اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201297241922620
در دسترس نیست

پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 چه مزایایی دارد؟

کد: 140201297241922620

، (اخبار رسمی): بازارهای مالی از وسوسه‌انگیزترین بازارها برای سرمایه‌گذاری و کسب سود هستند. برای فعالیت در این بازارها علاوه بر داشتن تخصص و دانش کافی، استفاده از بروکر و پلتفرم معاملاتی امری ضروری است.

پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 چه مزایایی دارد؟
پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 چه مزایایی دارد؟
پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 چه مزایایی دارد؟
پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 چه مزایایی دارد؟
پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 چه مزایایی دارد؟
پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 چه مزایایی دارد؟

MetaQuotes در سال 2005 پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و پس از آن متاتریدر 5 را به بازار معرفی کرد. پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 با داشتن خصوصیاتی عالی یکی از محبوبترین پلتفرم‌های معاملاتی شده است. هرچند معامله‌گران قدیمی هنوز به استفاده از متاتریدر 4 پافشاری می‌کنند و این پلتفرم از لحاظ کاربری شاید محبوبیت بیشتری نسبت به نسخه جدید خود داشته باشد، اما نسخه متاتریدر 5 با داشتن ویژگی‌ها و امکانات جدید، مزیت های بیشتری دارد. بروکرهای زیادی نیز از متاتریدر 5 به عنوان پلتفرم معاملاتی خود استفاده می‌کنند و این پلتفرم را به عنوان پلتفرم معاملاتی اصلی خود انتخاب کرده‌اند، از جمله این بروکرها می‌توان به بروکر ITB که بروکری رگوله و فعال در ایران است، اشاره کرد.

پلتفرم متاتریدر از دو بخش سرور و کلاینت تشکیل شده‌ است. بخش سرور توسط بروکر اداره می‌شود و بخش کلاینت در اختیار مشتریان بروکرها قرار می‌گیرد تا از آن برای مشاهده قیمت دارایی‌ها و نمودارهای زنده، انجام سفارش‌های خرید و فروش و مدیریت حساب خود به کار گیرند. سمت سرور فقط روی سکوهای خانواده ویندوز کار می‌کند؛ اما بخش مربوط به معامله‌گران علاوه بر ویندوز روی اندروید و آی‌اواس هم راه اندازی می‌شود. پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 نسخه رسمی برای سیستم عامل مک ندارد، اما کاربران این سیستم عامل می‌توانند با استفاده از یک لایه سازگاری امکان اجرای برنامه روی سیستم عامل مک را نیز ایجاد کنند.

برترین خصوصیات متاتریدر 5

متاتریدر 5 به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که بتوانند در فارکس، بازارهای آتی، ارزهای دیجیتال، سهام و شاخص‌ها معامله کنند. برخلاف متاتریدر 4 که تنها امکان معامله در فارکس را فراهم می‌کند، متاتریدر 5 پلتفرمی با امکان معامله روی چند دارایی است. علاوه بر این، داشتن خصوصیاتی همچون دادن سیگنال به معامله‌گران، امکان ایجاد سیستم‌های معاملاتی متنوع و انعطاف‌پذیر، ابزارهای مختلف برای تحلیل تکنیکال و بنیادی، انتشار خبرها و ... باعث افزایش گرایش معامله‌گران به این پلتفرم شده است. در ادامه به توضیح برخی خصوصیات متاتریدر 5 می‌پردازیم.

سیستم معاملاتی انعطاف‌پذیر

پلتفرم متاتریدر 5 سیستم معاملاتی قدرتمند با امکان بررسی عمق بازار و سیستم حسابداری جداگانه برای سفارشات و معاملات ارائه داده است. این سیستم از هر دو سیستم معامله‌گری سفارشات لحظه‌ای و شرطی پشتیبانی می‌کند و همچنین تمام حالت‌های اجرای سفارش برای انجام معاملات بهتر و رسیدن به اهداف معاملاتی در این سیستم تعبیه شده است: سفارشات فوری، Bye limit، Sell limit، Bye stop، Sell stop

با توجه به این تنوع‌ها در نحوه سفارش‌گذاری و همچنین امکان معامله روی همه دارایی‌ها، معامله‌گر می‌تواند با هر استراتژی سیستم معاملاتی خود را پیاده سازی کند.

تحلیل تکنیکال، بنیادی و خبرخوانی

تجزیه و تحلیل رفتار قیمت در بازارهای سهام، آتی، فارکس، ارز دیجیتال و تمامی بازارهای مالی جزئی جدانشدنی از معاملات است. متاتریدر 5 با داشتن ابزارهای فنی مناسب و کاربردی این امکان را می‌دهد که معامله‌گر به خوبی بتواند بازار را تحلیل کند. تمام ابزارهای تحلیلی برای روش‌های مختلف تحلیل مانند الیوت، فیبوناچی، گن، ایچی‌موکو، کانال‌ و بسیاری ابزارهای دیگر نظیر اندیکاتورها، اشکال هندسی، ابزارهای گرافیکی در این پلتفرم معاملاتی وجود دارد.

علاوه بر ابزارهای موردنیاز تحلیل تکنیکال، گزارش‌ها و اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل‌گران بنیادی نیز در متاتریدر 5 در دسترس است. انتشار گزارش‌های سالانه، اخبار مربوط به قراردادهای جدید و انتشار قانون‌های جدید همگی بر قیمت تاثیر می‌گذارد که در این پلتفرم به راحتی فراهم است. اخبار مالی و تقویم اقتصادی دو ابزار بسیار مهم در تحلیل بنیادی است؛ تحلیل‌گران با استفاده از آنها می‌توانند به پیش‌بینی قیمت بپردازند که در متاتریدر 5 منتشر می‌شوند.

سیگنال‌های معاملاتی و کپی تریدینگ

گاهی پیش می‌آید که معامله‌گر دانش یا زمان کافی برای انجام معامله ندارد. در این حالت نیز متاتریدر 5 پیشنهاداتی برای معامله‌گران دارد. معامله‌گران می‌توانند یک معامله‌گر موفق را از بین صدها معامله‌گر که سیگنال‌های رایگان و یا پولی می‌دهند، دنبال کنند و در حساب آنها مشترک شوند، پس از آن معاملات تریدر دنبال‌شده، به طور خودکار برای معامله‌گر نیز سفارش‌گذاری می‌شود.

برای انتخاب مطمئن‌تر می‌شود که سطح ریسک معامله‌گران، میزان بازدهی متوسط و نحوه مدیریت سرمایه آنها را نیز بررسی کرد و در نهایت با گزینه کپی تریدینگ، بدون نیاز معامله‌کردن به تنهایی، به پلتفرم اجازه داده‌ می‌شود که مانند یک حرفه‌ای معامله کند.

معاملات الگوریتمی

از تاثیرگذارترین ویژگی‌های متاتریدر 5، امکان انجام معاملات الگوریتمی است. به این معنا که می‌توان با استفاده از برنامه‌ها و ربات‌های خاص، برنامه نویسی کرد و از آن پس، ربات‌ها بدون دخالت معامله‌گر به تجزیه و تحلیل می‌پردازند و معاملات را انجام می‌دهند.

درصورت داشتن استراتژی معاملاتی موفق، می‌توان برنامه‌نویسی کرد و با استفاده از متاتریدر 5 ربات برنامه‌نویسی شده بهینه و تخصصی ایجاد کرد که محاسبات سنگین و وقت‌گیر را انجام دهد و معاملات را به طور خودکار ثبت کند.

حتی اگر کاربر توانایی برنامه‌نویسی نداشته و یا استراتژی موفقی پیدا نکرده باشد، می‌شود از بین برنامه‌های رایگان و یا پولی موجود، برنامه مناسب را تهیه و در پلتفرم اجرا کرد.

متاتریدر 5 برای اندروید

متاتریدر 5 برای دسترسی راحت کاربران و معامله‌گران امکان دانلود متاتریدر 5 برای اندروید را فراهم کرده است. معامله‌گران صرف نظر از هرجایی که باشند، می‌توانند به سرور بروکر خود وصل شوند، قیمت ارزها، سهام، شاخص‌ها و سایر دارایی‌ها را تجزیه و تحلیل و سفارشات خرید و فروش خود را در پلتفرم ثبت کنند. نکته مثبت و حائز اهمیت این است که همه امکانات و ویژگی‌های متاتریدر 5 به صورت رایگان در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس است.

امتیازات نصب متاتریدر 5 برای گوشی اندروید:

  •  در هر مکان و هر ساعتی امکان ترید در بازارهای آتی، سهام و فارکس را فراهم است.
  •   امکان استفاده از سیستم معاملاتی قدرتمند همراه با نمایش عمق بازار
  •   امکان ارسال سفارشات خرید و فروش در انواع مختلف برای مدیریت زمان
  •  وجود سه نوع چارت و نه تایم فریم متفاوت برای تجزیه و تحلیل حرکات قیمت
  •    وجود ابزارهای متفاوت برای تحلیل تکنیکال
  •  قابلیت چت یکپارچه
  •   امکان مشاهده اخبار و گزارش‌های مالی، هشدارها و اعلان‌ها
  •   نسخه توسعه‌یافته برای تبلت‌ها
  • سوالات متداول امکان واریز و برداشت وجه از تلفن همراه در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 وجود دارد؟

    بله، با توجه به بروکر انتخابی می‌توان نسبت به واریز و برداشت وجه از تلفن همراه خود اقدام کنید. برای مثال بروکر ITB با داشتن پلتقرم متاتریدر 5 امکان واریز و برداشت وجه به صورت‌های مختلف از جمله ریالی را برای راحتی معامله‌گران ایرانی در دسترس قرار داده است.

    کدام متاتریدر برای ما مناسب‌تر است؟

    در متاتریدر 4 امکان انجام معاملات الگوریتمی و معاملات با استفاده از ربات وجود ندارد. همچنین به دلیل سرعت بالای متاتریدر 5 نتایج بک تست ها در این پلتفرم متفاوت است. اگر شما معامله‌گر سنتی هستید و سفارشات خود را دستی وارد و مدیریت می‌کنید، می‌توانید از متاتریدر 4 هم استفاده کنید، اما اگر با اکسپرت و بک تست استراتژی خود سروکار دارید، پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 گزینه مناسب‌تری برای شما است.

    نحوه نصب اندیکاتورها در متاتریدر 5 چگونه است؟

    متاتریدر 5 اندیکاتورهای متنوعی در اختیار معامله‌گران قرار داده است، با اینحال برای نصب اندیکاتور در این پلتفرم معاملاتی پس از دانلود اندیکاتور موردنظر، از منوی File گزینه Open Data Folder را انتخاب و وارد پوشه MQL5 و بعد وارد پوشه Indicators شوید و فایل اندیکاتور را در این قسمت جایگذاری کنید.

    برای دانلود متاتریدر 5 برای اندورید و سایر سیستم عامل‌ها به وب سایت ITB مراجعه کنید.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]