اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206297490223550
در دسترس نیست

12ویژگی نرم افزار حضور و غیاب شرکتی

کد: 140206297490223550

، (اخبار رسمی): امروزه نرم‌افزار‌های حضور و غیاب نقش مهمی در مدیریت منابع انسانی داشته و کاربرد آن برای کنترل دقیق فعالیت‌های پرسنل شرکت‌ها و سازمان‌ها بر کسی پوشیده نیست.

12ویژگی نرم افزار حضور و غیاب شرکتی
12ویژگی نرم افزار حضور و غیاب شرکتی
12ویژگی نرم افزار حضور و غیاب شرکتی
12ویژگی نرم افزار حضور و غیاب شرکتی
12ویژگی نرم افزار حضور و غیاب شرکتی
12ویژگی نرم افزار حضور و غیاب شرکتی

باتوجه به این‌که مبنای اصلی برای محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان یک مجموعه، ساعات ورود و خروج آن‌ها و میزان حضور و فعالیتشان است، نرم افزار حضور و غیاب با تهیه گزارشات مناسب در این زمینه، بهترین دستیار برای مسئولین و مدیران شرکت‌ها محسوب می‌شود.

در واقع می‌توان این موضوع را به این صورت ذکر کرد که این نرم‌افزار با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تردد پرسنل و مراجعه‌کنندگان به مدیریت بهتر و کنترل کارکنان کمک شایانی کرده و باعث می‌شود برنامه‌ریزی دقیقی برای فعالیت این افراد طراحی کرد. نرم افزار حضور و غیاب با طراحی ویژه قابلیت ارتباط با سیستم حقوق و دستمزد را داشته و اطلاعات مربوط به ورود و خروج کارکنان را به این سیستم منتقل می‌کند.

در این مطلب سعی بر این داریم تا برترین دستگاه حضور و غیاب را به شما معرفی کنیم و با ویژگی‌های مختلف آن شما را آشنا نماییم. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای متن همراه ما باشید.

انواع مختلف دستگاه حضور و غیاب

نرم‌افزار‌های حضور و غیاب دارای تنوع بالا با کاربردهای مشابه و قابلیت‌های متنوع هستند. این ابزار‌های کنترل تردد در نمونه‌های تحت وب، آنلاین و اپلیکیشن حضور و غیاب، طراحی و ارائه شده‌اند. در ادامه هرکدام از این سیستم‌ها را به‌صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

1- نرم افزار تحت وب مخصوص حضور و غیاب

در این نرم‌افزار می‌توانید با استفاده از مرورگر و به‌صورت اینترنتی به آن دسترسی داشته باشید. این سیستم تحت وب از مزایای بی‌شماری برخوردار است که از این مزایا می‌توان به دسترسی آسان توسط اینترنت، قابلیت استفاده همزمان توسط کاربران زیاد، عدم اشغال حافظه و فضای ذخیره‌سازی و همچنین برخوردار بودن از سیستم ماژولار اشاره کرد.

2- نرم‌افزار حضور و غیاب آنلاین

این سیستم می‌تواند به‌صورت آنلاین ورود و خروج کارکنان را کنترل و ثبت کند و تقریبا شبیه نمونه تحت وب طراحی شده است. این نرم‌افزار کاربردی از ویژگی مهمی برخوردار بوده که امکان استفاده از آن را در هر زمان و مکانی فراهم می‌کند. مزیت نرم‌افزار حضور و غیاب آنلاین این قابلیت را دارد که هر کجا مشغول فعالیت باشید و محل‌کار مشخصی نداشته باشید، فقط با دسترسی به اینترنت و ثبت لوکیشن آن محل، فعالیت خود را آغاز کنید.

3- اپلیکیشن حضور و غیاب

گوشی‌های هوشمند نیز بستری مناسب برای نصب نرم‌افزار ثبت ورود و خروج هستند. اپلیکیشن حضور و غیاب با توجه نوع سیستم عامل متناسب با آن، می‌تواند برای گوشی‌های اندروید، iso و ویندوز قابل نصب و استفاده باشد. از مزایای آن می‌توان به ثبت ورود و خروج در زمان‌هایی که دسترسی به دستگاه حضور و غیاب امکان‌پذیر نیست اشاره کرد.

کاربرد سیستم ثبت تردد در شرکت‌های مختلف

هر شرکت و سازمان با توجه به حجم کارکنان و میزان تردد شبانه روزی آن از روش‌های مختلفی برای ثبت این ورود و خروج استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال شرکت‌های بزرگ به‌خاطر حجم بالای تردد نیاز به استفاده از دستگاه حضور و غیاب برای کنترل ورود و خروج پرسنل داشته درصورتی‌که یک شرکت کوچک می‌تواند به‌صورت دستی هم این کار را انجام دهد. از ویژگی‌های یک نرم‌ افزار حضور و غیاب کارآمد و پیشرفته می‌توان به توانایی آن در اتصال به دستگاه حضور و غیاب اشاره کرد. از سایر کاربرد‌های این سیستم‌ها چند مورد در ادامه ذکر شده است.

1- پوشش عملکرد کارکنان در شرایط دورکاری

گاهی امکان حضور پرسنل در شرکت یا سازمان نبوده و باید فعالیت خود را به‌صورت دورکاری انجام دهند. این نرم‌افزارها همان‌طور که ذکر کردیم این قابلیت را دارند که در هر زمان و مکانی شرایط ثبت شروع فعالیت را فراهم کنند و میزان ساعات کاری را ثبت خواهند کرد.

2-تعریف شیفت کاری براساس شرایط شرکت‌ها

معمولا شرکت‌ها از شیفت‌های کاری مختلفی برای انجام فعالیت‌های خود بهره می‌برند و کنترل حضور و غیاب کارکنان بر اساس شیفت کار هرکدام از آن‌ها کار راحتی نخواهد بود. این نرم‌افزارها می‌توانند با طراحی خاصی که دارند و طبق برنامه‌ای که به آن‌ها داده می‌شود این تردد را در شیفت‌های مختلف مدیریت کنند.

3- انجام محاسبات مربوط به کسر کار و یا اضافه‌کاری

نرم‌افزار ثبت ورود و خروج این قابلیت را دارد که به‌صورت اتوماتیک محاسبات خاصی را انجام داده و می‌تواند به محاسبه مانده مربوط به مرخصی، امکان کم کردن مدت کسرکار از اضافه‌کاری انجام شده، تعیین عدم ارسال درخواست‌های مرخصی به‌صورت کاملا اتومات بر اساس نوع مرخصی و مواردی از این قبیل.

4- جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تردد کارکنان

این نرم‌افزارها با توانایی بالا در تهیه گزارشات متنوع از ورود و خروج پرسنل، نظیر اطلاعات مربوط به ترددهای چندگانه، رفت‌وآمد‌هایی که متغیر هستند و همچنین ترددهایی که در تعطیلات انجام می‌شود، می‌توانند بهترین عملکرد را در مدیریت منابع انسانی پیاده کنند. این سیستم‌های منحصر به ‌فرد حتی قادر هستند که تفاوت قوانین اعمال شده در یک سازمان یا مجموعه را تشخیص داده و از ثبت عبور و مرور پرسنل با در نظر گرفتن موقعیت شغلی‌شان پشتیبانی می‌کنند.

اگر در یک سازمان یا شرکت برای مدیریت امور مربوط به حضور و غیاب نیاز به نرم‌افزار ثبت تردد دارید می‌توانید برای خرید دستگاه حضور و غیاب به سایت شرکت زمان پرداز مراجعه کرده و از مشاوره متخصصان این شرکت برای خرید یک نرم‌افزار متناسب با شرکتتان، بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های نرم‌افزار حضور و غیاب شرکتی

امروزه با سیستمی شدن کنترل حضور و غیاب پرسنل شرکت‌ها و استفاده از نرم‌افزار متناسب با این مدیریت، اکثر سازمان‌ها برای سهولت و سرعت بخشیدن به این کار، اقدام به خرید دستگاه حضور و غیاب کرده‌اند. قبل از خرید این سیستم پیشرفته بهتر است از قابلیت و ویژگی‌های آن آگاه شوید تا بتوانید بهترین دستگاه حضور و غیاب را انتخاب کنید. در ادامه مطلب به 12 مورد از ویژگی‌های این نرم‌افزار اشاره خواهیم کرد.

1- قابلیت تعریف و برنامه‌ریزی انواع مختلف بازه زمانی و همچنین انواع تقویم و تاریخ مربوط به تعطیلات

2- مشخص کردن شیفت‌های کاری

3- تعیین سقف مجاز اضافه‌کار

4- تعیین گروه کسرکار یا به‌ عبارتی مشخص کردن بازه حضور کارکنان در شرکت

5- برقرار کردن ارتباط با دستگاه کارت ساعت ‌زنی ورود و خروج

6- داشتن دقت بالا در ثبت اطلاعات و همچنین مشخص کردن مدت فعالیت پرسنل در شرکت

7- تعریف بخش‌های مختلف عملیاتی در یک شرکت برای دسته‌بندی و مدیریت اطلاعات پایه و همچنین اطلاعات عملیاتی مربوط به کاربران

8- ارائه گزارشات روزانه از چگونگی حضور کارکنان در سازمان با استفاده از پارامترهای مقایسه‌ای

9- مشخص کردن بازه‌های زمانی دقیق برای ثبت درخواست‌های مختلف نظیر درخواست مرخصی، اضافه‌کار ، ماموریت و مواردی از این قبیل

10- برخورداری از پشتیبانی برای پیاده‌سازی دقیق نرم‌افزار و همچنین حمایت توسط این واحد برای ارائه بهترین عملکرد.

11- توانایی یکپارچه‌سازی اطلاعات سازمانی: انتظار تمام کارفرمایان از یک نرم‌افزار کاربردی برای ثبت تردد پرسنل این است که بتواند با سایر سیستم‌های سازمان در ارتباط باشد و هزینه‌های مربوط به پیاده‌سازی سایر نرم‌افزارها و برنامه‌ها را کاهش دهد. نرم افزار حضور و غیاب معمولا این توانایی را دارد که با یکپارچه‌سازی داده‌ها، اطلاعات جمع‌آوری شده را به سایر سیستم‌های محاسباتی انتقال دهد و با این کار در زمان و هزینه صرفه‌جویی به عمل آورد ضمن این‌که درصد بروز خطا در محاسبات را نیز کاهش می‌دهد.

12- تسریع در انجام ثبت حضور و غیاب و همچنین محاسبه دقیق حقوق و دستمزد کارکنان بر اساس اطلاعات مفید و دقیق این نرم‌افزار

شما می‌توانید برای خرید دستگاه حضور و غیاب شرکتی که از تمام ویژگی‌های ذکر شده برخوردار است و خدمات ویژه‌ای را نیز ارائه می‌دهد به سایت زمان پرداز مراجعه کرده و پس از استفاده از راهنمایی‌های مورد نیازتان یک نرم‌افزار متناسب با حرفه خود انتخاب کرده و از تیم پشتیبانی این سایت برای پیاده‌سازی و رفع هرگونه مشکل در مورد این سیستم‌ها بهره‌مند شوید.

جمع بندی

در دنیای امروز برای نظم دادن به کارها و توسعه یک شرکت نیاز است از دستگاه‌های مختلفی استفاده کرد. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با دستگاه حضور و غیاب شرکتی بیشتر آشنا کنیم. برای خرید این محصول می‌توانید به سایت شرکت زمان پرداز مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام