اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211017782517076
در دسترس نیست

تهویه تونل چیست و چطور انجام می شود

حالت های تهویه هوا در تونل

کد: 140211017782517076

، تهران , (اخبار رسمی): علت اصلی اینکه تهویه تونل را به عنوان یک بخش مهم از مطالعات طراحی و ساخت در نظر می گیرند این است که بر اثر حرکت خودروها، مقدار گازهای آلاینده ای در تونل که یک محیطی سر بسته است بالا می رود. در این شرایط اگر نتوانیم این گازهای سمی را از داخل تونل خالی کنیم، مسافران خودروها دچار مسمومیت می شوند.

حالت های تهویه هوا در تونل
راه های تهویه آلودگی در تونل

تهویه تونل مجموعه روش ها، محاسبات، سیمولیشن(نرم افزار)، و تجهیزات نصب شده(سخت افزار)، بویژه جت فن است که با هدف بهتر شدن کیفیت هوای داخل تونل های بین شهری و درون شهری اجرا می شود.

مقدمه ای درباره تهویه هوا در تونل ها

تهویه تونل مجموعه روش ها، محاسبات، سیمولیشن(نرم افزار)، و تجهیزات نصب شده(سخت افزار)، بویژه جت فن است که با هدف بهتر شدن کیفیت هوای داخل تونل های بین شهری و درون شهری اجرا می شود.

علت اصلی اینکه تهویه تونل را به عنوان یک بخش مهم از مطالعات طراحی و ساخت در نظر می گیرند این است که به مرور زمان و بر اثر حرکت خودروها در داخل تونل، مقدار گازهای آلاینده ای مانند دی اکسید کربن، اکسیدهای ازت و نیتروژن، اکسید های گوگرد و دوده در تونل که یک محیط سر بسته است بالا می رود. در این شرایط اگر نتوانیم این گازهای سمی را از داخل تونل خالی کنیم، مسافران خودروها دچار مسمومیت می شوند و در مواردی هم به علت سرگیجه و بیهوشی راننده، احتمال بروز تصادفات شدید وجود دارد. به عنوان مثال شاید شما فیلم هایی از تصادف موتور سواران در داخل تونل توحید را دیده باشید. در بسیاری از این موارد، موتور سوار به علت اینکه به صورت مستقیم با گازهای آلاینده ای مانند CO2 در ارتباط است، و همچنین به دلیل زیاد بودن طول تونل توحید، در یک لحظه هوشیاری خود و کنترل موتور سیکلت را از دست می دهد. به همین خاطر است که تردد موتور در داخل تونل های شهری ممنوع است. 

راه های تهویه هوای آلوده در تونل

روش های اصلی طراحی و اجرای تهویه تونل و تهویه زیر گذر را می توان به شرح ذیل طبقه بندی کرد:

  1. تهویه طبیعی تونل و زیر گذر
  2.  تهویه بدلیل اثر پیستونی
  3. ماشین تهویه طولی
  4. تونل تهویه عرضی و نیمه عرضی
  5. بهبود شرایط هوا به کمک مواد شیمیایی

از بین حالتهایی که به آن اشاره کردیم، روش تهویه تونل با جت فن، متداول ترین حالت برای خارج کردن آلاینده از داخل تونل است. اکثر تونل های درون شهری و بین راهی ایران که سیستم تهویه مکانیکی دارد، از سیستم تهویه طولی بکمک جتفن استفاده می کنند.

در این روش، هوا در طول تونل به صورت اجباری(تهویه مکانیکی)  و معمولا در مسیر حرکت خودرو ها بکمک فن های بزرگ جریان می یابد. شدت جریان هوای لازم به میزان آلودگی بستگی دارد و به همین دلیل مقدار هوای مورد نیاز برای تهویه بهداشتی با افزایش طول تونل و زیاد شدن ترافیک افزایش می یابد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات طراحی تهویه تونل با ما تماس بگیرید

محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166561974

02166129745

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آراکو

تمرکز ما در شرکت آراکو بر روی خدمات مهندسی معکوس، بومی سازی، طراحی صنعتی و بهینه کردن ماشین آلات و خط تولید است. علاوه بر این موارد به صورت تخصصی هموژنایزر روتور استاتور برای صنعت رنگ، مواد غذایی، سم و کود، مواد دارویی و محصولات آریشی بهداشتی تولید می کنیم. ما در زمینه نرم افزار سالید ورک با سابقه ای بیش از 10 سال پروژه های مختلفی را انجام دادهایم که نمونه بعضی از این پروژه ها در وبسایت شرکت آراکو قابل مشاهده است. در زمینه طراحی و ساخت قالب های فایبرگلاس و کامپوزیت بخصوص فن نیز سوابق خوب و درخشانی داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید