اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210307780823776
در دسترس نیست

روش صحیح شستن مانتو شلوار اداری

کد: 140210307780823776

، تهران , (اخبار رسمی): دوخت مانتو شلوارهای فرم نسبت به سایر لباس‌ها ظریف‌تر بوده، بنابراین باید در نگهداری از آن‌ها نهایت دقت را به‌کار برد. شست‌و‌شوی غیراصولی و اشتباه می‌تواند، باعث کاهش کیفیت و طول عمر مانتو شلوار اداری شود.

روش صحیح شستن مانتو شلوار اداری
روش صحیح شستن مانتو شلوار اداری

امروزه مانتوهای اداری به لباسی رسمی خانم‌های شاغل در بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز تبدیل شده است. اگر شما نیز مانتو شلوار فرم را ترجیح می‌دهید و هر روز در محل کار می‌پوشید، به احتمال زیاد مجبور هستید آن‌ها را چندین بار در ماه شستشو دهید. بدین ترتیب قطعا نگران آسیب رسیدن به لباس فرم خود و از دست رفتن کیفیت اولیه آن خواهید بود. مانتوهای اداری در مدل‌های متنوع و با جنس‌های مختلفی تولید می شوند که با توجه به آن‌ها باید اقدام به شستن لباس نمود. دوخت مانتو شلوارهای فرم نسبت به سایر لباس‌ها ظریف‌تر بوده، بنابراین باید در نگهداری از آن‌ها نهایت دقت را به‌کار برد. شست‌و‌شوی غیراصولی و اشتباه می‌تواند، باعث کاهش کیفیت و طول عمر مانتو شلوار اداری شود. در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش برای شستن مانتو اداری را بیان نماییم.

بهترین روش های شست‌‌و‌شوی مانتو اداری

دلایل پرز دادن، آبرفت و بور شدن مانتو اداری، استفاده از پارچه نامرغوب و بی‌کیفیت نیست. زیرا اغلب تولید کنندگان مانتو شلوار اداری نظیر مانتو آی سن جهت افزایش فروش خود و جلب رضایت مشتریان از پارچه‌های باکیفیت استفاده می‌کنند. شستشوی اشتباه و نگهداری ناصحیح از مانتو فرم، اصلی‌ترین علت خراب شدن مانتو و شلوارهای اداری است. به طور کلی دو گزینه برای شستشوی لباس فرم پیش رو دارید:

1- سپردن مانتو شلوار اداری به خشکشویی

بردن مانتو و شلوار فرم به خشکشویی بهترین نحوه شست و شو است؛ زیرا حلال شیمیایی خشکشویی‌ها بهتر از آب می‌تواند لباس شما و لکه‌های به‌جا مانده روی آن را تمیز کند. البته در برخی مواقع این حلال برای بعضی از پارچه‌ها مناسب نیست و به آن‌ها صدمه می‌زند. بر این اساس، در سپردن مانتو اداری به خشکشویی زیاده‌روی نکنید.

2- شستن مانتو و شلوار اداری در خانه

فرم اداری مانند سایر لباس‌ها نیاز به شست و شوی روزانه ندارد، به‌ویژه اگر رنگ آن تیره باشد، بنابراین تا نیاز پیدا نکرده، اقدام به شستشوی آن نکنید. اگر نمی‌خواهید دائما مانتو شلوار خود را به دلایل مختلفی مانند هزینه بالا به خشکشویی ببرید، بهتر است نحوه شستن لباس فرم در خانه را یاد بگیرید. در ادامه به معرفی روش‌های شستن مانتو در خانه و مناسب‌ترین شوینده‌ها برای این کار خواهیم پرداخت.

آیا می‌توان مانتو و شلوار فرم اداری را در ماشین لباسشویی شست؟

اغلب خانم‌هایی که به دنبال نحوه شست و شوی مانتو اداری با ماشین لباسشویی هستند، فکر می‌کنند برنامه آب سرد که برای شستشوی سایر لباس‌ها استفاده می‌شود، برای این منظور مناسب است؛ اما بهتر است بدانید بسیاری از افراد متخصص در این حوزه به هیچ وجه شستن لباس فرم با لباس شویی را توصیه نمی‌کنند. زیرا در دوخت مانتو شلوار فرم اداری، ظرافت خاصی به کار رفته و برای ایستایی بهتر آن از لایی و چسب‌ مخصوص استفاده می‌شود. فشار و دمای بالای لباس‌شویی می‌تواند به لایی‌ها و بافت پارچه لباس آسیب وارد کند و زیبایی ظاهر و ساختار مانتو را از بین ببرد. پس اگر می‌خواهید از فرم اداری خود به مدت طولانی استفاده کنید، نحوه شستن مانتو شلوار اداری با دست را یاد بگیرید.

بهترین روش برای شست‌‌و‌شوی مانتو اداری، شستن با دست است که باعث محافظت از هر نوع آسیب به بافت پارچه، رنگ و ظاهر مانتو شلوار می‌شود. اگر قصد دارید لباس محل کارتان را در منزل بشویید، حتما به نکات ذیل توجه نمایید.

نکات مهم در شستشوی فرم اداری با دست

  • مهمترین نکته در شستن مانتو فرم، تفکیک آن از سایر لباس‌ها است. زیرا شستن همزمان همه لباس‌ها، با رنگ و جنس متفاوت، باعث کاهش کیفیت لباس می‌شود.
  • از فشار آوردن و چنگ زدن به یقه و جلوی مانتو خودداری نمایید. همانطور که اشاره شد در دوخت مانتوهای فرم اداری از لایی و چسب استفاده می‌شود. فشار زیاد به لباس در هنگام شستشو، سبب از بین رفتن چسبندگی لایی خواهد شد. همین موضوع زیبایی و ایستایی مانتو را از بین می‌برد.
  • در صورت وجود لکه روی لباس، پیش از شستشو اقدام به پاک کردن لکه نمایید. زیرا برخی از لکه‌ها بعد از شست و شو تثبیت می‌شوند. لکه‌ها را با آب سرد و شوینده‌ معمولی از بین ببرید. این کار را با ملایمت انجام دهید.
  • گاهی لکه‌ای روی لباس وجود ندارد و علت کثیف دیده شدن آن، کمی پرز است. در این شرایط، پیشنهاد ما به شما، برس‌کشی است. برای این کار، فرچه‌ای نرم را به‌صورت عمودی روی لباس بکشید تا دیگر آثاری از پرزهای اضافی نباشد و کت و شلوار زیباتر از همیشه دیده شود.
  • برخی بر این باورند که افزایش درجه حرارت آب باعث از بین رفتن لکه‌ها و تمیزتر شدن لباس می‌شود. اما بهتر است بدانید که افزایش درجه حرارت آب بر روی بافت پارچه و کیفیت آن تاثیر می‌گذارد.
  • استفاده بیش از اندازه از آب برای شستن فرم زنانه می‌تواند به آن‌ صدمه بزند. اگر زمان زیادی از لکه‌دار شدن لباس نگذشته باشد، می‌توان برای حذف لکه‌ها از حوله بدون پرز خیس استفاده کرد.
  • دقت نمایید که مایع نرم‌کننده و سفیدکننده را به‌طور مستقیم روی مانتو نریزید. همچنین لباس را به مدت طولانی در آب حاوی سفیدکننده یا نرم‌کننده قرار ندهید، زیرا به بافت پارچه صدمه می‌زند.

روش شستشوی فرم اداری تیره
لباس فرم اداری تیره همچون مانتو اداری در فرم اداری زنانه از حساسیت بیشتری نسبت به لباس‌های روشن برخوردار است. چرا که کوچکترین رنگ‌پریدگی یا لکه سریعاً اثر خود را نشان می‌دهد و شما به‌ عنوان کارمند یک مجموعه اصلاً نمی‌خواهید چنین اتفاقی رخ دهد! بنابراین برای شستشوی مانتو فرم اداری بهتر است این نکات را به ‌دقت رعایت کنید.

  • به ‌هیچ‌ عنوان از پودر لباس‌شویی در شستن استفاده نکنید.
  • پودر و آنزیم‌های آن به ‌راحتی سبب آسیب به بافت مانتو و لباس فرم اداری خواهد شد. بهترین انتخاب، مایع لباس‌‌شویی است. 
  • ترکیب سرکه سفید و مایع ظرف‌شویی نیز می‌تواند انتخاب مناسبی در این زمینه باشد.

نحوه شست و شوی فرم اداری روشن
شستشو مانتو فرم اداری روشن مانند پیراهن در لباس فرم اداری مردانه و همین‌طور شستن شلوار فرم اداری روشن نیز باید با دقت ویژه‌ای انجام پذیرد. جداسازی لباس‌های روشن از تیره از مهمترین اقدامات در این زمینه است. ضمن آنکه به ‌جای پودر از مایع لباس‌شویی و از سفیدشویی‌هایی استفاده کنید که مخصوص لباس‌های روشن هستند. مانند شستشوی سایر لباس‌های فرم اداری، برای لباس رنگ روشن نیز از آب داغ استفاده نکرده و آن‌ها را در معرض نور شدید آفتاب قرار ندهید.

مناسب‌ترین مواد شوینده برای شستشوی لباس فرم اداری

یکی دیگر از نکات مهم در شستشوی مانتو اداری، انتخاب شوینده مناسب است. شوینده‌های زیادی در بازار وجود دارند که جهت شستن لباس‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. اما برخی از آن‌ها نظیر تاید و صابون باعث کاهش کیفیت و تغییر رنگ مانتو می‌شوند؛ بنابراین بهتر است برای این کار از شوینده‌های ملایم مثل نرم‌کننده مو استفاده کرد. شوینده مناسب برای مانتو اداری و فرم کارمندی، شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص لباس هستند. استفاده از این مواد شوینده برای شستن مانتو شلوار اداری از آسیب رسیدن به بافت پارچه، رنگ پریدگی، کاهش عمر و کیفیت لباس جلوگیری می‌کند.

نکات نگهداری و افزایش طول عمر مانتو اداری
در کنار مسائل و موضوعاتی که پیرامون شستشو فرم اداری بیان شد، رعایت برخی نکات و تکنیک‌ها نیز سبب افزایش طول عمر لباس شما خواهد شد. در این بخش قصد داریم به برخی از این نکات اشاره کنیم.

  • یکی از نکات مهم که سبب نگهداری مانتو فرم اداری و همچنین سایر لباس‌های کار می‌شود، بحث تفکیک لباس و لکه‌گیری است. توصیه می‌شود جهت افزایش طول عمر لباس‌هایتان، آن‌ها را از لحاظ رنگ تفکیک کنید. لباس‌های تیره و روشن را همزمان با هم نشویید. همچنین بهتر است لباس‌ها را از نظر جنس نیز جدا کرده و از شستشوی همزمان آن‌ها خودداری کنید.
  • چنانچه روی لباس کار، لکه‌ای مانند لکه چربی یا جوهر افتاده، برای جلوگیری از تثبیت لکه بر روی لباس، پیش از شستشو نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید، سپس آن را بشویید.
  • درجه آب نیز یکی دیگر از نکات ویژه در خصوص نگهداری و شستشوی فرم اداری است. بسیاری گمان می‌کنند آب داغ بهتر لباس را تمیز می‌کند! اما به جز در مواردی که لباس بیش از حد آلوده است، نباید از آب داغ و حتی خیلی گرم استفاده کرد. بهترین دما برای شستشوی عادی لباس فرم، دمای کمتر از ۳۰ درجه است.
  • یکی از نکاتی که بسیاری از شاغلین پس از شستشو فرم اداری با آن مواجه‌اند، از فرم‌افتادگی لباس است. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است پس از شستشو، لباس را در آویزهای مخصوص لباس، آویزان و خشک کنید تا لباس، به ‌خصوص مانتو و شلوار، فرم خوب خود را حفظ کند.
  • استفاده مداوم و پوشیدن لباس و قرارگیری در معرض محیط، کیفیت و طول عمر لباس را کاهش می‌دهد. در نتیجه توصیه می‌شود از یک لباس برای چندین روز متوالی استفاده نکنید. بهتر است پس از چند روز استفاده و شستشو، بگذارید لباس شما یک یا دو روز استراحت کند!
  • در اتوی لباس نیز می‌توانید لباس را از پشت اتو کرده و از اتوی بخش روی لباس خودداری کنید. این کار از براقی لباس و همچنین از بین رفتن الیاف لباس جلوگیری خواهد کرد. همچنین توجه داشته باشید که دمای اتو نیز بیش از حد زیاد نباشد.
  • استفاده از خشکشویی نیز می‌تواند آسیب‌ها و آثار زیان‌بار ناشی از شستشوی دستی یا ماشینی را به حداقل برساند. چراکه محلول‌ها و مواد شوینده خشکشویی‌ها از نوع ویژه است و همچنین خشک کردن و اتوی لباس نیز به‌ صورت حرفه‌ای و با دقت فراوان انجام می‌شود. در نتیجه خوب است هر چند وقت یکبار شستشو فرم اداری خود را به خشکشویی‌ها بسپارید.
  • یکی دیگر از عواملی که در نگهداری مانتو فرم اداری و سایر لباس‌های فرم و کار نقش مهمی دارد، بحث سایندگی و قرارگیری در معرض عوامل محیطی است. به ‌عنوان‌ مثال تماس با سطوح زبر و تیز به ‌راحتی سبب نخ‌کش شدن و همچنین کاهش کیفیت لباس شما خواهد شد؛ لذا تا حد ممکن در چنین شرایطی با دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مانتو آی سن

واحد تولیدی مانتو آی سن با برند mantoaysen دارای مجوز رسمی اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک متخصص در زمینه تولید انواع مانتو فرم اداری با بیش از 30 سال سابقه است که آماده پذیرش مشتریان گرامی از سراسر ایران است. خرید از مجموعه ما شروع یک رابطه همکاری است. ویژگی‌های مانتو آی سن: نوآوری در طراحی مانتو استفاده از پارچه مرغوب و با کیفیت دوخت تمیز و با کیفیت قیمت مناسب و مطلوب تحویل در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات و تعهدات پس از فروش فروش به صورت تکی و عمده پیش از خرید می‌توانید در خصوص سایز مانتو، جنس پارچه، رنگ و هر نوع اطلاعات دیگر از کارشناسان ما مشورت بگیرید. در مانتو آی سن این امکان برای شما فراهم شده است که تغییرات مد نظرتان روی سفارش شما اعمال شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس