اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210037739223969
در دسترس نیست

پهپاد کشاورزی نوین ترین ابزار برای کشاورزی پایدار

همه چیز درباره پهپاد کشاورزی

کد: 140210037739223969

، (اخبار رسمی): پهپاد کشاورزی روشی نوین در کشاورزی است. با پیشرفت کشاورزی و ورود تکنولوژی به این حوزه و هم چنین ارزش بالای محصولات کشاورزی به سبب زحمتی که هرساله کشاورز بابت به بار نشستن آن میکشد و انتظار دارد در پایان فصل محصولی مرغوب با بالاترین بازدهی را برداشت نماید.

همه چیز درباره پهپاد کشاورزی
همه چیز درباره پهپاد کشاورزی

با استفاده از پهپادهای کشاورزی می توانیم محلوله های مواد شیمیایی را به طور یکسان توزیع کنیم ،در این صورت محصول با کیفیتی خواهیم داشت و بدون کار طاقت فرسای دستی عملکرد بالاتری وجود می‌آید.

پهپاد کشاورزی روشی نوین در کشاورزی است. با پیشرفت کشاورزی و ورود تکنولوژی به این حوزه و هم چنین ارزش بالای محصولات کشاورزی به سبب زحمتی که هرساله کشاورز بابت به بار نشستن آن میکشد و انتظار دارد در پایان فصل محصولی مرغوب با بالاترین بازدهی را برداشت نماید. اما همانطور که می‌دانید این به شرطی است که در زمان داشتِ محصول مراقبت‌های لازم را به عمل آورده و از سلامت محصول و کیفیت آن قبل از برداشت اطمینان حاصل کند.

چرا باید محصول خود را سمپاشی کنیم؟؟ | دلیل استفاده از پهپاد کشاورزی

یکی از مشکلاتی که همیشه بر سر راه کشاورزان بوده، آفاتی است که همه ساله به محصولاتشان حمله ور می‌شوند. این آفات بسته به نوع محصول و جغرافیای کشاورزی متفاوت است و نحوه‌ی مبارزه با آن‌ها نیز مختلف است. ارزش بالای محصولات و هم چنین زحمتی که بعضا یک سال کشاورز برای محصول خود می‌کشد و هزینه هایی که برای رشد و تکامل محصول می‌پردازد باعث می‌شود که قبول نکند محصول خود به راحتی در مقابل آفت‌ها از بین برود و او فقط نظاره‌گر باشد (به قول شاعر، من با دوچشم خویشتن دیدم که جانم می‌رود)

نقش پهپاد سمپاش در بهبود بهره وری و کارایی در کشاورزی با استفاده از پهپاد کشاورزی می توانیم به افزایش بهره‌ وری زمین های کشاورزی کمک کنیم وهمچنین باعث سازگاری بهتر کشاورزی با تغییرات آب و هوا می باشد. پهپادهای کشاورزی می توانند در کاهش آلودگی کمک کنند.

صنعت کشاورزی استفاده ازپهپاد کشاورزی را ابزاری ضروری برای کشاورزان در سراسر جهان می داند در کشاورزی دقیق، مزرعه بزرگ به واحدهای کوچک تقسیم می‌شود؛

فناوری پهپادهای کشاورزی در زمینه های مختلفی از کارها مفید است مانند، جستجوی محل زمین های جدید، ارائه راه های سریع و آسان برای بررسی از راه دورِ بخش های کوچکی از محصولات زراعی و همچنین بررسی کل زمین کشاورزی.

استفاده از پهپادهای کشاورزی در افزایش بهره وری زمین های کشاورزی کمک می کند و همچنین باعث سازگاری بهتر کشاورزی با تغییرات آب و هوا می شود.

نیازهای صنعت کشاورزی که رو به رشد است همراه با مشکلاتی که نظارت بر تعداد زیادِ محصولات کشاورزی موجب آن می شود، موانع زیادی را ایجاد کرده است که با توجه به فناوری پهپاد می توان به رفع آنها کمک کرد.

بزرگترین نگرانی کشاورز آبیاری است تا با خشکسالی مواجه نشوند.پهپادهای کشاورزی که به سنسورها مجهز هستند می توانند بخشی از زمین های کشاورزی را که به آب بیشتری نیاز دارند را شناسایی کنند.در این صورت کشاورزان می توانند برای تنظیم شرایط زمین های خود از این روش استفاده کنند.با استفاده از پهپادهای کشاورزی می توان از راه دور به زمین ها دسترسی داشت که این امربه شناسایی قارچی گیاهان و عفونت های باکتریایی کمک می کند و این اقدام سریع این شرایط را برای کشاورز ایجاد می کند تا میزان استفاده از مواد شیمیایی را کنترل کنند و باعث می شود محصول در مقابل بیماری بیماری مقاوم باشد.یکی از نکات مهم اسپری کردن هوایی سموم با پهپاد کشاورزی است که چندین برابربیشتر از روش های سنتی تاثیر دارد.

نقش پهپاد در کشاورزی در هر فصل سال چگونه است؟ پهپاد‌ها کاربردهای متنوعی در کشاورزی دارند که مهم ترین آنها عبارتند از:

1.آنالیز زمین و خاک به وسیله پهپاد

به وسیله پهپاد می‌توان به راحتی نقشه‌ های سه بعدی از زمین تهیه کرده و به کمک آن الگوی کاشت بذررا طراحی کردضمنا برخی مواد موجود در خاک مانند سطح نیتروژن را نیز می‌توان به وسیله تصویربرداری هوایی چند طیفی با پهپاد اندازه گیری کرد.

2.نقش پهپاد در کشاورزی و پایش

محصولات در نقشه برداری هوایی با پهپاد محصولات ما با دقت بالاتری مورد پایش قرار می گیرد و از نظر هزینه برای کشاورز بسیار مناسب است.در پایش پهپادی محصولات با کیفیتی خواهیم داشت و همچنین نظارت کافی بر رشد محصولاتمان را داریم.

3.مدیریت آبیاری با پهپاد کشاورزی

  • توجه به مناسب نبودن زمین کشاورزی و سیستم آبیاری آن حدود 70 درصد آب مصرفی استفاده می شود.
  • در این صورت استفاده از پهپادهایی که مجهز به سیستم پایش هستند می توانیم مشکل استفاده بیش از اندازه آب را رفع کنیم .
  • به این صورت که پهپاد دارای سنسور حرارتی و مادون قرمز بر فراز زمین پرواز کرده و اطلاعاتی را جمع آوری می نماید.

4.سمپاشی با پهپاد کشاورزی

با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند لیدار، رادار و تجهیزات دیگر بر روی پهپادها به راحتی می‌توان از آن‌‌ها جهت سمپاشی محصولات استفاده کرد طوری که در برخی موارد سرعت سمپاشی تا چندین برابر بیشتر از سمپاشی با ماشین‌های رایج سمپاشی می‌باشد.

اگردر یک مکان بیش از حد سم غلیظ اسپری کنیم،علاوه برافزایش هزینه های اضافی به طور بالقوه کیفیت محصول خود را کاهش می دهید.همچنین با غلظت بسیار کم سود،محصولات خود را در معرض رشد بیش از حد علف های هرزه سود تغذیه یا خورده شدن توسط حشرات وسایر شکارچیان قرار می دهد و تعداد محصول را کاهش می دهید.

با استفاده از پهپادهای کشاورزی می توانیم محلوله های مواد شیمیایی را به طور یکسان توزیع کنیم ،در این صورت محصول با کیفیتی خواهیم داشت و بدون کار طاقت فرسای دستی عملکرد بالاتری وجود می‌آید. استفاده پهپاد در کشاورزی را می‌توان تقریباً در کشت هر نوع محصولی از جمله برنج، گندم، ذرت، درختان مرکبات، پنبه و موارد دیگر به کار برد.

یکی از کلیدی‌ترین فواید بروز این تکنولوژی در کشاورزی سنجش از راه دور است که تشعشعات روی زمین را می‌گیرد و می‌تواند همه چیز را از ویژگی‌های فیزیکی گرفته تا اندازه گرمایی که آن منطقه ایجاد می‌کند را ردیابی کند. پهپادهای نقشه برداری کشاورزی مناسب،باید دارای تصویر برداری چند طیفی باشند.

انواع کاربرد پهپاد سمپاش

1.بهبود ایمنی اپراتورها و کاهش خطر بادبردگی

2.بی نیاز از باند فرودگاهی

3. ایمنی بالا به سبب داشتن خلبان خودکار در پهپاد

4.بهره وری برای کار در زمین ناهموار و کرت های کوچک

سرعت سم پاشی پهپاد به نسبت روش سنتی 40 برابر بیشتر است. از جهتی دیگر در روش سنتی به نیروهای انسانی بسیار زیادی نیاز است. اما با استفاده از پهپاد می توان هزینه سم پاشی را به شدت کاهش داد. از طرف دیگر با استفاده از پهپاد سم پاش، می توان محصولات بسیار با کیفیت تری را برداشت کرد.

پهپاد های سمپاش درشرایطی که امکان استفاده از سایر روشهای مبارزه شیمیایی بعلت شرایط آب و هوایی،توپوگرافی و غیره مقدورنباشدکاربرد دارند،جهت نزدیک شدن شرایط کار نمونه پهپاد های سمپاش موجود در کشور با حداقل استاندارد های مورد نیاز حفظ نباتات، ﻻزم است تغییراتی در نحوه کاربرد پهپاد ها انجام شود، بدین صورت که ابتداعملیات مشروحه ذیل در زمان کالیبراسیون اعمال و در حین عملیات ممبارزه نیزکنترل و بررسی های ﻻزم انجام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه مدیریت مانا

تیم مانا با استفاده از مطالعات روز دنیا و تجارب همکاری در شرکت‌های بزرگ و متنوع، شما را در مسیر رشد و تعالی سازمان یاری می‌دهد؛ تا تاثیرات مثبت و ماندگار از خود بجای بگذارید. خدمات مانا به گونه‌ای طراحی شده که شرکت‌های کوچک و متوسط، در کسب و کار خود تبدیل به بزرگان عرصه رقابت شوند. تعمیق در تعهد، مسئولیت پذیری و کیفیت، یک اصل مهم در مانا بوده که منجر به یک ارزش شده است. از این رو تیم مانا با مدیریت هزینه‌ها، کشف مزیت‌های رقابتی و ایجاد تمایز با رقبا، جهش شما را به سمت ارزشمندی تضمین می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی