اطلاعات تماس
  • 091448***** - 044462*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208117665022972
در دسترس نیست

طرز تهیه خورش تره کردی خوشمزه با روش اصیل

کد: 140208117665022972

، (اخبار رسمی): یکی از خورشت هایی که در کردستان بسیار معروف است و می شود گفت که با قرمه سبزی رقابت می کند، خورشت کوردی است. خورش کوردی طرفداران زیادی دارد و غذایی است که کمتر کسی می تواند بگوید که آن را دوست ندارد

طرز تهیه خورش تره کردی خوشمزه با روش اصیل
طرز تهیه خورش تره کردی خوشمزه با روش اصیل

یکی از خورشت هایی که در کردستان بسیار معروف است و می شود گفت که با قرمه سبزی رقابت می کند، خورشت کوردی است.

آماده سازی خورشت کوردی 

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

یکی از خورشت هایی که در کردستان بسیار معروف است و می شود گفت که با قرمه سبزی رقابت می کند، خورشت کوردی است. خورش کوردی طرفداران زیادی دارد و غذایی است که کمتر کسی می تواند بگوید که آن را دوست ندارد. خورشت کوردی را می توان با گوشت قرمز و گوشت مرغ  آماده کرد و با هر کدام از گوشت ها که آماده شود طعم بی نظیری به خود می گیرد. مواد اصلی این خورشت همانند خورشت قرمه سبزی، از سبزی، لوبیا، سبزی خورشتی تشکیل شده است و طرز تهیه خورش کردی بسیار ساده است.

خورشت کوردی به عنوان یک غذای عالی برای مهمانی ها در نظر گرفته می شود و با پخت آن به سفره های مهمانی رنگ و لعاب خاصی می بخشد. در این خورشت برای خوش رنگ شدن غذا از رب نیز استفاده می شود. در خورشت کوردی از سبزی خشک برای بهتر شدن طعم  و بوی غذا استفاده می شود. بیشترین نوع سبزی که برای خورشت کوردی استفاده می شود تره است. از سبزی های دیگری نیز استفاده می شود که در ادامه به شما معرفی می کنیم.

مواد لازم برای تهیه خورش تره با گوشت گوساله

  • گوشت خورشتی
  • تره تازه و یا خشک
  • لوبیا چیتی و یا قرمز
  • پیاز به اندازه دلخواه
  • لیمو عمانی
  • روغن مایع
  • رب گوجه فرنگی
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه

طرز تهیه خورش تره کردی خوشمزه و مجلسی

 در ابتدا پیاز را بیاورید و خیلی ریز خرد کنید زیرا اگر درشت باشد جلوه بدی به غذای شما می دهد و بیشتر افراد دوست ندارند که پیاز را در داخل غذا ببینند. زودپز برقی را روشن کنید و پیاز را بعد از خرد کردن در داخل دیگ زودپز همراه با روغن به خوبی تفت دهید. هنگامی که رنگ پیاز ها طلایی  و نرم شدن کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید تا پیاز و زردچوبه با هم یک دست شوند. گوشت را که از قبل شسته و به اندازه های دلخواه خرد کرده اید به پیاز تفت خورده اضافه کنید و به  خوبی تفت دهید و بگذارید همه طرف گوشت سرخ شود. لوبیا از قبل خیس شده را آبکشی کنید و چند باری آب آن را عوض کنید تا آن بوی بد از آن خارج شود.

لوبیا را به مواد اضافه کنید و بعد از چند دقیقه که تفت دادیدهمره با سبزی، اگر سبزی تازه دوست دارید تره را به  صورت ساطوری خرد کنید و با کمی روغن در یک تابه سرخ کنید. اگر تره را که به خوبی سرخ کردید، کمی رب نیز را همراه با سبزی سرخ کنید و به  مواد داخل دیگ زودپز برقی اضافه کنید. چند لیوان آب جوش اضافه کنید و  برای اینکه لیمو عمانی ها به غذا تلخی ندهند و باعث تلخی غذا نشوند؛ آن ها را با چنگال سوراخ کنید و در یک لیوان آب جوش به مدت یک ساعت قرار دهید. لیمو را به غذا اضافه کنید و به اندازه دلخواه نمک و فلفل سیاه را به غذای در حال پخت اضافه کنید. درب آن را بگذارید و تایمر زودپز را به مدت ۳۰ تا ۵۰ دقیقه قرار دهید تا به خوبی جا بیفتد.

فوت و فن های دستور پخت خورشت تره کردی 

برای اینکه خورشت شما طعم بهتری داشت باشد و یا نفخ نکنید بهتر است که لوبیا را یک شب قبل در آب بخیسانید و حتی باعث سرعت بخشیدن به پخت لوبیا نیز شوید. خورشت کوردی در اصل با گوشت قرمز آماده می شود اما کسانی که نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند، می توانند از گوشت مرغ برای پخت خورشت استفاده کنند. این خورشت با هر دو نوع گوشت طعم فوق العاده ای می گیرد.

تنها کاری که برای تهیه خورشت کوردی باید انجام دهید این است که گوشت قرمز را از مواد حذف کنید و تمام مراحل را با گوشت مرغ ادامه دهید و مدت زمانی که برای پخت گوشت قرمز می گذارید را کمتر کنید زیرا گوشت مرغ زود تر پخته می شود. مرغ را می توانید هم خرد کنید و در داخل خورشت بریزید و یا اینکه گوشت را به صورت درسته بپزید و آن را از خورشت جدا کنید و داخل آن نریزید. بهتر است که از گوشت خرد شده استفاده کنید.

طرز تهیه خورشت کردی با مرغ

همانطور که در بالا گفتیم خورشت کوردی را میتوانید با مرغ هم درست کنید و به جای سبزی تازه از سبزی خشک استفاده کنید. تره های که در خورشت کوردی استفاده می شود سرشار از آهن می باشد و به راحتی می تواند مواد معدنی  مورد نیاز بدن شما را تامین کند. مواد لازم برای تهیه خورشت کوردی با مرغ به این صورت است:

  • مرغ به میزان نفرات
  • تره خشک و یا سبزی خورشتی خشک
  • لوبیا قرمز و یا چیتی
  • پیاز به اندزاه دلخواه
  • لیمو عمانی و یا آبلیمو
  • روغن 
  •  نمک و فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه
  • رب گوجه فرنگی

سیب زمینی سرخ شده

برای تهیه خورشت کوردی می توانید از زودپز برقی استفاده کنید که باعث می شود غذا به خوبی و در زمان کمتری پخته شود. برای آماده سازی خورشت کوردی با مرغ می توانید همانند تهیه خورشت کوردی با گوشت قرمز آن را آماده کنید. تنها تفاوتی که دارند این است که به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می کنید. اگر می خواهید خورشت جا افتاده تری داشه باشید ده دقیقه قبل از اینکه خورشت را خاموش کنید در زودپز برقی را بردارید.  اجازه دهید بدون درب به پختن ادامه داده شود.

طرز تهیه آش سنگ سیر

آش سنگ سیر نیز یکی از غذاهای محلی کردستان است که طعم بی نظیری دارد و به عنوان یک غذای کامل به حساب می آید. آش سنگ سیر به تنهایی می تواند یک وعده کامل برای شما باشد و به خوبی شما را سیر نگهدارد. اصالت این آش خوشمزه به استان کردستان بر می گردد. در ادامه به تهیه آش سنگ سیر مرحله به مرحله می پردازیم. موادی که برای تهیه این آش خوشمزه نیاز داریم عبارتند از:

  • سینه و ران بوقلمون و یا گوشت قرمز 
  • کشک
  • آب جوش
  • سیر رنده شده به مقدار زیاد 
  • عدس و یا ماش
  • برنج گرده محلی
  • پیاز رنده شده
  • نمک، فلف سیاه، فلفل قرمر، زردچوبه

طرز تهیه سنگ سیر مهاباد

برای تهیه سنگ سیر باید در ابتدا پیاز ها را به مقداری که می خواهید رنده کنید و به خوبی تفت دهید بعد از اینکه پیاز به خوبی تفت داده شد، کمی زرد چوبه را به آن اضافه کنید و آن را نیز تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سیر را که رنده کرده بودید به همراه پیاز تفت دهید و زمانی که رنگ آنها طلایی شد گوشت و یا استخوان ها را اضافه کنید. گوشت را به خوبی همرا ه با پیاز و سیر تفت دهید و سرخ کنید و نمک، فلفل سیاه و قرمز را اضافه کنید و مقداری آب جوش به اندازه ای که برای پخت آن لازم است اضافه کنید. عدس و یا ماش پخته شده را به مواد اضافه کرده و آن را در دیگ زود پز برقی قرار می دهیم و به مدت ۶۰ دقیقه می گذاریم بپزد.

اگر دید که زمان بیشتری لازم دارد دوباره زودپز برقی را روشن کنید. در مرحله بعد کمی گوشت را چرخ کنید و به پیاز رنده شده که آب آن را گرفته اید به همراه کمی نمک، فلفل، زردچوبه و فلفل قرمز به خوبی مخلوط و ورز دهید. کمی از گوشت را به اندازه یک گردو برداشته و گرد کنید و در یک تابه با کمی روغن سرخ کنید و با حرارت بسیار کم بگذارید مغز پخت شوند. در تابه ای دیگر چند عدد پیاز را خلالی خرد کنید و در روغن مایع به خوبی سرخ کنید و با کوفته قلقلی هایی که آماده کرده ایم همراه با کشک بر روی آش تزئین می کنیم.

طرز آماده کردن کشک برای سنگ سیر

آش سنگ سیر را با کشک سرو می کنند و یکی از مواد اصلی این آش به حساب می آید. اگر از کشک پاستوریزه استفاده می کنید طبق دستوری که بر روی آن نوشته شده است از آن استفاده کنید. اما اگر از کشک محلی استفاده می کنید به اندازه دلخواه کشک را برداشته و کمی آب ولرم مخلوط کنید و بگذارید ۱۲ ساعت بماند بعد کشک را بسابید تا به خوبی حل شود. در زمان ساییدن کشک آب جوش و یا داغ نریزید زیرا باعث می شود که حالت بریده بریده پیدا کند. بهتر است برای ساییدن کشک از آب سرد یا کمی ولرم استفاده کنید.

به علت استفاده از کشک در این غذا باید مراقب باشید که از نک زیادی استفاده نکنید زیرا کشک خود نمک دارد. اگر به نعنا داغ علاقه دارید می توانید از آن برای سرو آش استفاده کنید. آش سنگ سیر را با لپه نیز درست می کنند اما بیشتر از ماش و عدس استفاده می شود. از حذف کردن سیر خودداری کنید زیرا طعم اصلی این غذا را سیر به وجود می آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

gzingkala

در حال حاضر فروشگاه ما یکی از بزرگترین مرکز خریدهای لوازم خانگی در سطح استان آذربایجان غربی می باشد و انواع محصولات خانگی اصل و باکیفیت را به مشتریان عزیز ارائه می کند. این مجموعه متعلق به آقای معروفی می باشد و ایشان صاحب امتیاز نماد اعتماد الکترونیکی است و کلیه کارها تحت مدیریت ایشان انجام می پذیرد. فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا به عنوان یکی از برترین و جامع ترین فروشگاه های آنلاین در زمینه ی انواعی از لوازم خانگی در دسته بندی های یخچال و فریزر، شستشو و نظافت، سرمایشی و گرمایشی، لوازم صوتی و تصویری، تجهیزات و خرده ریزه های آشپزخانه فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
  • 091448***** - 044462*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی