اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206127465823420
در دسترس نیست

ثبت شرکت در کانادا بدون تخصص تکسیشن برایتان گران تمام می‌شود

ثبت شرکت در کانادا مهم نیست، اگر از آن نگهداری نمی‌کنید

کد: 140206127465823420

، تهران , (اخبار رسمی): ثبت شرکت در کانادا و چگونگی انجام این مسئله بسیار مهم است.در این مقاله امکان پذیری این موضوع و نحوه مدیریت آن را بررسی خواهیم کرد.

ثبت شرکت در کانادا مهم نیست، اگر از آن نگهداری نمی‌کنید
ثبت شرکت در کشور کانادا و چگونگی انجام این مسئله بسیار مهم می باشد با ما همراه باشید در ببرسی آن.
ثبت شرکت در کانادا مهم نیست، اگر از آن نگهداری نمی‌کنید
ثبت شرکت در کانادا بدون تخصص تکسیشن برایتان گران تمام می‌شود
ثبت شرکت در کانادا مهم نیست، اگر از آن نگهداری نمی‌کنید
بدون برنامه تجاری و تخصص اجرای تجارت ثبت شرکت در کانادا برایتان گران تمام می‌شود

امروزه ورود در بازار تجارت آمریکای شمالی با 500 میلیون مشتری بالقوه برای ایرانیان ممکن شده است، اما اگر بدون داشتن تخصص لازم ورود کنید شما فقط پرداخت کننده مالیات خواهید بود و هزینه های سرباری که به شما تحمیل می‌شود.

راه انداز ی کسب و کار و ثبت شرکت در کانادا دارای مزایای متعددی است که میتوان به طور عمده به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعتبارسازی از طریق تجارت با کل دنیا با قابلیت تجارت نامحدود در راستای رعایت قوانین کانادا
  • صاحب شغل بودن از همان بدو ورود و نیز ایجاد فرصت های شغلی برای دیگران
  • افتتاح حساب بانکی و حساب اعتباری (کریدیت کارت) و امکان تعاملات تجاری با تمام دنیا به عنوان بازرگان کانادایی
  • داشتن حساب های پس انداز دلار کانادا و دلار آمریکا
  • امکان دریافت وام های بانکی با بهره های خیلی کم (3%)
  • امکان دریافت کمک های دولتی برای طرحهای کار آفرینی
  • امکان اخذ اقامت کانادا برای خود و خانواده به عنوان کار آفرین

انواع ثبت شرکت در کانادا

Sole proprietorships

این روش ثبت بسیار ساده است. در این روش کسب و کار آزاد به اسم یک نفر به ثبت میرسد. اشکال بزرگ این روش این است که درآمد شرکت با درآمد شخصی جمع میشود که موجب افزایش بالای مالیات پرداختی سالانه می شود. همچنین در چنین شرکتی فرد در قبال آن کسب و کار مسئولیت کامل دارد. بعنوان مثال اگر شرکت ورشکست شود ممکن است فرد دارایی های شخصی خود را نیز از دست بدهد.

Partnership
همانطور که از نامش پیداست دو یا چند شخص و یا شرکت با یکدیگر درباره انجام پروژه یا خدماتی شراکت می کنند.

Corporation
این نوع ثبت شرکت را می توان همانند شرکت های سهامی خاص ایران که حتی در آینده تبدیل به سهامی عام هم می شوند تعریف نمود. در این روش شرکت ثبت شده بعنوان یک شخصیت حقوقی تلقی می گردد. در نتیجه مسئولیت آن با شرکت است و نه افراد مالک آن شرکت! بعنوان مثال اگر چنین شرکتی ورشکسته شود صاحبان آن ورشکسته تلقی نمی گردند.

شرکت فرعی Subsidiary :
شرکتهایی که در کشورهای مختلف مشغول به فعالیت هستند شرکتی را می توانند در کانادا به ثبت رسانده تحت این نام و فعالیت خود را گسترش دهند مانند Citibank که در کانادا شرکتهایی را با این نام تاسیس کرده است.

سرمایه گذاری مشترک Joint Venture:
که همان روش فرنچایزها است و برای گسترش نمایندگی ها به کار میرود.

شعبه Branch Office :
بعضی شرکتها اقدام به تاسیس شعبه در کانادا می کنند . مانند بانک انگلیسی HSBC که در کانادا نیز تحت این قالب مشغول به فعالیت است. این شرکتها را می بایست دولت فدرال و استانی تائید نماید.

تاسیس شعبه برای شرکتهای ایرانی تحت قوانین کانادا
سهام داران شرکتهای ایرانی میتوانند در کانادا با استفاده از خدمات حقوقی و مشاوره ای انجمن سیبا اقدام به تاسیس نمایندگی یا شعبه کنند. اگر چه این شرکت ها در کانادا دارای هویت قانونی مستقل خود هستند و طبق قوانین تجارت کانادا فعالیت خواهند کرد اما در عمل تابع شرکت مادر خود هستند.

اقدامات اولیه برای ثبت شرکت :

  • جستجو برای نام شرکت که قبلا ثبت نشده باشد.
  • آماده سازی مدارک و اساسنامه شرکت بر اساس نوع شرکت و تعداد افرادی که شریک خواهند بود.
  • گرفتن و اعلام آدرس رسمی برای شرکت
  • ثبت شرکت و گرفتن تاییدیه سازمان های مربوطه
  • تنظیم و ثبت اولین گزارش مربوط به جلسه مدیران شرکت و آخرین تغییرات در ماه اول بعد از تاسیس
  • ثبت رسمی وب سایت شرکت
  • گرفتن شماره مالیاتی
  • در صورت تمایل به استخدام افراد، گرفتن شماره مخصوص مالیاتی برای کارمندان
  • در صورت تمایل به واردات و صادرات، گرفتن شماره مالیاتی گمرک
  • در صورت نیاز شماره مالیاتی استانی / ایالتی (در صورت نیاز برای فروش داخلی)
  • آماده سازی دفاتر و مدارک رسمی شرکت
  • برگه های رسمی سهام شرکت
  • آماده سازی مهر شرکت و ثبت آن
  • ثبت آرم و لوگوی شرکت

تسهیلات بلاعوض دولتی برای بیزینسهای خصوصی در کانادا
خوشبختانه همه روزه شاهد موفقیتهای هموطنان زیادی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آمریکای شمالی و مخصوصا در کانادا هستیم.

روی سخنمان با افراد متخصص ایرانی است که در زمینه های فنی و مهندسی و پزشکی فعال هستند. این گونه افراد ممکن است در استخدام شرکتهای بزرگ کانادایی باشند، اما خود برای پیشبرد، ایده های خلاقانه در گذشته فعالیتهای بسیار داشته اند. اما بنا به مشکلات مالی از گسترش و تکمیل طرح خود بطور موقت صرف نظر کرده اند و به دنبال یافتن راهکارهای جدیدی هستند تا بتوانند در ادامه کار به کمک آنها بیاید.

به قول معروف هزار راه نرفته در پیش روی همه افراد قراردارد که به طور قطع بسیاری از این راهکارها می تواند کمک حال بیزنس باشد. به عنوان نمونه، استفاده از کمکهای مالی و اعتباری دولتی برای بسیاری از افراد و بیزینسهای کانادایی ناشناخته است.

به عنوان نمونه بسیاری از متخصصین و کارشناسان ایرانی در زمینه های کامپیوتر (نرم افزار و سخت افزار)، الکترونیک، مکانیک، پزشکی، کشاورزی، مواد غذایی و سایر رسته های دانش محور High Tech در کانادا هستند که دارای سوابق کاری طولانی در بازار کار کانادا هستند. این متخصصین در کنار ارائه خدمات فنی و مهندسی به شرکتهای بزرگ کانادایی، خود نیز یک شرکت کوچک به ثبت رسانده اند و فعالیتهای اقتصادی خود را در قالب شرکت خصوصی کوچک خود انجام می دهند.

در کنار انجام خدمان فنی به شرکتهای بزرگ، این دوستان معمولا به انجام پروژه های خاصی برای خودشان نیز هستند تا بتوانند ایده های اولیه ای را که در سر می پرورانند را به اجرا در بیاورند. به عنوان نمونه یک متخصص نرم افزار در کنار ارایه خدمات فنی به دیگران، خود نیز ممکن است به گسترش و تکمیل یک سیستم نرم افزاری خاص با قابلیتها و امکانات و کارکردهای مخصوص به خود باشد، به این امید که در آینده بتواند در بازار مصرف رو به گسترش کنونی ارایه نماید.

اما یکی از بزرگترین مشکلات این گونه افراد و متخصصین، تامین مالی بخشی از هزینه های تکمیل پروژه های شخصی خود است. متناسب با نوع پروژه، ممکن است نیاز به همکاری و استفاده از سایر متخصصان (مثلا کارشناس سخت افزار، الکترونیک و…) وجود داشته باشد.

در این گونه موارد، با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، معمولا پروژه های مورد نظر متوقف می گردد. اما با استفاده از امکانات و برنامه های حمایتی دولت کانادا می توان از مرحله هزینه بر تکمیل فنی و تکنولوژیکی پروژه های فنی و مهندسی آسانتر عبور نمود تا محصول نهایی سریعتر و بهتر به بازار مصرف ارایه شود.

این گونه تسهیلات مالی دولتی، عمدتا به شرکتهای خصوصی کانادایی پرداخت می شود. بنابراین اگر شما نیز جزو آن دسته از متخصصین فنی و مهندسی هستید که در کنار ارائه خدمات به دیگر شرکتها، خود دارای پروژه های تخصصی و فنی هستید، به احتمال فراوان، شما نیز می توانید از این گونه کمکها بهره ببرید.

شرکتهای مذکور از چند هزار دلار تا چند صد هزار دلار کمک مالی بلاعوض دولتی در راستای تقویت فعالیت خود دریافت داشته اند. میانگین کمک دریافت شده برای هر بیزنس در حدود پنجاه هزار دلار بوده است که این مبلغ متناسب با بزرگی بیزنس و میزان فنی بودن آن بیزنس بوده است. لازم به ذکر است که هر چه صاحب بیزنس دارای خلاقیت بیشتری در زمینه فعالیت خود بوده است این کمک مبلغ بیشتری را به وی اختصاص داده.

این گونه فعالیتهای تشویقی اقتصادی در برنامه های دولت کانادا بسیار مهم هستند.

بزرگترین و مهمترین تسهیلات بلاعوض مالی که دولت کانادا به بیزنسهای خصوصی کوچک (حتی یکنفره) پرداخت می کند، برنامه (SR&ED) است. در این برنامه سالانه بیش از 5 میلیارد دلار به شرکتهای خصوصی در کلیه زمینه ها و رشته های کاری پرداخت می گردد. دریافت این تسهیلات به شرط ارائه مدارک کامل تضمین شده است، جهت اطلاع بیشتر در این خصوص می توانید به وب سایت رسمی به نشانی ذیل مراجعه نمایید.

http://www.cra-arc.gc.ca/sred

فقط بیان این نکته نیز بسیار مهم است که چنانچه طرح شما رد شود این شانس برای مدتی از شما گرفته می شود.

آیا میزان سود بالای پانصد درصدی در صادرات ممکن است؟ چقدر دسترسی به بازار 500 میلیون نفری آمریکای شمالی ممکن است؟
در این روزها، افراد زیادی از اعضای محترم هستند که ویزای کانادا نیز ندارند و صرفاً صاحب کسب و کاری در داخل ایران هستند. وقتی در جلسات مشاوره انجمن هستیم، تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار خود در کانادا می‌گیرند. پس از ثبت شرکت‌ در کشور کانادا و بازگشایی کدهای مالیاتی و سپس دریافت کد واردات و صادرات به نام شرکتشان (مانند کارت بازرگانی ایران) و بازگشایی حساب بانکی و آموزش اینکه چطور از داخل ایران تنها خودشان به حساب‌شان دسترسی داشته باشند، اقدام به ثبت محصول و ثبت برند در آمریکای شمالی می‌کنند.

ما پس از ثبت برند برای آنها و ارائه مشاوره جهت قوانین لیبلینگ کار خود را تازه با آنان آغاز می‌کنیم.

اما اهمیت برند در چیست و برندینگ به ویژه در ساختار OEM در چیست؟

محصول کانادا - ساخت کانادا - به سفارش کانادا - مورد تایید کانادا

این چهار عبارت روی بسته بندی چه تفاوت هایی دارند؟

اینها مباحثی است که هر روزه کارشناسان انجمن بازرگانی ایران و کانادا درگیر آن هستند. مدل ها و مثال های بسیار موفقی وجود دارد که بنا به دلیل اصل رازداری اعضای محترم امکان بازگو کردن آن را نداریم.

اما سئوال اصلی اینجاست؟

  • آیا واقعا می‌شود کالایی برای ما در داخل ایران 2 دلار تمام شود و 50 سنت نیز هزینه گمرک حمل و نقل و... را برای آن در نظر بگیریم، اما قیمت آن در آمریکای شمالی برای مصرف کننده بالای 23 دلار باشد؟
  • چطور امکان دارد بیش پانصد درصد سود کرد؟
  • چه هزینه‌ای باید برای سرویس‌های تبلیغات، پخش و بازاریابی در آمریکای شمالی کنار بذاریم؟
  • از کجا باید شروع کنیم؟
  • فرایند تجاری‌سازی محصول ایرانی در آمریکای شمالی چطور ممکن است؟

تمامی این دست از سوالات نکاتی هستند که ما روزانه با اعضای خود در حال کار بر روی آنها هستیم و هر کدام از آنها ساعت‌ها بحث و تحلیل دارد.

خوشبختانه امروز جامعه ایرانی به درک بالایی از رشد و جدایی از ساختارهای سنتی محور در صادرات رسیده است.

اما آیا واقعا باید ما بعنوان یک تولید کننده وارد قرارداد با یک شرکت EMC (مدیریت صادرات) شویم یا خودمان می‌توانیم؟

خوشبختانه انجمن پس از 8 سال فعالیت و با وجود رزومه‌ای که بعنوان یک ایرانی احساس غرور می‌کنیم که توانستیم سهمی حتی کوچک در خدمت به ایران عزیزمان در حوزه تخصصی خود داشته باشیم، اعلام می‌کنیم که امروزه انجمن ترکیبی از یک اتاق بازرگانی بخش خصوصی، EMC و شرکت شتاب دهنده شده است و تمامی این سرویس‌ها و خدمات را انجام می‌دهد.

اگر علاقمند به آغاز یک حرکت با ما شدید، ما تنها یک قانون ساده داریم، مسیری که شروع می‌کنیم یک مسیر یک‌طرفه است، یا نتیجه می‌گیریم یا باید نتیجه را بگیریم! پس اگر با ما همراه هستید، در جستجوی "یا" دیگری نباشید.

به همین دلیل است که می‌گوییم: "یک رابطه طولانی بایک درود و سلام آغاز می‌شود"

پس اگر قرار است همراه شوید، ما در انتهای این متن به شما سلام می‌کنیم و برای شما درود می‌فرستیم به دلیل این تصمیم مهم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن بازرگانی ایران و کانادا

انجمن بازرگانی ایران و کانادا موسسه‌ای غیر دولتی و غیر انتفاعی است که با استناد به قوانین بازرگانی کانادا و ایران، به ویژه در حوزه‌های تجاری، بازرگانی، صنایع، کشاورزی و گردشگری با هدف ایجاد و گسترش بستری مناسب برای همکاری متقابل بازرگانان و شرکت‌های تجاری ایران و کانادا و همچنین تبادل سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]