اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211287819525364
در دسترس نیست

پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی استفاده می‌شوند

کد: 140211287819525364

، (اخبار رسمی): همه افرادی که در زمینه کشاورزی مهارت یا سابقه‌ای دارند، می‌دانند که استفاده مکرر از سموم کشاورزی در مزارع، گلخانه‌ها، باغ‌ها و... سبب مقاوم شدن بیماری‌ها در برابر خاک و آلوده شدن آب و خاک می‌شود. با این مسئله شخص به ناچار باید از مواد سمی و قارچ‌کش‌ها بیشتر استفاده‌ کند.

پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی استفاده می‌شوند
پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی استفاده می‌شوند
پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی استفاده می‌شوند
پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی استفاده می‌شوند
پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی استفاده می‌شوند
پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی استفاده می‌شوند

دسته‌ای از مواد ارگانیک وجود دارند که قابلیت از بین بردن عوامل بیماری‌زا در خاک را دارا هستند. در این‌جا می‌خواهیم به بیان و بررسی انواع محلول‌های موثر در ضد عفونی کردن خاک بپردازیم. همچنین شما می‌توانید با خواندن این مطالب با پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی رایج هستند، آشنا شده و اطلاعات مفیدی در این باره کسب کرده و به‌آسانی قادر به‌ خرید پرسیدین باشید.

محلول‌های ضد عفونی کننده خاک

ضد عفونی کردن خاک کشاورزی با استفاده از انواع سموم شیمیایی و قارچ‌کش که به روش‌های پودری، گازی و یا محلول در آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما این روش معایب زیادی دارد زیرا در اکثر مواقع به دلیل آلودگی زیاد و ثانویه خاک و همچنین آلودگی محیط زیست، هزینه‌های زیادی که باید صرف خرید این سموم شیمیایی شود و همچنین اثربخشی کمی که این سموم دارند و... باعث شده است که کشاورزان به دنبال راه بهتری برای ضدعفونی کردن خاک باشند.

از این رو دست‌اندرکاران صنعت بزرگ کشاورزی در نقاط مختلف، به دنبال جایگزین کردن شیوه بهتری هستند و همچنین سازمان‌های جهانی ناظر بر امور کشاورزی، استفاده از محصولات ارگانیک را مناسب‌تر از محصولات شیمیایی جهت ضد عفونی کردن خاک می‌دانند. در این‌جا می‌خواهیم پرکاربردترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی از آن‌ها استفاده می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم.

• پرسیدین:

این محلول ضدعفونی کننده با توجه به ترکیب پراستیک اسید تولید شده است. این محصول علاوه بر خاصیت ضدعفونی کنندگی، برای از بین بردن میکروب‌های قوی، باکتری‌ها، مخمرها، ویروس‌ها و انواع کپک‌ها به کار می‌رود. این محصول علاوه بر صنعت کشاورزی، در صنایع مختلفی همچون غذایی و بهداشتی نیز به کار می‌رود.

از این محلول در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها جهت پاک کردن سطوح و از بین بردن آلودگی موجود بر روی وسایل استفاده می‌شود. پرسیدین در کشاورزی نیز کاربردهای گوناگونی دارد. برای مثال می‌توان از این محصول جهت قارچ‌کشی و ضدعفونی کردن خاک استفاده کرد زیرا این محلول در حذف آلودگی‌های موجود در خاک بسیار موثر عمل می‌کند.

از دیگر مزایای این محصول در کشاورزی می‌توان به افزایش سرعت ریشه‌زایی گیاهان و همچنین افرایش میزان اکسیژن خاک اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید با خرید پرسیدین از به وجود آمدن بیماری‌های گلخانه‌ای جلوگیری کنید و یا در کاهش میزان آن‌ها اقدام مفیدی انجام دهید.

•فرمالین:

فرمالین نوعی ماده شیمیایی است که برای ضدعفونی کردن خاک به کار می‌رود. شما می‌توانید از این محصول برای از بین بردن آلودگی و میکروب‌های قوی خاک گلدان استفاده کنید. افرادی که صاحب گلخانه‌های بزرگی هستند، با حل کردن این محصول در آب از آن به‌عنوان پاک کننده قوی خاک استفاده می‌کنند.

پس از ریختن این ماده بر روی سطح خاک می‌بایست یک پلاستیک بر روی خاک قرار دهند تا از پراکنده شدن گاز این محصول جلوگیری شود و بتواند به خوبی خاک را ضد عفونی کند. بنابراین این محلول نیز به‌عنوان پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی به کار می‌روند، شناخته می‌شود.

به این موضوع توجه داشته باشید که امروزه شرکت‌های بسیاری اقدام به تولید انواع سموم کشاورزی کرده‌اند و همین امر سبب شده تا مواد و محصولات فیک و تقلبیه بسیاری در بازار مشاهده شوند. اگر درختان حیاط، باغچه و باغتان اهمیت زیادی داشته و علاقه زیادی به داشتن باغی سرسبز و محصولات خوب دارید، توصیه می‌شود حتما به سایت آبتین شیمی مراجعه فرمایید؛ چرا که این مجموعه سالیان سال است که د این حوزه فعالیت داشته و محصولاتی فوق‌العاده باکیفیت را با قیمتی استثنایی به بازار عرضه می‌کند.

•متام سدیم:

این ماده که به راحتی قابلیت حل شدن در آب را دارد، با ریختن آن در خاک به سرعت به متیل ایزو تیوسیونات تبدیل می‌شود که پس از آن می‌تواند طیف گسترده‌ای از میکروب، قارچ و سایر آلودگی‌های خاک را از بین ببرد. از این ماده نیز می‌توان به عنوان پرکاربردترین موادهای ضدعفونی که در کشاورزی از آن استفاده می‌شود، یاد کرد. علاوه بر این کاربرد‌های دیگری نیز در صنایع مختلف دارد.

خاک دیاتومه چیست و چه فوایدی دارد؟

این خاک شبیه به یک پودر سفید ریز و همانند گچ است که به اختصار DEنامیده می‌شود. از باقی مانده فسیل شده میکرو ارگانیسم‌های آبی که تک سلولی هستند، این ماده حاصل شده است. این خاک به صورت طبیعی در میان سنگ‌های رسوبی یافت می‌شود و دارای درجات و گریدهای مختلفی است.

از این خاک می‌توان به‌عنوان پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی رایج هستند، استفاده کرد زیرا این خاک می‌تواند از ارگانیسم‌های ناخواسته مانند قارچ، کپک، میکروب و... جلوگیری کند.

این اتفاق به دلیل ماهیت بالای جذب این خاک اتفاق می‌افتد. این خاک با قرار گرفتن در محیط، سبب از بین رفتن کامل رطوبت می‌شود و احتمال زنده ماندن انواع مختلف باکتری‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌هارا بسیار کم می‌کند. شما می‌توانید جهت خرید خاک دیاتومه از طریق سایت معتبر آبتین شیمی اقدام کنید و از محصولات با کیفیت این مجموعه بهره‌مند شوید.

کاربردها و مزایای خاک دیاتومه چیست؟

این خاک دارای مزایا و کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف است که در اینجا می‌خواهیم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم. این خاک از اسکلت‌های سیلیسی گیاهان آبی به نام دیاتوم تشکیل شده است و همچنین ۸۸ درصد آن را سیلیس تشکیل داده است. علاوه بر کاربردهایی که می‌خواهیم در ادامه به آن‌ها اشاره کنیم، این خاک در کف، سرامیک، کاغذ، رنگ، آجر، پلاستیک و انواع مواد شوینده نیز کاربرد دارد. انواع کاربردهای دیگر این خاک عبارت است از:

  1. این خاک در سم زدایی خاک نقش زیادی دارد.
  2. قابلیت مبارزه با انواع انگل‌ها را دارد.
  3. باعث پاکسازی پوست و دندان می‌شود.
  4. از این خاک می‌توانید در بهبود و سلامت مفاصل و استخوان‌ها استفاده کنید.
  5. این خاک در پیشگیری کردن از بیماری آلزایمر نقش به‌سزایی دارد.
  6. خاک دیاتومه از پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی و یا گلخانه‌ها به کارمی‌رود، است.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با پرکاربرد ترین مواد های ضد عفونی که در کشاورزی استفاده می‌شوند آشنا کنیم. شما می‌توانید جهت خرید این محصولات از سایت شرکت آبتین شیمی اقدام به خرید کنید.

مجموعه آبتین شیمی آماده ارائه بالاترین خدمات، بهترین محصولات با کیفیت بالا به شما عزیزان است و در تلاش است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود داشته باشد. مجموعه آبتین شیمی بزرگ‌ترین شرکت در زمینه واردات و صادرات مواد اولیه با بهترین قیمت است و شما می‌توانید با اطمینان کامل مواد موردنظر خود را از این مجموعه تهیه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی