اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210257773214784
در دسترس نیست

مقایسه ساختار فیلتر سپرایتور کمپرسور و موتور دیزل

تفاوت فیلتر سپرایتور کمپرسور و موتور دیزل

کد: 140210257773214784

، تهران , (اخبار رسمی): فیلتر سپرایتور به مفهوم فیلتر جدا کننده می باشد. دو نوع اصلی فیلتر سپرایتور یکی بر روی موتور های دیزلی به منظور جداسازی قطرات معلق آب موجود در گازوئیل و دیگری بر روی کمپرسور ها به منظور جداسازی روغن معلق در هوای فشرده خروجی کمپرسور نصب می شود.

 تفاوت فیلتر سپرایتور کمپرسور و موتور دیزل
انواع فیلتر سپرایتور

فیلتر سپرایتور کمپرسور و فیلتر سپرایتور (آبگیر) موتور دیزل در این است که فیلتر سپرایتور کمپرسور به منظور جداسازی قطرات روغن ریز معلق در هوای فشرده خروجی کمپرسور مورد استفاده قرار می گیرد

فیلتر های صنعتی در شکل های مختلف، با قابلیت جذب ذرات در ابعاد مختلف و با قابلیت جذب ذرات معلق جامد و مایع تولید شده و بر روی انواع ماشین آلات صنعتی اتصال پیدا می کنند.

مبنای عملکرد فیلتر های صنعتی عبور یک جریان سیال در فاز مایع یا گازی از یک صافی که اغلب یا بصورت الیاف طبیعی از جنس سلولزی (فیلتر های گازوئیل، روغن و هوا)  هستند و یا از جنس الیاف مصنوعی (فیلتر های سپراتور آبگیر و کمپرسور و هوا). استفاده از فیلتر ها بر روی ماشین آلات صنعتی نه تنها به بهبود عملکرد و افزایش راندمان ماشین آلات می انجامد بلکه سبب افزایش طول عمر اجزای ماشین آلات با کاهش سایش و رسوب در سیستم می شود.

کوتاه ترین تحلیل در تفسیر تفاوت فیلتر سپرایتور کمپرسور و فیلتر سپرایتور (آبگیر) موتور دیزل در این است که فیلتر سپرایتور کمپرسور به منظور جداسازی قطرات روغن ریز معلق در هوای فشرده خروجی پمپ اسکرو کمپرسور مورد استفاده قرار می گیرد حال آنکه فیلتر سپرایتور موتور دیزل به منظور جداسازی قطرات آب معلق در سوخت گازوئیل موتور دیزل اتصال پیدا می کند. با این وجود و به منظور بررسی دقیق تر ساختار، متریال و برند های معتبر انواع فیلتر صنعتی در ادامه مقاله به معرفی فیلتر های صنعتی در اشکال مختلف و مقایسه قابلیت های کاری آنها می پردازیم. در انتهای مقاله نیز به معرفی معتبر ترین برند های تولید کننده فیلتر های صنعتی می پردازیم.

فیلتر سپرایتور موتور دیزل

موتور های دیزلی یا گازوئیل سوز پر مصرف ترین نوع موتور های احتراق داخلی هستند که نه تنها بر روی بسیاری از خودروهای سواری بلکه بر روی اغلب تراک ها، کامیون ها، ماشین آلات راهسازی و معدنی از جمله لودر و بیل مکانیکی، انواع دیزل ژنراتور ها و کشتی ها اتصال پیدا می کنند. موتور های دیزلی از سوخت گازوئیل بعنوان مولد نیرو استفاده می کنند. گازوئیل سوختی با عدد اکتان نسبتا بالا بوده و سوخت آن در موتور دیزلی گشتاور حرکتی بالایی را به همراه دارد. با این وجود انواع مختلفی از آلاینده ها هم در فاز جامد (شامل انواع شن و سنگ ریزه، خاک و غبار، دوده و الیاف و شیشه) و هم در فاز مایع (روغن و آب) در این سوخت وجود دارد. آلاینده های گازوئیل مصرفی موتور های دیزلی هم در مرحله انتقال از پالایشگاه و هم در مرحله ذخیره سازی در تانکر ها با این سوخت ترکیب می شوند.

فیلتر گازوئیل Fuel filter در گذشته تنها با قابلیت جذب آلاینده های فاز جامد گازوئیل با ساختاری شبیه به فیلتر های روغن و تنها از یک کارتریج سلولزی تولید می شود. جذب آلاینده های فاز جامد هر چند با جلوگیری از رسوب ذرات جامد مانع از سایش بین اجزای فلزی موتور دیزل می شد اما در برابر عبور قطرات آب معلق در گازوئیل مقاومتی ایجاد نمی کرد. فیلتر سپراتور موتور دیزل که امروزه بر روی ماشین های سنگین اتصال پیدا می کند در بخش کارتریج از دو بخش مجزا یکی الیاف سلولزی با قابلیت جذب آلاینده های فاز جامد و یک بخش الیاف مصنوعی به منظور جداسازی و ته نشینی قطرات آب معلق در گازوئیل تولید می شود.

عدم ورود قطرات آب به داخل موتور احتراق دیزلی با بکارگیری فیلتر سپرایتور نه تنها مانع از زنگ زدگی بخش های مختلف موتور دیزل از جمله سیستم انژکتور می شود بلکه با افزایش دمای احتراق سبب افزایش گشتاور خروجی و راندمان موتور دیزل می گردد. از آنجایی که فیلتر های سپرایتور موتور دیزل به منظور جذب و حذف قطرات آب مورد استفاده قرار می گیرند آنها را تحت نام فیلتر آبگیر یا فیلتر آبگیر موتور دیزل نیز می شناسند. فیلتر آبگیر سپرایتور موتور دیزلی دارای یک محفظه نگهدارنده در کف قوطی پیچی شکل می باشد که قطرات آب جذب شده در آن ذخیره و قابلیت تخلیه را دارند.

فیلتر سپرایتور کمپرسور اسکرو

کمپرسور ها یکی از مولد های پر قدرت نیرو محرکه محسوب می شوند. در واقع الکتروموتور ها (مبدل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی) ، موتور های احتراق داخلی (مبدل سوخت های فسیلی به انرژی مکانیکی) و کمپرسور ها سه مورد از پر کاربرد ترین ماشین های تولید نیرو محرکه در صنعت محسوب می شوند. کمپرسور ها با فشرده سازی هوا با بکارگیری یک پمپ اسکرو نیروی محرکه مصرفی بسیاری از ماشین آلات مانند پمپ های دیافراگمی، پرچ زن ها و بسیاری از دستگاه های حفاری و صنعتی را فراهم می آورند.

کمپرسور ها با مکش ها در سمت ورودی و در فشار محیط کار خود را آغاز می کنند. هوای مکش شده توسط کمپرسور اسکرو از داخل یک پمپ با دنده های اسپیرال تحت نام پمپ اسکرو عبور کرده و با پیشروی در این پمپ فشرده شده و فشار آن افزایش می یابد. به منظور جلوگیری از پس روی هوا بین دنه های اسپرال پمپ اسکرو از یک سمت و روان کاری دنده های پمپ از سمت دیگر پمپ همواره روغن کاری می شود. قطرات روغن در طی مراحل فشرده سازی هوا با هوای فشرده آمیخته شده و به صورت پودری از داخل پمپ اسکرو کمپرسور خارج می شوند. هوای فشرده ازپمپ اسکرو کمپرسور در دمای بالا با مخلوطی از قطرات ریز و درشت روغن ابتدا به یک صفحه فلزی برخورد کرده تا قطرات درشت روغن معلق از آن جدا شوند. در مرحله با بکارگیری فیلتر سپرایتور روغن از هوای کمپرسور به جداسازی قطرات پودری و ریزتر روغن از هوای فشرده خروجی از کمپرسور ها می پردازند.

به نقل از رکنا "فیلتر سپرایتور کمپرسور از الیاف مصنوعی به رنگ شیری و به شکل استوانه ای تولید می شود. این الیاف مصنوعی در بیرون توسط مش های فلزی محصور می شوند. اغلب نمونه های فیلتر سپرایتور کمپرسور که با برند های معتبر تولید شده باشند به منظور جلوگیری از آتش سوزی در عملکرد کمپرسور متصل به یک ارت گیر هستند. بکار گیری فیلتر سپرایتور کمپرسور نه تنها مانع از هدر رفت روغن از کمپرسور و کاهش هزینه های جایگزینی روغن می شود بلکه با بهبود کیفیت هوای خروجی مانع از آسیب به ماشین های ثانویه مصرف کننده هوای فشرده شده از آلودگی محیطی نیز جلوگیری به عمل می آورد."

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید