اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207037498123585
در دسترس نیست

معرفی بهترین روش‌ حمل و نقل بین المللی کالا

شاخص‌های انتخاب بهترین راه ارسال یک مرسوله

کد: 140207037498123585

، (اخبار رسمی): قرن بیستم و بیست‌و‌یکم زمین را به دهکده‌ای جهانی تبدیل کرد. زندگی همه ساکنان این کره کاملاً به یکدیگر وابسته شده است. هر چیزی که مصرف یا استفاده می‌کنید، بدون وجود یک شبکه جهانی حمل و نقل هرگز به دست شما نمی‌رسد.

شاخص‌های انتخاب بهترین راه ارسال یک مرسوله
شاخص‌های انتخاب بهترین راه ارسال یک مرسوله
شاخص‌های انتخاب بهترین راه ارسال یک مرسوله
شاخص‌های انتخاب بهترین راه ارسال یک مرسوله
شاخص‌های انتخاب بهترین راه ارسال یک مرسوله
شاخص‌های انتخاب بهترین راه ارسال یک مرسوله

این مسئله اهمیت چنین صنعتی را می‌رساند. البته گستردگی زنجیره تأمین، باعث می‌شود هر شخص حقیقی یا حقوقی نیازهای خاص خودش را داشته باشد. همین موضوع، یافتن بهترین روش حمل و نقل بین المللی کالا را به مسئله‌ای مهم و چالش‌برانگیز تبدیل می‌کند. 
عبور از این چالش، بدون آگاهی از روش‌‌‌های حمل و نقل بین المللی بار ممکن نیست. 
منظور از حمل و نقل بین ‌المللی چیست؟ 
قطعاً شمایی که در حال مطالعه این متن هستید، با تعریف کلیِ حمل و نقل بین المللی آشنایید. اما یادآوری آن بد نیست. وقتی به این مفهوم اشاره می‌شود، منظور از آن جابه‌جایی یک محموله در سطح فراملی و بین دو یا چند کشور است. 
حتماً وقتی بحث ارتباط بین چند کشور باشد، شرایط نسبت به حمل و نقل داخلی تفاوت‌هایی دارد. این تفاوت‌ها چطور خودش را در بحث روش‌های جابه‌جایی محموله نشان می‌دهد؟ در ادامه خواهید فهمید. 
آشنایی با روش های حمل و نقل بین المللی بار
بهترین روش حمل و نقل بین المللی کالا یک مسئله ثابت نیست. این موضوع به بستر انتخاب‌شده برای جابه‌جایی و کالای شما بستگی دارد. در این بخش به راه‌های ترانزیتی پیش روی شما پرداخته می‌شود. 
حمل و نقل زمینی 
از زمان حضور انسان روی این کره خاکی، جاده‌های زمینی دردسترس‌ترین مسیر بوده‌اند. حتی با اختراع فناوری‌های جدید ترابری، هنوز هم این شیوه اهمیت خودش را دارد. اکنون مرسوله‌ها به دو صورت از طریق راه‌های زمینی جابه‌جا می‌شوند. 
ترانزیت جاده‌ای  
خودروهای بزرگ (کامیون‌ها، کشنده‌ها و...) توان انتقال حجم زیاد بار را به شما می‌دهند. مخصوصاً در مسیرهای نزدیک، استفاده از این شیوه سریع و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. گسترش جاده‌های آسفالته این فرصت را پدید می‌آورد که مرسوله مستقیماً به مقصد نهایی برسد. 
البته حمل و نقل بین المللی بار از طریق جاده‌ها نیاز به دریافت مجوزهای مختلف، داشتن نیروی آموزش‌دیده، ناوگان باکیفیت و آشنایی با قوانین جهانی نیز دارد. از طرفی هم باید احتمال بروز چالش‌هایی مثل ترافیک و بسته‌شدن جاده‌ها را در نظر بگیرید. 
ناوگان ریلی 
مسیر ریلی یک راه ایمن و در برخی شرایط سریع برای جابه‌جایی مرسوله و مسافر است. شاید به نظر شما هم بهترین روش حمل و نقل بین المللی کالا باشد. با‌این‌حال، باید توجه کنید که قیمت و همچنین پیچیدگی آن نسبت به حمل و نقل جاده‌ای بیشتر است. از طرفی هم مسیر ریلی به همه مقصدها، در دسترس نیست. 
حمل و نقل دریایی
پس از راه‌هایی زمینی، دریا نیز چند هزار سال است که در تصرف انسان قرار گرفته. مسیرهای آبی یکی از ارزان‌ترین روش های حمل و نقل بین المللی بار به حساب می‌آیند. وقتی حجم کالا بسیار زیاد باشد، استفاده از کشتی‌ها یکی از معقول‌ترین گزینه‌ها به حساب می‌آید؛ زیرا از طریق آب‌های آزاد به هر نقطه‌ای از دنیا با قیمتی مناسب دسترسی خواهید داشت. 
با توجه به پوشش بیمه‌ای گسترده و ارتقای فناوری کشتی‌رانی، امنیت این روش نیز بسیار بالاست. به همین دلیل نیز کالاهای خطرناک را از این طریق جابه‌جا می‌کنند. 
البته ارسال سریع مرسوله به نقطه‌ای دور، از این طریق ممکن نیست. درضمن نمی‌توانید زمانی کاملاً دقیق برای رسیدن بار خود تعیین کنید. همچنین، هر بندر هزینه متفاوتی برای مالیات تعیین کرده است. 
حمل و نقل هوایی
با کمک هواپیما فاصله شما تا هر نقطه‌ای از جهان تنها چند ساعت خواهد بود؛ مخصوصاً از طریق سرویس‌های اکسپرس (ویژه) که کیفیت آن‌ها چندین برابر بیشتر است. 
فرض کنید یک محموله فاسدشدنی یا بسیار حساس در اختیار دارید. در چنین شرایطی، این مرسوله باید فوراً به مقصد برسد، وگرنه متحمل خسارت سنگینی می‌شوید. به همین دلیل، بهترین روش حمل و نقل بین المللی کالا برای شما، هواپیما خواهد بود. این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که از امنیت باورنکردنی حمل و نقل هوایی نیز آگاه شوید. 
البته به‌دست‌آوردن این سرعت و امنیت فوق‌العاده، نیازمند صرف هزینه بالاتری خواهد بود. ازآنجایی‌که تعداد خطوط پروازی بین‌المللی مشخص است، گاهی باید برای رساندن مرسوله به مقصد از سایر روش‌های ترانزیتی نیز کمک بگیرید. 
با چه شاخص‌هایی می‌توانید بهترین روش‌ حمل و نقل بین المللی کالا برای خود را پیدا کنید؟  
تا اینجا با انواع روش های حمل و نقل بین المللی کالا آشنا شدید. شاید از خود بپرسید کدام‌یک از این‌ها برای شما مناسب است. اگر به شاخص‌های زیر توجه کنید، به پاسخ سؤال خود می‌رسید: 
•    مقصد: باید بررسی کنید که پوشش جاده‌ای، ریلی و فرودگاهی مقصد شما چگونه است. فاصله شما از آنجا دور است یا نزدیک.  
•    نوع کالا: جابه‌جایی یک حجم بسیار عظیم کالا از طریق هواپیما یا حتی جاده، هزینه بالایی خواهد داشت. از طرفی، برخی کالاهای خطرناک باید در شرایط بسیار پایداری نگهداری شوند و خطر جابه‌جایی هوایی آن‌ها بالاست.  
•    قوانین: در ساختار بین‌المللی و ملی، برای حمل و نقل برخی کالاها شرایط خاصی وضع شده است. همچنین باید هزینه‌های گمرکی و مالیاتی را نیز در نظر داشته باشید.  
 
روشاراه جهان؛ پلی برای دسترسی به بهترین روش‌‌های حمل و نقل بین المللی کالا 
روشاراه جهان با داشتن شبکه فراگیر جاده‌ای، ریلی، کشتیرانی و هواپیمایی، نامزد کسب عنوان بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی، دریایی و هوایی شده است. تیم حرفه‌ای، کارشناسان باتجربه، طیف متنوع خدمات، تأمین امنیت مرسوله‌ها و دریافت مجوزهای مختلف، بخشی از برگ‌های برنده این شرکت هستند. 
برای آشنایی بیشتر با روشاراه جهان به آدرس اینترنتی https://rosharah.com/ مراجعه کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار