اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201267237316287
در دسترس نیست

نکات کلیدی در استخدام

استخدام

کد: 140201267237316287

، (اخبار رسمی): یکی از مهمترین وظایف مدیریت منابع انسانی، جذب و استخدام تأثیرگذارترین افراد در نیروی کار است. در نتیجه، با شرکت کنندگان مصاحبه و آزمون های مختلف مانند آزمون استعداد یابی و آزمون پزشکی برای شناسایی افرادی که برای یک شغل از پیش تعیین شده مناسب هستند. 

استخدام
معتبرترین آگهی های ستخدام رایگان

معتبرترین مراجع استخدام و کاریابی با جدترین آگهی های شغلی شرکت های بین المللی

استخدام

یکی از مهمترین وظایف مدیریت منابع انسانی، جذب و استخدام تأثیرگذارترین افراد در نیروی کار است. در نتیجه، با شرکت کنندگان مصاحبه و آزمون های مختلف مانند آزمون استعداد یابی و آزمون پزشکی برای شناسایی افرادی که برای یک شغل از پیش تعیین شده مناسب هستند. 
واژه استخدام در اصل به معنای خدمت گرفت است بدین معنی که کارفرما موظف است مبلغی را در مقابل کاری که کارگر برعهده می گیرد و انجام می دهد به وی پرداخت نماید.
ولی در واقعیت استخدام به قراردادکاری (کتبی یا شفاهی) گفته می شود که کارگر و کرفرما طی آن تعهداتی را بر عهده می گیرند و که طبق آن کارگر انجام اموری را در قبال دریافت حق الزحمه برعهده می گیرد.
همانطور که در بالا اشاره کردیم شرکت‌های خصوصی و سازمان ها برای استخدام نیروهای متخصص که  در واقع تضمین کننده پیشرفت کارشان خواهد بود همواره به دنبال کارجویانی هستند که بتوانند  شرایط خود را با شرایط کار مطابقت  داده  و بتوانند برای مجموعه سودآور باشند.

شرایط مهم در استخدام نیروی کار
کارفرمایان و مدیران منابع انسانی برای اینکه بتوانند نتیجه بهتری از جذب نیرو بگیرند باید نکاتی را در نظر بگیرند که در ذیل به این موارد اشاره کرده ایم:
1-انضباط
هماهنگی بین ایده ها؛ گفتار و کردار یک فرد می تواند بخشی از نظم و انضباط او باشد. هر چه تداخل بین این مولفه ها بیشتر باشد، فرد مورد نظر از فرمان اخلاقی الهی بیشتری برخوردار است.

2-تصمیم گیری

میزان اطلاعاتی که فرد در مورد توانایی های خود دارد در صورت لزوم مبنای تصمیم گیری خواهد بود. منبع اطلاعات و محتوای دقیق است. حال در این مورد، روند تطبیق این مشکلات با شرایط پیرامون و عمل فرد، اهمیت تصمیم‌گیری را تعیین می‌کند که در صورت عدم آشتی بین افکار، گفتار و کردار، پیامدهای منفی برای سیستم به همراه خواهد داشت.

3-هدفمندی

هویت یک فرد در یک گروه، بیانگر وجود برنامه است که حداقل شرط لازم برای یک برنامه و نظم است. یک فرد هدفمند اطلاعات نسبتاً دقیقی در مورد محیط خود دارد و هدفی را تعیین می کند که از طریق مسیری که انتخاب می کند می توان از هدف او آموخت. مجموع حوزه های مختلف یک فرد، مهمترین جزء آرمان های یک فرد است که معمولاً از نیاز یا میل ناشی می شود.

4-مسئولیت پذیری

اگر چه فرد در گروهی از همکاران کار می کند، اما به صورت فردی مسئولیت ویژه ای دارد که وظایف خود را به درستی و به موقع انجام دهد که باعث پیشرفت گروه می شود. این احساس مسئولیت به طور کلی بیانگر شخصیت کاری فرد است و فقدان چنین حسی در یک کارمند به جای از دست دادن ارزش، آسیب زیادی را به همراه دارد که تمام گروه هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

5-تجربه

تجربه بسیاری از مشکلات را حل می کند. ما معمولا از شخصی با تجربه می خواهیم که مشکل ما را حل کند یا در مورد هر تجارتی مشاوره ارائه دهد. این نیز بسیار منطقی است، زیرا یک فرد با تجربه در مسیر کار خود می تواند با استفاده از درس های گذشته و عدم تکرار اشتباه، مسیر درست را مشخص کند و این باید یکی از کمترین اشتباهات باشد. تجربه به معنای صرف وقت برای کار نیست. یک فرد با تجربه را می توان با توجه به مشکلات پیش آمده و راه حل هایی که ارائه می دهد تعیین کرد. تجربه یعنی استفاده از بهترین ابزار نه استفاده از موفقیت یا شکست دیگران.

استخدام رایگان کارجویان
جستجوی شغل مناسب در هیچ یک از شهرهای بزرگ به صورت سنتی و حضوری امکان پذیر نیست و بدون شک به خدمات آنلاین نیاز خواهید داشت. اگرچه نیاز به خدمات آنلاین برای کاریابی در کلانشهر هابسیارمهم است، اما جمعیت زیاد و مساحت نسبتاً کم همراه با فعالیت بسیاری از شهرک های صنعتی در سراسر استان ها باعث این امر شده است. یافتن شغل از طریق جستجوی سنتی و فیزیکی دشوار است. بسیار سخت و گاهی غیر ممکن است، بنابراین توصیه می کنیم از پلتفرم های مختلف و سایت های کاریابی آنلاین استفاده کنید.

سایت ملی کار یکی از معتبرترین سایت های کاریابی در ایران می باشد. تمامی مزایای معرفی شده در این قسمت با ورود به قسمت کاریابی می توانید نوع فعالیت، رشته شغلی مورد نظر و البته شهر خود را انتخاب کرده و تمامی موقعیت های مربوطه را به صورت همزمان مشاهده کنید. وب سایت ملی کار انواع مختلفی از اطلاعات، انجام تست های شخصیتی معتبر مختلف، ارائه خدمات خاص کارفرما مانند استخدام ، توسعه برندسازی کارفرما و غیره را ارائه می دهد. این تنها بخش کوچکی از خدمات ارائه شده است و کارجویان میتوانند با ثبت نام رایگان در سایت ملی کار آخرین و معتبر ترین آگهی های شغلی را انتخاب کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام