اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206187472819216
در دسترس نیست

چرا کارت شناسایی باید روی کارت PVC چاپ شود؟

چرا کارت شناسایی باید روی کارت PVC چاپ شود؟

کد: 140206187472819216

، تهران , (اخبار رسمی): کارت شناسایی کارتی است که به منظور شناسایی افراد و اعطای مجوز دستیابی به امکانات شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌گردد.

چرا کارت شناسایی باید روی کارت PVC چاپ شود؟
چرا کارت شناسایی باید روی کارت PVC چاپ شود؟

کارت شناسایی کارتی است که به منظور شناسایی افراد و اعطای مجوز دستیابی به امکانات شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌گردد. امروزه استفاده از این کارت‌ها بسیار رواج یافته است، به صورتی که اغلب مراکز، ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی مراکز آموزشی نظیر دانشگاه‌ها و مدارس نیز برای اهداف مختلفی از کارت شناسایی استفاده ‌می‌کنند. کارت شناسایی ‌می‌تواند یک مجموعه را در یک نگاه معرفی کند. لذا ‌می‌بایست چه از نظر طراحی و چاپ و چه کیفیت، حرفه‌ای و در بهترین سطح باشد. علاوه بر موارد ذکر شده دوام و ماندگاری این کارت‌ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بهتر است از مرغوب ترین مواد برای تولید آن‌ها استفاده شود.

بهترین جنس برای چاپ کارت شناسایی
یکی از مناسبترین جنس‌ها برای چاپ کارت شناسایی، کارت PVC است که کیفیت بالایی دارد و نسبت به سایر کارت‌ها از طول عمر بالایی برخوردار است. کارت شناسایی معمولا به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد و ماندگاری آن یکی از مهمترین معیارهای انتخاب است. کارت شناسایی مقوایی بسیار راحت و ارزان است ولی مقاومت و استحکام چندانی ندارد، اما کارت پی‌ وی‌ سی با وجود هزینه نسبتا بالایی که نسبت به کارت‌های مقوایی دارد طول عمر و استحکام بالایی هم نسبت به سایر آن‌ها دارد.

کارت‌های پلاستیکی از انعطاف پذیری قابل توجهی برخوردار هستند که به راحتی ‌نمی‌شکنند و علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت و تعریق، قابلیت‌های متنوعی دارند. طول عمر کارت PVC حدود ۵ تا ۶ سال است و ماندگاری چاپ روی آن به دلیل اینکه با حرارت بالایی انجام ‌می‌گیرد بسیار زیاد است.

انواع کارت PVC برای چاپ کارت شناسایی
کارت‌های پی وی سی در انواع مختلف و رنگ‌های متنوعی وجود دارند و معمولا با ضخامت‌های ۳۰۰ میکرون، ۵۰۰ میکرون و ۷۶۰ میکرون تولید ‌می‌شوند که مناسبترین ضخامت برای چاپ کارت شناسایی ۷۶۰ میکرون است. کارت شناسایی PVC را ‌می‌توان براساس نیاز سازمان‌ها روی انواع کارت پی وی سی چاپ زد. این کارت‌ها به چند دسته تقسیم‌بندی می‌گردند که عبارتند از:

  • چاپ کارت شناسایی ساده

برای چاپ این نوع کارت از کارت خام PVC استفاده می‌شود. کارت ساده از یک بدنه پلاستیکی تشکیل شده و غیرهوشمند است. که صرفا جهت شناسایی افراد و مشاهده کارت چاپ می‌شود. این کارت‌ها از لحاظ رنگ، ضخامت و اندازه متفاوت هستند و معمولاً با ضخامت ۷۶۰ میکرون در بازار یافت ‌می‌شوند.

  • چاپ کارت شناسایی هوشمند

کارت‌های هوشمند به دو دسته کارت‌های دارای تراشه و نوار مغناطیسی تقسیم بندی می‌شوند و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات مهم را دارند. از انواع کارت هوشمند پی‌وی‌سی ‌می‌توان کارت مغناطیسی ، کارت مایفر ۱k ، کارت مایفر ۴k ، کارت دسفایر ، کارت RO و … را نام برد. این کارت‌ها را که بنا بر نوع عامل هوشمندی که در آن‌ها به کار برده شده ‌می‌توان به صورت تماسی و غیر تماسی استفاده نمود.

انواع کارت شناسایی هوشمند PVC
کارت‌های شناسایی پی وی سی را می‌توان با توجه به خصوصیات فیزیکی که دارند در دو دسته قرار داد که عبارتند از :

1- کارت‌ شناسایی تماسی
کارت‌های تماسی از دسته کارت‌های هوشمند و مانند کارت‌های مغناطیسی هستند که قابلیت ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات را دارند. روی این کارت‌ها یک نوار مغناطیسی تعبیه شده است که قابلیت ذخیره سازی داده‌ها را دارد. خواندن این اطلاعات از طریق دستگاه کارت خوان مگنت امکان پذیر است و برای برقراری ارتباط با دستگاه ریدر باید کارت به صورت مستقیم با آن در تماس باشد.

2- کارت شناسایی غیر تماسی

کارت‌های بدون تماس نوع دیگری از کارت‌های هوشمند هستند که یک تراشه الکترونیکی با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات درون آن‌ها قرار داده شده است. این حافظه قابلیت ذخیره سازی اطلاعات پرسنل را دارد که از طریق فرکانس رادیویی و با استفاده از ریدر غیر تماسی می توان اطلاعات را خواند.

روش های چاپ کارت شناسایی PVC

برای چاپ کارت شناسایی ‌می‌توان از انواع کارت پی وی سی که شامل کارت PVC ساده، کارت مگنت و کارت مایفر است استفاده نمود. یکی از انتخاب‌هایی که می‌تواند کیفیت چاپ کارت شناسایی را تحت تأثیر قرار دهد، انتخاب روش چاپ است. برای چاپ این کارت‌ها ‌می‌توان از دو روش چاپ افست و یا چاپ دیجیتال استفاده نمود که کاربرد و نتیجه هر یک متفاوت است و شرایط خاصی دارد. در ادامه هر یک از تکنیک‌های نامبرده را به صورت مختصر شرح خواهیم داد.

  • چاپ افست کارت شناسایی PVC

چاپ افست برای تیراژ بالای ۱۰۰۰ عدد و زمانی که کارت‌ها دارای اطلاعات ثابت هستند به کار ‌می‌رود. این روش از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و به میزان قابل توجهی هزینه چاپ را کاهش ‌می‌دهد.

  • چاپ دیجیتال کارت شناسایی PVC

چاپ دیجیتال زمانی کاربرد دارد که تیراژ چاپ پایین بوده و اطلاعات روی کارت‌ها متغیر (نام و نام خانوادگی و …) باشد. چاپ دیجیتال خود به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام ‌می‌گیرد. در چاپ مستقیم اطلاعات مستقیماً از هد دستگاه چاپگر کارت پی وی سی به سطح کارت انتقال داده می‌شود. در صورتی که در چاپ غیر مستقیم اطلاعات ابتدا به سطح یک فیلم نازک انتقال داده شده و سپس به سطح کارت انتقال داده می‌شود. این روش که به چاپ معکوس معروف است کیفیت بهتری دارد و از آنجایی که در انتها یک لایه لمینت بر روی کارت‌ها ‌می‌زند، دوام و ماندگاری چاپ نیز افزایش ‌می‌یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی