اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208277689619216
در دسترس نیست

جوهر پرینتر چیست؟

کد: 140208277689619216

، تهران , (اخبار رسمی): جوهر پرینتر، نوعی جوهر است که برای چاپ در چاپگرها استفاده می‌شود. جوهر چاپگر، مخلوطی از چندین ماده مختلف همچون حلال‌ها، رنگ‌ها، رزین‌ها، لاک‌ها و سایر مواد افزودنی همچون خشک‌کننده‌ها، موم‌ها و روان‌کننده‌است که در دو مدل تونر و جوهر پرینتر جوهر افشان در بازار موجود است.

جوهر پرینتر چیست؟
جوهر پرینتر که در پرینترهای جوهرافشان بکار می‌رود، مایعی رنگی است که با رنگ یا رنگدانه درست می‌شود.

جوهر پرینتر که در کارتریج پرینترهای جوهرافشان بکار می‌رود، مایعی رنگی است که با رنگ یا با رنگدانه درست می‌شود.

جوهر پرینتر چیست؟

جوهر پرینتر که در کارتریج پرینتر‌های جوهرافشان بکار می‌رود، مایعی رنگی است که با رنگ یا با رنگدانه درست می‌شود. در پرینتر‌های جوهرافشان قطرات بسیار ریز جوهر از نازل پرینتر روی کاغذ خارج می‌گردد. نازل را می‌توان بعنوان شیلنگ کوچکی تصور کرد که در هر ثانیه هزاران بار قطع و وصل می‌گردد. نرم‌افزار‌های چاپگر‌های حرفه‌ای و پیچیده، کنترل نازل را برعهده دارند و جریان جوهر را طبق الگو‌های دقیقی تنظیم  می کنند. دو طبقه‌بندی کلی در پرینتر‌های جوهر افشان وجود دارد، یکی مبتنی بر رنگ و دیگری مبتنی بر رنگدانه.

انواع مبتنی بر رنگ شامل محلول رنگ است. از سوی دیگر جوهر‌های رنگدانه‌ای، پودر فوق‌العاده‌ریزی می‌باشند که در مایع معلق شده است.

کاتریج چیست؟ 

کاتریج یا کارتریج محفظه ای است که در آن جوهر چاپ نگهداری می شود. 

انواع جوهر پرینتر جوهر افشان

  • جوهر Dye Base: جوهر‌های Dye Base به علت قیمت پایین و استفاده راحت، پر مصرف‌ترین جوهر‌ها برای پرینتر‌های خانگی هستند، اصلی‌ترین مشکل این جوهر‌ها مقاوت و پایداری کم آن‌ها نسبت به نور است.
  • جوهر Pigment Base: جوهر‌های Pigment Base از ذرات جامدِ رنگیِ کوچک و یک حلال تشکیل شده شده‌اند، فرآیند تولید این جوهر‌ها پیچیده است و نیازمند کنترل دقیق می‌باشد در نتیجه باعث شده تا بسیاری از تولید‌کنندگان از تولید این جوهر‌ها صرف نظر کنند.
  •  جوهر Sublimation: یکی از ویژگی‌های این جوهر‌ها این است که در مجاورت گرما از حالت جامد به گاز تبدیل می‌شوند، از این جوهر‌ها در چاپ تصاویر بر روی‌اشیا استفاده می‌شود، برای این کار ابتدا تصویر با استفاده از این جوهر روی کاغذ مخصوصی چاپ می‌شود، سپس تصویر چاپ شده روی شی مورد نظر مانند لیوان یا بشقاب (شی باید دارای یک پوشش مخصوص باشد) قرار داده می‌شود، در مرحله نهایی تصویر توسط یک پرس حرارتی منتقل می‌شود. تصویر توسط گرما و فشار روی جسم و وسیله مورد نظر منتقل می‌شود در نتیجه استفاده از یک لایه محافظتی روی تصویر باعث می‌شود که تصویر ماندگاری طولانی داشته باشد.
  • جوهر Fluorescent: این جوهر‌ها توسط مواد فلوئورسنت تولید شده‌اند. تصاویری که توسط این جوهر‌ها چاپ می‌شود در ظاهر با جوهر‌های معمولی تفاوتی ندارند فقط این جوهر‌ها با قرار گرفتن در برابر تابش اشعه‌ی ماورابنفش می‌درخشند. اشعه مورد نیاز برای روشن کردن این جوهر‌ها از نوع UVA یا Black Light می‌باشد که برای انسان خطری ندارند. با استفاده از این جوهر‌ها می‌شود تصاویر زیبایی خلق کرد همچنین می‌توان از آن‌ها در طراحی دکوراسیون‌های داخلی استفاده نمود.
  • جوهر نامرئی: این جوهر‌ها شبیه جوهر‌های فلوئورسنت هستند. تفاوت آن‌ها در این است که این جوهر در نور معمولی دیده نمی‌شود فقط در صورتی که در برابر تابش اشعه‌ی ماورابنفش قرار بگیرد مشاهده می‌شود، این جوهر به طور تخصصی در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • جوهرهای هنری: خیلی از هنرمندان از طیفِ رنگی محدود رنگ خاکستری در لابراتور و پرینترها، در چاپ تصاویر سیاه و سفید شاکی هستند. منتها این جوهر ها دارای چندین طیف خاکستری برای خلق تصاویر سیاه و سفید هستند.
  • محلول های بازکننده هد: می توان این محلول را درون کارتریج‌های قابل شارژ ریخته و توسط خود پرینتر هد‌های دستگاه را تمیز کرد و یا اینکه مستقیماً این محلول را توسط سرنگ در هد‌ها تزریق نمود.

تعویض یا شارژ کارتریج؟

اینکه کارتریج پرینتر را شارژ کنیم یا تعویض وابسته به شرایط خاص و انتظارات کاربر از کیفیت دستگاه است. باید بگوییم که همچنان درباره شارژ یا تعویض کارتریج پرینتر جوهرافشان در میان کارشناسان اتفاق نظری قطعی وجود ندارد. عده‌ای تعویض را بهتر از شارژ می‌دانند و عده‌ای نیز شارژ کردن را بی‌ضرر می‌دانند. البته به عنوان یک قانون کلی باید بگوییم که نهایتاً بعد از هر ۳ بار شارژ کارتریج، باید اقدام به تعویض کارتریج کنید. کارتریج تأثیر مستقیمی در کیفیت چاپ، استهلاک دستگاه و مواردی از این دست دارد، ولی باز هم تصمیم با شما است که کارتریج را شارژ کنید یا تعویض. واقعیت این است که کارتریج در کیفیت عملکرد دستگاه‌ها تأثیرگذار است؛ به همین دلیل استفاده از مواد مرغوب در کارتریج از جمله جوهر پرینتر، لازم و ضروری است. باید بدانید که تعویض کارتریج پرینتر‌های جوهر افشان هزینه زیادی به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند. می‌توانید به جای تعویض کارتریج، با کمک جوهر‌های کارتریج را شارژ کنید. فقط کافی است در انتخاب جوهر پرینتر به اندازه کافی دقت کنید و جوهر سازگار با پرینتر و دستگاه خود را خریداری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب