اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205107412523244
در دسترس نیست

با دوره های عمران و دوره های معماری در آزمون نظام مهندسی قبول شوید

قبولی در آزمون نظام مهندسی با دوره های معماری و عمران

کد: 140205107412523244

، (اخبار رسمی): شرکت در دوره های معماری و دوره های عمران یکی از راهکارهایی است که فارغ التحصیلان این دو رشته کمک می‌کند شانس خود را برای قبولی در آزمون نظام مهندسی افزایش داده و به درک درست‌تری از تفاوت معماری داخلی و خارجی برسند. اگر می‌خواهید با نمره بالاتری در آزمون پذیرفته شوید، در این دوره‌ها شرکت کنید.

قبولی در آزمون نظام مهندسی با دوره های معماری و عمران
قبولی در آزمون نظام مهندسی با دوره های معماری و عمران

شرکت در دوره‌های آموزش معماری و دوره های عمران که از سوی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و آکادمی های معماری و عمران برگزار می‌شود، کمک می‌کند به تسلط بیشتری در مباحث آزمون برسید.

  آیا می‌خواهید در آزمون نظام مهندسی موفق به اخذ رتبه قبولی شوید؟ تاثیر شرکت در دوره‌های مهندسی مانند دوره‌های معماری یا دوره‌های عمران را دست کم نگیرید. چگونه در آزمون نظام مهندسی قبول شویم؟ این سوال تمامی فارغ التحصیلانی است که قصد کرده‌اند شماره نظام مهندسی خود را دریافت کرده و پروانه اشتغال به کار بگیرند. هرساله متقاضیان زیادی در آزمون نظام مهندسی شرکت کرده و برای کسب حد نصاب نمره قبولی که 50 درصد آزمون است تلاش می‌کنند.

اگر فارغ التحصیل رشته‌های مهندسی عمران یا معماری هستید و می‌خواهید پروانه اشتغال به کار مهندسی درجه 3 و کارت نظام مهندسی را دریافت کنید، شرکت در این آزمون الزامی است. توجه داشته باشید که ارتقای پروانه اشتغال بکار نظام مهندسی به درجه‌های 2، 1 و ارشد مستلزم سوابق کاری بیشتر و قبولی در دوره‌های دیگری است که متقاضی باید در آن‌ها نیز شرکت کند.

 ساده‌ترین پاسخ به این سوال که چگونه در آزمون نظام مهندسی پذیرفته شویم این است که باید سعی کنید به درک عمیق‌تر و تسلط بیشتری از مباحث آزمون نظام مهندسی برسید. اما چگونه؟! یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی عمران و معماری این است که دانشگاه و مباحثی که در طی تحصیل می‌آموزند، آن‌ها را به اندازه کافی برای ورود به بازار کار آماده نمی‌کند.

از همین‌رو شرکت در دوره‌های آموزش معماری و عمران که از سوی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، کمک می‌کند به تسلط بیشتری در مباحث آزمون برسید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید چگونه می‌توانید آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی کسب کنید.

حداقل نمره قبولی در آزمون نظام مهندسی معماری و عمران موضوعی که آزمون نظام مهندسی را از آزمون‌ کنکور متمایز می‌کند، عدم وجود محدودیت پذیرش در آزمون‌های نظام مهندسی است. به عبارتی در آزمون‌های نظام مهندسی برخلاف کنکور، ظرفیت مشخصی برای پذیرفتن داوطلبان تعیین نشده است. به همین خاطر شرکت کنندگان قرار نیست با یکدیگر رقابت کنند چراکه هرکسی بتواند حد نصاب نمره قبولی را کسب کند، موفق به اخذ پروانه نظام مهندسی در رشته خود می‌شود.

همین مسئله عدم وجود رقابت ممکن است این تصور را برای متقاضیان ایجاد کند که قبولی در آزمون نظام مهندسی به اندازه کنکور دشوار نیست. درحالی‌که کسب حداقل نمره قبولی در آزمون نظام مهندسی نیز چندان ساده نبوده و همانند شرکت در کنکور مستلزم تسلط کامل به تمامی مباحث است. مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از شرکت در این آزمون باید به آن توجه داشته باشید این است که حداقل نمره قبولی در آزمون نظام مهندسی 50 است.

در این آزمون باید به 60 سوال چهار گزینه‌ای پاسخ دهید و البته به‌خاطر داشته باشید که این آزمون نیز همانند کنکور نمره منفی دارد! بنابراین اگر تنها به 30 سوال درست از 60 سوال پاسخ دهید، حداقل نمره قبولی در آزمون نظام مهندسی را کسب کرده‌اید.

اگر لب مرز هستید، یعنی نمره 49 یا 48 گرفته‌اید نگران نباشید چراکه راهی برای پذیرفته شدن شما نیز در این آزمون در نظر گرفته شده است. داوطلبانی که موفق به کسب نمره 49 شده‌اند طبق مصوبه سازمان نظام مهندسی، با شرکت در یک دوره که از سوی این سازمان برگزار می‌شود می‌توانند پروانه نظام مهندسی خود را دریافت کنند. همچنین آن دسته از داوطلبانی که نمره 48 کسب کرده‌اند، باید در 2 دوره آمادگی شرکت کرده تا گواهینامه قبولی در آزمون نظام مهندسی را دریافت کنند. اما اگر نمره شما از 48 کمتر باشد، دیگر راهی برای پذیرفته شدن در آزمون وجود نداشته و باید تا آزمون سال بعد منتظر بمانید.

چگونه در آزمون نظام مهندسی قبول شویم؟ حال که از حد نصاب نمره قبولی در آزمون نیز مطلع شدید، وقت آن است که بدانید چگونه می‌توان به این حد نصاب رسید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید در آزمون نظام مهندسی قبول شوید، موارد زیر را به دقت مطالعه کنید:

از منابع آزمون نظام مهندسی مطلع شوید پیش ازهر چیزی باید از مباحث و منابع آزمون خود مطلع شوید. به عنوان مثال برای اطلاع از منابع آزمون نظام مهندسی معماری باید به سایت وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنید چراکه هر ساله منابع آزمون در این سایت قرار می‌گیرد و ممکن است منابع یک دوره با دوره پیش متفاوت باشد؛ بنابراین پیش از آنکه شروع به مطالعه برای آزمون کنید لازم است این منابع را حتما چک کنید. برای اطلاع از منابع آزمون نظام مهندسی عمران نیز باید به سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن مراجعه کنید.

تسلط خود را در مباحث آزمون افزایش دهید پس از اینکه از منابع آزمون مطلع شدید، باید سعی کنید تسلط خود را در این مباحث افزایش دهید. در کدام دروس ضعف دارید؟ یادگیری کدام مباحث برایتان ساده‌تر است؟ با یک برنامه ریزی اصولی حتی اگر زمان زیادی تا آزمون نداشته باشید، می‌توانید حداقل نمره قبولی را کسب کنید.

مطالب را به صورت مفهومی مطالعه کنید پاشنه آشیل اغلب داوطلبان شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی، سوالات مفهومی این آزمون است. تنها کسانی موفق می‌شوند به نیمی بیشتر سوالات پاسخ دهند که مطالعه‌ای عمیق و مفهومی داشته‌اند. با مطالعه سطحی دروس به ویژه مباحثی که نقطه ضعفتان است، شانس زیادی برای پاسخ دادن به سوالات سر آزمون نخواهید داشت.

دقت و سرعت عمل خود را در تست زنی افزایش دهید برای قبولی در آزمون نظام مهندسی تنها تسلط به مباحث کافی نیست؛ بلکه باید بتوانید در تست زنی نیز عملکرد بهتری داشته باشید. برخی داوطلبان با وجود اینکه تسلط خوبی بر روی مباحث دارند اما تنها به این دلیل که مهارت‌های تست زنی خود را پرورش نداده‌اند، نمی‌توانند در مدت زمان آزمون به تمامی سوالات پاسخ دهند. بنابراین در کنار مطالعه تشریحی مباحث آزمون، تکنیک‌های تست زنی را نیز بیاموزید.

در دوره‌های آمادگی برای آزمون نظام مهندسی شرکت کنید هرساله در ماه‌های نزدیک به برگزاری آزمون نظام مهندسی، دوره‌ها و کلاس‌های متفاوتی از سوی آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی دولتی و خصوصی برگزار می‌شود. با شرکت در این دوره‌ها آمادگی بیشتری برای شرکت در این آزمون پیدا خواهید کرد. آشنایی با سوالات آزمون، افزایش سرعت عمل در تست زنی، یادگیری شیوه‌های مدیریت زمان سر آزمون و رسیدن به تسلط بیشتری از مباحث مورد آزمون همگی از مزایای شرکت در این دوره‌ها به شمار می‌روند.

قبولی در آزمون نظام مهندسی با شرکت در دوره‌های معماری یکی از پرمتقاضی‌ترین آزمون‌های نظام مهندسی، آزمون نظام مهندسی معماری است. رشته مهندسی معماری یکی از پرطرفدارترین رشته‌های متقاضیان کنکور ریاضی است. هر سال تعداد زیادی داوطلب برای قبولی در رشته مهندسی معماری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. فارغ التحصیلان این رشته برای اینکه بتوانند در آزمون نظام مهندسی حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند باید تسلط خوبی به تمامی مباحث آزمون داشته باشند.

بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های معماری پس از سپری کردن تحصیلات آکادمیک خود توانایی ورود به بازار کار را ندارند. از این‌رو آکادمی‌ها با برخورداری از اساتید مجرب و حاذق اقدام به برگزاری انواع دوره معماری به صورت آنلاین یا حضوری می‌کنند. از آنجا که این دوره‌های آموزشی با محوریت مهارت آموزی برگزار می‌شوند، می‌توانند به خوبی نقاط ضعف و حفره‌هایی را که در تحصیلات آکادمیک وجود دارد، پر کنند. اگر در طول سال‌های تحصیل خود در دانشگاه نقاط ضعف خود را برطرف نکرده‌اید، بهتر است در دوره های معماری که از سوی آموزشگاه‌های آزاد برگزار می‌شود شرکت کنید.

بهترین دوره های معماری برای قبولی در آزمون نظام مهندسی دوره‌های مختلف معماری از سوی آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود که بسته به سطح و توانایی‌های خود می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. در ادامه لیستی از دوره‌ های معماری که می‌توانید برای کسب آمادگی بیشتر در آن‌ها شرکت کنید را مشاهده می‌‌کنید:

  • آموزش نرم افزار vray
  • دوره آموزش بازسازی
  • دوره آموزشی اجرای ساختمان
  • دوره آموزشی اسکیس ماکتی
  • دوره آموزشی نرم افزار 3d max
  • دوره آموزشی نرم افزار autocad
  • دوره آموزشی نرم افزار Lumion
  • دوره آموزشی نرم افزار Revit
  • دوره آموزشی نرم افزار sketch up
  • دوره اسکیس مقدماتی
  • دوره پرزانته و شیت بندی معماری با نرم افزار photoshop
  • دوره خلاقیت در طراحی معماری
  • دوره طراحی پروژه‌های ساختمانی سه بعدی و دو بعدی با rhinoceros
  • دوره طراحی داخلی عمومی
  • دوره طراحی معماری با archicad
  • دوره طراحی معماری و مدل سازی سه بعدی با نرم افزار trimble sketch up
  • دوره طراحی نقشه های ساختمانی با نرم افزار revit architecture
  • دوره طراحی نمای ساختمان با استفاده از نرم افزار 3d max
  • دوره طراحی و دکوراسیون داخلی چوبی با استفاده از نرم افزار 3d max
  • دوره طراحی و مدل سازی معماری با نرم افزار grasshopper
  • دوره عکاسی در معماری
  • دوره نرم افزار فتوشاپ در معماری
  • دوره نور پردازی و متریال دهی با قابلیت رندر بالا با نرم افزار vray

قبولی در آزمون نظام مهندسی با شرکت در دوره‌های عمران یکی دیگر از آزمون‌های پرمتقاضی نظام مهندسی، آزمون مهندسی عمران است. رشته مهندسی عمران نیز از رشته‌های پرطرفدار کنکور کارشناسی محسوب می‌شود. اما قبولی در کنکور برای رشته مهندسی عمران پایان کار نیست بلکه اگر می‌خواهید به عنوان یک مهندس عمران به صورت رسمی و با پروانه نظام مهندسی مشغول به کار شوید، هنوز آزمون نظام مهندسی باقی مانده است که باید در آن شرکت کنید!

همان‌طور که با شرکت در دوره‌های آموزشی می‌توان به راحتی در آزمون معماری قبول شد، قبولی در آزمون مهندسی عمران نظام مهندسی نیز کار چندان دشواری نیست. دوره های عمران کلیه فنون و مهارت‌هایی را که برای جذب شدن به بازار کار نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهند. با سپری کردن این کلاس‌های آموزشی در اموری همچون نقشه‌کشی، کار با انواع نرم افزارهای عمران، طراحی سازه‌های ساختمانی و… به طور کامل آشنا می‌شوید. بنابراین کارفرمایان برای اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ و گسترده به سراغ شما می‌آیند.

بهترین دوره ‌های عمران برای قبولی در آزمون نظام مهندسی فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران هستید اما فکر می‌کنید هنوز آمادگی کافی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی ندارید؟ بهتر است پیش از آزمون در دوره‌های آمادگی شرکت کنید. بهترین دوره های عمران که از سوی بسیاری از آکادمی‌های عمران و معماری برگزار می‌شوند عبارتنداز:

  • دوره آموزشی نرم افزار GIS
  • دوره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در کارگاه‌های ساختمانی
  • دوره برنامه نویسی Matlab
  • دوره تحلیلگر و طراح ساختمان با نرم افزار etabs & safe
  • دوره طراح آنالیز اجرای سازه‌ای با استفاده از نرم افزار abaqus
  • دوره طراح و آنالیز سازه با نرم افزار Abaqus
  • دوره طراح و آنالیز سازه با نرم افزار sap
  • دوره طراحی و آنالیز سازه با Sap2000
  • دوره طراحی و آنالیز سازه با نرم افزار Tekla structure
  • دوره طراحی و مدل سازی سازه‌های فولادی و بتنی با نرم افزار revit structure
  • دوره کاربا نرم افزار سه بعدی طراحی مسیر auto desk civil design 3d
  • دوره کارور GPS

شرکت در دوره‌های فوق می‌تواند آمادگی شما را برای شرکت در آزمون نظام مهندسی چندین برابر کند. فراموش نکنید که در این آزمون خبری از رقابت با دیگر داوطلبان نیست؛ پس تنها کافیست با مطالعه مفهومی و تسلط بیشتر بر روی مباحث سعی کنید فقط به نیمی از سوالات پاسخ صحیح دهید. به عبارتی شما حتی اگر تنها به 30 سوال از 60 سوال آزمون پاسخ صحیح بدهید، موفق به قبولی در آزمون خواهید شد.

کاربردی‌ترین نرم افزارهای مهندسی معماری بسیاری از دانشجویان رشته معماری، مباحث آکادمیک رشته خود را به خوبی می‌آموزند اما به سختی می‌توانند موقعیتی برای ورود به بازار کار پیدا کنند. فکر می‌کنید علت این مشکل چیست؟ اصلی‌ترین دلیل این موضوع این است که دانشجویان در طول دوره دانشجویی مهارت‌های خود را مانند مهارت کار با نرم افزارهای مختلف را ارتقا نمی‌دهند. به همین خاطر قبولی در آزمون نظام مهندسی معماری نیز به نظرشان دشوار و غیرممکن می‌رسد. در ادامه به کاربردی‌ترین نرم افزارهایی که هر مهندس معماری باید کار با آن‌ها را بلد باشد، اشاره شده است.

  1. نرم افزار اسکچاپ SketchUP
  2. نرم افزار رویت Revit
  3. نرم افزار تری دی مکس 3d max
  4. نرم افزار اتوکد Autocad
  5. نرم افزار وی ری Vray
  6. نرم افزار فتوشاپ Photoshop
  7. نرم افزار ایندیزاین InDesign

هرچه تسلط بیشتری بر روی 7 نرم افزار فوق داشته باشید، موقعیت‌های بیشتری برای ورود به بازار کار خواهید داشت. همچنین می‌توانید شانس قبولی در آزمون نظام مهندسی را نیز افزایش دهید. فراموش نکنید که رشته‌هایی چون مهندسی عمران یا معماری، رشته‌‌هایی مهارتی هستند. اگر به امید درآمدهای بالا وارد این دو رشته شده‌اید، تنها به مباحثی که در دانشگاه می‌آموزید اکتفا نکنید.

کاربردی‌ترین نرم افزارهای مهندسی عمران اگر دانشجوی رشته کارشناسی یا کارشناسی ارشد مهندسی عمران هستید و می‌خواهید بلافاصله پس از اتمام دانشگاه وارد بازار کار شوید، بهتر است از همین حالا سعی کنید مهارت‌های مورد نیاز بازار کار این رشته را در خود پرورش دهید. برای مثال با یادگیری نرم افزارهای کاربردی رشته مهندسی عمران شروع کنید. بهترین نرم افزارهایی که می‌توانید یادگیری آن‌ها را آغاز کنید عبارتنداز:

  1. نرم افزار اتوکد AutoCAD
  2. نرم افزار ایتبس Etabs
  3. نرم افزار سیف Safe
  4. نرم افزار تکلا استراکچرز Tekla Structures
  5. نرم افزار سپ SAP2000
  6. نرم افزار ژئو استودیو GeoStudio
  7. نرم افزار اکسل Excel

این 7 نرم افزار را می‌توان کاربردی‌ترین نرم افزارهایی دانست که یک دانشجوی رشته مهندسی عمران باید کار با آن‌ها را آموزش دیده باشد. شرکت در دوره های عمران کمک می‌کند صفر تا صد کار با این نرم افزارها را آموزش ببینید و با امادگی بیشتری وارد بازار کار شوید.

آیا بلافاصله پس از اتمام دانشگاه می‌توانیم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنیم؟ یکی از سوالاتی که اغلب متقاضیان شرکت در آزمون نظام مهندسی می‌پرسند این است که چه زمانی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. به خاطر داشته باشید که بلافاصله پس از پایان دانشگاه در هر مقطع تحصیلی که هستید، نمی‌توانید در این آزمون شرکت کنید. دانشجویان مقطع کارشناسی حداقل باید 3 سال سابقه کار حرفه‌ای، دانشجویان کارشناسی ارشد 2 سال و دانشجویان دکتری باید 1 سال از زمان فعالیت و اتمام دانشگاه آن‌ها سپری شده باشد تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند.

بد نیست بدانید که صلاحیت‌های رشته معماری و عمران در آزمون نظام مهندسی متفاوت است؛ بنابراین منابع و مباحث آزمون در هر رشته نیز با یکدیگر متفاوت هستند. صلاحیت‌های رشته مهندسی عمران در آزمون نظام مهندسی عبارت است از:

  • آزمون نظام مهندسی عمران
  • نظارت آزمون نظام مهندسی عمران
  • اجرا آزمون نظام مهندسی عمران محاسبات

برای رشته مهندسی معماری نیز می‌توانید در صلاحیت‌های زیر در آزمون شرکت کنید:

  • آزمون نظام مهندسی معماری
  • نظارت آزمون نظام مهندسی معماری
  • اجرا آزمون نظام مهندسی معماری طراحی

تفاوت معماری داخلی و خارجی چیست؟ یکی از چالش‌‌هایی که متقاضیان قبولی در رشته معماری دارند، این است که درک درستی از معماری خارجی و معماری داخلی نداشته و تفاوت‌های این دو رشته با یکدیگر را نمی‌دانند. اگر می‌خواهید یک مهندس معمار حرفه‌ای باشید و با موفقیت آزمون نظام مهندسی را پشت سر بگذارید، از همین ابتدا باید هدف خود را به درستی مشخص کنید و بدانید دوست دارید دقیقا در چه فیلدی از معماری فعالیت کنید. آیا به معماری داخلی بشتر علاقه‌مندید یا معماری خارجی؟

اطلاع از تفاوت معماری داخلی و خارجی به شما کمک می‌کند تا حوزه تخصصی خود را برای تبدیل شدن به یک معمار پیدا کنید. معمار داخلی باید بداند که حین انتخاب اجرای داخلی یا خارجی از چه رنگ یا نوعی استفاده کند. همان‌طور که از معماری خارجی پیداست، معماری خارجی شامل سطح بیرونی ساختمان می‌شود. معماری داخلی هم شامل سطح یا بخشی از ساختمان است که طبق محدودیت‌های مرزی شامل داخل ساختمان می‌شود.

برای مشاوره رایگان با شماره‌های 09152079716 - 05136111872 تماس حاصل کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]