اطلاعات تماس
  • 099009*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203217327719050
در دسترس نیست

استخدام افراد نامناسب باعث شکست کسب و کارتان می شود

نکات کلیدی برای استخدام افراد مناسب در کسب و کارها

کد: 140203217327719050

، (اخبار رسمی): راه اندازی یک کسب و کار ریسک های زیادی دارد مانند مشکلات مالی، موانع قانونی و مشکلات تامین سرمایه مورد نیاز اما به صراحت می توان گفت که هیچ چیز نمی تواند به اندازه استخدام افراد نامناسب یا حتی داشتن تعداد نامناسبی از افراد شایسته، مانع رشد کسب و کارتان شود یا رشد آن را کند نماید.

نکات کلیدی برای استخدام افراد مناسب در کسب و کارها
نکات کلیدی که نیاز است برای استخدام افراد مناسب در کسب و کارها در نظر داشته باشید

“هیچ چیز به اندازه استخدام افراد نامناسب رشد کسب و کارتان را کند نمی کند”

نکات کلیدی برای استخدام افراد مناسب در کسب و کارها

برای راه اندازی یک کسب و کار، چالش های زیادی را می توان بیان کرد ، مشکلات قانونی یا حقوقی تامین سرمایه، یافتن شریک یا همان بنیان گذار و تامین نیروی کار را می توان از اصلی ترین این چالش ها دانست.

راه اندازی یک کسب و کار ریسک های زیادی دارد مانند ریسک های فناوری، مشکلات مالی، موانع قانونی و مشکلات تامین سرمایه مورد نیاز اما به صراحت می توان گفت که هیچ چیز نمی تواند به اندازه استخدام افراد نامناسب یا حتی داشتن تعداد نامناسبی از افراد شایسته، مانع رشد کسب و کارتان شود یا رشد آن را کند نماید و حتی ممکن است استخدام فرد نامناسب باعث شکست یک کسب و کار شود!

در این مطلب می خواهیم نکاتی که برای انتخاب افراد مناسب برای کسب و کارتان به شما کمک می کند را با هم مرور کنیم.

1. افراد شایسته را بیابید

یافتن افراد شایسته در ابتدای کار و درست زمانی که بیشترین نیاز را به آن ها دارید کار بسیار دشواری است. به خصوص زمانی که کسب و کارتان هنوز شهرت کافی و یا خودتان پیشینه ای موفق به عنوان یک کارآفرین را ندارید.

در نظر داشته باشید که استخدام افراد اشتباه می تواند خیلی بدتر از عدم استخدام باشد. سعی کنید افرادی را انتخاب کنید که عموما به اهداف و برنامه ها و ذهنیت شما نزدیک ترند.

2. برای استخدام استعدادهای برتر پول خوبی بپردازید

در نظر داشته باشید استخدام یک فرد نامناسب  می تواند هزینه های بسیار زیادی در بر داشته باشد، چرا که بعدها برای استخدام فرد جایگزین مجبورید زمان و هزینه بیشتری پرداخت کنید.

پیشنهاد می کنیم برای استخدام افراد از پرداخت برخی حقوق و پاداش ها چشم پوشی نکنید به عبارتی با استخدام افراد نامناسب  از هزینه های منابع انسانی را کاهش ندهید.

3.صبور باشید

بعد از استخدام افراد ممکن است چند ماه طول بکشد تا به نتیجه برسید به عبارت دیگر می توان گفت که مؤثر بودن فرآیند استخدام نوعی سرمایه گذاری روی آینده کسب و کارتان است. 

بنابراین به کارکنان جدید، زمان کافی برای یادگیری راه و چاه و تبدیل شدن آنها به عضوی سازنده در اختیارشان قرار دهید.

4. بدانید چه کسی را می خواهید استخدام کنید و چه کارهایی باید انجام دهند.

قبل از استخدام افراد، فهرستی از کارهایی که می خواهید انجام شود را به صورت روزانه تهیه کنید به طوری که هر شخص از همان ابتدا کارش را بداند.

5. در پروسه استخدام شفاف باشید

بهتر است در مسائلی مانند خواسته هایتان ، نحوه فرآیند استخدامی، نحوه کار شرکت، میزان حقوق و دریافتی ها و مسیر رشد فرد در شرکت شفاف باشید.

اطلاعات کافی درباره شرکت به نامزدها  ارائه دهید تا شناختی نسبت به نحوه کار با شما داشته باشند. پروسه استخدام را می توانید شفاف کنید تا افراد با علاقه و بدون هیچ  ابهامی به تیمتان بپیوندند.

6.منتظر سازمان دهی نباشید

تنها استخدام کردن افراد مناسب کافی نیست، بهتر است تعریف واضحی از نقش افراد جذب شده داشته باشید و چارچوب وظایف این افراد برای شش ماه آینده مشخص باشد. 

7.از عدم تطابق فرهنگی به خاطر مهارت های فنی خام چشم پوشی نکنید

بهتر است در استخدام افراد، شخصی را انتخاب کنید که با فرهنگ شرکتتان هماهنگ  باشد تا شخص جدید خود را عضوی از تیم بداند و احساس بیگانگی نکند.

صرفاً  باهوش بودن یا داشتن مهارت های خاصی که به آن ها نیاز دارید، نباید هامل استخدام افراد باشد چرا که نامناسب بودن شخص کاملاً مشهود خواهد بود و رفع مشکلات آن ها چالشی مضاعف برایتان ایجاد خواهد کرد.

8. از استخدام افراد ریسک گریز بپرهیزید

 پیشنهاد می کنیم به دنبال افراد ریسک پذیری که از ابتکار عمل نمی ترسند باشید چرا که برای آینده شرکتتان مفیدتر خواهند بود و از سختی کار حراسی ندارند.

9. هیچ کس را صرفاً به دلیل تحصیل در دانشگاهی برتر استخدام نکنید

وجود مدارک دانشگاهی معتبر و خارجی همواره به داشتن مهارت بالای  افراد نیست. پیشنهاد ما این است  که  به جای تمرکز روی تحصیلات و دانشگاه افراد، روی عملکرد گذشته آنها، خروجی کارهایی که تابحال انجام دادند و اهداف آنها متمرکز داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 099009*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام