اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206267484919216
در دسترس نیست

چرا کارت دانشجویی باید روی کارت PVC چاپ شود؟

کد: 140206267484919216

، تهران , (اخبار رسمی): چاپ کارت دانشجویی معمولا بر روی کارت‌ PVC هوشمند انجام می‌گیرد. این کارت‌‌ها با تکنولوژی چاپ می‌شوند که غیر قابل جعل هستند. همچنین می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات مربوط به پرونده آموزشی دانشجو را در خود ذخیره کنند و در هر زمانی که احتیاج به اطلاعات دانشجو بود مورد استفاده قرار گیرند.

چرا کارت دانشجویی باید روی کارت PVC چاپ شود؟
چرا کارت دانشجویی باید روی کارت PVC چاپ شود؟

برای چاپ کارت دانشجویی پی وی سی نیاز است طرح کارت و اطلاعات دانشجویان به واحد چاپ مراکز تخصصی چاپ کارت پی وی سی نظیر شرکت کارت پرداز ارسال گردد.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی متقاضی چاپ کارت دانشجویی هستند. هر دانشجو هنگام پذیرش در دانشگاه یک کارت شناسایی دریافت ‌می‌کند که توسط خود دانشگاه و صرفا برای وی صادر می‌شود. این کارت به عنوان کارت شناسایی دانشجو محسوب ‌می‌گردد که به واسطه آن مجوز ورود به دانشگاه را خواهد داشت. در گذشته چاپ کارت دانشجویی بر روی کاغذ و مقوا انجام ‌می‌گرفت که در مدت زمان کوتاهی آسیب‌های زیادی به آن وارد ‌می‌شد و یا از بین ‌می‌رفت. این کارت حداقل 2 و حداکثر 7 سال همراه روزانه هر دانشجویی است که در بخش‌های مختلف دانشگاه برای احراز هویت و گرفتن خدمات مختلف استفاده ‌می‌شود. بنابراین باید مقاومت زیادی داشته و تا زمان فارغ التحصیل شدن دانشجو ماندگار باشد. امروزه کارت دانشجویی را روی کارت‌های PVC چاپ ‌می‌نمایند که مواد اولیه آن‌ها پلی وینیل کلراید است و از استحکام بالایی برخوردار هستند و با گذشت زمان به راحتی از بین می‌روند.

کارت‌های پی وی سی به صورت ساده و هوشمند وجود دارند که با توجه به امکانات دانشگاه ‌می‌توان از هر دو نوع آن‌ها استفاده نمود. اما معمولا چاپ کارت دانشجویی بر روی کارت‌های پی وی سی هوشمند انجام ‌می‌گیرد. این کارت‌ها با تکنولوژی چاپ ‌می‌شوند که غیر قابل جعل هستند و همچنین ‌می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات مربوط به پرونده آموزشی دانشجو را در خود ذخیره کنند و در هر بخشی از دانشگاه و هر زمانی که احتیاج به اطلاعات دانشجو بود مورد استفاده قرار بگیرند. 

انواع کارت PVC برای چاپ کارت دانشجویی

  • کارت مایفر 

کارت دانشجویی معمولا روی کارت‌ PVC هوشمند چاپ ‌می‌شود که قابلیت‌های بسیار مفید و در عین حال کاربردی را در اختیار شما ‌می‌گذارد. برخی از این کارت‌ها نظیر کارت مایفر مبتنی بر تکنولوژی RFID هستند و یک تراشه الکترونیکی روی آن‌ها تعبیه شده است که امکان ذخیره سازی اطلاعات دانشجویان را دارد. کارت‌های مایفر از امنیت بالایی برخوردار هستند و با ظرفیت‌های 1k و 4k  تولید ‌می‌شوند که به همان اندازه برای ذخیره سازی اطلاعات دانشجویان فضای آزاد دارند. کارت هوشمند مایفر نوعی کارت غیر تماسی است و خواندن اطلاعات دانشجویان از روی آن فقط با استفاده از دستگاه کارتخوان و ریدر میسر ‌می‌گردد. 

  • کارت مغناطیسی 

چاپ کارت دانشجویی پی وی سی را ‌می‌توان بر روی کارت‌های مگنت یا مغناطیسی نیز چاپ نمود. این دسته از کارت‌های هوشمند یک نوار مغناطیسی دارند که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات و کد گذاری را دارد. ‌می‌توان اطلاعات دانشجویان را درون این نوار مغناطیسی ذخیره نمود و برای خواندن آن‌ها نیز باید از ریدر کارت مگنت بهره گرفت.
مراحل طراحی کارت دانشجویی در فتوشاپ برای چاپ روی کارت PVC
طراحی کارت دانشجویی مهمترین قدم در فرآیند چاپ است که اهمیت زیادی دارد. طرح کارت دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات مختلف بسته به رنگ سازمانی آن‌ها متفاوت است ولی معمولا حاوی اطلاعات یکسانی است که به شرح ذیر هستند و باید روی کارت درج شوند. دانشگاه‌ها ‌می‌توانند نمونه طراحی کارت دانشجویی را به صورت آماده دانلود نمایند و یا اینکه برای خود یک طرح اختصاصی آماده کنند. اما در هر صورت باید طی فرایند طراحی نکاتی را مورد توجه قرار دهند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود.
اطلاعاتی که باید روی کارت درج شوند عبارتند از :
•    نام و نام خانوادگی
•    تصویر دانشجو
•    نام پدر
•    کد ملی
•    نام و لوگو دانشگاه
•    مهر و امضا مدیریت دانشگاه و ...

برای طراحی این کارت‌ها نکات دیگری نیز وجود دارد که باید رعایت فرمایید تا کارتی با کیفیت بالا به چاپ برسد.
•    برای طراحی ‌می‌بایست از نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ استفاده نمود.
•    مد رنگی مناسب برای طراحی این کارت‌ها RGB و رزولوشن DPI 300 در نظر گرفته شود.
•    ذخیره سازی طرح با پسوند tif یا psd انجام گیرد.
•    سایز استاندارد برای چاپ کارت دانشجویی ابعاد 54*85 میلی‌متر است.
•    اطلاعات مربوط به دانشجویان باید در غالب یک فایل اکسل ذخیره شود.
•    عکس کلیه دانشجویان در یک سایز و با یک فرمت براساس شماره دانشجویی ذخیره سازی گردد.

برای اطلاع از نحوه طراحی کارت پی وی سی در فتوشاپ صفحه طراحی کارت PVC را مطالعه بفرمایید. در این صفحه بصورت تصویری و فیلم مراحل ایجاد طرح برای چاپ روی کارت پی وی سی در فتوشاپ توضیح داده شده است.

روش صحیح آماده سازی اطلاعات دانشجویان برای چاپ کارت دانشجویی

برای چاپ کارت دانشجویی پی وی سی نیاز است طرح کارت و اطلاعات دانشجویان به واحد چاپ مراکز تخصصی چاپ کارت پی وی سی نظیر شرکت کارت پرداز ارسال گردد. در ادامه مطلب با ما باشید تا استاندارد ارسال این اطلاعات را با هم مرور کنیم.

  • نکات ارسال اطلاعات دانشجویان:

نام و نام خانوادگی ، تصویر دانشجو، نام پدر، کد ملی، شماره دانشجویی و ... اطلاعاتی هستند که روی کارت دانشجویی چاپ خواهند شد. روش درست ارسال این اطلاعات به چه شکل است؟

  • اطلاعات را در یک فایل اکسل ذخیره نمایید.
  • یک جدول در اکسل ایجاد کرده و اطلاعات هر یک از دانشجوها را در یکی از سطرهای اکسل ثبت نمایید.
  • عکس‌های پرسنلی دانشجویان را بصورت تکی و با رزولوشن 100dpi اسکن کرده و در ابعاد درست و برش خورده در یک پوشه قرار دهید.
  • از اسکن کردن دسته‌ای عکس‌ها و اسکن کردن در حجم بالا خودداری فرمایید.
  • نکته بسیار مهم نامگذاری کردن عکس‌هاست. شماره ردیف اکسل و یا کد پرسنلی و یا کد ملی که مشخصه‌های منحصر بفردی هستند که برای نامگذاری عکس افراد مناسب است.
  • نرم‌افزارهای چاپ کارت با استفاده از نام عکس ردیف اطلاعات کارت را از فایل اکسل تشخیص می‌دهند.

روش مناسب برای چاپ کارت دانشجویی
چاپ کارت دانشجویی PVC از طریق تکنولوژی چاپ دیجیتال انجام ‌می‌گیرد. این روش  که کیفیت مناسبی دارد و به چاپ فوری معروف است برای چاپ در تیراژهای پایین با اطلاعات متغیر به کار ‌می‌رود. بنابراین علت چاپ کارت دانشجویی هوشمند به روش دیجیتال وجود اطلاعات متغیر نظیر نام دانشجو، کد ملی، شماره دانشجویی و عکس است. در چاپ دیجیتال ‌می‌توان کارت‌های دانشجویی را به صورت فوری چاپ نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی