اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204317399623192
در دسترس نیست

تفاوت ویزای سینگل و مولتی چیست؟ بررسی کامل مهمترین تفاوت‌ها

کد: 140204317399623192

، (اخبار رسمی): یکی از سوالات رایج درباره دریافت ویزا برای سفر به کشورهای مختلف، تفاوت ویزای سینگل و مولتی است. همان طور که می‌دانید، برای سفر به اغلب کشورهای دنیا، باید ویزا دریافت کنید تا اجازه‌ی ورود شما به کشور مقصد داده شود. اما ویزا انواع گوناگون داشته و شرایط اخذ آن برای کشورهای مختلف، متفاوت است.

تفاوت ویزای سینگل و مولتی چیست؟ بررسی کامل مهمترین تفاوت‌ها
تفاوت ویزای سینگل و مولتی چیست؟ بررسی کامل مهمترین تفاوت‌ها

در ادامه‌ی این نوشته، توضیحات بیشتری در باب انواع ویزا و نحوه دریافت آن برایتان خواهیم داد.
انواع ویزا

قبل از این که به انواع ویزا و تفاوت ویزای سینگل و مولتی بپردازیم، بد نیست توضیح کوتاهی درباره ویزا بدهیم. ویزا مجوزی است که اداره مهاجرت کشور مقصد، به شهروندان خارجی می‌دهد تا بتوانند در یک بازه‌ی زمانی مشخص، یک یا چند بار وارد آن کشور شوند و برای مدتی معلوم، اقامت داشته باشند. دریافت ویزا یا همان روادید، مراحل مشخصی دارد که البته بعضا برای بعضی کشورها متفاوت از دیگر مقاصد است. این نکته نیز حائز اهمیت است که برخی کشورها به واسطه‌ی قانون لغو ویزا، این امکان را فراهم کرده‌اند تا شهروندان دو کشور، بدون نیاز به ویزا و تنها با پاسپورت بتوانند، وارد خاک یکدیگر شوند.
اما حالا که بحث درباره تفاوت ویزای سینگل و مولتی، بد نیست نگاهی به انواع ویزا بندازیم:
•    ویزای توریستی
•    ویزای ملاقات با دوستان و اقوام
•    ویزای درمان
•    ویزای تجاری
•    ویزای ترانزیت
•    ویزای کار
•    ویزای دانشجویی
و البته بعضی ویزاهای بلند مدت را نیز می‌توان در این دسته بندی گنجاند. اما اگر قصد سفر توریستی به کشورهای مختلف را دارید، جدا از روش عادی دریافت ویزا که از طریق سفارت انجام می‌‌شود، در حال حاضر دو روش ساده دریافت ویزای توریستی در برخی از کشورها برای ایرانیان در نظر گرفته شده که یکی ویزای فرودگاهی و دیگری ویزای الکترونیک است. در اولی، شما مدارک مورد نظر خود را پیش از سفر در سایت مد نظر آپلود کرده و در هنگام ورود به کشور مقصد در فرودگاه ویزایتان را دریافت می‌کنید و دیگری ویزای الکترونیک است که از طریق سایت و بدون نیاز به مراجعه به سفارت، مراحل آن از جمله صدور انجام می‌شود. خوشبختانه اگر از تورهای آویسا تراول برای سفر استفاده کنید، مراحل اخذ ویزا عموما از طریق این مجموعه برای شما انجام می‌شود و از دردسرهای رایج برای طی مسیر گرفتن ویزا دور خواهید ماند.

تفاوت ویزای سینگل و مولتی در چیست؟

اما به سوال اصلی‌مان برگردیم. ویزای سینگل یا مولتی که ویزای یکبار ورود یا چند بار ورود نیز خوانده می‌شوند، همان طور که از اسم‌هایشان پیداست، در دفعاتی که شما می‌توانید از این ویزا برای ورود به کشور مقصد استفاده کنید با هم متفاوت هستند. در واقع ویزای یک بار ورود بعد از این سفر دیگر قابل استفاده نیست مگر این که در بعضی موارد، امکان تمدید آن وجود دارد اما اگر ویزای مولتی داشته باشید، می‌توانید، چند بار دیگر در یک زمان مشخص به آن کشور برگردید و برای این کار، نیازی به تمدید یا مراجعه مجدد به سفارت یا طی مراحل به صورت الکترونیک ندارید.

ویژگی‌های ویزای مولتی

علاوه بر دانستن تفاوت ویزای سینگل و مولتی، باید قوانین و ویژگی‌های ویزای مولتی را نیز کامل در نظر بگیرید که اگر از این ویزا برای رفت و آمد استفاده می‌کنید، با مشکلی مواجه نشوید. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد ویزای مولتی این است که قوانین این ویزا برای کشورهای مختلف، متفاوت بوده و همین، سفرهای شما به کشور مقصد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اول این که اعتبار ویزای مولتی بسته به کشور مورد نظر، بین ۶ ماه تا ۲۴ ماه اعتبار خواهد داشت. به این ترتیب شما می‌توانید، در طول این مدت، سفرهای متعددی به مقصد مورد نظرتان داشته باشید. اما محدودیت‌های دیگری نیز ممکن است در این رابطه اعمال شود که بهتر است به آن‌ها نیز بپردازیم.
•    فاصله بین سفرها: بسیاری از کشورها که ویزای مولتی صادر می‌کنند، محدودیت برای تعداد سفرها یا فاصله‌ی بین سفرها ندارند اما بعضی از کشورها ممکن است همچین قانونی داشته باشند و شما بین هر سفر، باید مدتی را منتظر بمانید.
•    محدودیت اقامت: همچنین ممکن است ویزای شما ۲۴ ماهه باشد اما قوانین کشور مقصد، محدودیتی برای مدت اقامت شما در هر بار سفر در نظر بگیرد که این زمان مشخص در مورد کشورهای مختلف، متفاوت است.
•    تعداد دفعات ورود و خروج: همچنین بعضی از ویزاهای مولتی، محدودیت تعداد سفر دارند. به این ترتیب که شاید بعد از یک بار سفر منقضی نشوند اما شما را به دو، سه یا تعداد خاصی ورود به کشور، محدود نمایند.
بدون شک برای آن‌هایی که چندین بار قصد سفر به کشوری خاص را دارند، داشتن ویزای مولتی، گزینه‌ی بسیار بهتری خواهد بود. در واقع مزیت بزرگ آن، حذف هزینه‌های دوباره‌‌ی دریافت ویزا برای کشور مقصد است و البته از دردسرهای ریجکت شدن یا مدت زمانی که برای صدور ویزا باید صبر کنید نیز راحت می‌شوید.

 شرایط درخواست ویزای مولتی 

هر کدام از کشورهایی که برای ورود به آن‌ها، نیاز به ویزا دارید، قوانین خاص خود را برای صدور ویزای مولتی دارند و متاسفانه به هیچ وجه نمی‌توان یک مسیر کلی برای اخذ این مدرک ارائه کرد. ساده‌ترین کار مراجعه به سفارت کشور مد نظر یا رفتن به سایت سفارت است تا بتوانید، از مراحل کلی اخذ ویزای مولتی با خبر شوید. 

همراه آویسا تراول به دور دنیا سفر کنید

فارغ از تفاوت ویزای سینگل و مولتی‌، شما باید مسیر سفر را نیز برای خود هموار کنید و مجموعه آویسا تراول با ارائه تورهای گردشگری بسیار خوب، شما را به بهترین شکل ممکن به دیدن مقاصدی در دور دنیا خواهد بود. شرکت گردشگری آویسا تراول سالانه تعداد زیادی تورهای مختلف به مقاصد دور و نزدیک اجرا کرده و با ارائه خدمات عالی در تورهایش، به یکی از نام‌های برتر در صنعت گردشگری ایران بدل شده است. 
در حال حاضر، این شرکت مقاصد مختلفی در کشورهای همسایه از جمله ترکیه، امارات، آذربایجان، ارمنستان و ... را پوشش داده، در زمینه برگزار تورهای گردشگری به کشورهای جنوب شرق آسیا مثل تایلند، مالزی یا سریلانکا تخصص دارد و تورهای مختلفی به کشورهای اروپایی و آفریقایی نیز برگزار می‌کند. ارائه قیمت‌های بسیار عالی و رقابتی در کنار همراهی مسافران در طول سفر، از جمله ویژگی‌های مهم این مجموعه به حساب می‌آیند. برای رزرو تور مد نظر خود، می‌توانید به سایت رسمی آویسا تراول مراجعه کرده یا با شماره ۴۱۵۳۵ – ۰۲۱ تماس گرفته و مشاوره رایگان در مورد مقاصد مختلف گردشگری و شرایط تورها دریافت نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی