اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209117708819216
در دسترس نیست

معرفی کامل پرینتر های سوزنی

کد: 140209117708819216

، تهران , (اخبار رسمی): پرینتر سوزنی، چاپگری است که برای چاپ متون و کارکترها با سرعت بالا کاربرد دارد. این چاپگر از قدیمی‌ترین و اولین چاپگرها محسوب می‌شود و بیشتر در ادارات، شرکت‌ها، بانک‌ها (جهت ثبت اطلاعات روی رسیدها) و دفاتر بیمه (جهت ثبت مشخصات بر روی دفترچه)به کار می‌رود و برای مصارف خانگی پیشنهاد نمی‌شود.

معرفی کامل پرینتر های سوزنی
معرفی کامل پرینتر های سوزنی

پرینترهای سوزنی از قدیمی ترین و اولین چاپگرها محسوب می شوند. اکثر چاپگرهای سوزنی به صورت سیاه و سفید عمل می کنند اما جوهرهای رنگی هم در آن استفاده می شود. بیشتر در ادارات، شرکت ها، بانک ها (ثبت اطلاعات روی رسیدها) و دفاتر بیمه (برای ثبت مشخصات بر روی دفترچه) مورد استفاده قرار می گیرد و برای مصارف خانگی پیشنهاد نمی شود. این دستگاه از سوزن های بسیار باریک تشکیل شده است که در اثر ضربه به جوهر بر روی کاغذ چاپ می شوند و هر چه قدر تعداد این ضربه بیشتر باشد کیفیت چاپ خوانا تر و واضح تر می شود. در دو نوع خطی و ماتریسی تولید شده اند. از نظر تنوع مدل بسیار پایین تر از مدل لیزری و جوهر افشان هستند. کمپانی های سازنده پرینتر سوزنی شامل اپسون EPSON ، اکسیوم Axiom، الیویتی OLIVETTI، وینکور Wincor، جولی مارک Jolimark و اچ پی HP میباشد. هر برند دارای ویژگی و قابلیت های خاص خود را دارد.

انواع پرینتر سوزنی

پرینترهای سوزنی عملکرد مشابهی دارند اما دارای سه نوع هستند:

  • پرینتر ماتریس نقطه‌ ای

فناوری چاپ در این چاپگرها کاملا ساده است. کاغذ روی درام پرس می‌شود و کاراکترها چاپ می‌شوند. کاغذ با جلو رفتن کار چاپ متناوبا به جلو کشیده می‌شود. هد پرینتر که به صورت الکترومغناطیسی حرکت می‌کند و به ریبون که بین کاغذ و سوزن هد قرار گرفته، ضربه می‌زند. ضربه به ریبون باعث چاپ جوهر روی کاغذ می‌شود.

  • پرینتر چرخ آفتابگردان

هد چاپ در این نوع پرینترها بر روی چرخ دنده‌های فلزی و پلاستیکی نصب می‌شود که مشابه گل آفتابگردان هستند. روی هر گلبرگ کاراکترهای کوچک و بزرگی وجود دارد که با هر حرکت به جوهر ضربه می‌زنند. چاپ کاراکتر روی کاغذ در نتیجه این ضربه‌ها انجام می‌شود.

  • پرینتر خطی

چاپگری است که در آن اطلاعات و نوشته‌های یک سطر به صورت یکجا چاپ می‌شود. در واقع این دستگاه به صورت همزمان چند کاراکتر را روی یک خط چاپ می‌کند. این پرینتر درام بزرگی دارد که می‌چرخد و مکانیزم کار آن مشابه پرینتر چرخ آفتابگردان است. چاپ کاراکتر در این مدل بر اثر ضربه زدن سوزن‌های موجود در هد الکترومغناطیسی به درام صورت می‌گیرد. سرعت این چاپگر بالا بوده و کاربرد بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد.

پرینترهای سوزنی چگونه کار می کنند؟
پرینتر سوزنی یا همان چاپگر سوزنی (ضربه ای) گونه ای از چاپگرهای کامپیوتری است. هد چاپگر متشکل از ۹ تا ۲۴ سوزن است که در یک یا دو خط پشت سرهم و به طور مستقیم قرار دارد. در انتهای هر سوزن یک سیم پیچ وجود دارد. برای چاپ از سیستم به سیم پیچ انتهای هر سوزن مورد نظر سیگنالی ارسال می شود که پس از تقویت به سولنویید سوزن ها ارسال می شود که به دلیل میدان مغناطیسی حاصل از سولنویید، سوزن به سمت کاغذ پرتاب می شود. بین کاغذ و سوزن مورد نظر نوار آغشته به رنگی (مانند کاربن) وجود دارد که بر اثر برخورد سوزن به آن و اصابت نوار رنگی به کاغذ نقطه ای بر روی کاغذ ایجاد می گردد که متون و تصاویر از کنار هم چیده شدن این نقاط به وجود می آیند. در انتهای هر سوزن، فنری برای بازگرداند وجود دارد.

مزایا و معایب پرینتر سوزنی
این دستگاه در هنگام کار سر و صدا تولید میکند که برای بسیاری از کاربران آزار دهنده است. از نظر قیمت بسیار پایین تر از مدل های جوهر افشان و لیزری بوده اما سرعت بالایی در هنگام چاپ دارند. این پرینتر قادر است تا حدود 10 سال عمر کند که این ویژگی مثبت باعث شده بسیاری از کاربران را جذب نماید. مواد مصرفی آن از همه انواع چاپگر های دیگر بسیار پایین تر است. این دستگاه داده ها را به صورت خط به خط پرینت می گیرد به همین دلیل به حافظه بسیار کمی نیاز دارد. این مدل از پرینترها مانند مدل های دیگر از زبان های خاص چاپ مانند PCL و یا PostScript استفاده نمی کند.

نکاتی در مورد خرید پرینتر سوزنی
پرینتر های سوزنی در بانک ها، فروشگاه ها، ادارات و … به دلیل حجم بالای کار و نیاز به سرعت در انجام پرینت، مورد استفاده قرار می گیرند. فاکتور های مهمی در هنگام خرید انواع پرینتر سوزنی اپسون باید مورد توجه قرار بگیرد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به سرعت چاپ، کیفیت چاپ، توانایی اتصال به دستگاه های مختلف، قیمت مناسب و … اشاره نمود. هر چند از نظر کیفیت نمی توان پرینتر های سوزنی را با پرینتر های جدید و روز دنیا مقایسه نمود اما فاکتور های دیگری مانند سرعت و قیمت می تواند نظر مثبت مشتریان برای خرید این پرینتر ها را جلب نماید.

در ادامه ویژگی های مهمی که باید برای خرید یک پرینتر سوزنی در نظر داشته باشید، را بیان نموده ایم:
1- کیفیت چاپ و کیفیت هد:
پرینترهای سوزنی دارای انواع مختلفی پین یا سوزن می باشند که عبارتند از : پرینتر سوزنی با 9 پین – پرینتر سوزنی با 18 پین – پرینتر سوزنی با 24 پین ، که در این پرینترها بستگی به مدل و کارایی پرینتر، پین ها در یک یا دو خط پشت سرهم و به طور مستقیم قرار دارند. کیفیت چاپ اطلاعات چاپگرهای سوزنی بر حسب پین های پرینتر که بین 9 تا 24 پین می باشد، متغییر است. بهترین پرینتر سوزنی 24 پین است که کیفیت چاپ مطلوب و خوبی را ارائه می دهد.

2- سرعت چاپ:
یک چاپگر سوزنی از لحاظ سرعت چاپ بر حسب تعداد کاراکتر در ثانیه اندازه گیری می شوند که با توجه به مدل چاپگر سوزنی بین 50 تا 500 کاراکتر می تواند متغییر باشد. سرعت چاپ این پرینترها بستگی به قطعات سخت افزاری و کارایی آن دارد.

3- تعداد صفحات چاپی:
چاپگرهای کوچک مثل پرینترهای سوزنی توانایی چاپ تعداد اندکی از اطلاعات را فراهم می کنند و برای چاپ اطلاعات با حجم بالا اصلا مناسب نیستند.

4- امکان استفاده از صفحات پیوسته:
پرینترهای سوزنی برای چاپ اطلاعات می توانند از فرم هایی که شامل چندین صفحه هستند استفاده شود که این یکی از ویژگی های مهم برای انتخاب و خرید پرینتر سوزنی است زیرا چاپگرهای دیگر مثل لیزری و جوهری این قابلیت را ندارند.

5- قابلیت چاپ فرم ها در ابعاد متفاوت:
این پرینترها برای چاپ فرم در ابعاد مختلف ساخته می شوند. دقت داشته باشید که منظور شما از خرید یک پرینتر سوزنی، چاپ روی فرم در اندازه A5 یا A4 یا A3 است که بر همان اساس پرینتر مناسب را خریداری کرده و متحمل پرداخت هزینه اضافه و بدون استفاده از آن کارایی نشوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید