اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211047788025249
در دسترس نیست

بررسی 0 تا 100 "علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک" + راهکار

کد: 140211047788025249

، (اخبار رسمی): بسیاری از افراد هنگام کار با رنگ‌های پلاستیکی، با مشکلات مربوط به دون دون شدن و ایجاد حالات نامطلوب «دو رنگی» روبه‌رو می‌شوند.. اگر شما نیز با این معضل مواجه شده‌اید، بایستی بدانید که علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک، می‌تواند به موارد متعددی مربوط باشد.

بررسی 0 تا 100 "علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک" + راهکار
بررسی 0 تا 100 "علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک" + راهکار

رنگ‌آمیزی روی دیوارهایی که آلوده هستند و زیرسازی مناسبی روی آن‌ها برای امور نقاشی صورت نگرفته است، یکی از دلایل پوسته شدن این‌گونه رنگ‌ها خواهد بود.
وجود رطوبت بیش از حد، دیگر علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک و پوسته دادن این نوع از رنگ‌هاست. به‌خاطر داشته باشید که سطح دیوارها بایستی قبل از فرآیند رنگ آمیزی، کاملا یکدست و هموار شوند؛ در غیر این صورت شاهد پوسته دادن لایه‌های رنگی و دو رنگه شدن دیوارها خواهیم بود. استفاده همزمان از چندین نوع رنگ نامتناسب و به‌کارگیری رنگ‌های تاریخ گذشته نیز، از عوامل مهم موثر روی نامطلوب شدن نتایج نقاشی ساختمان محسوب می‌شوند.
علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک و سایر رنگ‌های یکسان چیست؟
بسیاری از افراد همواره می‌خواهند بدانند که آیا دلایل پوسته شدن، دون دون شدن و دو رنگی انواع رنگ‌های پلاستیک و سایر رنگ‌ها، یکسان هستند؟ در پاسخ به این سوال، بایستی بدانید که علیرغم ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر نوع از رنگ‌ها، دلایل معضلات و ایجاد مشکل برای آن‌ها، نسبتا یکسان است؛ بنابراین با در نظرگیری یک‌سری از عوامل پیش نیاز و پس نیاز، می‌توانید انواع فرآیندهای رنگ‌آمیزی را در کنترل خود قرار دهید و به افراد مختلف، به بهترین شکل ممکن خدمات‌رسانی کنید.
11 علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک
همواره در هر کاری با شناخت علل اختلال در ارائه خدمات، می‌توان رضایت مشتریان را به‌دست آورد و کیفیت کار را افزایش داد. این نکته دررابطه‌با فرآیندهای حساس نقاشی ساختمان با رنگ‌های پلاستیک نیز صدق می‌کند؛ زیرا در این نوع خدمات، مستقیما زیبایی کار نهایی، مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. برخی از مهم‌ترین دلایل پوسته دادن و دو رنگی انواع رنگ‌ پلاستیک، عبارت است از:
1.    قرار گرفتن سطح رنگ شده در معرض نور شدید آفتاب
2.    گرمای محیطی بالا
3.    عدم آماده‌سازی مناسب سطح نقاشی
4.    وجود رطوبت بالا در سقف یا دیواره
5.    وجود مواد خورنده روی سطح (یا در نزدیکی سطح)
6.    استفاده از چندین نوع رنگ
7.    آب خوردگی سطح
8.    عدم تناسب رنگ انتخاب شده با سطح موردنظر
9.    وجود لایه‌های زیاد رنگ روی سطح
10.    اشتباه در انتخاب رنگ و پرایمر
11.    تاریخ گذشته بودن رنگ پلاستیک انتخابی
در ادامه به بررسی مختصر برخی از عوامل فوق خواهیم پرداخت.
قرارگیری سطح رنگ‌شده در معرض گرمای زیاد
گرمای زیاد القاشده به یک دیواره رنگ‌شده، حال از جانب تابش شدید و مستقیم آفتاب باشد یا از سوی یک منبع گرما صورت پذیرد، موجب می‌شود تا رنگ‌ها در برخی از نقاط، به‌طور مناسب به سطح موردنظر نچسبند. در پی تابش مستقیم آفتاب به سطح رنگ‌شده، اصطلاحا رنگ پلاستیک از حالت آرامش خارج شده و به‌طور مداوم منقبض و منبسط می‌شود؛ بنابراین گرمای زیاد، یک علت مهم دو رنگ شدن رنگ پلاستیک به‌شمار می‌آید. البته این پارامتر، برای رنگ‌های روغنی و لاتکس نیز می‌تواند وضعیت حادتری را به‌وجود بیاورد؛ به‌طوری‌که با تابش شدید آفتاب یا القای گرمای یک منبع حرارتی به دیواره رنگ‌شده، رنگ‌های روغنی شدیدا در معرض ترک‌خوردگی و شکنندگی قرار می‌گیرند.
عدم آماده‌سازی مناسب سطح رنگ‌آمیزی
همانطور که در سایت رونیکس آمده است:
برای رسیدن به دیوار یا چوبی که به خوبی رنگ آمیزی شده، ابتدا باید آن را صاف و صیقلی نمایید. استاد کاران قدیمی خود را بیشتر سنباده کار می‌دانند تا نقاش ساختمان، چرا که بیشتر زمان خود را صرف سنباده کاری می‌کنند. سنباده کاری، بتونه کاری ها و جای میخ ها و سوراخ های دیوار را هم تراز می‌کند. سنباده کاری همچنین پوسته های دیوار یا چوب را برمی‌دارد.
آماده نکردن اصولی سطح موردنظر برای فرآیندهای رنگ آمیزی، دیگر علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک خواهد بود. غالبا باید با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر: پاک کردن سطح، استفاده از نوار درزهای مناسب، بتونه‌کاری یک یا چند لایه و ...، نسبت به آماده‌سازی دیواره‌ها و سقف‌ها برای رنگ‌آمیزی اقدام کرد. در سوی مقابل، اگر سطح (پیش از انجام کار) آلوده بوده یا به هر دلیلی اعم از گچ بری و منبت کاری قبلی غیرهمتراز باشد، مسلما در پایان کار شاهد دو رنگ شدن و پوسته دادن رنگ‌های پلاستیکی خواهیم بود؛ همچنین اگر برش‌هایی نیز روی سطح موردنظر دیده شود، حالت دو رنگی می‌تواند خودنمایی بسیار بدتری هم داشته باشد!
استفاده از چندین نوع رنگ
یکی از علل شایع دو رنگ شدن رنگ پلاستیک، استفاده از چندین نوع رنگ در کنار یکدیگر است. در همین رابطه به‌خاطر داشته باشید که دو نوع مختلف «رنگ‌های با پایه آب» و «رنگ‌های پایه حلال»، همنشینی مناسبی با یکدیگر نخواهند داشت؛ ضمن دو رنگ ساختن سطح موردنظر، موجب پوسته دادن لایه‌های ایجادشده نیز می‌شوند. نمونه واضح برای این امر، استفاده هم‌زمان از انواع رنگ پلاستیکی، روغنی و اکریلیک روی یک دیواره است!
وجود رطوبت بالا در سقف و دیواره‌ها
همانطور که در سایت خدمت از ما هم آمده است:
مهم‌ترین علت پوسته شدن رنگ دیوار را می‌توان وجود رطوبت دانست. نفوذ رطوبت به دیوار (مخصوصا در حمام و دستشویی) باعث از بین رفتن بافت رنگ و پوسته پوسته شدن رنگ دیوار می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، دیوار (یا سطوح دیگر) پیش از رنگ آمیزی باید کاملا خشک باشد، تا مجبور به ترمیم پوسته شدن رنگ دیوار نشوید. رنگ های روغنی ساختمان در شرایطی که روی دیوار یا سقف مرطوب اجرا شود، باعث پوسته شدن رنگ سقف یا دیوار می شود که این موارد باید با رنگ کار ماهر قبل از رنگ کاری بررسی شود.
با وجود رطوبت بیشتر، همچنین شرایط برای رشد کپک‌ها و قارچ‌ها مستعد می‌شود؛ چنان‌که کپک‌ها و قارچ‌ها علاوه‌بر لکه کردن و ایجاد حالت دو رنگی برای سطح، موجب پوسته دادن لایه‌های رنگ نیز خواهند شد!
آب خوردگی سطح؛ علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک
قرار گرفتن سطح رنگ شده در معرض باران، آب حاصل از پاشش سیستم‌های آبیاری، آب ناودانی، بالا آمدن آب‌های زیرزمینی و ...، دیگر علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک به‌شمار می‌آید. آب به دو حالت مختلف، می‌تواند موجب بروز اختلال شود؛ چنان‌که هم به‌طور مستقیم، می‌تواند روی دو رنگه شدن رنگ‌های پلاستیکی موثر باشد و هم با نفوذ به لایه‌های رنگ، قادر است تا لایه‌ها را از سطح موردنظر جدا کند. بدین ترتیب شاهد ایجاد برآمدگی‌های نامطلوب، ایجاد ترک‌ها و همچنین پوسته شدن و دو رنگی سطوح خواهیم بود!
عدم تناسب رنگ انتخاب‌شده با سطح موردنظر
واکنش دادن رنگ با سطح موردنظر، دیگر علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک و البته رنگ‌های روغنی خواهد بود. در همین راستا بایستی گفت که بعضی از سطح‌ها، دارای رویه و موادی هستند که شرایط ایجاد واکنش با لایه‌های رنگ را فراهم می‌کنند؛ بدین ترتیب رنگ نمی‌تواند به‌صورت یکدست روی سطح بنشیند و شاهد حالت دو رنگی خواهیم بود!
چوب‌های ضعیف و تا حدودی فرسوده، یکی از همین نوع سطوح هستند؛ چنان‌که با تراوش شیره‌های روغن طبیعی از آن‌ها، سطح روغنی شده و چسبندگی رنگ در نقاط مختلف دیوار یا سقف، متفاوت می‌شود. بسته به نوع مواد به‌کار رفته، برخی از دیوارهای براق نیز می‌توانند ناسازگاری زیادی با رنگ‌های پلاستیک داشته باشند. البته این‌دست از مشکلات، فقط مربوط به رنگ‌های پلاستیکی نیست؛ چنان‌که رنگ‌های روغنی می‌توانند با انواع فولاد، ورق‌های Galvanized و همچنین بتن‌های فرسوده، واکنش نشان دهند!
وجود لایه‌های زیاد رنگ روی سطح
چنان‌چه لایه‌های بیش از اندازه رنگ روی یک سطح ایجاد شود، کاور رنگی به‌وجود آمده بسیار سنگین خواهد شد؛ در نتیجه علاوه‌بر پوسته دادن لایه‌ها، در برخی از نقاط نیز احتمالا دو رنگی‌های نامطلوبی مشاهده شود.
تهیه ابزار حرفه‌ای برای تمامی فرآیندهای فنی
لازم است بدانید که رنگ‌های پلاستیک، در کنار ارائه مزایای ویژه، یک عیب بزرگ نیز دارند؛ چنان‌که اصولا قابلیت شستشوی مناسبی را نخواهند داشت. به همین علت است که از این رنگ‌ها، تنها برای رنگ‌آمیزی سقف استفاده می‌شود. نکته قابل اهمیت این‌جاست که با بهره‌گیری از رنگ‌های پلاستیک، سطح زبر و دارای تخلخلی ایجاد می‌شود که پس از آلودگی و کثیفی، شستن آن بسیار سخت خواهد بود.
در این مقاله سعی شد به انواع علت دو رنگ شدن رنگ پلاستیک پرداخته شود تا هم‌وطنانی که تمایل به رنگ‌آمیزی دیواره‌ها و سقف خود را دارند، از اختلالات احتمالی آگاه باشند. برای تهیه این ابزار، برند رونیکس آماده ارائه خدمات به شماست. البته کلیه افراد برای انجام تمامی فرآیندهای فنی خود، قطعا به استفاده از برترین ابزارآلات ممکن نیاز خواهند داشت؛ چنان‌چه دررابطه‌با تجهیزات تخصصی و انواع ابزارآلات حرفه‌ای شرکت رونیکس (www.ronix.ir) نیاز به دریافت مشاوره داشتید، می‌توانید با کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه تماس حاصل کنید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید