل از پلی وینیل کلراید ساخته شده اند و بهترین جایگزین برای دستکش های حساسیت زا هستند. این نوع دستکش یکبار مصرف در مراکز درمانی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزایای وینیل این است که به دست نمی چسبد. نفوذ ویروس ها در این نوع دستکش ها نسبت به دستکش های لاتکس و نیتریل زیاد است. دستکش های وینیل در مونتاژ کاری، نظافت، پخت و پز و فضاهای آزمایشگاهی کاربرد دارند و در مقایسه با دستکش های لاتکس حساسیت زا نیستند.

 دستکش جراحی

یکی از انواع دستکش های یکبار مصرف است که برای جراحی ها و معاینات پزشکی استفاده می شود. این نوع دستکش ها به صورت لاتکس پودری و استریل در بازار تجهیزات پزشکی موجود می باشد. استفاده از نوع پودری دستکش های جراحی به دلیل داشتن پودر نشاسته ذرت آسان تر است. دستکش های معاینه و دستکش های جراحی در زمینه پزشکی و سلامت کاربرد دارند. دستکش های معاینه از لاتکس، نیتریل، وینیل و نایلون ساخته شده اند.  جراحی استریل در اندازه های دقیق برای استفاده طولانی مدت در جراحی تولید می شوند. اندازه این دستکش ها با توجه به اندازه کف دست تعیین می شود.

ویژگی دستکش لاتکس

دستکش های لاتکس از پلاستیک لاتکس طبیعی ساخته شد‌ه اند و مقاومت بالایی در محافظت از دست ها در برابر مواد شیمیایی و مواد مضر ندارند. بیشترین استفاده از دستکش لاتکس در صنایع پزشکی، بهداشتی و غذایی است و در برخی موارد باعث ایجاد حساسیت در افراد می شود. یکی از عوارض استفاده از این نوع دستکش، ایجاد واکنش های آلرژیک شدید مانند آسم و تنگی نفس است.
کاربرد خرید دستکش لاتکس

چون هیچ حساسیتی ایجاد نمی کند. این نوع دستکش بسیار انعطاف پذیر و بادوام است. برای کارهایی که نیاز به لمس و دقت بالا دارند، بهترین گزینه استفاده از دستکش لاتکس بدون پودر است. دستکش لاتکس انعطاف پذیری است. بیشترین استفاده از دستکش لاتکس در موارد زیر است:

  •  صنعت پزشکی و دندانپزشکی
  •  کارخانه های تولید مواد غذایی و مواد غذایی و خدمات غذایی
  •  تعمیر و نگهداری
  •  صنعت خودرو
  •  صنایع تولیدی
  •  صنایع داروسازی
  •  مانیکور و آرایشگر
  •  بخش نجات

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۹۰۹۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید