اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206127466217728
در دسترس نیست

انواع مختلف سنگ تراورتن

کد: 140206127466217728

، (اخبار رسمی): سنگ های تراورتن انواع مختلفی دارند

انواع مختلف سنگ تراورتن
انواع مختلف سنگ تراورتن

انواع سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن به دست طبیعت به رنگ های مختلفی به وجود آمده اند. این تنوع رنگ بندی از رنگ های روشن مانند سفید و کرم شروع می شود و به رنگ های تیره مانند قهوه ای و قرمز ختم می شود. به عنوان مثال می توان به تراورتن عباس آباد در رنگ های سفید و کرم، سنگ تراورتن آتشکوه در رنگ کرم روشن، تراورتن خرمایی در ترکیب رنگ قهوه ای، تراورتن قرمز آذرشهر در رنگ های قرمز اشاره کرد.

هم چنین با توجه به اینکه تراورتن یک سنگ طبیعی است نمی توان گفت تنها شامل یک رنگ ثابت می باشد بلکه وجود ناخالصی ها و رگه هایی با رنگ های مختلف، سورتها و ترکیب رنگ های مختلفی حتی از یک نوع سنگ به وجود می آورد؛ که شامل موارد زیر است:

سنگ تراورتن کرم:در این دسته سنگ هایی با زمینه کرم،کرم مایل به سفید، کرم تیره و شکلاتی،کرم بژ و کرم مایل به زیتونی قرار می گیرد. حال مثالهایی از سنگ های در این دسته عبارتند از: سنگ تراورتن عباس آباد، تراورتن آتشکوه، تراورتن حاجی آباد، ابرکوه و دره بخاری و سنگ درپوش تراورتن

سنگ تراورتن گردویی: در این دسته بندی رنگ هایی از قهوه ای تیره و سیلور، تا قهوه ای روشن  وجود دارد. مثالهایی از سنگ های موجود در این دسته: تراورتن خرمایی، تراورتن تنه درختی، تراورتن سیلور آذرشهر

سنگ تراورتن قرمز
در این دسته نیز سنگ هایی با رنگ های قرمز،نارنجی، قرمز تیره مایل به قهوه ای  وجود دارد. که در این بین نیز می توان به تراورتن قرمز آذرشهر اشاره کرد.

سنگ تراورتن لیمویی

در این دسته نیز رنگ های لیمویی و زردمایل به نارنجی وجود دارد. در این دسته رنگ نیز می توان به تراورتن لیمویی آذرشهر اشاره کرد.

علاوه بر این رنگ بندی، در سنگ تراورتن رگه های مختلف با رنگ های متنوعی نیز به وجود می آید که موجب موج دار شدن این سنگ ها می شود. قابل ذکر است که از آنجا که این رگه ها جنسی متفاوت از خود سنگ دارند موجب کاسته شدن استحکام سنگ می شوند و به میزان زیادی از استحکام و مقاومت سنگ می کاهند. به همین دلیل هر چه رگه ها و در واقع رگه های موجود در سنگ کمتر باشد از استحکام بالاتری برخوردار است. این موضوع هنگام برش سنگ به چشم می خورد.

فرآوری سنگ تراورتن

برش : سنگ تراورتن به دو صورت موج دار( vein cut ) و بی موج cross cut ) ) برش داده می شود که هرکدام نما و زیبایی خود را دارد .

پوشش سطح : حفره های موجود در سطح سنگ که در تماس با محیط خارجی هستند توسط ماستیکی همرنگ با زمینه ی سنگ پر می شود . سپس برای عدم نفوذ رطوبت به داخل ، سطح سنگ را با مواد رزینی می پوشانند . با این کار سنگ صیقلی تر و درخشان تری خواهیم داشت .

پرداخت : اغلب پرداخت هایی که بروی تراورتن صورت می گیرد ، صیقلی ، نسابیده و چرمی است .

درجه بندی: پس از برش این سنگ در کارخانه های سنگبری با توجه به در نظرگرفتن نکاتی مانند میزان تخلخل و.. این سنگها درجه بندی می شوند. در این صورت درجه های مختلفی از درجات سوپر گرفته تا ضعیف از آن به وجود می آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صنایع سنگ ملورینا

مجموعه صنایع سنگ ملورینا از سال 1396 در شهرک صنعتی شمس آباد تهران با یک سالن و یک خط تولید کار خود را برای تولید سنگ ساختمان آغاز کرد. در این سال‌ها سعی به فرآوری بروز و ارتباط مستقیم با مصرف کننده‌های انواع سنگ داشته ایم… در ماه های اولیه پس از بررسی قسمت های مختلف این صنعت گسترده و یافتن کمبودها و نقاط ضعف موجود در صنعت ساخت و ساز کشور و با مشورت و همفکری با بسیاری از اساتید و اهالی فن توانستیم لیست نهایی این مشکلات را با توجه به اولویت های فعالان این حوزه تهیه نماییم. در حال حاضر همکاری با سازندگان و معماران مطرح ایرانی و به دست آوردن جایگاه مناسب در بازار سنگ ایران از افتخارات صنایع سنگ ملورینا می باشد. چشم انداز ما در تولید انواع سنگ ساخنمان: چشم‌انداز ما تولید و ارائه انواع سنگ با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در سطح کشور می‌باشد و از نقاط قوت صنایع سنگ ملورینا ، می‌توان به نیروهای جوان و با انگیزه این مجموعه و رزومه موفق در زمینه تامین سنگ پروژه‌های انبوه سازی با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت اشاره کرد. انبار و کارخانه تولید سنگ ساختمانی: اینک مجموعه صنایع سنگ ملورینا با تولید و عرضه انواع سنگ های پرفروش ساختمانی در سراسر کشور مشغول به تامین پروژه‌های ساختمانی و انبارداران شهرستانها می‌باشد‌. انبار و کارخانه این مجموعه واقع در شهرک صنعتی شمس آباد – خیابان خواجه نصیر – نبش شقایق پنجم میباشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان