اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210027737719216
در دسترس نیست

کارت بهداشت PVC چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 140210027737719216

، تهران , (اخبار رسمی): کارت بهداشت یک مجوز قانونی و معتبر است؛ که صحت و سلامت افراد را نسبت به بیماری‌های واگیردار از جمله بیماری‌های پوستی، قارچی و انگلی تضمین می‌کند. وزارت بهداشت و کشور جهت کاهش هزینه‌ها و بالا بردن دسترسی مردم به این کارت‌‌ها فرآیند "چاپ کارت بهداشت" و صدور آن را به دفاتر پیشخوان دولت محول کرده است.

کارت بهداشت PVC چیست و چه کاربردی دارد؟
کارت بهداشت PVC چیست و چه کاربردی دارد؟

کارت بهداشت مدرک معتبری است؛ که این کارت سلامت افراد از نظر ابتلا نشدن فرد به بیماری های پوست، مو، ناخن را مورد تایید قرار می دهد. به زبان ساده این کارت یک مجوز قانونی است و برای بعضی از کسب و کارها و مراکز تهیه مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر صنوف داشتن کارت بهداشت یک ضرورت اساسی محسوب می شود. وزارت بهداشت و وزارت کشور برای کاهش هزینه ها و افزایش سطح دسترسی عموم به کارت بهداشت فرانید چاپ کارت بهداشت و صدور آن به صنوف مربوطه را به دفاتر پیشخوان دولت محول کرده است. برای اخذ این مجوز می توانید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده و اقدام به چاپ کارت بهداشت نمائید.

چرا کارت بهداشت باید روی کارت PVC چاپ شود؟
کارت بهداشت یک سال اعتبار دارد. باید در این مدت به درستی از آن محافظت شود که آسیبی نبیند. به این دلیل کارت بهداشت را روی کارت PVC چاپ می‌کنند. این کارت‌ها علاوه بر اینکه دوام و ماندگاری بالایی دارد، انعطاف‌پذیر است، به راحتی نمی‌شکند و در مقابل رطوبت، گرما و سایش نیز مقاوم است. دفاتر پیشخوان دولت برای افزایش سرعت کار و کاهش هزینه‌های چاپ کارت، به جای خرید کارت خام پی وی سی، کارت‌ های بهداشتی که روی یک طرف آن‌ها متن ثابت چاپ انجام شده است را از مراکز ارائه دهنده خدمات چاپ خریداری می‌کنند. این دفاتر روی سمت سفید کارت اطلاعات دریافت کننده کارت را چاپ می‌زنند. دفاتر پیشخوان برای چاپ کارت بهداشت پی وی سی می‌بایست از پرینتر کارت استفاده کنند که در ادامه مناسب‌ترین نوع آن را معرفی می‌کنیم.

صدور کارت بهداشت
چاپ کارت بهداشت برای کلیه متصدیان و کارکنان اماکن عمومی و مراکز تهیه، تولید، توزیع، حمل و نقل و نگهداری از مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ضروری است که در صورت عدم دریافت آن، با جریمه مواجه خواهند شد. از آنجایی که حفظ سلامت و بهداشت در مراکز عمومی اهمیت بسیاری دارد، قانون دریافت کارت سلامت بهداشت با قدرت اجرا می‌شود. لازم به ذکر است افرادی که در محل‌های مذکور شاغل هستند اما با مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تماس ندارند از این قاعده مستثنی هستند و نیازی به اخذ کارت بهداشت برای آن‌ها وجود ندارد. اشخاصی مانند صندوقدار، نگهبان، راننده و نظایر آن‌ها در این دسته قرار می‌گیرند.

کارت خام بهداشت PVC
کارت بهداشت روی کارت‌ های پی وی سی سفید رنگ و با ضخامت ۷۶۰ میکرون چاپ می‌شود. ابعاد استاندارد کارت‌ های پی وی سی ۸.۵ در ۵.۳ سانتی متر است. کارت خام بهداشت معمولا به صورت یک رو چاپ در بسته بندی های ۱۰۰ عددی به فروش می‌رسد. متن پشت کارت بهداشت ثابت است و از طرف معاونت بهداشت اعلام شده است. طرح روی کارت متغیر بوده و به صورت رنگی توسط دفاتر پیشخوان چاپ می‌شود.


کارت بهداشت یک رو چاپ شده پی وی سی
کارت‌های بهداشت آماده که متن ثابت در یک طرف آن‌ها چاپ شده است، توسط مراکز چاپ به فروش می‌رسند. این کارت‌ها به دو صورت رنگی و مشکی عرضه می‌شوند. کارت پرداز این کارت‌ها را در دو نوع مشکی و رنگی تولید می‌کند. در صورتی که قصد دارید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید، می‌توانید هر یک از انواع آن‌ها را خریداری کنید.

متن کارت بهداشت

  • دریافت کارت بهداشت قبل از شروع کار الزامی است.
  • این کارت برای نگهداری در محل کار و ارائه به بازرس بهداشت محیط بوده و ارزش دیگری ندارد.
  • ارائه این کارت به منزله شروع و یا الزام برای اشتغال نمی‌باشد.
  • دارنده این کارت موظف است به محض ابتلا به بیماری واگیردار در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کند.
  • در صورت‌ عدم تمدید کارت بهداشت پس از اتمام تاریخ اعتبار طبق قانون، مشمول جریمه خواهید شد.
  • توصیه می‌گردد برای تمدید کارت بهداشت یک هفته قبل از اتمام تاریخ اعتبار اقدام فرمایید.
  • برای استعلام صحت کارت می‌توانید از طریق اسکن بارکد روی کارت، صحت اطلاعات را تایید فرمایید.

پرینتر چاپ کارت بهداشت PVC
دفاتر پیشخوان برای چاپ اطلاعات متغیر روی کارت بهداشت pvc نیاز به پرینتر کارت دارند. همچنین این مراکز جهت چاپ کارت‌‌های مختلف، نظیر چاپ کارت منزلت و چاپ کارت سلامت نیز، باید چاپگری مناسب و به‌صرفه تهیه کنند.

چاپگر کارت بهداشت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  • کاربری آسان:

کاربری پرینتر کارت بهداشت باید آسان باشد. طوری‌که که تمامی پرسنل دفاتر پیشخوان به ‌راحتی بتوانند با آن کارت چاپ کنند و بدون نیاز به آموزش خاصی، سرویس‌های نگهداری و کلین دستگاه را انجام دهند.

  • کیفیت چاپ بالا:

کارت‌های بهداشت فقط یکبار چاپ می‌شوند و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به همین علت باید با کیفیت بالایی صورت پذیرد تا پس از چندین مرتبه استفاده خراب نشود.

  • قیمت مناسب:

کارت پرینترهای PVC اغلب قیمت‌های بسیار بالایی دارند که خرید آن‌ها باعث می‌شود هزینه‌های تهیه، نگهداری و چاپ کارت بهداشت بالا برود. لذا تهیه یک دستگاه با قیمت مناسب خیلی ضروری است. پیشنهاد کارت پرداز به منظور کاهش هزینه‌ها به شما عزیزان خرید پرینتر کارت دست دوم است.

  • مواد مصرفی ارزان و در دسترس:

برخی از دستگاه‌ها، مواد مصرفی نایاب یا گرانی دارند، که در تهیه آن‌ها مشکلات زیادی وجود دارد و هزینه نهایی چاپ کارت را بسیار افزایش می‌دهند. چاپگری که تجهیزات جانبی و مواد مصرفی آن به راحتی در بازار یافت می‌‌شود و قیمت مناسب‌تری دارد، بهترین انتخاب برای دفاتر پیشخوان است.

  • گارانتی دستگاه:

دیگر مسئله مهم و ضروری در خرید پرینتر چاپ کارت بهداشت PVC، گارانتی و خدمات پس از فروش است.

با توجه به موارد مذکور به دفاتر پیشخوان پیشنهاد می‌شود که از پرینترهای کارت PVC ارزان قیمت و با قابلیت دسترسی آسان به لوازم مصرفی و تجهیزات جانبی آن‌ها استفاده نمایند. در ادامه چند نوع از بهترین چاپگرهای کارت که این خصوصیات را دارند، معرفی می‌نمایید.

مناسب‌ترین پرینتر کارت بهداشت
۱- پرینتر کارت هایتی CS200
یکی از بهترین گزینه‌هایی که در بین چاپگرهای کارت پی وی سی وجود دارد، دستگاه Hiti CS200 است. قیمت مناسب چاپگر و مواد مصرفی، سرعت چاپ بالا، کیفیت چاپ عالی و موجود بودن مواد مصرفی، این پرینتر را به بهترین گزینه برای صدور کارت بهداشت تبدیل می‌کند.

۲- پرینتر کارت هودو SIP30
پرینتر هودو یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای صدور کارت بهداشت است. کیفیت چاپ آن مانند پرینتر هایتی بوده اما قیمت ارزان‌تری دارد. 
۳- پرینتر کارت اسمارت ۳۱
چاپگر کارت SMART-31 یکی از دستگاه‌های مقرون به‌صرفه به‌شمار می‌رود که در بسیاری از دفاتر پیشخوان مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. این مدل قابلیت چاپ تکرو از لبه کارت را دارد و چاپ را به روش مستقیم انجام می‌دهد. 
مراحل اخذ کارت بهداشت PVC
نحوه اخذ و چاپ کارت بهداشت برای متقاضیان به چند مرحله تقسیم می شود:

  • ابتدا مراجعه متقاضی به دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت نام کارت بهداشت
  • ارائه اصل مدارک (کارت ملی، عکس رنگی پرسنلی) به متصدی دفتر پیشخوان
  • ثبت اولیه مشخصات متقاضی
  • پرینت برگه درخواست و ارجاع به پزشک تعیین شده برای معاینات
  • مراجعه متقاضی به مرکز بهداشت برای انجام معاینات پزشکی لازم برای صدور کارت بهداشت
  • تائید و امضا درخواست توسط کارشناس بهداشت محیط و رئیس مرکز بهداشت
  • تکمیل درخواست پس از ارائه فرم معاینات
  • در نتیجه چاپ کارت بهداشت pvc و تحویل به متقاضی توسط دفتر پیشخوان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی