اطلاعات تماس
  • 090135*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209207723723832
در دسترس نیست

عدم تقارن چشم ها بعد از جراحی پلک

چرا چشم ها بعد از بلفاروپلاستی قرینه نیستند؟

کد: 140209207723723832

، بندرماهشهر , (اخبار رسمی): بلفاروپلاستی، جراحی زیبایی پلک است که برای رفع افتادگی پلک، پف پلک و چین و چروک پلک انجام می‌شود. یکی از عوارض احتمالی جراحی بلفاروپلاستی، عدم تقارن چشم ها است. این عارضه، می‌تواند باعث نگرانی بسیاری از افراد شود. در این مقاله، قصد داریم به بررسی دلایل عدم تقارن چشم ها بعد از بلفاروپلاستی بپردازیم.

چرا چشم ها بعد از بلفاروپلاستی قرینه نیستند؟
عدم تقارن چشم ها بعد از بلفاروپلاستی

با انتخاب بهترین جراح پلک، از بروز عوارض خطرناک بعد از بلفاروپلاستی جلوگیری کنید.

دلایل عدم تقارن چشم ها بعد از بلفاروپلاستی دلایل مختلفی می‌توانند باعث عدم تقارن چشم ها بعد از بلفاروپلاستی شوند. برخی از این دلایل عبارتند از عدم قرینه بودن طبیعی چشم ها، عدم مهارت کافی جراح و عوامل غیرقابل کنترل.

عدم قرینه بودن طبیعی چشم ها همانطور که گفته شد، همه افراد، از نظر ظاهری، کاملا قرینه نیستند. این عدم قرینه بودن، ممکن است در اندازه، شکل یا موقعیت چشم ها دیده شود. به عنوان مثال، ممکن است یکی از چشم ها کمی کوچکتر یا بزرگتر از چشم دیگر باشد. همچنین، ممکن است یکی از چشم ها کمی گردتر یا کشیده تر از چشم دیگر باشد. در این موارد، عدم تقارن چشم ها، یک عارضه جراحی بلفاروپلاستی محسوب نمی شود. زیرا، این عدم قرینه بودن، قبل از جراحی نیز وجود داشته است.

عدم مهارت کافی جراح جراح بلفاروپلاستی، باید مهارت کافی برای انجام این جراحی را داشته باشد. عدم مهارت کافی جراح، می‌تواند باعث عدم قرینه شدن چشم ها شود. به عنوان مثال، اگر جراح، مقدار زیادی پوست یا چربی از پلک را برداشت کند، می‌تواند باعث شود که یکی از چشم ها کوچکتر یا افتاده تر از چشم دیگر شود. همچنین، اگر جراح، برش‌های جراحی را به درستی انجام ندهد، می‌تواند باعث شود که یکی از چشم ها کمی بالاتر یا پایین تر از چشم دیگر قرار بگیرد.

بنابراین در صورتی که می‌خواهید برای انجام چنین جراحی مهمی اقدام کنید حتما باید به بهترین جراح بلفاروپلاستی مراجعه کنید. در صورتی که ساکن استان خوزستان هستید، خوب می‌دانید که دکتر وجید بیگی به عنوان بهترین جراح پلک در اهواز شناخته می‌شوند.

عوامل غیرقابل کنترل برخی از عوامل غیرقابل کنترل، مانند تورم و کبودی بعد از جراحی، می‌توانند باعث عدم قرینه شدن چشم ها شوند. به عنوان مثال، تورم بعد از جراحی، می‌تواند باعث شود که یکی از چشم ها کمی بزرگتر یا پف کرده تر از چشم دیگر به نظر برسد. همچنین، کبودی بعد از جراحی، می‌تواند باعث شود که یکی از چشم ها کمی تیره تر یا کبود تر از چشم دیگر به نظر برسد. البته عوارض کبودی، ورم و پف اطراف چشم موقتی بوده و در صورتی که بلفاروپلاستی توسط جراح به درستی انجام شده باشد، عدم تقارن ناشی از ورم بعد از چند وقت از بین می‌رود و دائمی نیست.

راه کارهای جلوگیری از ناقرینگی چشم ها بعد از بلفاروپلاستی در صورتی که در مرحله تصمیم گیری برای جراحی پلک هستید، بهتر است با رعایت نکات ساده‌ای از بروز چنین مشکل آزار دهنده ای جلوگیری کنید.

حتماً برای بلفاروپلاستی به بهترین جراح و متخصص چشم متبحر مراجعه کنید. برای انتخاب جراح بلفاروپلاستی تنها هزینه بلفاروپلاستی را مد نظر قرار ندهید. چشم ها بخش مهمی از زیبایی صورت شما را تشکیل می دهند بنابراین انتخاب درستی داشته باشید. حتماً نمونه کارهای جراح مورد نظر خود را ببنید و قبل و بعد آن‌ها را مقایسه کنید. بررسی نمونه کارها در انتخاب مناسب بسیار موثر خواهد بود.

راهکارهای رفع عدم تقارن چشم ها بعد از بلفاروپلاستی در مواردی که عدم تقارن چشم ها بعد از بلفاروپلاستی در اهواز ناشی از کبودی و تورم اطراف چشم باشد، با گذشت زمان برطرف می‌شود. تورم و کبودی بعد از جراحی، معمولا ظرف چند هفته از بین می‌روند.

اما اگر عدم تقارن چشم ها، بعد از چند ماه از جراحی نیز برطرف نشود، می‌توان از راهکارهای زیر برای رفع آن استفاده کرد:

  • تزریق ژل یا فیلر: تزریق ژل یا فیلر، می‌تواند به برجسته کردن یکی از چشم ها کمک کند.
  • جراحی مجدد بلفاروپلاستی: در برخی موارد، ممکن است نیاز به جراحی مجدد بلفاروپلاستی باشد.

سخن پایانی

عدم تقارن چشم ها، یکی از عوارض احتمالی جراحی بلفاروپلاستی است. این عارضه، می‌تواند باعث نگرانی و ناراحتی بیمار شود. اگر قصد انجام جراحی بلفاروپلاستی را دارید، بهتر است به یک جراح ماهر و باتجربه مراجعه کنید. همچنین، قبل از جراحی، در مورد عوارض احتمالی جراحی با جراح خود صحبت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی چشم پزشکی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه چشم پزشکی ارائه می‌شود.

اطلاعات تماس
  • 090135*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان