اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204137368823079
در دسترس نیست

چه مشاغلی معاف از مالیات هستند؟ چه کسانی معاف از مالیات هستند؟

کد: 140204137368823079

، (اخبار رسمی): بحث مالیات چند مدتیست که بسیار مورد توجه شاغلین و کسب و کار ها شده است اما چه کسانی میتوانند از مالیات معاف شوند ؟ آیا امکان دارد که شغل ما هم معاف از مالیات باشد ؟

چه مشاغلی معاف از مالیات هستند؟ چه کسانی معاف از مالیات هستند؟
چه مشاغلی معاف از مالیات هستند؟ چه کسانی معاف از مالیات هستند؟
چه مشاغلی معاف از مالیات هستند؟ چه کسانی معاف از مالیات هستند؟
چه مشاغلی معاف از مالیات هستند؟ چه کسانی معاف از مالیات هستند؟
چه مشاغلی معاف از مالیات هستند؟ چه کسانی معاف از مالیات هستند؟
چه مشاغلی معاف از مالیات هستند؟ چه کسانی معاف از مالیات هستند؟

در ادامه مفصلا خواهیم گفت که بحث معافیت مالیاتی شامل چه کسانی خواهد شد تا اگر شما هم از مالیات معاف هستید از خدمات مالی و مالیاتی استفاده کنید و از این موضوع بهره مند شوید .
معافیت برخی از مشاغل از مالیات در کشور به منظور ترغیب و تشویق ایشان به انجام آن ها صورت می گیرد. افرادی هم چون کارگران بیمارستانی، مربیان، بازیکنان ورزشی، مدیران و دستیاران روحانیت، فعالان صنعت سینما و تئاتر و برخی از صنایع دستی محلی از مالیات معاف هستند. معافیت از مالیات موسیقی دانان کلاسیک به دلیل حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری ایشان می باشد.
 
گردشگران و افراد متخصص در این زمینه از پرداخت مالیات معاف می باشند تا بتوانند به نحو بهتر و با کیفیت تری به محرومان و افراد نیازمند در مناطق محروم کشور خدمت رسانی کنند. بنابراین علت معافیت از مالیات برخی از مشاغل و افراد، به منظور حمایت و تشویق ایشان به آن کار ها می باشد تا بتوانند از دانش و تخصص خود بیشترین بهره وری را برای کشور حاصل کنند. 

مشاغل و فعالیت هایی هم چون فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و پژوهشی در دسته فعالیت های معاف از مالیات قرار می گیرند. افراد هنرمند و موسیقی دانان کلاسیک کشور، نیاز به پرداخت مالیات ندارند تا بتوانند فعالیت های فرهنگی و هنری خود را به نحو بهتر و احسن تری اجرا نمایند. پزشکان و متخصصان پزشکی نیازی نیست که مالیات پرداخت نمایند تا بتوانند با کیفیت بیشتری به افراد محروم و نیازمند در مناطق فقیر نشین کشور خدمت نمایند. 

یکی دیگر از دلایل معافیت از مالیات برخی مشاغل، جهت اجتناب از تکرار تعرفه های مالیاتی برای یک شغل خاص در محل دیگری صورت می گیرد. به عنوان مثال یک فرد در شغل خود در شهری شامل پرداخت مالیات می شود و تعرفه آن را باید پرداخت کند، اما اگر همان شغل را در یک شهر دیگر انجام دهد دیگر نیازی نیست که مالیت پرداخت نماید، به همین خاطر جهت اجتناب از تکرار تعرفه های مالیاتی برای آن شغل خاص در محل دیگر انجام می پذیرد. 
 
معرفی مشاغل معاف از مالیات

مشاغل معاف از مالیات شامل مشاغل و فعالیت های پزشکی، فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و پژوهشی می باشند. این مشاغل و فعالیت ها شامل موارد زیر می شوند:

  • برخی از کادر پزشکی و متخصصان فعال در این حوزه
  • ورزشکاران حرفه ای
  • نویسندگان و شاعران
  • کارمندان و مشاوران سازمان ملل
  • نقاشان و هنرمندان تصویری
  • بازیگران تئاتر و سینما
  • موسیقی دانان کلاسیک
  • مربیان و سر مربیان ورزشی
  • دانشجویان دانشگاه های دولتی و خصوصی
  • دانشجویان دانشگاه های خارجی
  • برخی از معلمان و مدرسان

در این لیست مشاغل معاف از مالیات معرفی شده اند، اما ممکن است که طبق تغییر قوانین کشور، این مشاغل هم دچار تغییر شوند. در واقع می توان گفت که برخی از مشاغل در دسته فعالیت های معاف از مالیات قرار می گیرند و دسته ای دیگر مشمول مالیات می باشند. به همین خاطر  باید اطلاعات موثق و جامعی از مشاغلی که در کشور ما ملزم به پرداخت مالیات نمی باشند را با توجه به قوانین حاکم بر نظام مالیاتی کشور در مورد  هر فعالیت در اختیار داشته باشید. 
 
اشکال مختلف معافیت مالیاتی

می توان گفت که هر شخص حقیقی و یا حقوقی که در شرکت ها و سازمان های مختلف فعالیت می کند ناچار به پرداخت مالیات است و باید در زمان تعیین شده ای جهت پرداخت آن اقدام نماید. اما در این میان اشخاصی به چشم می خورند که از پرداخت مالیات معاف هستند؛ به عنوان مثال اشخاص حقوقی که دارای وضعیت های خاصی هستند هم چون سود سپرده بازنشستگان نیازی به پرداخت مالیات ندارند. 

یا اشخاص حقیقی هم چون شرکت های تعاونی روستایی، عشایری، کشاورزی و غیره که در این دسته قرار می گیرند. فعالیت های اقتصادی که در منطقه های آزاد تجاری و صنعتی انجام می گیرند از پرداخت مالیات معاف هستند. فعالیت های فرهنگی، گردشگری، انتشاراتی، صنایع دستی، صادراتی هم در دسته فعالیت های معاف از مالیات قرار می گیرند.
 سخن پایانی

شما با مراجعه به وب سایت گروه مشاورین مالی و مالیاتی متین ( https://matinaccounting.com/contact-us/ )و ضمن برقراری ارتباط با کارشناسان و مشاورین ، می توانید در جریان قوانین مشاغل معاف از مالیات قرار بگیرید و اطلاعات جامع و کاملی از این افراد و مشاغل در دسترس داشته باشید. همانطور که می دانید هدف از معافیت مالیاتی برای برخی از افراد و مشاغل به منظور تشویق و ترغیب ایشان به فعالیت در آن شغل خاص می باشد تا بتوانند خدمات بیشتری به کشور و هم وطنان عزیزمان ارائه دهند. این مجموعه همینطور یک مجموعه موفق و یکی از شناخته شده ترین مجموعه های شرکت حسابداری در تهران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]