اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206167471823475
در دسترس نیست

نشانه ها و علائم رایج خرابی های گیربکس اتوماتیک

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک چیست و 17 نشانه خرابی گیربکس

کد: 140206167471823475

، تهران , (اخبار رسمی): با مشاهده علائم خرابی گیربکس اتوماتیک باید هرچه سریعتر برای برطرف کردن آن به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. در صورت بی توجهی به نشانه های خرابی به مرور زمان مشکلات گیربکس بزرگتر خواهد شد و هزینه های زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک چیست و 17 نشانه خرابی گیربکس
علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک مانند نشتی روغن، صداهای غیرعادی، روشن شدن چراغ ها، بالارفتن دور موتور و کاهش شتاب خودرو، لرزش و لغزش و غیره میباشد که باید در اولین فرصت به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک چیست؟ در صورت مشاهده نشانه های خرابی گیربکس چه کار باید بکنیم؟

گیربکس اتوماتیک یک بخش مهم و تاثیرگذار در خودروهای مجهز به این نوع گیربکس است. گیربکس اتوماتیک به جای دنده‌های دستی (معمولاً دنده‌های جلو و عقب) از دنده‌ های خودکار برای تغییر حالت دنده و سرعت استفاده می‌کند و نیازی به دخالت دستی راننده در تغییر دنده نیست.

عملکرد گیربکس اتوماتیک به صورت مکانیکی و هیدرولیکی انجام می‌شود. در این نوع گیربکس راننده فقط با گاز و ترمز سر و کار دارد و تغییر دنده به صورت خودکار انجام میشود.

در گیربکس های خودکار تغییرات دنده به سرعت و نرمی بدون هیچ وقفه ای انجام میشود و به راحتی با توجه به سرعت خودرو تغییر پیدا میکند. گیربکس اتومات برای تسهیل رانندگی در شهرها، ترافیک و مسافرت‌ های طولانی بسیار محبوب و راحت هستند. 

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس اتوماتیک از تکنولوژی پیشرفته و پیچیده تشکیل شده اند و از حساسیت بالایی برخوردارند و به نگهداری و مراقبت ویژه ای نیاز دارند. در صورت مشاهده علائم خرابی گیربکس اتومات باید در اولین فرصت برای برطرف کردن آن اقدام کنید تا سایر قطعات جعبه دنده و قسمت های دیگر خودرو را درگیر نکند. در صورت بی توجهی به نشانه های خرابی گیربکس به مرور زمان قطعات دیگر جعبه دنده آسیب خواهد دید و باید هزینه های زیادی را برای تعمیرات گیربکس اتومات پرداخت کنید.

برخی از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک که باید بدانید:

  1. لرزش و تقه زدن: احساس لرزش یا تقه زدن هنگام تغییر دنده یا در حین رانندگی نشانه ای از خرابی گیربکس اتوماتیک است.
  2. تاخیر در تغییر دنده: تاخیر یا تعویق در تغییر دنده‌ها، به خصوص در زمان تغییر از حالت پارک به حالت درایو یا ریورس علائمی از خرابی جعبه دنده میباشد.
  3. احساس بوی سوختگی: شنیدن بوی سوختگی حین رانندگی بیانگر مشکلاتی در گیربکس است.
  4. تغییر سرعت نامناسب: تغییر سرعت ناگهانی یا نامناسب بدون دلیل و ناخوداگاه.
  5. تغییرات سرعت نرم نیست: تغییرات سرعت گیربکس نرم نباشد و به صورت ناگهانی انجام شود.
  6. نشتی روغن:  نشتی روغن گیربکس اتوماتیک که معمولا به رنگ قرمز است در زیر خودرو مشاهده میشود.
  7. صداهای عجیب و غریب: صداهای عجیب و غریب مانند: تق تق، زوزه، جق جق و صداهای نابه هنجار علائمی از خرابی گیربکس اتومات است.
  8. بی‌ پاسخی به فشار پدال گاز: زمانی که پدال گاز را فشار میدهید ولی سرعت خودرو افزایش نمی یابد.
  9. لرزش در حالت پارک: لرزش گیربکس اتوماتیک در هنگام پارک خودرو
  10. قاطی کردن دنده ها: دنده ها به صورت تصادفی تغییر و قاطی کند.
  11. روشن شدن چراغ در داشبورد: روشن شدن چراغ هشدارها و خطاها در داشبورد خودرو نشانه ای از خرابی گیربکس است که باید سریعتر برطرف شوند.
  12. دمای بالای روغن: افزایش دمای روغن گیربکس باعث خرابی و از بین رفتن قطعات داخلی جعبه دنده میشود.
  13. لرزش یا تکان خودردن حین رانندگی: خودرو به صورت مداوم هنگام رانندگی در حالت لرزشی یا تکان خوردن باشد.
  14. مصرف سوخت بالا: مصرف سوخت بیش از حد به علت افت کارایی گیربکس است.
  15. خرابی در سیستم کنترل: وجود مشکلات در سیستم‌های الکتریکی یا الکترونیکی که تغییر دنده‌ها را کنترل می‌کنند.
  16. لرزش و بالا رفتن دور موتور
  17. عدم قدرت و شتاب همیشگی خودرو

اگر با هرکدام از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک که بیان کردیم مواجه شدید درنگ نکنید و در اولین فرصت به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجه کرده و مشکلات را برطرف سازید.

تعمیرگاه تک گیربکس یکی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی در تهران است که عیب یابی های گیربکس اتوماتیک را در کمترین زمان ممکن با استفاده از دستگاه های پیشرفته و دانش چندین ساله خود به صورت رایگان انجام میدهد.

همچنین اگر تردید دارید که علائم مشاهده شده نشانه خرابی در گیربکس اتوماتیک است میتوانید با کارشناسان تک گیربکس تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند تا خیال شما عزیزان راحت باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیرگاه تک گیربکس

تعمیرگاه تک گیربکس از یک تیم حرفه ای و با تجربه تشکیل شده که بیش از 20 سال است تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک را به صورت تخصصی و تضمینی انجام میدهد. تک گیربکس دارای پیشرفته ترین و مجهزترین امکانات بروز دنیاست. تعمیرکاران تک گیربکس مشکلات گیربکس را در کمترین زمان به صورت رایگان عیب یابی میکنند. تمام تلاش ما این است که تا جایی که امکان دارد مشکلات و ایرادات گیربکس را بازسازی و تعمیر کنیم تا هزینه مشتریان عزیز افزایش نیابد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]