کد: 140206267486123529
در دسترس نیست

چگونه کارتریج پرینتر خود را شارژ کنیم؟

کد: 140206267486123529

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به آموزش نحوه شارژ کارتریج می پردازیم. هنگام شارژ کارتریج عواملی چون تخصص، نوع تونر و کیفیت قطعات مصرفی از مهمترین عوامل تاثیرگذار دهستند. اگر شما نیز به دنبال فراگیری نحوه شارژ کارتریج هستید خواندن این مطلب می تواند برای شما مثمر ئمر قرار گیرد.

چگونه کارتریج پرینتر خود را شارژ کنیم؟
شارژ کارتریج امری تخصصی است و نیاز به تجربه کافی دارد.

شارژ کارتریج امری تخصصی است و باید هنگام این عمل دقت کافی داشته باشید. هرگونه بی دقتی هنگام شارژ کارتریج می تواند عواقب جبران ناپذیری در خرابی پرینتر و یا کارتریج داشته باشد.

پرینتر های لیزری دارای کارتریج های متفاوتی هستند اما در اکثر مواقع نحوه شارژ آنها با یکدیگر یکسان هستند و بجز مواردی خاص با یادگیری نحوه شارژ برخی از کارتریج ها می توانید تسلطی کامل بر روی شارژ اکثریت آنها دست پیدا کنید. کارتریج ها بار ها قابلیت استفاده بر روی پرینتر را دارند و پس از هربار شارژ می توانید مدارک خود را چاپ کنید. شارژ کارتریج ها می تواند دارای تفاوت جزئی با یکدیگر باشند به طور مثال ممکن است برخی دارای دریچه شارژ کارتریج و برخی فاقد آن باشند. هنگام شارژ کارتریج باید دقت کافی وجود داشته باشد زیرا کوچکترین خطایی می تواند آسیب جدی به پرینتر و کارتریج وارد کند.

پس از اینکه متوجه اتمام شارژ کارتریج خود شده اید کارتریج را به آرامی از دستگاه خارج کنید. خارج کردن کارتریج امری بسیار ساده است. کارتریج را به واسطه ریل های موجود درون دستگاه به آرامی از دستگاه خارج کنید. کارتریج ها یا دارای پین های فلزی و یا پلاستکی هستند و در برخی موارد توسط پیچ سر هم شده اند. برای کارتریج های پین دار فقط کافی است پین را از جای خود خارج کنید. 

پس از خارج کردن پین ها کارتریج به دو قسمت تقسیم می شود. در مورد کارتریج هایی که توسط پیچ سر هم شده اند پیچ را باز کنید و درب آن را از جای خود خارج کنید و در این حالت نیز کارتریج به دو تکه تقسیم می گردد. قسمتی که مگنت روی آن قرار دارد باید شارژ گردد. اگر این قسمت دارای دریچه باشد فقط کافی است تونر متناسب با کارتریج را درون آن بریزید اما اگر فاقد محفظه است باید مگنت را از جای خود در آورده و سپس تونر را درون آن بریزید. اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که سعی کنید در هر دو حالت مگنت را از جای خود در بیاورید و به خوبی با دستمال به آرامی تمیز کنید، زیرا در کیفیت چاپ تاثیر بسزایی دارد.

پس از شارژ نیم کاست مگنت باید نیم کاست درام نیز به خوبی تمیز گردد. برای این کار لازم است فوم و درام را از جای خود خارج کنید و پیچ های بلید را باز و زیر بلید را تمیز کنید. سپس  کارتریج را باید همانطور که باز کردید روی هم سوار کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایتخت پرینتر

پایتخت پرینتر ارائه خدمات شارژ کارتریج، تعمیر و فروش پرینتر، ارائه خدمات به سر تا سر تهران فروش و تعمیر انواع کامپیوتر و لوازم جانبی کامپیوتر و ارسال به سر تا سر ایران

منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی