اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204177373017387
در دسترس نیست

معرفی انواع موتور برق بنزینی

معرفی انواع موتور برق بنزینی

کد: 140204177373017387

، (اخبار رسمی): برق به عنوان مهمترین انرژی مورد استفاده در جهان شناخته می شود و بیشتر وسایل منزل، تجهیزات صنعتی و کشاورزی با جریان برق کار می کنند،

معرفی انواع موتور برق بنزینی
موتور برق

 از این رو دسترسی به منبع پایدار برق بسیار مهم است. امروزه با توجه به مصرف بالای برق و کمبود منابع تامین برق احتمال قطعی برق بالاست.همچنین در بعضی از مناطق مثل مناطق کوهستانی صعب العبورسیم کشی جریان برق وجود ندارد لذا وجود منبع دائمی برق در این شرایط خیلی مهم است.موتور برق به عنوان یک منبع انرژی الکتریسیته پایدار بدون نیاز به زیرساخت جریان برق در همه جا می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

از لحاظ نوع موتور به سه دسته موتور برق بنزینی، موتور برق گازوئیلی و موتور برق گازی تقسیم می شوند.

موتور برق های بنزینی نسبت به موتوربرق های دیزلی کم صداتر بوده و راحت تر روشن می شود و آلایندگی کمتری ایجاد می کند.دسترسی به سوخت بنزین آسان تر از گازوئیل است و قیمت موتور برق بنزینی از مدل های مشابه دیزلی خود ارزان تر هست. موتور برق بنزینی از یک ژنراتور و یک موتور بنزینی تشکیل شده است که بر روی یک شاسی قرار گرفته و دارای خروجی های برق است. موتور برق بنزینی کوچک برای مصارف خانگی در حد روشنایی از 400 وات تا 2000 وات تولید می شود که اکثراً دارای موتور 4 زمانه است هر چند مدلهای کوچکتر با موتور دوزمانه نیز تولید می شوند که طرفداران زیادی ندارد.

قدرت موتور با توان خروجی ژنراتور باید همخوانی داشته باشد و هر چه خروجی برق ژنراتور بیشتر باشد لازم است موتور آن نیز قویتر باشد و طبیعتاً وزن و ابعاد آن نیز بیشتر می شود.همه مدل های موتور برق بنزینی قابل حمل است و معمولاً تا 4000 وات قابلیت جابجایی با خودرو سواری را نیز دارد.

انواع موتور برق بنزینی

موتور برق بنزینی سبک: موتور برق بنزینی سبک از 400-2000 وات است که بیشتر برای روشنایی کاربرد دارد و دارای ابعاد و وزن کمتری هستند.موتور برق های بنزینی کوچک به جز مدل های معمولی در مدل های کیفی نیز تولید می شوند که کوچکتر بوده و حمل و نقل آنها آسانتر است ولی قیمت بالاتری نیز دارند.

موتور برق بنزینی متوسط: موتور برق بنزینی متوسط از 2500 وات تا  5500 وات که برای اکثر کارهای شخصی، باغبانی و دفاتر و مطب ها قابل استفاده است و می تواند انواع لوازم برقی مثل تلویزیون، یخچال، دریل، سنگ فرز،کف کش، هیلتی و کولرگازی سبک را جوابگو باشد. موتور برق های 3500 وات تا 5500 وات برای دستگاه های جوشکاری اینورتر زیر 200 آمپر با سیم جوش 2 مناسب می باشند ولی سیم جوش نمره 3 را نمی توان با این موتور برق ها بصورت ایده آل جوشکاری کرد.

موتور برق بنزینی سنگین: موتور برق بنزینی از 6000 وات (یا همان 6 کاوا) به بالا قابلیت جوشکاری سیم جوش های نمره 3 به بالا و دستگاه های جوشکاری بزرگ را نیز دارند و برای حرفه جوشکاری و برای بالابرها مناسب است.

موتور برق گازوئیلی یا دیزلی

موتور برق گازوئیلی از نوع موتور برق های قابل حمل است که بطور کلی از 3000 وات (3kw) شروع می شود و تا 12000 وات نیز تولید می شود. قویتر از 12000 وات دیگر با موتور تک سیلندر هوا خنک تولید نمی شود و معمولاً از موتورهای 2 سیلندر بهره می برد که به این موتور برق ها اصطلاحاً دیزل ژنراتور گفته می شود.

موتور برق های گازوئیلی نسبت به موتور برق های بنزینی بزرگتر و سنگینتر بوده و قیمت بالاتری نیز دارند.مزیت موتور برق گازوئیلی نسبت به موتور برق بنزینی در قابل استفاده بودن مدل دیزلی در مدت زمان طولانی تر است.معمولاً از موتور برق های گازوئیلی بین 5-8 ساعت نیز می توان بدون وقفه استفاده کرد ولی در موتور برق های بنزینی زمان استفاده بدون وقفه 3 ساعت است و بعد از آن باید حدود نیم ساعت به دستگاه استراحت داد.برای استفاده طولانی مدت از موتور برق بایستی مخزن سوخت موتور برق نیز بزرگ باشد.

موتور برق های گازوئیلی استهلاک کمتری نسبت به مدل های بنزینی دارند و قابلیت تعمیرپذیری بالاتری نیز دارند هر چند برای مصارف کم ما همچنان موتور برق بنزینی را پیشنهاد میکنیم،چون سبکتر بوده و دارای ابعاد کوچکتری نیز هست لذا جابجایی آن آسان تر است و همچنین قیمت پایین تری نیز دارد و صدا و آلایندگی آن نیز کمتر است.

موتور برق گازی

موتور برق های گازی توان خروجی بالایی دارند و این نوع موتور برق دارای مخزن سوخت نبوده و از گاز شهری لوله کشی شده استفاده می کند و قابلیت جابجایی ندارد و برای شرکت های تولیدی و بیمارستان ها و ... کاربرد دارد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید