اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208277689314784
در دسترس نیست

چگونگی انتخاب نازل گازوئیل

انتخاب نازل گازوئیل برای مشعل های گازوئیل سوز

کد: 140208277689314784

، تهران , (اخبار رسمی): نازل گازوئیل یک قطعه مکانیکی بوده که در جنس های فولادی، مسی و برنزی تولید شده و در مشعل های گازوئیل سوز مورد استفاده قرار می گیرد. نازل گازوئیل بسته به نیاز قابلیت پاشش گازوئیل در زوایای 45، 60، 70 و 80 درجه را دارد.

انتخاب نازل گازوئیل برای مشعل های گازوئیل سوز
نازل گازوئیل

نازل گازوئیل با متریال مختلف و با زاویه پاشش مختلفی تولید می شود که انتخاب آن بستگی به نوع و شرایط کاری مشعل دارد. دبی گازوئیل یکی دیگر از فاکتور های انتخاب نازل گازوئیل است.

به طور کلی برای انجام احتراق در مشعل های با سوخت مایع و به منظور افزایش سطح تماس سوخت با اکسیژن، لازم است ابتدا سوخت به صورت پودر مخلوط با هوا تبدیل گردد که این مهم در مشعل های با سوخت مایع به عهده نازل ها می باشد. یکی از مواردی که معمولاً کارشناسان تاسیسات با آن مواجه می شوند انتخاب نازل برای مشعل های گازوئیل سوز است. بخصوص با توجه به اهمیت مبحث بهینه سازی مصرف سوخت. برای انتخاب صحیح نازل سوخت مشعل گازوئیل سوز باید سه عامل زیر مورد توجه قرار گیرند:

  • مقدار دبی گازوئیل  عدد گالن تعیین شده روی هر نازل
  • زاویه پاشش گازوئیل  زاویه تعیین شده روی هر نازل
  • شکل پاشش گازوئیل  حروف B ، H ، S و ... تعیین شده روی هر نازل
  • تعیین مقدار دبی گازوئیل عدد گالن تعیین شده روی هر نازل

بطور معمول اگر ارزش حرارتی هر لیتر گازوئیل معادل 8500 کیلو کالری در نظر گرفته شود و حجم هر گالن معادل 3.785 لیتر باشد ،بنابر این ارزش حرارتی یک گالن گازوئیل معادل است با:Kcal 8500*3.785=32000 Kcal مطابق مطلب فوق عدد نازل مورد نیاز برای مشعلهای گازوئیل سوز 220000 kcal  اصطلاحا مشعل 5 تا 7  می باید معادل : Us Gal. 6.8 = 220000 / 32000 باشد در حالی که این عدد معمولا برای مشعل فوق Us Gal. 3.5 اعلام می شود. همچنین مثلا برای مشعل 600000 kcal  دو نازله آیا مجموع عدد نازلها باید Kcal 600000 / 32000= 18.75 G.P.H باشد؟ در حالی که هیچ شرکت تولید کننده مشعل چنین عددی را برای نازل مشعل فوق پیشنهاد نمی کند و عدد درست معمولا حدود 10 گالن می باشد ، برای یافتن پاسخ سئوال فوق باید به دو نکته توجه شود :

  •  کاهش %4 از راندمان احتراق به ازاء هر 300 متر افزایش ارتفاع از سطح دریا
  • فشار نرمال 7 بار تئوریک و فشار ایجادی واقعی پمپ گازوئیل هر مشعل

بر این اساس برای انتخاب عدد گالن نازل گازوئیل هر مشعل ابتدا ظرفیت گرما دهی مشعل گازوئیل سوز را بر عدد 32000 تقسیم می کنیم و عدد بدست آمده فوق را با توجه به میزان ارتفاع محل نصب مشعل از سطح دریا تعدیل می کنیم.

نازل گازوئیل با قابلیت اسپری در زوایای 45 درجه، 60، 70 و 80 درجه تولید می شوند و در تیپ های مختلف AH, AS, AB و OD که در ادامه به ان خواهیم پرداخت به بازار عرضه می شوند. نازل گازوئیل برای سیستم های احتراق با دو نوع انژکتور از جنس های فولادی و مسی بر حسب شرایط کاربری عرضه می شوند. شرایط کاربری، دبی جریان گازوئیل و استاندارد آلاینده ها از فاکتور های تعیین کننده در انتخاب نوع نازل گازوئیل به شمار می روند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید