اطلاعات تماس
  • 021666*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206187473623482
در دسترس نیست

 بررسی چگونگی برفک زدن داخل یخچال 

علت برفک زدن یخچال و فریزر 

کد: 140206187473623482

، (اخبار رسمی): علت برفک زدن یخچال و فریزر می تواند به عوامل گوناگونی بستگی دارد که بررسی برخی از آنها توسط شما در منزل به راحتی قابل انجام و حتی برطرف شدن است، اینکه چرا یخچال برفک میزند می تواند سئوالی باشد که در ذهن شما نقش بسته باشد بخصوص اگر دستگاه شما بدون برفک باشد.

علت برفک زدن یخچال و فریزر 
بررسی علت برفک زدن یخچال

در این مطلب بررسی علت برفک زدن یخچال های قدیمی، معمولی، نو فراست، ساید با بررسی همه ی برندها را بررسی کنیم: کمبود گاز، خرابی ترموستات، میکروسوییچ، سنسور و ... از عوامل مهم برفک زدن یخچال میباشند.

علت برفک زدن یخچال و فریزر می تواند به عوامل گوناگونی بستگی دارد که بررسی برخی از آنها توسط شما در منزل به راحتی قابل انجام و حتی برطرف شدن است، اینکه چرا یخچال برفک میزند می تواند سئوالی باشد که در ذهن شما نقش بسته باشد بخصوص اگر دستگاه شما بدون برفک باشد اما مرکر تعمیر 24 به مطالعه تمامی موارد و بررسی چگونگی برفک زدن داخل یخچال می پردازد.

اگر بر حسب اتفاق مشاهده کردید که داخل یخچال فریزر برفک بسته است بهتر است برای یافتن دلیل برفک زدن یخچال همچنین عیب یابی و رفع مشکل سریعا اقدام کنید زیرا این مشکل در وهله ی اول می تواند به طعم، بو و کیفیت مواد غذایی داخل محفظه دستگاه لطمه وارد کند و در وهله دوم مشکلات ثانویه ایجاد شده در برخی از قطعات دستگاه را در پی دارد که هزینه های مضاعفی را بر دوش شما خواهد گذاشت، برای انجام تعمیر یخچال فریزر خود به تجربه متخصصین تعمیر24 اعتماد کنید.

بررسی علت برفک زدن یخچال

دلیل برفک زدن یخچال فریزر امری روشن در ساختار و سیکل تولید سرما توسط دستگاه است. هوای سرد درون محفظه داخلی باید همیشه در قسمت های گوناگون کابین بچرخد و در طول مسیر آن که به عنوان یک چرخه است تمامی قطعات به درستی عمل کنند. علت برفک زدن یخچال می تواند اختلال در نحوه انجام درست این پروسه باشد که هوای سرد درون دستگاه به دلایلی که به آن اشاره خواهد شد با هوای گرم یا مرطوب محیط بیرونی به داخل دستگاه ورود پیدا می کند یا به دلایلی نظیر چینش نا صحیح مواد غذایی در جلوی دریچه هوا در آن قسمت گیر کرده که باعث برفک آن بخش می شود.

بررسی ارتباط ورود رطوبت و گرما در علت برفک یخچال

هر دو مورد رطوبت و گرما باعث بروز این مشکل در دستگاه شما می شوند که هر یک به شکل مجزا مورد بررسی قرار می گیرند.

بررسی رطوبت در علت برفک زدن یخچال

ابتدا محل مورد استفاده از دستگاه باید مورد بررسی قرار گیرد، آیا محیط اطراف یخچال فریزر درصد رطوبت بالایی دارد؟ اگر جواب شما مثبت است این امر میتواند علت برفک زدن یخچال شما باشد زیرا در طی دفعات متوالی با باز و بسته کردن درب دستگاه به دلیل قوانین همرفت، هوای گرم و مرطوب بیرون به داخل کشیده می شود.

از عواملی ایجاد رطوبت بالا در محیط می توان به پخت و پز و بخار شدن آب اشاره کرد در اینصورت می بایست نسبت محل قرار گیری دستگاه خود تجدید نظر کنید.

اگر در منزل شما میزان رطوبت به هر دلیلی زیاد است و بارها باز و بسته کردن درب یخچال صورت می گیرد این میزان رطوبت به داخل یخچال رفته و به برفک تبدیل میشود اما در دستگاه بخشی به نام هیتر وجود دارد که به کمک تایمر دیفراست و ترمستات کار آب کردن برفک در یخچال های بدون برفک معمولی و ساید با ساید ها را بر انجام می دهد.

دلیل برفک زدن یخچال بخاطر دمای محیط و گرما

با دقت به دمای محلی که دستگاه شما در آن قرار دارد توجه کنید.

از قرار دادن یخچال خود در اتاقی رو به جنوب که در تابستان خیلی گرم می شود خودداری کنید. گرما می تواند از عملکرد کارآمد دستگاه شما جلوگیری کند. اگر یخچال خود را در آشپزخانه دارید، توصیه می کنیم از قرار دادن آن در کنار فر یا رادیاتور خودداری کنید.

هوای گرمی که هر بار با باز کردن درب داخل می شود علت برفک زدن یخچال معمولی و ساید شما می‌شود.

همچنین رتبه بندی کلاس آب و هوای یخچال خود را بررسی کنید. یخچال های کلاس N برای کارکرد در دمای کمتر از 16 درجه سانتی گراد یا بالاتر از 32 درجه سانتی گراد طراحی نشده اند.

ارتباط پر کردن بیش از حد مواد غذایی در علت برفک زدن داخل یخچال

آیا یخچال بیش از حد پر شده است؟ اگر دستگاه خود را به یکباره پر کنید، مثلاً هنگام خرید غذایی در حجم زیاد و پر کردن کامل محفظه ها، به طور غیرمستقیم دلیل برفک یخچال شده اید.

بنابراین توصیه می کنیم مواد غذایی را به صورت مرحله ای پر کنید و حتی برای اینکار می توانید توصیه های لازم در دفترچه ی راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید.

کارشناسان تعمیر24 توصیه دارند قبل از اقدام به تعمیر دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

فرسودگی نوار لاستیکی دور درب

لاستیک دور درب فرسوده شده است اگر نوار درب آسیب دیده باشد یا وقتی در بسته است صاف و چفت نباشد، هوای گرمی که در محیط است ممکن است به داخل آن نفوذ کند. این اتفاق علت برفک زدن یخچال ساید و معمولی شما خواهد بود. می توانید سعی کنید نوار لاستیکی را تمیز کنید تا ببینید به خوبی چفت می شود یا خیر؟ اگر خیلی فرسوده شده باشد، باید آن را تعویض کنید.

از دست دادن حالت چسبندگی لاستیک دور درب نیز باید بررسی شود. چنانچه لاستیک دور درب یخچال دستخوش عواملی نظیر: پاره شدن، از دست دادن چسبندگی و له شدگی باشد. می تواند دلیلی بر جریان آزاد هوای داخل و بیرون باشد.

منبع و ادامه توضیحات: https://tamir24.com/refrigerator-freeze-up

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021666*****
[نمایش اطلاعات]