اطلاعات تماس
  • 091922*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202047249021957
در دسترس نیست

آشنایی با اصول نگهداری ساعت اتوماتیک

آشنایی با اصول نگهداری ساعت اتوماتیک

کد: 140202047249021957

، (اخبار رسمی): داشتن یک ساعت اتوماتیک انتخابی عالی است، زیرا عمر طولانی دارد و برای نسل های بعدی کار خواهد کرد. در این مقاله اطلاعاتی برای آشنایی با اصول نگهداری ساعت اتوماتیک ذکر شده است. وقتی فردی اولین ساعت اتوماتیک خود را می خرد، وارد دنیای متفاوتی از زمان می شود.

آشنایی با اصول نگهداری ساعت اتوماتیک
خرید ساعت مچی

حسی فراتر از حس صاحب ساعت به او دست خواهد داد، این وسیله کوچکی که روی مچ قرار می گیرد نشانه اوج پیشرفت علم و هنر بشری است.

فرقی نمی کند در مواقع خاص یا همیشه از ساعت استفاده کنید، حقوق یک هفته و یا یک ماه را برای خرید آن صرف کرده باشید، در همه حال این ساعت به بهترین نحو به شما خدمات می دهد. فقط آن را بدون هیچ مشکلی راه اندازی کنید و سالها کار خواهد کرد. برای اینکه ساعت ها از کودکی به کودک دیگر و از نسلی به نسل دیگر منتقل شوند، باید ارزش واقعی این شاهکار را بدانید و شرایط نگهداری از آن را بیاموزید.

نکات مهم در نگهداری ساعت اتوماتیک

همانطور که از مطالب بالا مشخص است، برای اینکه ساعت های اتوماتیک بهترین عملکرد را داشته باشند و دقیق ترین زمان را نشان دهند، رعایت نکات زیر ضروری است:

از ساعت در برابر هرگونه شوک، ضربه و میدان مغناطیسی محافظت کنید.

مناسب ترین دما برای ساعت های اتوماتیک بین 15 تا 50 درجه سانتیگراد است که خارج از این محدوده دمایی ممکن است دقت ساعت تحت تاثیر قرار گیرد.

در طول 24 ساعت سعی کنید ساعت را حدود 8 ساعت روی مچ خود نگه دارید تا ساعت انرژی لازم را بگیرد.

ساعت باید تا حد امکان از مواد شوینده و آب داغ دور نگه داشته شود. البته مقاومت در برابر آب ساعت های مختلف به نحوه آب بندی و همچنین تحمل فشار آب بستگی دارد.

ساعت هایی که از نوع کوکی هستند نیاز به تنظیم دستی دارند اما نیازی به تنظیم کامل ندارند و ساعت های مدل اتوماتیک دارای بخشی به نام هرز گرد هستند که می تواند از به آنها آسیب جلوگیری کند.

نحوه تنظیم و نگهداری ساعت مچی اتوماتیک

قبل از هر چیز خوب است ساعت های مکانیکی یا اتوماتیک را به شما معرفی کنیم. به طور کلی ساعت های مکانیکی با توجه به تکنولوژی ساخت موتور به دو گروه ساعت های مکانیکی و ساعت های اتوماتیک خود سیم پیچ یا پالسی تقسیم می شوند. یک ساعت کوکی اتوماتیک باتری یا منبع تغذیه ندارد و نیروی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن دنده ها را با نوعی فنر به نام فنر تعادل تامین می کند. برای خرید ساعت مچی اکثرا متناسب با سلیقه افراد انجام می شود. بد نیست بدانید که ساعت های اتوماتیک کوکی تقریباً هر 24 ساعت یک بار با چرخاندن صفحه ساعت نیاز به تنظیم دارند. البته ساعت های مکانیکی که عملکردهای بیشتری مانند تقویم، ماه شمار و روز شمار دارند نیاز به تنظیم بیشتری خواهند داشت. اما یک ساعت مکانیکی اتوماتیک یا پالس، همانطور که از نام آن پیداست، در حالی که روی مچ شما قرار دارد، کار می کند.

در واقع وزنه ای به نام روتور که بخشی از موتور ساعت اتوماتیک می باشد، با حرکت مچ، انرژی موتور ساعت را تامین می کند. نگهداری ساعت مکانیکی کوکی نسبت به ساعت مکانیکی اتوماتیک آن دشوارتر است. زیرا چرخاندن روزانه فنر تنظیم موتور باعث فرسودگی زودتر ساعت می شود. برای خرید ساعت مچی در تمامی رنگ ها با بالاترین کیفیت به سایت ما مراجعه کنید.

ساعت های اتوماتیک چگونه باید نگهداری شوند؟

ساعت های اتوماتیک را می توان بهترین نوع ساعت در جهان دانست. اما با تمام این اوصاف نگهداری از ساعت اتوماتیک شرایط خاص خود را دارد. خرید ساعت اتوماتیک ویژگی هایی دارد که باید به آن دقت شود. در این قسمت سعی شده است به نکات مهم در نگهداری از این نوع ساعت اشاره کنیم:

1) به این نکته توجه کنید که سرویس ساعت های مکانیکی اتوماتیک باید توسط افراد واجد شرایط انجام شود. البته زمان سرویس ساعت های کوکی باید کمتر باشد. ساعت‌ های کوکی شما ممکن است یک بار در سال نیاز به سرویس کامل داشته باشند تا مطمئن شوید که دنده‌ های ساعت درست کار می‌ کنند.

2) جالب است بدانید ساعت های اتوماتیک به میدان مغناطیسی حساس هستند. بنابراین مراقب باشید ساعت های اتوماتیک خود را در معرض میدان های مغناطیسی مانند تلفن همراه، بلندگو و … قرار ندهید.

3) موتور ساعت های اتوماتیک یا پالسی با دمای بالا آسیب می بیند. بنابراین مراقب باشید که از ساعت خود در محیط های بسیار گرم مانند سونا و … استفاده نکنید.

4) حرکات مکانیکی و اتوماتیک ساعت بسیار پیچیده است و در ساختار آنها از چرخ دنده های زیادی استفاده شده است. با این تعبیر باید با دقت زیادی از ساعت مکانیکی خود در برابر ضربه های احتمالی محافظت کنید.

5) از آنجایی که باید ساعت های مکانیکی کوکی را هر 24 ساعت یکبار با پیچ مخصوص تنظیم کنید، احتمال فرسایش پیچ وجود دارد. سعی کنید عملکرد این پیچ را به دقت بررسی کنید و مرتباً برای سرویس به ساعت سازها مراجعه کنید تا به ساعت خود که هزینه زیادی برای آن پرداخت کرده اید آسیب جدی وارد نشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091922*****
[نمایش اطلاعات]