اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202117260222689
در دسترس نیست

انتخاب مجری مناسب برای طراحی انواع سقف وافل

کد: 140202117260222689

، (اخبار رسمی): انتخاب مجری مناسب برای طراحی انواع سقف وافل برای اجرای بهتر و استانداردتر اسکلت سقف ساختمان حائز اهمیت است. در صورتی که مجری طرح های ساختمانی شما مهارت کافی را نداشته باشد، اجرا و طراحی سقف چندان موفقیت آمیز نخواهد بود.

هر گونه کوتاهی و خطا در فرایند اجرای اسکلت سقف وافل، در مراحل ریزه کاری اختلال ایجاد می کند. به همین خاطر انتخاب مجریان و پیمان کاران در ساخت و سازهای ساختمانی بسیار مهم تلقی می شود. 

مزایای سقف های وافل نسبت به سایر سقف های ساختمانی

برای انتخاب مجری مناسب برای طراحی انواع سقف وافل باید به نوع این سازه های ساختمانی و مزیت ها و برتری های آن ها توجه داشته باشید. برتری های این سقف های ساختمانی در سال های اخیر توجه بسیاری از ساختمان سازان را جلب کرده است. این سقف ها جایگزین سازه های تیرچه بلوک و بتنی شده اند. اجرای اقتصادی این سازه ها در ساختمان هایی با دهانه بزرگ توجه بسیاری از ساختمان سازان را جلب کرده است.

مجریان و پیمانکاران پروژه های ساختمانی، با در نظر گرفتن ویژگی های ساختمان شما یکی از مناسب ترین مدل های سقف را انتخاب کرده و مشاوره های ارزشمندی در این حیطه به شما ارائه می دهند. با استفاده از این سازه ها تیرهای میانی ساختمان به طور کامل حذف می شوند. با این روش هزینه خرید تجهیزات ساختمانی به شدت کاهش پیدا می کند. با استفاده از سقف های وافل ارتعاشات کمتری در محیط ساختمان و سازه های مختلف آن منتقل می شوند. انتقال صوت نیز با استفاده از این سازه های سقفی به حداقل می رسد.

وظایف مجری طرح سقف وافل ساختمانی

انتخاب مجری مناسب برای اجرای سقف وافل با در نظر گرفتن وظایف و مسئولیت های این مجموعه ها انجام می گیرد. شرکت فنی و مهندسی نوسا با در نظر گرفتن این مجموعه وظایف، برخی از مهمترین وظایف مجریان سقف وافل را به این صورت بیان می کند:

بررسی اصولی نقشه های سازه برای انتخاب نوع سقف

برای اجرای هر یک از این پروژه های ساختمانی باید به نقشه های مربوط به آن ها دقت شود. پیمانکار پروژه و مجری طرح وظیفه دارد در مراحل ابتدایی این نقشه ها را مطالعه کند. این فرایند قبل از آغاز خاکبرداری در پروژه های ساختمانی انجام می گیرد. در انتخاب مجری مناسب برای طراحی انواع سقف وافل باید به انجام درست و اصولی این وظیفه دقت داشته باشید. نوع سازه ها و ریشه های ستون، محل جانمایی هر یک از دیوارها و... در این خصوص مشخص شده و اطلاعات مربوط به آن ها به دست می آید. به این ترتیب اجرا و راه اندازی سقف ها با دقت بیشتری انجام می گیرد.

پیمانکاران گزارش های دقیقی در این خصوص به صاحبین پروژه ارائه می دهند و بار فنی پروژه را تکمیل می کنند.

مطالعه پروژه های در دست اجرا

انتخاب مجری مناسب برای طراحی انواع سقف وافل با در نظر گرفتن نحوه اجرای فعالیت های پروژه ساخت و اجرای سقف وافل انجام می شود. مشاوره های کارشناسانه مجری طرح های اجرای سقف وافل برای صاحبین پروژه های ساختمانی بسیار ارزشمند خواهد بود. این کارشناسان اطلاعاتی مربوط به اجرای سقف وافل، نظم دهی به کارگاه، تعداد نیروهای پروژه و ابزار مورد نیاز در این حوزه را به کارفرما ارائه می دهند. بررسی مجموعه فعالیت های پیمانکاران با در نظر گرفتن موارد زیر انجام می شود:

بررسی قالب بندی ستون ها

برای اجرای سقف های وافل، باید قالب بندی ستون ها با دقت کافی انجام شود. بررسی دیوارهای برشی و سطوح صیقلی کار نیز در این خصوص از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با این روش اجرای سقف وافل توسط پیمانکار با دقت عمل بیشتری انجام خواهد شد.

اجرای درست زیرسازی سقف

زیرسازی سقف های وافل نیز تحت نظارت مجریان طرح با دقت بسیار زیادی انجام می گیرد. برای زیرسازی سقف های وافل از روش به خصوصی استفاده می شود. استفاده از شبکه های قوطی دو طرفه در این خصوص زیرسازی کار را بهبود می بخشد.

بررسی سطح زیرین سقف

در فرایند انتخاب مجری مناسب برای طراحی انواع سقف وافل کلیه مراحل اجرای کار نیز به دقت بررسی می شود. عدم وجود شیرابه در سطح زیرین سقف در مرحله بررسی سطح زیرین سقف بسیار مهم است. این بررسی ها از کرمو شدن سقف وافل پیشگیری می کنند.

اجرای سقف وافل

پس از انتخاب مجری مناسب برای طراحی انواع سقف وافل، مراحل اجرایی سقف وافل پشت سر هم طی می شوند. در ابتدا جک فلزی یا اسکافلد سقف وافل در محل مورد نظر نصب و جایگزاری می شود. سپس تیرهای اصلی با نظارت پیمانکاران پروژه تعبیه می شوند. در بخش بعدی تیرهای فرعی نصب خواهند شد و در نهایت وافل چینی با دقت بالایی انجام می گیرد.

برنامه ریزی پروژه توسط پیمانکار

زمان بندی و برنامه ریزی پروژه نیز با نظارت دقیق پیمانکاران و مجریان طرح انجام خواهد شد. این مسئله برای کنترل هزینه ها و مدت زمان اجرای پروژه حائز اهمیت است. در صورتی که زمان بندی درستی برای اجرای پروژه ساخت سقف نداشته باشید، بی شک هزینه و زمان زیادی به هدر می رود. پیمانکاران زمان بندی و برنامه ریزی های پروژه را به کارفرما اطلاع داده و گزارش هایی مبنی بر روند اجرایی کار ارائه خواهند داد. پیمانکاران وظیفه هماهنگی بین سایر نیروهای فنی و غیر فنی ساختمان را نیز بر عهده دارند.

جمع بندی

در این بخش در خصوص نکات انتخاب مجری مناسب برای طراحی انواع سقف وافل اطلاعاتی را بررسی کردیم. شما می توانید با در نظر گرفتن این اصول ساده، بهترین مجریان و پیمانکاران را برای پروژه های ساختمانی خود انتخاب کنید. هزینه اجرای این فرایند بسته به مهارت ها و سطح تجربیات پیمانکار مربوطه تعیین می شود. هر یک از شرکت های پیمانکاری هزینه و نرخ های به خصوصی برای اجرای این خدمات دارند. توصیه می کنیم برای انتخاب این مجریان و پیمانکاران دقت بالایی صرف کنید. انتخاب دقیق و اصولی این نیروها، برای صرفه جویی در زمان و هزینه اجرای پروژه های ساختمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این خصوص دانش فنی، تحصیلات و مهارت های پیمانکار بررسی خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان