اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205247437423333
در دسترس نیست

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی

چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

کد: 140205247437423333

، (اخبار رسمی): یکی از نکات مراقبت از ماشین لباسشویی تمیز کردن و جرم‌گیری آن است برخی بر این باور هستند که چون دستگاه لباسشویی وسیله شست و شو است بنابراین نیازی به تمیزکاری ندارد چون کاملاً تمیز و بدون میکروب می‌باشد اما باید بگوییم که این تصور کاملاً اشتباه است.

چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟
چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

یکی از نکات مراقبت از ماشین لباسشویی تمیز کردن و جرم‌گیری آن است برخی بر این باور هستند که چون دستگاه لباسشویی وسیله شست و شو است بنابراین نیازی به تمیزکاری ندارد چون کاملاً تمیز و بدون میکروب می‌باشد اما باید بگوییم که این تصور کاملاً اشتباه است.

 با ما همراه باشید در این مطلب شما را با نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی آشنا خواهیم کرد. شما با تمیز کردن ماشین لباسشویی از شر قارچ‌ها و بوی نامطبوع و بد محفظه داخلی ماشین لباسشویی خلاص می شوید.

لزوم جرم گیری و تمیز کردن ماشین لباسشویی

در حال حاضر ماشین لباسشویی به یکی از لوازم کاربردی و اصلی منازل تبدیل شده است. توجه داشته باشید ماشین لباسشویی مانند سایر وسایل برقی به تمیز کردن و جرم گیری نیاز دارد. به عبارتی؛ تمیز کردن ماشین لباسشویی برابر است با تمیزی لباس‌های شما.

پیشنهاد می‌کنیم برای تمیز کردن و جرم گیری ماشین لباسشویی از روش‌های خانگی استفاده شود که هم روش‌هایی ارزان و هم در دسترس هستند.

توجه داشته باشید در زمان شستن لباس‌ها برخی از میکروب‌ها در میان شکاف‌ها و قسمت‌های مختلف بدنه داخلی ماشین لباسشویی پنهان شده و به مرور تکثیر می‌شود.

در این میان شستن لباس‌های پشمی به وسیله ماشین لباسشویی باعث می‌شود که پرزهای لباس در فیلتر و درزهای بدنه ماشین لباسشویی تجمع پیدا کند و همین عوامل به ظاهر جزئی و کوچک سبب کثیف شدن دیگ ماشین لباسشویی می شود.

بنابراین در داخل دیگ کثیف لباسشویی قطعاً لباس‌های شسته شده صد در صد تمیز نیستند چون کثیفی‌های محفظه داخلی ماشین لباسشویی روی لباس ها قرار دارد.

تمیز کردن اجزای مختلف ماشین لباسشویی

از جمله اجزای ماشین لباسشویی که نیاز به تمیز کردن دارند شامل لاستیک درب ماشین لباسشویی، محفظه جاپودری، فیلتر ماشین لباسشویی، درب ماشین لباسشویی و محفظه یا دیگ ماشین لباسشویی می باشد.

1-تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسششویی از روش های خانگی و کاربردی استفاده کنید. سعی کنید از مواد شیمیایی و سفید کننده های قوی استفاده نکنید چرا که با محیط زیست سازگار نیستند و خرید آنها مقرون به صرفه نمی باشد.

برای تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی باید آن را با دست کنار بزنید.

متوجه خواهید شد که پر از کپک یا رسوبات باقیمانده صابون و مواد شوینده است. در چنین مواردی متوجه خواهید شد که تمیز کردن ماشین لباسشویی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در صورت تمیز نکردن بدنه داخلی ماشین لباسشویی، لاستیک درب ماشینی لباسشویی پر از رسوبات و کثیفی خواهد شد.

اغلب با این موضوع مواجه شده اید که از ماشین لباسشویی بوی بدی استشمام می‌شود. این بوی بد به احتمال زیاد به خاطر تمیز نکردن و جرم گیری نکردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی می باشد.

2-تمیز کردن محفظه جاپودری

برای این کار ابتدا باید محفظه جاپودری ماشین لباسشویی را خارج نموده و با استفاده از مسواک آغشته به یک ماده شوینده ملایم یا اسکاج نرم اقدام به شستشو نمایید. البته شما می‌توانید در کنار ماده شوینده از مقداری سرکه استفاده کنید. بعد از شستشوی محفظه آن را با یک دستمال نرم خشک و در جای خود قرار دهید.

3-تمیز کردن فیلتر لباسشویی

از فیلتر لباسشویی به عنوان کثیف‌ترین قسمت ماشین لباسشویی نام برده می‌شود چون در این قسمت پرز‌های لباس، مو و حتی قسمت‌های ریز جدا شده از لباس همچون دکمه جمع می‌شوند. توجه داشته باشید در اطراف محفظه ورودی فیلتر معمولاً یک نواری لاستیکی وجود دارد که شما باید آن را تمیز کنید.

4-تمیز نمودن درب لباسشویی

باید واشر دور درب لباسشویی را تمیز کنید و برای این کار از یک دستمال تمیز استفاده کنید. همچنین می توانید از اسفنج کفی کمک بگیرید. البته می‌توانید از مقداری سرکه و آب هم استفاده کنید و با دستمال درب را تمیز و در ادامه خشک نمایید.

5- تمیز نمودن محفظه‌ داخلی ماشین لباسشویی

برای ضدعفونی کردن و تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی می‌توانید از قرص‌های تمیز کننده یا جوش شیرین استفاده کنید در این روش ابتدا باید قرص های تمیز کننده را داخل ماشین گذاشته و ماشین را روشن کنید تا به صورت خالی کار کند. بهترین دما برای این کار استفاده از آب ۶۰ درجه است.

6-نحوه از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

جهت از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی و تمیز کردن آن می‌توانید از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید.

 در این روش باید نصف پیمانه جوش شیرین را به محفظه دیگ لباسشویی اضافه و سپس نصف پیمانه سرکه سفید را داخل محفظه قرار دهید. در ادامه برنامه شست و شو را روشن کنید.

سرکه به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده قوی هر باکتری که داخل ماشین لباسشویی باشد، را از بین می‌برد. بنابراین علاوه بر جرم‌گیری و تمیز کردن ماشین، بوی بد ماشین لباسشویی هم از بین می‌رود.

شما می‌توانید از یک روش دیگر برای تمیز کردن دستگاه لباسشویی استفاده کنید به این صورت که یک لیوان سرکه سفید را در محفظه بریزید و ماشین را روی یک چرخه طولانی مدت تنظیم کنید و آن را روشن نمایید.

7-استفاده از جوش شیرین و اسید سیتریک برای جرم‌گیری ماشین لباسشویی

اگر محفظه‌ داخلی ماشین لباسشویی کپک زده است بهتر است از اسید سیتریک استفاده کنید و در کنار این ماده می‌توانید برای از بین بردن بوی بد لباسشویی از جوش شیرین هم کمک بگیرید. در این روش باید ماشین لباسشویی را روی یک برنامه شستشوی طولانی مدت با دمای ۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید و سپس یک پیمانه اسید سیتریک را با یک دوم پیمانه جوش شیرین داخل محفظه لباسشویی بریزید و در لباسشویی را ببندید. چرخه شستشو را انتخاب و ماشین را روشن کنید.

نکاتی که در هنگام شستشوی ماشین لباسشویی باید رعایت کنید

-دمای مورد نیاز برای تمیز کردن و جرم‌گیری ماشین لباسشویی دمای بالای ۶۰ درجه سانتیگراد و ترجیحاً ۹۰ درجه است تا ماشین لباسشویی کاملاً ضدعفونی شود.

 -شستشوی ماشین لباسشویی را حداقل یک بار در ماه انجام دهید.

-کپک‌ها در محیط ‌های مرطوب رشد و تکثیر پیدا می کنند. وقتی که چرخه شستشوی ماشین لباسشویی رو به اتمام است بعد از شستن لباس‌ها در را باز بگذارید تا داخل محفظه خوب خشک شود و بوی بدی از آن استشمام نشود.

- از قرار دادن لباس‌های خیس در داخل ماشین لباسشویی زمانی که فرصتی زیادی برای شستشو ندارید، خودداری کنید.

-اگر از ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های نوزاد استفاده می‌کنید بهتر است که تمیز کردن ماشین لباسشویی را هر هفته انجام دهید.

- توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از شوینده‌های ماشین لباسشویی می‌تواند باعث ایجاد کپک شود. بنابراین شما باید شوینده مورد نظر را متناسب با مقدار لباس و کثیفی آنها انتخاب نمایید.

- وقتی لباس‌ها را از محفظه داخلی لباسشویی تخلیه می‌کنید حتماً واشر چرمی دور محفظه ماشین لباسشویی را با یک دستمال نخی خشک و تمیز کنید.

برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای برنامه پاکسازی فضایی داخلی هستند که شما می‌توانید در قسمت تنظیمات به این برنامه دسترسی داشته باشید در حالی که برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای این برنامه در قسمت تنظیمات نیستند و شما باید تمیزکاری ماشین لباسشویی را به صورت دستی انجام دهید.

اگر قصد خرید ماشین لباسشویی را دارید می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل