اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205077407119216
در دسترس نیست

معرفی تجهیزات مورد نیاز برای صدور کارت بانکی

کد: 140205077407119216

، تهران , (اخبار رسمی): برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با تجهیزات مورد نیاز برای صدور کارت بانکی این مطلب را مطالعه نمایید.

معرفی تجهیزات مورد نیاز برای صدور کارت بانکی
معرفی تجهیزات مورد نیاز برای صدور کارت بانکی در کارت پرداز

صدور کارت بانکی فقط توسط بانک و موسسات مالی و اعتباری با رعایت اصول ایمنی، برای متقاضیان صادر می‌شود. در این مقاله به معرفی اجمالی تجهیزات لازم برای چاپ کارت بانکی پرداخته شده است.

کارت بانکی نوعی کارت اعتباری است که توسط بانک و به منظور تحقق اهداف مختلفی برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می‌شود. این کارت‌ها که به کارت عابر بانک معروف هستند به عنوان ابزاری مناسب جهت دسترسی سریع و ایمن در تبادل و نقل و انتقال در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. صدور کارت بانکی فقط توسط بانک و موسسات مالی و اعتباری با رعایت اصول ایمنی، برای متقاضیان صادر می‌شود. دارندگان کارت‌های بانکی در تمامی ساعات شبانه روز می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودپردازATM، پایانه‌های فروشگاهی POS و یا دستگاه‌های کارت خوان شعب بانکی، نسبت به نقل و انتقال وجوه موجود در کارت ‌های خود اقدام نمایند. در این مقاله به معرفی اجمالی تجهیزات لازم برای چاپ کارت بانکی پرداخته شده است.

برای شروع صدور کارت بانکی به چه ابزاری نیاز دارید؟
بارزترین قسمت در سیستم چاپ کارت بانکی، پرینتر کارت PVC است اما برای شروع به بیش از آن نیاز دارید. در کنار چاپگر، نمی‌توانید بدون کارت‌های خام PVC اقدام به چاپ کنید. شما همچنین به نرم‌افزار مناسب نیاز خواهید داشت تا بتوانید کارت‌های خود را طراحی کنید و چاپگر خود را با سیستم‌های موجود ادغام نمایید. سرانجام، شما به یک ریبون برای چاپگر و شاید یک فیلم برای لمینت کردن کارت‌ها نیاز خواهید داشت. با خرید همه این لوازم، می‌توانید یک کارت عابر بانک با کیفیت برای مشتری خود صادر نمایید.

  • دستگاه صدور کارت بانکی

پرینتر کارت، پرینتر مخصوص چاپ کارت‌های بانکی است. بسیاری از افراد این نوع پرینتر‌ها را در بانک‌ها مشاهده نموده‌اند که به اصطلاح به آن‌ها دستگاه چاپ کارت بانکی نیز گفته می‌شود. زمانی که برای دریافت کارت بانکی به بانک‌ها مراجعه می‌کنید، این دستگاه‌ها هستند که در کمترین زمان، مشخصات و هویت افراد را در درون این کارت‌ها به مشتریان تحویل می‌دهند. طرح و اطلاعات ثابت روی کارت بانکی توسط چاپخانه چاپ می‌شود و فقط اطلاعات متغیر توسط متصدی بانک انجام می‌گیرد. رایج‌ترین دستگاه‌هایی که برای چاپ کارت در بانک‌ ها استفاده می‌شود پرینتر کارت اولیس است که هم به صورت اورجینال و هم کارکرده در بازار موجود است.

  • مواد مصرفی پرینتر چاپ کارت بانکی

کارت‌های پی وی سی قادر به جذب جوهر معمولی نیستند، بنابراین برای چاپ روی آن‌ها باید از نوعی جوهر مخصوص به نام ریبون استفاده نمود. این نوع از جوهرها در رنگ‌ها و با کیفیت‌های گوناگون یافت می‌شوند و متناسب با نوع چاپگر و کارت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارت PVC خام

چاپ کارت بانکی بر روی کارت‌های PVC انجام می‌گیرد. این کارت‌ها از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند و در برابر رطوبت، سایش و شکستن، بسیار مستحکم هستند و در طول زمان و به علت استفاده زیاد به راحتی از بین نمی‌روند. کارت‌های بانکی به این علت که از پی وی سی ساخته شده‌اند، در برابر رطوبت و تعریق مقاوم هستند. کارت ‌های خام پی وی سی در دو نوع ساده و هوشمند وجود دارند که برای صدور کارت عابر بانک از نوع هوشمند استفاده می‌شود. برای تولید کارت بانکی از نوع تماسی این کارت‌ها استفاده می‌شود که مثال قابل لمس آن‌ها کارت مغناطیسی است. کارت مگنت معمولا در اندازه استاندارد ۵۴ × ۸۶ میلی متر تولید می‌شود که یک نوار مغناطیسی با قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات روی آن تعبیه شده است.

  • نرم‌افزار طراحی کارت

از دیگر مراحل در چاپ کارت بانکی طراحی آن است که توسط نرم افزارهای طراحی مختلفی امکان‌پذیر است. برای این کار می‌توان از نرم افزارهای معروف و پرکاربرد نظیر فتوشاپ، کورل و غیره استفاده نمود. از طریق این نرم افزارها می‌توانید الگوهای متفاوتی را به صورت پیچیده و ساده ایجاد نمایید و طرح مورد نظر خود را برای کارت بانکی پیاده‌سازی نمایید.
چگونه ماندگاری چاپ کارت بانکی را افزایش دهید؟
لمینیت کردن، آخرین مرحله چاپ کارت پی وی سی است. با اینکه کارت ‌های PVC دارای استحکام و ماندگاری بالایی هستند، اما با این حال نمی‌توانند از آثار چاپی در برابر صدماتی مانند نور آفتاب یا خراشیدگی محافظت نمایند. به همین علت جهت افزایش دوام چاپ کارت ها باید آن‌ها را لمینت کرد. لمینیت یک لایه شفاف پلاستیکی است که از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و از طریق حرارتی که به‌آن وارد می‌شود به عنوان لایه محافظ (Overlay) روی سطح کارت PVC قرار می‌گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]