اطلاعات تماس
  • 090135*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210117753823832
در دسترس نیست

بهترین سن جراحی پلک

بلفاروپلاستی در سنین مختلف: تفاوت‌ها و نکات کلیدی

کد: 140210117753823832

، بندرماهشهر , (اخبار رسمی): بلفاروپلاستی یک جراحی زیبایی پلک است که برای رفع افتادگی پلک‌ بالا و یا تجمع چربی و افتادگی پلک پایین انجام می‌شود. این عمل می‌تواند در سنین مختلف انجام شود اما همانند هر عمل جراحی، سن انجام آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب از جراحی پلک باید آن را در سن مناسب انجام داد.

بلفاروپلاستی در سنین مختلف: تفاوت‌ها و نکات کلیدی
بهترین سن بلفاروپلاستی و جراحی پلک چند سالگی است

با بلفاروپلاستی می‌توان در هر سنی جوانتر از سن واقعی خود به نظر رسید

دلایل افتادگی یا پف پلک

افتادگی پلک که برخی از افراد با اصطلاح پف پلک از آن نام می‌برند، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است:

  • ژنتیک: برخی از افراد به صورت ارثی و ژنتیکی دارای پف پلک هستند.
  • بیماری یا آسیب‌های چشمی: آسیب‌های چشمی، مانند ضربه به چشم و یا ابتلا به برخی از بیماری‌ها می‌تواند باعث افتادگی پلک شود.
  • پیری: با افزایش سن، پوست پلک‌ها شل می‌شود و باعث افتادگی پلک شود (این مورد شایع‌ترین دلیل افتادگی پلک است).

بلفاروپلاستی در سنین جوانی

بلفاروپلاستی در سنین جوانی معمولاً برای رفع افتادگی پلک‌های فوقانی انجام می‌شود. در این سنین، پوست پلک‌ها هنوز انعطاف‌پذیر است و می‌توان با برداشتن مقدار کمی پوست، افتادگی پلک‌ها را برطرف کرد.

مزایای جراحی پلک در جوانی

از جمله مزایای بلفاروپلاستی در جوانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود ظاهر چشم‌ها: افتادگی پلک‌ها می‌تواند باعث شود چشم‌ها کوچک‌تر و خسته‌تر به نظر برسند. جراحی پلک و برداشتن پف پلک می‌تواند ظاهر چشم‌ها را بهبود بخشد و باعث شود چشم‌ها بزرگتر، بازتر و شاداب‌تر به نظر برسند. در نتیجه زیبایی چهره را در جوانی دو چندان می‌کند.
  • افزایش اعتماد به نفس: طبیعی است که جوانان حساست بیشتری در دوران جوانی بر روی زیبایی چهره خود دارند. از بین بردن افتادگی پلک می‌تواند با زیباتر کردن چهره باعث افزایش اعتماد به نفس افراد شود.
  • بهبودی سریعتر: در دوران جوانی خاصیت کشسانی و الاستیسیته بیشتری دارد؛ در نتیجه دوره نقاهت بعد از جراحی کوتاهتر بوده و پوست سریعتر بهبود می‌یابد.

جایگزین‌ بلفاروپلاستی در جوانی

بسیاری از افراد که افتادگی پلک دارند و هنوز در سنین جوانی به سر می‌برند، بین انتخاب روش‌ جراحی پلک و یا جایگزین‌ غیر جراحی برای آن مردد می‌شوند. در نتیجه بهتر است با روش‌های دیگری برای بهبود پلک‌ها نیز آشنا شوید. این روش‌‎ها عبارتند از:

  • تزریق ژل یا فیلر: تزریق ژل یا فیلر می‌تواند به پر کردن چین و چروک‌ها و افتادگی پلک‌ها کمک کند.
  • لیفت ابرو: لیفت ابرو می‌تواند به بالا بردن ابرو‌ها و کاهش افتادگی پلک‌ها کمک کند.
  • تزریق بوتاکس: تزریق بوتاکس می‌تواند به کاهش چین و چروک‌های اطراف چشم‌ها و بالاتر بردن ابرو کمک کند.

با اینکه این روش‌ها هزینه و عوارض کمتری دارند، ولی به همان نسبت از ماندگاری کوتاهتری نیز برخوردا هستند. همچنین اینکه لازم است دقت داشته باشید که این روش‌ها افتادگی پلک را از بین نمی‌برند و تنها به صورت موقتی آن را پنهان کرده و اطراف چشم را زیباتر می‌کنند. در صورتی که با جراحی بلفاروپلاستی پوست اضافی و افتاده پلک به طور کامل برداشته می‌شود.

بلفاروپلاستی در سنین میانسالی

بلفاروپلاستی در سنین میانسالی معمولاً برای رفع افتادگی پلک‌های فوقانی و تحتانی (بلفاروپلاستی پلک پایین) انجام می‌شود. در این سنین، پوست پلک‌ها شل‌تر می‌شود و ممکن است نیاز به برداشتن مقدار بیشتری پوست باشد. همچنین، ممکن است نیاز به لیفت پوست پلک‌های تحتانی نیز باشد.

بلفاروپلاستی در سنین پیری

بلفاروپلاستی در پیری و بالای 70 سالگی معمولاً برای رفع افتادگی پلک‌های فوقانی، تحتانی و گوشه‌های چشم انجام می‌شود. در این سنین، پوست پلک‌ها بسیار افتاده شده و ممکن است نیاز به برداشتن مقدار زیادی پوست و چربی باشد. همچنین، ممکن است نیاز به لیفت پوست پلک‌های تحتانی و گوشه‌های چشم نیز باشد. در سنین میانسالی و پیری دوران نقاهت طولانی‌تر  و بهبودی کندتر خواهد بود.

بهترین سن بلفاروپلاستی

بهترین سن بلفاروپلاستی، سنی است که افتادگی پلک‌ها باعث کاهش اعتماد به نفس فرد شده باشد و از روش‌های غیر جراحی برای رفع افتادگی پلک‌ها نتیجه دلخواه حاصل نشده باشد.

در سنین جوانی، پوست پلک‌ها هنوز انعطاف‌پذیر است و ممکن است با روش‌های غیر جراحی، مانند تزریق ژل یا فیلر، بتوان افتادگی پلک‌ها را برطرف کرد. اما تاثیرگذاری این روش‌ها موقتی بوده و نتیجه دائمی نخواهند داشت. در سنین میانسالی و پیری، پوست پلک‌ها شل‌تر می‌شود و ممکن است نیاز به بلفاروپلاستی باشد.

به طور کلی، بلفاروپلاستی در سنین 40 تا 60 سالگی بهترین نتیجه را دارد. در این سنین، پوست پلک‌ها هنوز انعطاف‌پذیر است و عوارض احتمالی بلفاروپلاستی کمتر است.

در سنین بالاتر از 60 سالگی، احتمال بروز عوارض احتمالی بلفاروپلاستی بیشتر است. همچنین، ممکن است نیاز به لیفت پوست پلک‌های تحتانی نیز باشد.

در نهایت، بهترین راه برای تعیین بهترین سن بلفاروپلاستی، مشورت با یک جراح زیبایی متخصص است. جراح زیبایی می‌تواند با بررسی شرایط شما، بهترین زمان برای انجام بلفاروپلاستی را تعیین کند.

منبع: وبسایت رسمی دکتر وحید بیگی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی چشم پزشکی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه چشم پزشکی ارائه می‌شود.

اطلاعات تماس
  • 090135*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان