اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206257483923514
در دسترس نیست

آیفون 15 پرو مکس با تراشه A17 پرو و دکمه جدید اکشن رونمایی شد

گوشی اپل آیفون ۱۵ معرفی شد؛ مشخصات فنی، عکس و قیمت

کد: 140206257483923514

، (اخبار رسمی): آیفون 15 پرو مکس نهایت نوآوری‌های اپل برای بازار موبایل را به همراه می‌آورد. بزرگ‌ترین، پیشرفته‌ترین و گران‌ترین عضو از خانواده جدید پرچمداران اپل یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس بالاخره از راه رسید. این محصول علاوه بر درگاه USB-C از دکمه جدید اکشن استفاده می‌کند و به تراشه قدرتمند A17 پرو مجهز شده است.

گوشی اپل آیفون ۱۵ معرفی شد؛ مشخصات فنی، عکس و قیمت
گوشی اپل آیفون ۱۵ معرفی شد؛ مشخصات فنی، عکس و قیمت

آیفون ۱۵ اپل در رویداد چند روز پیش اپل معرفی شد. گوشی iPhone 15 از نظر قیمت، مشخصات فنی و ویژگی‌ها یک پرچمدار تمام‌عیار است و می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های اپل در سال‌های اخیر لقب بگیرد.

گوشی آیفون 15 اپل سرانجام معرفی شد. این گوشی با تراشه Apple A17 Bionic و ای او اس ۱۷ که جزو قدرتمندترین تراشه‌های معرفی شده تا به امروز است، می‌تواند رقبای قدرتمندش از سامسونگ و شیائومی را به چالش بکشد. همان طور که انتظار داشتیم، این گوشی از نظر طراحی در مقایسه با نسل قبل تغییر خاصی نداشته و اپل همچنان از طراحی کسل‌کننده‌اش استفاده کرده است. دیگر پیشرفت‌های این گوشی هم شاید برای کاربران معمولی خیلی به چشم نیایند اما برای کاربران حرفه‌ای، می‌توانند کاربردی باشند.

بررسی آیفون ۱۵ اپل

به طور کلی آیفون ۱۵ از نظر مشخصات فنی و ویژگی‌ها، تکرار نسل پیش است و تنها برخی از ویژگی‌های این گوشی مانند پردازنده و دوربین تغییر کرده‌اند. ویژگی دکمه اکشن (کلید قابل شخصی‌سازی)، درگاه تایپ سی و قابلیت داینامیک آیلند ویژگی‌های جدید این گوشی محسوب می‌شوند.

طراحی آیفون ۱۵ اپل ؛ تکراری‌تر از همیشه!

چند سال پیش و در روزهایی که استیو جابز مرد اول اپل بود، هر سال شاهد استفاده از یک طراحی جدید در گوشی‌های آیفون بودیم اما حالا و در دوران تیم کوک، دیگر کمتر از طراحی‌های جدید استفاده می‌شود و با توجه به معرفی آیفون ۱۵ با طراحی قدیمی، باید یک سال دیگر نیز منتظر استفاده اپل از یک دیزاین تازه بمانیم.

البته در این بین باید اعتراف کنیم اضافه شدن داینامیک آیلند به آیفون جدید یک اتفاق مثبت است. این ویژگی پیش از این تنها در اختیار گوشی‌های سری پرو اپل بود.

ماژول دوربین پرچمدار جدید اپل ظاهری مانند گذشته دارد اما حالا بخش بزرگ‌تری از پنل پشتی گوشی را به خود اختصاص داده است. در ادامه بیشتر ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۵ اپل صحبت خواهیم کرد.

در پنل پشتی این مدل، نکته خاص دیگری به چشم نمی‌آید اما برآمدگی ماژول دوربین کمی بیشتر از نسل قبل است. وقتی به بخش پایینی گوشی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم اپل سرانجام تن به استفاده از درگاه USB-C داده و کاربران گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند سرانجام پس از مدت‌ها از کابل‌های تایپ سی استفاده کنند. در کنار پورت شارژ و انتقال دیتای این گوشی، اسپیکرهای گوشی iPhone 15 معمولی اپل جای گرفته‌اند.

هر چند احتمالا آیفون ۱۵ معمولی به شکل رسمی در کشورمان رجیستر نشود اما اگر برنامه‌ای برای خرید این گوشی دارید، بهتر است بدانید سامسونگ ویژگی‌هایی مانند حاشیه نازک نمایشگر و کناره‌های تیتانیومی را برای نسخه‌های پرو نگه داشته است.

صفحه نمایشگر گوشی آیفون ۱۵ اپل، در مقایسه با نسل قبل تغییراتی داشته است. برای مثال حالا شاهد حاشیه‌هایی هستیم که کمی خمیده هستند. از این نظر، آیفون جدید اپل شباهت بیشتری به سری آیفون ۱۱ دارد و کمتر به دو نسل قبلی گوشی‌های کوپرتینویی‌ها شبیه است

رجیستری؛ بحث مهم کاربران ایرانی!

یکی از مهم‌ترین سوالات کاربران، در مورد رجیستری آیفون ۱۵ است. به دلایلی که واقعا هنوز برای هیچ کس روشن نیست، رجیستری گوشی‌های آیفون به سادگی اتفاق نمی‌افتد. با توجه به این شرایط، نباید انتظار داشت نسل جدید گوشی‌های آیفون هم رجیستر شوند. با ادامه این روند، احتمالا تا چند سال دیگر گوشی‌های آیفون هم به خاطرات مشترک ما ایرانی‌ها می‌پیوندند.

صفحه نمایش آیفون ۱۵

در زمینه صفحه نمایش، مانند همیشه اپل عملکرد خوبی داشته اما یک نقطه ضعف بزرگ، همچنان در گوشی گران‌قیمت این شرکت وجود دارد. در بررسی گوشی آیفون ۱۵ اپل می‌بینیم این شرکت از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع اولد استفاده کرده است. رزولوشن صفحه نمایش رتینا این شرکت ۲۵۵۶ در ۱۱۷۹ است و می‌تواند در شرایط نوری مختلف عملکرد خوبی داشته باشد. میزان روشنایی نمایشگر این مدل ۱۶۰۰ نیت است.

متاسفانه همچنان نرخ نوسازی داینامیک ۱ تا ۱۲۰ هرتز، برای گوشی‌های پرو سری آیفون ۱۵ اپل است. نسخه پایه این سری، همچنان از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد که در مقایسه با گوشی‌های اقتصادی برخی از برندهای اندرویدی مانند سامسونگ، عدد به شدت پایینی است. بسیاری از گوشی‌های اقتصادی که این روزها راهی بازار می‌شوند، از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و حتی در برخی موارد، ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

دوربین گوشی جدید اپل

در زمینه دوربین، اپل عملکرد خوبی داشته و پرچمدار جدید این برند می‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. دوربین سلفی این مدل ۱۲ مگاپیکسلی استو می‌تواند در شرایط مختلف، تصاویری باکیفیت و جذاب ثبت کند. در کنار دوربین سلفی این مدل، حسگر فیس آیدی قرار گرفته که مثل همیشه عملکرد پرسرعت و امنی در باز کردن گوشی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]