اطلاعات تماس
  • 090135*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211017782423832
در دسترس نیست

بلفاروپلاستی یا پتوز: تفاوت ها و شباهت ها

تفاوت بلفاروپلاستی با پتوز چیست؟

کد: 140211017782423832

، بندرماهشهر , (اخبار رسمی): بسیاری از افراد که چشمانی خسته و گاهاً نارحت دارند، برای بهبود ظاهر خود به سراغ برداشتن پف پلک و انجام بلفاروپلاستی می روند. از سویی دیگر برخی افراد به دلیل اینکه عضلات بالابرنده پلک هایشان به درستی عمل نمی کنند، لازم است اصلاح پتوز انجام دهند. تفاوت ها و شباهت های این دو عمل جراحی را مطالعه کنید.

تفاوت بلفاروپلاستی با پتوز چیست؟
تفاوت های بلفاروپلاستی و پتوز

جراحی های بلفاروپلاستی و اصلاح پتوز می توانند زیبایی چشم ها و البته عملکرد پلک را بهبود ببخشند.

جراحی بلفاروپلاستی: جوانسازی چشم ها با جراحی بلفاروپلاستی یا جراحی پلک یک روش جراحی زیبایی است که برای برداشتن پوست، چربی و عضلات اضافی از پلک های بالا و پایین انجام می شود. این جراحی می تواند باعث جوانسازی ظاهر چشم ها و کاهش خستگی چشم شود.

انواع بلفاروپلاستی بلفاروپلاستی بر اساس ناحیه جراحی به دو دسته تقسیم می شود:

  • بلفاروپلاستی پلک بالا: این نوع جراحی برای برداشتن پوست، چربی و عضلات اضافی از پلک بالا انجام می شود.
  • بلفاروپلاستی پلک پایین: جراحی پلک پایین برای برداشتن چربی و پف زیر چشم انجام می شود.

روند جراحی بلفاروپلاستی برای انجام بلفاروپلاستی و جراحی پلک بالا و پایین از بی حسی موضعی یا سدیشن (آرامبخشی) استفاده می شود و نیازی به بیهوشی عمومی نخواهد بود. در طول جراحی، پزشک برشی کوچک در پلک ایجاد می کند و پوست، چربی و عضلات اضافی را برمی دارد. سپس برش با بخیه بسته می شود.

در صورتی که شما ساکن استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و ماهشهر هستید، برای انجام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین لازم است در ابتدا با بهترین جراح پلک در اهواز مشاوره حضوری داشته باشید. در طی این جلسه جراح وضعیت پلک های شما را بررسی می کند و در صورت نیاز به انجام جراحی اصلاح پتوز، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

پتوز: افتادگی پلک، علت، علائم و درمان پتوز به افتادگی پلک بالا گفته می شود که در این حالت عضلات بالابرنده پلک بالا وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند. در نتیجه با افتادگی پلک، دید فرد محدود شده و هم از نظر ظاهری و هم عملکرد چشم آزاردهنده خواهد بود.

پتوز ممکن است دلایل ارثی داشته باشد و یا بر اثر ضربه و یا بیماری ایجاد شود. همچنین افتادگی پلک پتوز ممکن است در یک چشم یا هر دو چشم دیده شود.

علل پتوز علل افتادگی پلک و نیاز به جراحی پتوز عبارتند از:

  • عوامل ژنتیکی: پتوز مادرزادی معمولاً ناشی از عوامل ژنتیکی است.
  • آسیب به عصب سوم جمجمه: این عصب مسئول کنترل عضله بالابرنده پلک است. آسیب به این عصب می تواند باعث پتوز شود.
  • آسیب به عضله بالابرنده پلک: این عضله وظیفه بالا بردن پلک را بر عهده دارد. آسیب به این عضله می تواند باعث پتوز شود.
  • بیماری های سیستمیک: برخی بیماری ها مانند دیابت، سکته مغزی و تومور مغزی می توانند باعث پتوز شوند.

درمان پتوز برای درمان پتوز در ابتدا باید علت آن مشخص شود. در برخی موارد، پتوز با درمان علت زمینه ای، مانند درمان بیماری زمینه ای یا جراحی ترمیم عصب بهبود می یابد. در سایر موارد، جراحی پتوز تنها راه درمان است. در طول جراحی پتوز در اهواز پزشک جراح عضلات بالابرنده پلک را تقویت کرده و علاوه بر بهبود عملکرد پلک، زیبایی طبیعی را به چشم ها بر می گرداند.

تفاوت بلفاروپلاستی با پتوز

بلفاروپلاستی و پتوز دو روش جراحی هستند که برای بهبود ظاهر چشم ها انجام می شوند. با این حال، این دو روش تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند.

تفاوت های کلیدی بلفاروپلاستی و پتوز عبارتند از:

  • هدف: هدف بلفاروپلاستی بهبود ظاهر چشم ها است، در حالی که هدف پتوز رفع افتادگی پلک و بهبود دید است.
  • علت: بلفاروپلاستی معمولاً به دلایل زیبایی انجام می شود، در حالی که پتوز می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند عوامل ژنتیکی، آسیب به عصب سوم جمجمه، آسیب به عضله بالابرنده پلک یا بیماری های سیستمیک باشد.
  • مدت زمان بهبودی: مدت زمان بهبودی از بلفاروپلاستی معمولاً 1 تا 2 هفته است، در حالی که مدت زمان بهبودی از پتوز معمولاً 2 تا 4 هفته است.

در مجموع، بلفاروپلاستی و پتوز دو روش جراحی متفاوت هستند که برای اهداف مختلفی انجام می شوند. مهم است که قبل از تصمیم گیری برای انجام هر یک از این روش ها، با یک متخصص چشم مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای شما تعیین کند.

همچنین دقت داشته باشید که برخی از افراد ممکن است کاندید انجام هر دو جراحی بلفاروپلاستی و پتوز باشند. در نتیجه می توانند به طور همزمان تحت عمل اصلاح پتوز و بلفاروپلاستی قرار بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی چشم پزشکی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه چشم پزشکی ارائه می‌شود.

اطلاعات تماس
  • 090135*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی