اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209117710623057
در دسترس نیست

جاهای دیدنی اصفهان در روز را بشناسید

کد: 140209117710623057

، (اخبار رسمی): اصفهان یک از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای توریست پذیر کشورمان است.

جاهای دیدنی اصفهان در روز را بشناسید
جاهای دیدنی اصفهان در روز را بشناسید
جاهای دیدنی اصفهان در روز را بشناسید
جاهای دیدنی اصفهان در روز را بشناسید
جاهای دیدنی اصفهان در روز را بشناسید
جاهای دیدنی اصفهان در روز را بشناسید
جاهای دیدنی اصفهان در روز را بشناسید
جاهای دیدنی اصفهان در روز را بشناسید

این شهر تاریخی و زیبا در طول تاریخ، در سه نوبت به‌عنوان پایتخت برگزیده‌شده است و همچنین پادشاهان ایرانی توجه ویژه‌ای به این شهر داشته‌اند؛ همین موضوع باعث شده است جاذبه های دیدنی بسیاری در این شهر وجود داشته باشد به‌طوری‌که اصفهان به نصف جهان شهرت پیداکرده است.

اگر هدفتان از سفر به اصفهان گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه های تاریخی است، بهتر است به موقعیت مکانی هتل توجه داشته باشید. هتل سوییت پارسیان یکی از بهترین هتل های اصفهان بشمار می‌رود. این هتل 3 ستاره با بیش از 40 سال فعالیت از هتل های معروف اصفهان است که در سال 1399 به‌منظور ارتقا خدمات و کیفیت بازسازی شد. هتل سوییت پارسیان اصفهان با چشم‌انداز سی‌وسه‌پل، دسترسی آسانی به‌جاذبه های تاریخی و خیابان‌های اصلی شهر دارد.

جاهای دیدنی اصفهان در روز

همان‌طور که می‌دانید شهر زیبای اصفهان جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیاری را در دل خود جا کرده است که بدون شک بازدید از همه آن‌ها در سفر کوتاه‌مدت یا معرفی آن‌ها در یک مطلب امکان‌پذیر نیست. شهر اصفهان هم در روز و هم در شب، زیبایی خاص خودش را دارد؛ اما ما در ادامه می‌خواهیم به معرفی جاهای دیدنی اصفهان در روز بپردازیم.

میدان نقش‌جهان

میدان نقش‌جهان یکی از معروف‌ترین جاذبه های تاریخی اصفهان است که آوازه آن نه‌تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا پیچیده است، به‌طوری‌که بسیاری از افراد اصفهان را به میدان فوق‌العاده زیبای نقش‌جهان می‌شناسند.

این میدان بزرگ که شاهکاری از تاریخ است با تمامی بناهای تاریخی‌ اطرافش متعلق به دوران صفویه است. میدان نقش‌جهان درواقع محلی برای برگزار مراسمات مثل جشن نوروز و بازی چوگان بوده است. این بنای ارزشمند جایگاه ویژه‌ای را در فهرست آثار ملی و میراث جهانی یونسکو، از آن خود کرده است.

میدان نقش‌جهان به طول 560 متر طول و 160 متر عرض به‌عنوان دومین میدان بزرگ جهان شناخته می‌شود که معماری و هنرهای بکار رفته در این میدان و بناهای آن حیرت‌انگیز است.

نورپردازی‌های میدان نقش‌جهان باعث شده این اثر تاریخی همواره در شب میزبان گردشگران باشد اما اگر می‌خواهید معماری میدان نقش‌جهان را با جزئیات بیشتر تماشا کنید توصیه می‌شود، حتماً در روز به این میدان زیبا بروید. کالسکه سواری دور میدان و چشیدن طعم بستنی سنتی اصفهان را در هنگام بازدید از میدان نقش‌جهان، از دست ندهید.

عمارت عالی‌قاپو

یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان در روز می‌توانید از آن بازدید کنید، عمارت عالی‌قاپو واقع در میدان نقش‌جهان است. جالب است بدانید معماری این ساختمان به‌گونه‌ای است که از جلو 2 طبقه، از کنار 4 طبقه و از پشت ساختمانی 6 طبقه به نظر می‌رسد.

عمارت عالی‌قاپو مانند سایر بناهای تاریخی اصفهان، متعلق به دوران صفویه است. این بنای تاریخی دارای 48 متر ارتفاع است که طبقات ساختمان به‌وسیله پله‌های مارپیچی به یکدیگر راه دارند. اگر از میدان نقش‌جهان به کاخ عالی‌قاپو نگاهی بیندازید، ایوانی با 18 ستون توجه شما را جلب می‌کند این ایوان در گذشته محل تماشای جشن‌ها و مسابقات چوگان برای پادشاهان بوده است.

در بدو ورود به عمارت عالی‌قاپو اولین چیزی که نگاه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند، نقاشی‌ها و گچ‌بری‌های فوق‌العاده زیبا از نقاش بزرگ رضا عباسی است. یکی از جذاب‌ترین طبقات عمارت عالی‌قاپو که حتماً باید از آن دیدن کنید، اتاق صوت یا اتاق موسیقی است.

اتاق صدا عالی‌قاپو که محلی برای نواختن موسیقی بوده است، این اتاق به‌گونه‌ای طراحی‌شده که صدای موسیقی بدون هیچ انعکاسی در کل عمارت پخش خواهد شد.

مسجد شیخ لطف‌الله

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان در روز بدون شک مسجد شیخ لطف‌الله است، چراکه زیبایی گنبد فیروزه‌ای با نور خورشید دوچندان می‌شود. پس چنانچه قصد بازدید از این بنای تاریخی دارید بهترین زمان در روشنایی روز است.

مسجد شیخ لطف‌الله یکی دیگر از جاذبه های معروف اصفهان است که در زمان صفویان، در ضلع شرقی میدان نقش‌جهان بنا شد. ساخت این مسجد حدود 18 سال زمان برد، شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، اما با دیدن معماری بی‌نقص و کاشی‌کاری‌های فوق‌العاده زیبا مسجد شیخ لطف‌الله متوجه خواهید شد که چرا ساخت این مسجد آن‌قدر زمان برده است.

ارزش مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان تنها به قدمت طولانی و اهمیتی به پایان نمی‌رسد؛ بلکه معماری بی‌نظر و تزئیناتی همچون کاشی‌کاری و معرق‌کاری باعث شده این مسجد به‌عنوان یکی از زیباترین مساجد دنیا معرفی شود.

جالب است بدانید مسجد شیخ لطف‌الله نسبت به دیگر مساجد متفاوت است زیرا این مسجد مناره و صحن ندارد و بازی نور و رنگ در داخل و خارج مسجد به‌قدری حیرت‌انگیز است که گردشگران را محو خود می‌کند. مسجد شیخ لطف‌الله از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در روز است توصیه می‌کنم در سفر به اصفهان از دیدن این جاذبه بسیار زیبا غافل نشوید.

باغ پرندگان

زیبایی‌های شهر اصفهان تنها به‌جاذبه های تاریخی ختم نمی‌شود و تعداد جاذبه های تفریحی و گردشگری در این شهر کم نیستند. باغ پرندگان یکی از جاهای دیدنی اصفهان در روز است؛ ما معمولاً به گردشگران توصیه می‌کنیم حتماً در هوای روشن به این مکان گردشگری مراجعه کنند.

شاید وجود پرندگانی گوناگون در شهر کویری اصفهان کمی عجیب باشد اما در حاشیه زاینده رود باغی سرسبز با بیش از 400 پرنده گوناگون واقع‌شده است. همان‌طور که گفتیم باغ پرندگان یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در روز است چراکه پرندگان در هوای خنک صبح سرحال‌تر هستند و با حرکات موزون دلبری می‌کنند.

در باغ پرندگان اصفهان شما انواع پرندگان همچون طاووس، کبک، اردک، قو، غاز و... نگهداری می‌شود. در ضمن برای برخی از پرندگان که شرایط زندگی در آب‌وهوای اصفهان را ندارند، قفس‌های شیشه‌ای متناسب با شرایط زندگی‌شان ساخته‌شده است. بخش‌های باغ پرندگان اصفهان به شرح زیر است:

  • برکه
  • فضای سبز
  • صخره
  •  تاکسیدرمی
  • و...
  • باغ گلها

    در این روزهای که شهرهای بزرگ درگیر آلودگی و ترافیک شده‌اند، وجود مکانی سرسبز با گلهای متنوع می‌تواند بسیار جذاب باشد. باغ گلهای اصفهان در سال 1390 به هدف مرکزی تفریحی، آموزشی، پژوهشی و از همه مهم‌تر به‌منظور ایجاد هوای سالم و پاک افتتاح شد. با قدم نهادن در باغ گلهای اصفهان حس و حال بهشت برایتان تداعی خواهد شد.

    باغ گلها دارای بخش‌های گوناگونی است، اما بهترین بخش آن ازنظر گردشگران فرش ایرانی است. این فرش طبیعی به وسعت 1860 است که گل‌های این فرش را گل‌های طبیعی متفاوتی تشکیل می‌دهد. از دیگر بخش‌های باغ گلهای اصفهان می‌توان به باغ صخره‌ای، باغ گیاهان دارویی، باغ گل رز، باغ زنبق و... اشاره کرد.

    باغ گلهای اصفهان امکانات رفاهی خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. این امکانات به شرح زیر است:

    • محوطه بازی کودکان
    • پارکینگ
    •  آلاچیق
    • شربتخانه
    •  غرفه صنایع‌دستی
    •  و...

    خانه ملا باشی

    شهر اصفهان با توجه به پیشینه تاریخی‌اش دارای خانه‌های تاریخی زیادی است که یکی از این خانه های تاریخی فوق‌العاده زیبا، خانه ملا باشی یا همان خانه معتمدی است. این بنای تاریخی یادگاری به‌جامانده از دوره قاجاریه است.

    خانه تاریخی ملا باشی از جاهای دیدنی اصفهان در روز است چراکه نور خورشید با عبور از شیشه‌های رنگی پنجره‌ها جلوه فوق‌العاده زیبایی را خلق می‌کند.

    اگر می‌خواهید در نزدیکی خانه ملا باشی اقامت داشته باشید، یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به این بنای تاریخی، هتل زنده رود اصفهان است. این هتل باشکوه در سال 1395 به‌عنوان هتل 3 ستاره فعالیت خود را آغاز نمود. هتل زنده رود از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است. فاصله هتل زنده رود تا خانه ملا باشی تنها 9 دقیقه پیاده‌روی است. همچنین مسافران این هتل تنها با 5 دقیقه رانندگی به بناهای تاریخی دسترسی خواهند داشت.

    سخن پایانی

    همان‌طور که خودتان می‌دانید، جاذبه های دیدنی اصفهان آن‌قدر زیاد است که معرفی همه آن‌ها در این مطلب، از حوصله مخاطب خارج است؛ اما ما در این مطلب سعی کردیم، بهترین جاهای دیدنی اصفهان در روز را به شما معرفی کنیم.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    گردشگری و میراث فرهنگی