اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208207678623864
در دسترس نیست

انواع گیت کنترل تردد و کارایی آن برای مکان های مختلف

کد: 140208207678623864

، (اخبار رسمی): احتمالا شما هم در اماکن عمومی پرجمعیت مانند فرودگاه‎ها،ایستگاه قطار و اتوبوس، سازمان‎های مختلف یا وزارت‎خانه‎ها شاهد وجود انواع گیت کنترل تردد بوده‎اید.این گیت‎ها برای ایجاد امنیت و نظم‎دهی مورد استفاده قرار می‎گیرند. در این نوشتار قصد داریم شما را با انواع این گیت‎ها و کاربرد آن‎ها بیشتر آشنا کنیم.

انواع گیت کنترل تردد و کارایی آن برای مکان های مختلف
گیت کنترل
انواع گیت کنترل تردد و کارایی آن برای مکان های مختلف
انواع گیت کنترل تردد و کارایی آن برای مکان های مختلف
انواع گیت کنترل تردد و کارایی آن برای مکان های مختلف
گیت کنترل بیومتریک

گیت کنترل تردد چیست؟

گیت (Gate) به معنی مکانی برای ورود و خروج افراد است. در برخی از گیت‎ها، مامور حراست و نگهبانی وظیفه بررسی افرادی که تردد می‎کنند را بر عهده خواهد داشت. اما این روزها گیت تردد هوشمند به وجود آمده است که به سازمان‎ها و اماکن کمک ‎کند و بدون نیاز به حضور حراست یا نگهبانی، نظم و امنیت را برقرار کند.

گیت کنترل تردد  در واقع یک مانع فیزیکی است که در اماکن مختلف برای ورود و خروج افراد استفاده می‏شود. این گیت‎ها توانایی باز و بسته شدن به شکل خودکار یا دستی را دارند.

گیت تردد چگونه کار می‎کند؟

برخی از گیت‎ها صرفا برای کنترل کردن ورود و خروج افراد مورد استفاده قرار می‎گیرند. این گیت‎‌ها دارای دکمه کنترلی یا یک ریموت هستند که مامور حراست وظیفه باز و بسته کردن آن را خواهد داشت.

گیت‎های پیشرفته تر از مورد قبلی با استفاده از کارتخوان‎ها باز می‏شوند. احتمالا این شکل از گیت کنترل تردد را در متروها، شهربازی، ایستگاه اتوبوس و ... دیده‎اید.

اما قضیه گیت‎ها به همین‎جا محدود نمی‏شود. گیت‎هایی وجود دارند که مجهز به کارتخوان، حسگر اثر انگشت، سنسور تشخیص چهره، دستگاه تشخیص کف دست و مواردی از این قبیل است. از این گیت‎ها برای کنترل حضور و غیاب کارمندان نیز استفاده می‏شود.

انواع گیت برای تردد

گیت کنترل تردد انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‎ها اشاره خواهیم کرد:

گیت سه شاخه یا سه میله

یکی از مهم‎ترین نکات در مورد گیت سه‎شاخه این است که شلوغی نمی‎تواند تاثیر چندانی در کارایی آن داشته باشد. این گیت‎ها با استفاه از اثر انگشت، کارتخوان یا تشخیص چهره می‎توانند به ایجاد امنیت و جلوگیری از هرج و مرج کمک کنند. بخش بازدارنده این گیت‎ها فقط با فشار پا اجازه عبور افراد را می‎دهد و زمانی که شاخه اول به سمت پایین حرکت می‎کند، شاخه بعدی بالا می‎رود و مانع از ورود فرد دوم خواهد شد.

گیت سه پره ای

عبور از این گیت تردد با استفاده از چرخش میله‎هایی است که متصل به یک ماژول محرکه هستند. این گیت‎ها با فراهم کردن نوعی مانع هوشمند و با بهره‎گیری از سیستم‎های نرم‏افزاری می‎توانند به عنوان گیت کنترل تردد هوشمند شناخته شوند. گیت سه‎پره‎ای می‎تواند با استفاده از یک نمایشگر، وضعیت عملکرد گیت را نمایش دهد. همچنین این گیت‎ها توانایی تنظیم عرض مسیر تردد را هم دارند.

گیت شیشه ای

این گیت‎ها اصولا در ایستگاه‎های قطار، مترو و فرودگاه‎ها مورد استفاده قرار می‎گیرند و بیشتر به عنوان وسیله‎ای برای نظم‎دهی استفاده می‏شود و کاربرد امنیتی خاصی ندارد. پایه‎های این گیت‎ها اصولا از فلز آهن است و درهای شیشه‎ای آن نمای زیبایی دارد. می‎توان چند گیت کنترل شیشه‎ای را در کنار یکدیگر و به شکل خطی قرار داد تا مسیر عریضی برای تردد جمعیت ایجاد شود.

گیت تمام قد

این گیت‎ها برای کاربردهای امنیتی مناسب بوده و با استفاده از اثر انگشت، تشخیص چهره، کارتخوان و سایر موارد بیومتریک قادر به شناسایی افراد هستند. گیت تمام قد در سفارت‎خانه‎ها، اماکن نظامی و امنیتی، وزارت‎خانه‎ها و ... استفاده می‏شود. این گیت‎ها قیمت بالایی داشته و سرعت ورود و خروج از آن به خاطر مراحل طولانی احراز هویت، پایین خواهد بود. ساختار گیت تمام قد به شکلی است که افراد به هیچ عنوان قادر به عبور از بالا یا کناره‎های آن نخواهند بود و با هر بار باز شدن در گیت، تنها یک نفر می‎تواند از آن عبور کند.

گیت لوله ‎ای

این گیت‎ها مانند گیت‎های شیشه‎ای سریع هستند و می‎توان از آن برای کنترل و نظم‎دهی به تردد استفاده کرد. در این گیت‎ها به سمت جلو باز می‏شود و برای اماکنی که استفاده از کالسکه یا چرخ‎دستی در آن‎ها زیاد است، مناسب خواهد بود.

گیت گردان

گیت گردان از فلز و شیشه هستند و سه باله با زاویه 120 درجه از یکدیگر قرار گرفته و به یک میله مرکزی متصل شده‎اند. زمانی که یک شخص در فضای داخلی محور آن قرار می‎گیرد، باله‎ها با نیرویی که به آن‎ها وارد می‏شود به حرکت درآمده و فرد می‎تواند از آن عبور کند. این گیت‎ها اصولا برای نظم‎دهی مورد استفاده قرار می‎گیرند و کاربرد امنیتی کمتری دارند.

گیت کشویی پره ای

از گیت کشویی عموما برای کنترل تردد در مجاورت دستگاه ایکس ری، ادارات، فرودگاه‎ها و مواردی از این قبیل استفاده می‏شود. گیت تردد کشویی پره‎ای دارای پایه‎های فلزی و درهای شیشه‎ای است. در شیشه‎ای این گیت می‎تواند از بالا به پایین یا از پایین به بالا حرکت کند. زمانی که این درها به سمت پایین حرکت می‎کنند، فرد می‎تواند از آن عبور کند.

کاربرد های گیت های تردد

از گیت کنترل تردد در مناطق مختلفی استفاده می‏شود که از جمله آن‎ها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرودگاه‎ها و ایستگاه‎های مترو، راه‎آهن، اتوبوس و ...
  • ورودی سازمان‎ها، بخش مدیریت ارباب رجوع
  • دسترسی به بخش‎های خصوصی شرکت‎ها، آزمایشگاه‎ها و ...
  •  ورودی نمایشگاه‎ها و مکان‎های تاریخی
  •  ورودی موزه‎ها و پارک‎ها
  • ورودی استادیوم‎های ورزشی، استخر شنا، سالن‎ها و تفریح‎گاه‎ها

سخن پایانی

گیت کنترل تردد ابزاری است که برای ایجاد نظم و ترتیب و امنیت بیشتر از آن استفاده می‏شود. از این گیت‎ها می‎توان برای احراز هویت افراد، کنترل حضور و غیاب پرسنل، جلوگیری از ورود افراد غریبه و مواردی از این قبیل استفاده کرد. به طور کلی اگر فضای کاری و اداری شما به شکلی است که امنیت و حفظ حریم از اهمیت بالایی برخوردار است یا اینکه ورود افراد به بخش‎های خاص محدود شده است، بهترین انتخاب برای شما گیت‎های کنترل تردد خواهد بود. در صورتی که شما نیاز به خرید این محصول دارید می‎توانید به وبسایت پردازش هوشمند پارسیان مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | کار و استخدام