اطلاعات تماس
  • 021910***** - 026910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206227482623472
در دسترس نیست

کارتن سازی های تهران چه مقدار از مواد اولیه خود را وارد می کنند؟

کد: 140206227482623472

، (اخبار رسمی): در سال‌های اخیر روند واردات مواد اولیه کارتن سازی از کشورهای دیگر رشد بالایی داشته است. زیرا در سطح کشور شاهد کاهش حجم تولیدات مواد اولیه و نیز کیفیت آخال کارتن بوده‌ایم در نتیجه اقدامی که در جهت رفع کمبودها در خصوص مواد اولیه مورد نیاز شرکت های کارتن سازی انجام شده، واردات از کشورهای دیگر بوده است.

کارتن سازی های تهران چه مقدار از مواد اولیه خود را وارد می کنند؟
کارتن سازی های تهران چه مقدار از مواد اولیه خود را وارد می کنند؟

حال این مساله که کارتن سازی های تهران چه مقدار از مواد اولیه خود را وارد می‌کنند، احتمالاً سوالی چالش برانگیز و جذاب باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه این موضوع را مورد واکاوی قرار دهیم.

کارتن سازی تهران یکی از شغل های سخت و پر درامد است زیرا بسته بندی  با همه تولید کنندگان کالا سرو کار داشته و وجود آن یکی از عضوهای ضروری در عرضه محصولات میباشد.

واردات مواد اولیه کارتن سازی واردات مواد اولیه کارتن سازی شامل انواع مقواها، دستگاه ها، چسب و ... است که در روند تولید ورق کارتن به کار گرفته می‌شوند، و همچنین آخال یا ضایعات کارتنی که کیفیت بالایی دارند.

مقواهای کرافت یا لاینر و ... را می‌توان از سایر کشورها از جمله چین و کره وارد ساخت. این مقواها به عنوان مواد اولیه ویرجین و دست اول در روند تولید ورق های کارتنی چند لایه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر مقواها، ضایعات کارتن در دسته مواد اولیه وارداتی هستند. ضایعات کارتن که به آن آخال نیز گفته می‌شود، از کشورهای اروپایی و چین وارد می‌شوند.

ضایعات کارتنی به عنوان مواد اولیه در خط تولید شرکت های کاغذی و مقواسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نهایت کاغذها و مقواهای تولید شده از آخال نیز به شرکت‌های ورق سازی سپرده می‌شوند تا ورق های کارتنی لایه دار تولید گردند.  طبعاً در مرحله آخر ورق های کارتنی به شرکت کارتن سازی ارسال می‌شوند تا با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته به جعبه کارتن تبدیل گردند.

کارتن سازی های تهران چه مقدار از مواد اولیه خود را وارد می‌کنند؟

به طور کلی بخشی از مواد اولیه تولیدات شرکت های کارتن سازی و ورق کارتن سازی، از کشورهای دیگر از جمله چین، روسیه و کره ... وارد می‌شوند. اما کشورمان در سال‌های اخیر توانسته است که درصد بالایی از تولیدات کاغذی و مقوایی را به شکل بومی داشته باشد و از همان تولیدات، نیازهای بخش صنعتی کارتن سازی را تامین نماید.

برای بیان میزان واردات نمی‌توان از درصد و اعداد و ارقام استفاده نمود. زیرا نوسانات ارزی، روابط سیاسی و غیره تماماً در میزان واردات و استفاده از مواد اولیه کشورهای دیگر در شرکت های کارتن سازی ایرانی اثر خواهد داشت و اینکه در دوره‌های زمانی مختلف اعداد و ارقام مختلف می‌شود.  

به طور کلی نمی‌توان آمار دقیقی در این زمینه ارائه کرد، اما حدوداً 20 درصد مواد اولیه مورد استفاده در کارتن سازی های سطح کشور تولید خارجی و وارداتی هستند. این عدد بدین معناست که نزدیک به 80 درصد توانسته‌ایم که منابع تولیدی کشورمان را تامین سازیم.

معایب واردات مواد اولیه کارتن سازی از کشورهای دیگر شرکت های کارتن سازی در صورتی که مواد اولیه مورد نیاز خود را از دیگر کشورها وارد سازند هزینه های بالایی را باید صرف خرید و روند گمرکی کالاها کنند. در نتیجه هزینه‌های تولید برای آن‌ها افزایش یافته و باید در صدد جبران هزینه‌های تولید و کسب سودهای تجاری برای کسب و کارشان باشند. در غیر اینصورت چگونه می‌توان فعالیت‌های تولیدی در این صنعت را توجیه‌پذیر کرد؟.

بنابراین به عنوان اولین ایراد، واردات مواد اولیه کارتن سازی را می‌توان موجب افزایش هزینه های تولیدی در این صنعت دانست. دومین ایرادی که واردات مواد اولیه کارتن سازی دارد، این است که آخال یا ضایعات کارتنی که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند همیشه هم کیفیت لازم را ندارند. در نتیجه احتمال آلودگی محیط زیستی در کشورمان وجود دارد.

راهکار کاهش حجم واردات مواد اولیه کارتن سازی از مهم‌ترین اقداماتی که در سال‌های اخیر در جهت کاهش نیاز برای وارد کردن مواد اولیه شرکت های کارتن سازی مطرح شده است، کاهش حجم صادرات مقوا و کاغذ به کشورهای دیگر می‌باشد.

زیرا تا زمانی که شرکت‌های کارتن سازی نیازهای خودشان را در زمینه تامین مواد اولیه مقوا، در کشور خودمان برطرف کنند، دیگر نیازی به تولیدات کشورهای دیگر نخواهند داشت. در نهایت شاهد هستیم که هزینه خرید و فروش انواع کارتن در ایران نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.  

برای کاهش واردات بهتر است که قوانین دقیق و محکمی را در این راستا ثبت و اجرایی سازند یا اینکه هزینه های مربوط به صادرات کاغذ و مقوا را افزایش دهند تا روند خرید و فروش آن از سوی کشورهای خارجی نیز کاهش پیدا کند. در نهایت شاهد هستیم که به شکل سیستماتیک توجه تولید کننده های ایرانی به نیازهای کشورشان معطوف خواهد شد.

کیفیت مواد اولیه وارداتی در صورتی که مقوا یا کاغذ وارداتی در دسته انواع مواد اولیه درجه یک و ویرجین قرار بگیرند، شاهد آن هستیم که کیفیت قابل قبولی دارند و در صنعت کارتن سازی کمک شایانی به کیفیت محصولات نهایی می‌کنند.

اما در مواردی که آخال یا ضایعات کاغذی به عنوان مواد اولیه وارد شود، کیفیت آن‌ها در چند سطح قابل گروه بندی است. یک بخشی از ضایعات وارداتی که از کشورهای اروپایی وارد می‌شوند، دارای کیفیت بالایی بوده و برای تولیدات کارتن سازی‌ها بسیار گزینه مناسبی هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارتن سازی آوین پک

تولید کننده انواع کارتن سینگل فیس (2 لایه) ، 3 لایه ، 4 لایه 5 و 7 لایه دایکاتی لمینتی و فلکسویی

اطلاعات تماس
  • 021910***** - 026910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید