اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۹۱۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210257774925171
در دسترس نیست

تاثیرات پهپاد سمپاش روی کشاورزی و محیط زیست

پهباد سمپاش و تاثیرات مثبت آن بر روی محیط زیست و کشاورزی پایدار

کد: 140210257774925171

، تهران , (اخبار رسمی): با استفاده از پهپادها برای اسپری کود و سموم، می‌توان دقت بیشتری در توزیع مواد داشت و از هدررفت مواد و آلودگی محیط زیست جلوگیری کرد.

پهباد سمپاش و تاثیرات مثبت آن بر روی محیط زیست و کشاورزی پایدار
پهباد سمپاش و تاثیرات مثبت آن بر روی محیط زیست و کشاورزی پایدار

پهپادها نقش قابل توجهی در تاثیر گذاری مدیریت زمان و سهولت انجام کار دارند.به عنوان مثال در مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می‌توانیم حدود یک هکتار از زمین زیر کشت را به وسیله پهپاد سم‌پاشی کنیم،

پهباد سمپاش و تاثیرات مثبت آن بر روی محیط زیست و کشاورزی پایدار یکی از بحث های جنجالی صنعت کشاورزی است. اصولا یکی از پارامترهای مهم در سمپاشی سرعت انجام سمپاشی است. از نکته های مهم سمپاشی با پهپاد، سرعت فوق العاده آن می‌باشد به طوری که با وجود پهپاد در هر ساعت می‌توان ۶ الی ۷ هکتار را سم پاشی کرد. در روش های سنتی حداکثر می‌توان هر ساعت یک الی دو هکتار را سم‌پاشی کرد.با توجه به  سرعت بالای حرکت پهپاد این امکان را داریم که هر هکتار از زمین کشاورزی را در مدت 8 الی 12 دقیقه محلول‌پاشی کنیم. این سرعت بالا، موجب می‌شود که بتوان در هر روز بین 25 الی 50 هکتار را محلول‌پاشی کرد. معمولا در روش‌های سنتی سم‌پاشی، فرد سم‌پاش نیاز است که وارد زمین شود. به همین دلیل در تمام مدت سم‌پاشی با سم، در تماس است. سموم کشاورزی نیز چون از مواد شیمیایی تولید شده‌اند، غالبا برای بدن انسان مضر هستند. به صورت تجربی دیده شده است که پس از سم‌پاشی فرد سم‌پاش، تا یک هفته دچار علائمی چون خارش، قرمزی چشم و اسهال می‌باشد. در سم‌پاشی با پهپاد، بطوری که که سم‌پاشی بدون حضور فرد درون مزرعه انجام می‌گیرد و حتی خلبان هم در کنار مزرعه حضور دارد، امکان آسیب‌ را  به حداقل می‌رساند. این ویژگی، یکی از مهمترین مزایای سم‌پاشی با پهپادهای کشاورزی است.

یکی دیگراز مزایای سم‌پاشی با پهپادهای کشاورزی، کاهش مصرف سم در کشاورزی می‌باشد. علی‌رغم اینکه اکثر سموم در کشاورزی به صورت میزان لیتر بر هکتار تجویز می‌شوند، بعضی از سموم نیز به صورت میزان دوز، مصرف می‌شوند. در این موارد، میزان مصرف سم در هکتار به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

پس از بارش باران و در هنگام بروز سیلاب، به دلیل گل شدن زمین، امکان ورود به مزرعه وجود ندارد. تنها دستگاهی که می‌تواند بدون ورود به زمین عملیات محلول‌پاشی را انجام دهد، پهپاد است. این امر از آنجایی حائز اهمیت است که پس از بارش باران، آفات و بیماری‌ها به دلیل رطوبت بالا، رشد بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. با توجه به این مسئله  سرعت واکنش به آنها حیاتی است.

با استفاده از پهپادها برای اسپری کود و سموم، می‌توان دقت بیشتری در توزیع مواد داشت و از هدررفت مواد و آلودگی محیط زیست جلوگیری کرد.

با استفاده از پهپادها می توانیم مصرف بهینه تری از منابع طبیعی مانند آب و انرژی داشته باشیم و به حفظ محیط زیست کمک کنیم،در مجموع با استفاده از پهپادها در کشاورزی و دامپروری بهبود کارایی،افزایش بهره وری،کاهش هزینه ها و حفاظت از محیط زیست و سلامت انسان ها کمک می کند.

افزایش سرعت سمپاشی با پهپاد

پهپادها نقش قابل توجهی در تاثیر گذاری مدیریت زمان و سهولت انجام کار دارند.به عنوان مثال در مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می‌توانیم حدود یک هکتار از زمین زیر کشت را به وسیله پهپاد سم‌پاشی کنیم، با توجه به سرعت‌ بسیاربالای سم پاشی با پهپاد در صورت استفاده از سم پاشی هوایی روزانه می‌توان ۳۰ تا ۴۰ هکتار زمین را سم‌پاشی کرد. درصورتیکه با روش سم‌پاشی همراه  تراکتور روزانه می‌توانیم حداکثر ۱۰ الی ۱۵ هکتار زمین را سم‌پاشی کنیم.

نقش پهپادها در مدیریت زمان بسیار تاثیر گذار است .برای مثال در مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می‌توان حدود یک هکتار از اراضی زیر کشت را به وسیله پهپاد سم‌پاشی کرد.

با توجه بحث تنش آبی و کمبود آب در فلات ایران، سم پاشی با پهپاد می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف آب گردد (مصرف  آب ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد). برای مثال در سم‌پاشی یک هکتار زمین به وسیله تراکتورما به ۲۰۰ الی ۴۰۰ لیتر آب نیاز داریم به طوری که در سم پاشی با پهپاد تنها با ۱۰ لیتر آب می‌توان یک هکتار را سم‌پاشی کرد.

عبور چرخهای ماشین‌آلات کشاورزی به مزرعه بخش عمده ای محصول در اثر لهیدگی و خوابیدگی از بین می‌رود در نتیجه عدم ورود ماشین‌آلات به مزرعه باعث جلوگیری از خوابیدگی و لهیدگی محصولات میشود و  در طولاتی مدت باعث کمتر شدن تلفات و عملکرد بالاتر هنگام برداشت می شود. در این صورت میتوان گفت استفاده از پهپاد های سم‌پاش کشاورزی  یکی از بهینه ترین روش های سمپاشی است.

دلایل اصلی استفاده از پهپاد سمپاش

دلایل اصلی استفاده از پهپاد سمپاش شاید برای هر کشاورزی متفاوت باشد اما در اینجا به برخی از مهمترین این دلایل اشاره خواهیم کرد:

پهپادها قادرند به صورت دقیق و دقیق تر از روش‌های سنتی، سمپاشی را انجام دهند. این باعث می‌شود که مصرف سموم کاهش یابد و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا و آب شود.

پهپاد کشاورزی قادر است به مناطق دوردست و دشوار رسیدن، مانند مناظر طبیعی یا منطقه‌های کوچک، برسد و عملکرد خود را انجام دهد.

پهپاد ها می توانند در جهت تحلیل و تجزیه زمین های کشاورزی و خاک موجود در آن ها به کار گرفته شوند.

یکی از دلایل اصلی استفاده از پهپادهای کشاورزی، کاهش مصرف سم می‌باشد. با توجه به اینکه اکثر سموم در کشاورزی به صورت میزان لیتر بر هکتار تجویز می‌شوند، بعضی از سموم نیز به صورت میزان دوز، مصرف می‌شوند. در این موارد، میزان مصرف سم در هکتار به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

سم پاشی به وسیله پهپاد به‌طور هوشمند انجام می‌شود.قبل از هر چیز نقشه‌برداری انجام شده و سپس پهپاد با استفاده از نقشه اقدام به محلول‌پاشی می‌کند. چون کل عملیات با استفاده از سامانه GPS انجام می‌گیرد، زمانی که مخزن محلول، خالی شود و یا به هر دلیلی عملیات متوقف شود، پهپاد با ذخیره نقطه توقف، در پرواز بعد، دقیقا به همان نقطه بازگشته و عملیات را از سر می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که همه ی مساحت زمین به‌طور کامل پوشش داده شود.

نقشه برداری و پرواز هوشمند به پهپاد این امکان را می‌دهد که در نبود نور و در تاریکی شب نیز عملیات محلول‌پاشی را ادامه دهد. و با این قابلیت می‌توان در فصول گرم سال به یاری کشاورزان آمد.

نکات مهم در سمپاشی با پهپاد

بیشتر بخوانید: نکات و قوانینی برای استفاده از پهپاد سمپاش که حتما باید بدانید

پهپادهای سمپاش یک ابزار هوشمند و قابل اعتماد است و کاربرد بسیاری در بخش کشاورزی دارد.

در بعضی مناطق برای اجرای خدمات سم پاشی نیازمند صرف زمان طولانی است،اما امروزه با پیشرفت علم تکنولوژی در زمینه کشاورزی بخشی از عملیات آسان تر شده است،در زمینهای بزرگ کشاورزی و پیشرفته برای سم پاشی از پهپاد استفاده می کنند.

سوالات متداول در سمپاشی که ممکن است برای کاربر پیش بیاید:

1.چه مقدار زمان برای سم پاشی  یک هکتار زمین کشاورزی نیاز است؟

درسمپاشی با پهپاد کشاورزی برای هر هکتار زمین زراعی بین  ۸ الی ۱۰ دقیقه زمان نیاز است و این زمان در پرنده های مختلف متفاوت است.

2. زمین هایی که پستی و بلندی زیادی دارند،پهپاد به چه صورت عمل می کند؟

در چنین زمین هایی پهپاد بصورت خودکار ارتفاع خود را از سطح زمین تنظیم می کند و ارتفاع آن کم و زیاد می شود.

3.چه زمان هایی از ساعات شبانه روز می توانیم از پهپاد استفاده کنیم؟

زمان هایی که در حین انجام کار پهپاد قابل دید باشد و همچنین وزش باد پرواز پهپاد را دچار اختلال نکند.

4.آیا برای کاشت بذر میتوانیم از پهپاد استفاده کنیم؟

بله، پهپادها بطور کامل بذر را در تمام سطح زمین به بصورت یکنواخت پخش می کنند.

هزینه سم پاشی با پهپاد

هزینه سم‌پاشی با پهپاد، بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله: ابعاد زمین، نوع سموم استفاده شده، میزان اطلاعات مورد نیاز از زمین، تعداد پهپادهای مورد استفاده و غیره. برای اینکه بتوان به دقت هزینه‌ای که برای خدمات سم پاشی با پهپاد باید پرداخت کرد را محاسبه کرد، نیاز به مشاوره با شرکت‌های تولید کننده پهپادهای کشاورزی و خدمات پهپادی است. برخی شرکت‌ها هزینه خدمات سم پاشی با پهپاد را بر اساس هکتار زمین محاسبه می‌کنند، در حالی که دیگران هزینه را بر اساس میزان سموم مورد نیاز برای پوشش دادن زمین محاسبه می‌کنند. به هر حال، می‌توان گفت که با توجه به کارآیی و دقت بالای پهپادهای کشاورزی در سم پاشی، هزینه خدمات سم پاشی با پهپاد به طور کلی کمتر از هزینه‌های سم‌پاشی با روش‌های سنتی است. برترین شرکت تولید کننده پهپاد سمپاش در ایران اوجیران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت اوج آسمان زاگرس

در سال 1398 شرکت اوج آسمان زاگرس را تاسیس کردیم و کار خود را با ساخت بدنه پهپاد کشاورزی آغاز کردیم. ما از قطعات موجود در بازار استفاده کردیم و در این سال ها در زمینه خدمات سمپاشی و فروش پهپاد سمپاش فعال بودیم. تمام این روزها، تیم تحقیق و توسعه ما مشغول طراحی بسیاری از ماژول های پهپادهای کشاورزی بود. بدنه پهپاد و نازل های سانتریفیوژ را ساختیم و در نهایت شروع به توسعه سیستم کنترلر پرواز کردیم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۹۱۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی