اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211177810125328
در دسترس نیست

مراحل استخدام در شرکت ویستا سامانه آسا

کد: 140211177810125328

، (اخبار رسمی): حتما برای شما هم پیش آمده که قصد تغییر شغل داشته باشید.لازم به ذکر نیست که این دوره به چه میزان می‌تواند استرس‌زا و پر از نگرانی باشد.چرا که در این فرآیند مجبوریم خودمان را چندین و چندبار معرفی کنیم و به نحوی افراد مختلف در سازمان‌های زیادی را مجاب کنیم که«من نیروی مناسب برای این موقعیت شغلی هستم!».

مراحل استخدام در شرکت ویستا سامانه آسا
مراحل استخدام در شرکت ویستا سامانه آسا

در نهایت هم باید منتظر باشیم تا شرکت‌های مختلف نتیجه مصاحبه را اعلام کنند. یکی از موارد مهم که می‌تواند در میزان اضطراب ما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد، فرآیند استخدامی است که هر سازمانی برای خود تعریف کرده است. در این مقاله قصد داریم فرآیند استخدام را بررسی کنیم و در نهایت هم به عنوان نمونه مطالعاتی، یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت فناوری مالی به نام ویستا سامانه آسا را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید. 

موارد مثبت در یک فرآیند استخدام

اگر تجربه چند مصاحبه در شرکت‌های مختلف را داشته باشید، حتما متوجه تفاوت فرآیند مصاحبه در هر سازمانی شده‌اید. این تفاوت می‌تواند از ترتیب مصاحبه منابع انسانی و فنی، تعداد جلسات مصاحبه، نحوه بازخورد دادن به کارجو و نحوه برگزاری خود جلسات مصاحبه را شامل شود. 

در هر فرآیند استخدام، فقط سازمان نیست که در حال ارزیابی کارجوها است، ما به عنوان کارجو هم تک تک شرکت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و سازمان‌ها هم باید کارجو را قانع کنند که جای خوبی برای کار هستند. در دید اول، کارجوها اطلاعات زیادی از شرکت ندارند، اما با توجه به فرآیند مصاحبه و استخدام می‌توانند سرنخ‌ها و شواهد خوبی به دست آورند. در ادامه چند مورد از موارد مثبتی که نشان از حرفه‌ای بودن یک سازمان دارند را ذکر می‌کنیم:

احترام به زمان کارجو

حتما برای شما هم پیش آمده که برای مصاحبه وارد یک سازمان شده‌اید و فرد مصاحبه‌گر با تاخیر قابل توجهی در جلسه حاضر شده است. می‌توان پذیرفت که کاری برای شخص مصاحبه‌گر پیش آمده باشد، اما در این شرایط هم باید به کارجو اطلاع داده و عذرخواهی کند. به طور کلی احترام به زمان افراد حاضر در جلسات مصاحبه را می‌توانیم به عنوان یک نکته مثبت در نظر بگیریم. 

تلاش برای ایجاد یک محیط امن و به دور از استرس در جلسات مصاحبه

اغلب افراد زمانی که در حال جستجو برای شغل جدید هستند، به طور دائم با مشکلات و معضلات جانبی بیکاری هم دست و پنجه نرم می‌کنند. همین مساله می‌تواند ذهنی مشوش و حساس در کارجو ایجاد کند. بنابراین اگر در فرآیند استخدام شرکتی بودید و بعد از جلسه مصاحبه حس کردید بیشتر مصاحبت و معاشرت داشته‌اید تا مصاحبه، بدون شک می‌توانید یک امتیاز برای آن شرکت در نظر بگیرید. 

طرح نکردن سوالات شخصی 

گاهی منابع انسانی سازمان‌ها با فکر شناخت بیشتر کارجو و بررسی ابعاد شخصیتی او سعی می‌کنند سوالات متفاوتی بپرسند. این مساله به خودی خود مشکلی ندارد، مشکل از آنجا شروع می‌شود که این سوالات وارد حریم خصوصی کارجو می‌شوند. اگر تجربه مصاحبه کمی داشته باشید، در این شرایط خودتان را ملزم می‌دانید که جواب دهید، اما بدون شک هیچ الزامی وجود ندارد و آن سازمان تنها شانس شما نیست. بنابراین، اگر بعد مصاحبه حس کردید که کاملا به حریم خصوصی شما احترام گذاشته شده است، می‌توانید آن را نشانه‌ای از این ببینید که کارمندان آن شرکت هم این احترام به حریم‌ خصوصی‌شان را دریافت می‌کنند. 

داشتن چند مرحله مصاحبه

اگر در یک فرآیند مصاحبه قرار گرفتید و متوجه شدید که تمام فرآیند استخدام آن شرکت شامل مدت زمان کوتاهی است، شاید بتوان این را به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفت. چرا که در مدت زمان کوتاه، شرکت‌ها نمی‌توانند افراد مختلف را به درستی ارزیابی کنند و احتمال همکار شدن با آدم‌هایی که با ما ناسازگار هستند بیشتر می‌شود. خیلی دور از ذهن نیست اگر ما داشتن تنها یک مرحله مصاحبه کوتاه را برابر بدانیم با عدم توجه به فرهنگ سازمانی و مواردی از این دست؛ مگر در شرایط خاص!

اطلاع‌رسانی و شفافیت در ارتباط با کارجو

برخی از سازمان‌ها از ابزارهایی برای اطلاع‌رسانی‌های دقیق زمان‌، مکان و افراد حاضر در جلسات استفاده می‌کند. این کار به تنهایی بسیار از سردرگمی‌های کارجوها را از بین می‌برد. ما به عنوان کارجو می‌توانیم یک سری به حساب لینکدین افراد حاضر در جلسه بزنیم، به اندازه کمی در موردشان شناخت پیدا کنیم و در عین حال احتمال فراموش کردن نام شرکت و زمان جلسه را به حداقل می‌رساند. 

اعلام نتیجه در کمترین زمان ممکن

برخی از سازمان‌ها تصور می‌کنند، فقط اگر کارجو پذیرفته شده است لازم است به او اطلاع دهند و در غیر این صورت نتیجه نهایی را به کارجو اعلام نمی‌کنند. در این شرایط کارجو سردرگم می‌شود و نمی‌داند که آیا فرآیند طولانی است، آیا ارزیابی‌ها هنوز تمام نشده‌اند یا نه اصلا رد شده است. 

بنابراین اعلام نتیجه فرآیند استخدام، صرف نظر از پذیرفته یا رد شدن، و البته در یک مدت‌ زمان نسبتا کوتاه می‌تواند نشان از منسجم بودن یک سازمان باشد. 

فرآیند استخدام در ویستا سامانه آسا

حال که درباره میزان اهمیت فرآیند استخدام، هم برای کارفرما و هم کارجو صحبت کردیم و همچنین نکاتی که می‌توانند برای یک سازمان مثبت تلقی شوند را بررسی کردیم، خوب است درباره فرآیند استخدام یک شرکت داخلی هم صحبت کنیم که می‌تواند به عنوان یک نمونه خوب و موفق در نظر گرفته شود. 

ویستا سامانه آسا که یک شرکت تکنولوژی، فعال در زمینه توسعه نرم‌افزارهای مالی در صنعت فناوری مالی یا همان فین‌تک است، جایی است که می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم. آسا، در واقع زیرمجموعه گروه مالی آگاه است و تا کنون ده‌ها محصول مالی را توسعه داده است. محصولاتی که برای توسعه آن‌ها بدون شک به مجموعه زیادی از پرسنل نیاز داشته و دارد. ناگفته پیداست که برای جذب حدود ۵۰۰ نفر نیرو، باید فرآیندهای حساب‌شده و دقیقی وجود داشته باشد تا هم فرهنگ سازمانی حفظ شود و در نهایت خروجی کارها باکیفیت باشد. 

یک نکته جالب درباره فرآیند استخدام در شرکت ویستا سامانه آسا این است که در عین حال که فرآیند‌های مشخص و اصولی دارند، اما میزان کمی بسته به هر موقعیت شغلی انعطاف هم به خرج می‌دهند. به عنوان مثال، تعداد افراد حاضر در جلسه، تعداد جلسات مصاحبه فنی و ترتیب جلسات مصاحبه می‌تواند بسته به شرایط متفاوت باشد. 

قبل از هر چیز ذکر کنیم که شما می‌توانید مراحل و فرآیند استخدام در شرکت ویستا سامانه آسا را در صفحه «فرصت‌های شغلی» در وبسایت رسمی این شرکت بررسی کنید. 

اگر بخواهیم از نکات ارزشمند و در عین حال جالبی که در فرآیند استخدام این شرکت وجود دارد بگوییم، می‌توانیم به این اشاره کنیم که از همان ابتدا ارتباط با کارجو توسط اعضای تیم جذب آسا صورت می‌گیرد. ارزشی که این کار اضافه می‌کند، این است که اگر کارجو بخواهد درباره شرایط کاری، تکنولوژی‌های مورد استفاده، فرهنگ سازمانی و مواردی از این دست بداند، به راحتی می‌تواند سوالات خود را مطرح کند و مطمئن باشد که از یک فرد مطلع در آن سازمان پاسخ‌های درست می‌گیرد. علاوه بر این تمام جلسات و اطلاعات مربوط به آن‌ها از طریق ایمیل و همچنین پیامک به اطلاع کارجو می‌رسد. 

در ادامه این فرآیند، تیم جذب آسا تمام تلاش خود را می‌کنند که جلسات مصاحبه از حالت سؤال و جواب‌های خشک معمول که اغلب شاهدشان هستیم، دور باشد و تا حد امکان فرد کارجو احساس راحتی و آرامش داشته باشد. همچنین افراد از جلسه آشنایی و مصاحبه اولیه با آسا، دست خالی برنمی‌گردند و یک یادگاری که معمولا کتابی در زمینه مهارت‌های نرم است به آن‌ها هدیه داده می‌شود. همین می‌تواند یک تجربه خوب را برای کارجوها رقم بزند. یکی از نکات مهم دیگری که در فرآیند استخدام شرکت ویستا سامانه آسا قابل توجه است، این است که تیم جذب آسا تا یک هفته نتیجه جلسه را به اطلاع کارجو می‌رسانند؛ چه مثبت باشد و چه منفی. 

سخن پایانی

در پایان می‌توان گفت که فرآیند استخدام اهمیت زیادی برای هر دو طرف، کارفرما و کارجو، دارد. احترام به زمان، ایجاد محیط امن، اجتناب از سوالات شخصی، داشتن چندین مرحله مصاحبه و شفافیت در اطلاع‌رسانی همگی نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن یک سازمان است. ویستا سامانه آسا نمونه‌ای از یک شرکت با فرآیند استخدام مؤثر است که نه تنها به جزئیات توجه دارد بلکه به رفاه کارجوها اهمیت می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام