اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203077306522760
در دسترس نیست

فرق میان کلاس خصوصی زبان و کلاس گروهی در چیست؟

کد: 140203077306522760

، (اخبار رسمی): بسیاری از افراد با اهداف متفاوت به دنبال یادگیری زبان هستند. از طرفی بسیاری از موسسات و اساتید انواع کلاس های خصوصی و گروهی را برگزار می کنند که انتخاب را برای زبان آموزان سخت می کند.

فرق میان کلاس خصوصی زبان و کلاس گروهی در چیست؟
کلاس خصوصی زبان بهتره یا گروهی

بسیاری از افراد با اهداف متفاوت به دنبال یادگیری زبان هستند. از طرفی بسیاری از موسسات و اساتید انواع کلاس های خصوصی و گروهی را برگزار می کنند که انتخاب را برای زبان آموزان سخت می کند. در ادامه این مقاله به بررسی تفاوت کلاس خصوصی زبان و گروهی، مزایا و معایب این نوع کلاس ها، نحوه برگزاری و انواع کلاس های خصوصی زبان می پردازیم.

تفاوت بین کلاس زبان خصوصی و کلاس عمومی چیست؟
کلاس زبان خصوصی از نظر هزینه، هدف، شرایط یادگیری زبان و ویژگی های فردی با کلاس عمومی تفاوت هایی دارد. برخی از این تفاوت ها عبارتند از:

  • کلاس های زبان خصوصی معمولاً گران تر از کلاس های عمومی هستند.
  • کلاس زبان خصوصی شرایط یادگیری زبان را انعطاف پذیرتر و سفارشی تر می کند. افراد می توانند معلم، زمان و منابع آموزشی مورد علاقه خود مانند کتاب های زبان را انتخاب کنند. همچنین اگر نیاز به تغییر یا لغو جلسات داشته باشند، مشکل کمتری خواهند یافت.
  • کلاس های زبان خصوصی برای افرادی با اهداف فوری و مشخص مناسب است. اگر فردی نیاز داشته باشد در مدت زمان کوتاهی مثلاً شش ماه یا چند هفته به سطح یا مدرک خاصی برسد، کلاس خصوصی به او کمک می کند.
  • در کلاس خصوصی، هم یادگیرنده و هم معلم تمرکز بیشتری دارند و معمولاً یادگیری سریعتر اتفاق می افتد.
  • کلاس زبان عمومی برای افرادی با شخصیت اجتماعی و تعاملی مناسب است. این افراد در جمع حضور دارند و با گوش دادن و صحبت با دانش آموزان دیگر چالش و پشتکار بالاتر و پاسخگویی بیشتری دارند.
  • کلاس زبان عمومی برای افرادی با اهداف بلند مدت و کلی مناسب است. این افراد در جلسات گروهی وظایف و فعالیت های کلاسی را به صورت جدی و منظم انجام می دهند و در تمامی مهارت های زبانی پیشرفت می کنند.
  • کلاس زبان عمومی برای افرادی مناسب است که تجربه کافی در یادگیری زبان جدید دارند. این افراد بر اساس تجربیات قبلی خود روش یادگیری مناسب را یافته و با استفاده از منابع بیرونی یادگیری خود را توسعه می دهند و نقطه پایان کلاس را نقطه شروع یک یادگیری جدید می دانند.

کلاس خصوصی زبان برای چه کسانی مناسب است؟
کلاس های خصوصی زبان معمولاً برای کسانی مفید است که به دلیل مشغله کاری یا تحصیلی نمی توانند در کلاس های گروهی شرکت کنند، هدف دارند و می خواهند در مدت زمان کوتاهی مثلاً شش ماه زبان یاد بگیرند یا والدینی هستند که می خواهند فرزندشان زبان را با شدت بیشتری تمرین کنید. . به طور کلی طرفداران کلاس های زبان خصوصی افرادی هستند که:

  1. برای حفظ سلامتی خود نمی خواهند در مکان های شلوغ باشند.
  2. آنها تمایل دارند بر اساس زمان و نیاز خود استادی را انتخاب کنند.
  3. آنها می خواهند به یادگیری زبان بر اساس منابع آموزشی مورد نظر خود ادامه دهند.
  4. وقت کافی ندارند و زمان کلاس باید متناسب با اوقات فراغتشان باشد.
  5. آنها می خواهند در شهر تردد نکنند، ترافیک شهری را کاهش دهند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند.
  6. برای مهاجرت، تحصیل در خارج از کشور و ارتقای شغلی نیاز فوری به مدرک زبان دارند.
  7. آنها باید مهارت ها یا زبان های خاصی را بیاموزند. مثلاً می خواهند برای آزمون تافل یا آزمون زبان دکتری آماده شوند یا می خواهند اسپانیایی یاد بگیرند.

کلاس زبان خصوصی بهتر است یا گروهی؟
این سوال پاسخ قطعی ندارد و کاملا به اهداف، شرایط و ترجیحات هر فرد بستگی دارد. کلاس زبان خصوصی و کلاس گروهی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که با توجه به آنها می توانید انتخاب کنید. برخی از ویژگی های کلاس زبان خصوصی به شرح زیر است:

کلاس خصوصی زبان متناسب با اهداف و نیازهای شما طراحی می شود و معلم می تواند یک برنامه درسی شخصی سازی شده برای شما طراحی کند. در کلاس گروهی معلم باید به سطح و هدف همه دانش آموزان توجه کند و نمی تواند به طور مشخص به سوالات شما پاسخ دهد.

- کلاس خصوصی زبان سرعت یادگیری را افزایش می دهد و می توانید در زمان کمتری به هدف خود برسید. در کلاس گروهی سرعت یادگیری به سطح و پیشرفت سایر فراگیران بستگی دارد و ممکن است احساس خستگی یا عقب ماندگی کنید.

- کلاس خصوصی زبان برنامه منعطفی دارد و می توانید ساعت و روز کلاس را با توجه به شرایط خود تغییر دهید. در کلاس گروهی زمان بندی از قبل تعیین شده است و باید با آن هماهنگ باشید.

- کلاس زبان خصوصی فشار رقابت را کاهش می دهد و می توانید با اعتماد به نفس بالاتری صحبت کنید و اشتباهات خود را اصلاح کنید. در یک کلاس گروهی، فشار رقابت با دیگر فراگیران ممکن است باعث استرس یا بی انگیزگی شود.

- کلاس زبان گروهی هزینه کمتری دارد و بیشتر برای افراد با بودجه محدود مناسب است. در کلاس خصوصی هزینه بالاتر است اما در ازای آن خدمات بهتر و با کیفیت تری به شما ارائه خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش